Skocz do zawartości

320i silnik M52 - nierówna praca wtrysków, silnik zamula


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Mam problem z silnikiem.

Zacznę od początku. Oddałem samochód do mechanika aby wymienił mi rozrusznik. Mechanik żeby wymienić rozrusznik na pewno ściągał kolektor i nie wiadomo co jeszcze. Rozrusznik wymienił, poskładał i oddał mi samochód.

Wsiadam do samochodu, ruszam i zoonk. Auto nie jedzie. Muli jak cholera. Dwa razy dawałem mu do poprawy i nadal jest to samo.

 

Praca na benzynie:

Silnik pracuje dziwnie. Na biegu jałowym jak nie operuje pedałem gazu to nierówno chodzi tak, że aż telepie całą budą. Po podłączeniu interfejsu od gazu (STAG 300) widzę, że mam straszne rozjazdy czasu na wtryskiwaczach. Np Wtryski 1,2,3 mają po 2,9ms, a 4,5,6 mają po 5,6ms pochodzi tak chwilę i ustabilizuję się na parę sekund. Następnie znowu skaczą czasy 1,2,3 pow 5ms, a 4,5,6 poniżej 3ms i telepie budą. Czasami jet tak, że jak się uspokoi i znowu zaczyna wariować to czasy skaczą na ponad 5ms tylko na wtryskach 1,2,3 i co któryś raz przechodzą na 4,5,6. Wskazanie sondy jest koło 5V wtryskach tych co czasy skaczą ponad 5ms.

Jak wszystko działało dobrze to zawsze było tak, że czasy ma wszystkich wtryskach były około 3,1ms a wskazania sondy około 0,5V na biegu jałowym.

 

Poniżej zamieszczam link do filmiku. Proszę cierpliwie obejrzeć. Czasy zmieniają się po około minucie. Proszę zwróćcie uwagę na obroty, wskazanie sondy i czasy wtrysku. Filmik ma nieco ponad 5min i wszystko fajnie na nim widać.

 

http://www.youtube.com/watch?v=yfEU9wdAZv

 

od 2:00min do 2:40min operowałem pedałem gazu.

 

Jak przełączę na gaz to silnik troszkę lepiej pracuje.

 

Mój samochodzik:

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=EN62009

 

Miał ktoś może podobny problem?

 

 

******

 

Sprawdziłem właśnie na zimnym silniku i wygląda to tak:

Odpalam (zero problemów z odpalaniem, cyk i pali) czasy wszystkie równe zaczyna się od 4,6ms i opadają wraz ze wzrostem temperatury. Jednak jak tylko temperatura dojdzie do końca niebieskiego pola na wskaźniku to już się wszystko sypie.

Edytowane przez gonzosc
Opublikowano
Na bank jeżeli tylko ściągał kolektor to pomylił wtyczki. Podłączyłeś pod kompa? Sprawdzałeś błędy???
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Jeśli to taki mechanik ,to może nie odpiął klem z akumulatora przed wyjęciem rozrusznika i zrobił zwarcie.

Po dwóch poprawkach na pewno znalazł by problem,gdyby było to pomylenie ,lub nie podłączenie czegoś.Niestety wygląda to na poważniejszy problem ,ewentualnie mechanik d..a.

Podłącz pod kompa.

Opublikowano
Moze być jakaś mikroszczelina w dolocie. Silniki M52 są wrażliwe w tym temacie i przy nieszczelności często są objawy takie jak opisujesz. Trzeba dokładnie przejzec caly układ dolotowy.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

racja sprawdż dolot

spraj np plak rozpyl w okolicach kolektora dolotowego przy włączonym motorze i obserwuj zmiany jeśli po przejechaniu sprajem nad jakimś elementem silnik wkręci się w obroty to masz zlokalizowaną nieszczelność

mi to też wygląda na czujnik wałka rozrządu podobne dolegliwości może ten twój mechanior go nie podpioł podłącz się u kogoś pod kompa i masz po problemie

jeśli jesteś z okolic wrocka to mogę ci kogoś polecić

BMW E46 320i
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Na bank jeżeli tylko ściągał kolektor to pomylił wtyczki.

 

Pomylił wtyczki !!!

 

Dziękuję i pozdrawiam

 

Temat uważam za zamknięty.

Opublikowano
Heheh się wie.Cieszę się że pomogło :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Wiem że odkopuję stary temat, ale mam identyczny problem i nie ma sensu zakładać nowego tematu.

Kolego możesz mi powiedzieć które wtyczki miałeś pomylone, ewentualnie posiadasz jakiś schemacik, lub fotkę żebym mógł sobie sprawdzić czy u mnie jest dobrze podłączone?

Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu. Pozdrawiam

Opublikowano

Ciężko powiedzieć ile paliło, bo prawie nie dało się jeździć. Jechał dobrze przez chwilę, a za chwilę znowu muł.

 

U mnie świetnie było to widać w programie od instalacji gazowej.

 

M52B20 ma dwie sondy więc wielkiego wyboru w zamianie wtyczek nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.