Skocz do zawartości

Problem z zawieszeniem..stuka puka :/


alvarokr

Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Panowie od pewnego czasu mam problem w swoim e91..mianowicie coś mi czasem stuka puka. Stuk przypomina np: wybitą gumę na drążku stabilizatora; podskakującą półkę w autach typu HB. Objaw najbardziej słyszalny oraz odczuwalny podczas jazdy na drobnych nierównościach. Słychać go od prawego koła jadąc nawet 30km/h a czuć coś jakby pod nogami przy pedałach. Po przejechaniu kilku km problem ustaje. Około dwóch miesięcy temu bylem na dwóch różnych stacjach diagnostycznych. Stacja 1- Diagnoza - zero luzów sprawność amorków przód lewy 55% prawy 65% (opony RUN FLAT michelin) różnica 15% zdaniem diagnosty amortyzatory do wymiany; Stacja 2 - wynik podobny. Dziś czyli 7.11.11r byłem na kolejnych dwóch innych stacjach : stacja 1- zero luzów amorki lewy prawy coś koło 59% obydwa ( opony zimowe nie RUN FLAT) zdaniem diagnosty wszystko OK , stacja 2 (polecona przez mechanika specjalizującego się w BMW) - lekki luz na drążku, ale nie miał pewności czy to na końcówce drążka kierowniczego, czy na jabłku przy przekładni czy też na samej przekładni.. na amorkach wyszło ( i tutaj zdziwienie moje) lewy 71% a prawy 81% (zdaniem diagnosty prawy amor za twardy :] oraz różnica 13% między nimi mieści się w normie), górny wahacz lewego koła gość pokazywał mi że niby też lekki luz na sworzniu no ale chwytając za ten sam wahacz przy prawym kole nie odczułem różnicy. Kolejna rzecz jaka rzuciła się na początku diagnoście było to, iż kierownicą troszkę ciężko się kręci. Sprawdzałem jak działa wspomaganie u kolegi w e46 330d no i faktycznie lżej. Dodam też że u mnie syczy z pompy wspomagania przy skręcie kierownicą do oporu ( domyślam się że zawór przelewowy się odzywa), ale tak to nie rzęzi pompa, tylko czuć jak silnik dostaje oporów przy ruchach kierą..nie wiem czy to normalne w tym modelu, bo w e46 330d kolegi cisza. Co jeszcze zauważyłem..mianowicie płyn od wspomagania patrząc na niego przy otwartym zbiorniczku ma wydaje mi się dziwny kolor ( coś jakby brązowawy)..czyżby był już do wymiany? Co o tym wszystkim myślicie? Obstawiałem lewy amortyzator ale po dzisiejszych wizytach już nic nie wiem :/ Zero wycieków z przekładni, amortyzatory suche, gumy stabilizatora wymienione, poduszka amortyzatora wymieniona, końcówki drążka wyciągałem i sprawdzałem też zero luzów Edytowane przez alvarokr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego generalnie wspomaganie chodzi bardzo ciężko w e90 w porównaniu do innych aut. to że "rzęzi" na skręconych kołach do oporu to nic nadzwyaczajnego. Na twoim miejscu pojechałbym DO MECHANIKA, KTÓRY ZNA SIĘ NA RZECZY, a nie jeździł po stacjach diagnostycznych, śa inne sposoby na sprawdzenie takich rzeczy.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a łączniki stabilizatora? ... "głośna" praca amortyzatorów została "naprawiona" wraz ze zminą ich konstrukcji bodajże w 2008 ... sprawdzenie dokręcania wszystkich srub zawieszenia i mocowania ramy pod silnikiem do karoserii nie zawadzi ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a łączniki stabilizatora? ... "głośna" praca amortyzatorów została "naprawiona" wraz ze zminą ich konstrukcji bodajże w 2008 ... sprawdzenie dokręcania wszystkich srub zawieszenia i mocowania ramy pod silnikiem do karoserii nie zawadzi ...

mam przez to rozumieć że amorki w tym modelu do 2008 roku pracują jakby tłukło sie zawieszenie? Łączniki wycięgałem i sprawdzałem poprzez chwycenie w imadło za sworznie no i szarpanie rękami..luzów nie wyczułem.. myślałem że to może jednak drążek tylko czy byłoby tak ze puka a potem przestaje..i tak co jakiś czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i tak i nie bo głośna praca to nie koniecznie stuk ... Ty znasz ten dzwięk a ja nie...sprawdzanie poprzez szarpanie elementu zamocownego w imadle nie jest miarodajne zwłaszcza dłonią ... trudno ocenia się przyczyny dzwięku piszą o nim ... równie dobrze może stukac przekładnia kierownicza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niedawno też miałem problem z identyfikacją stuków. Na stacji diagnostycznej nie wykryto żadnych luzów. Wymieniłem najpierw łączniki stabilizatorów - pudło. Poszperałem na forach i zauważyłem, że dość często siadają drążki od strony przekładni (tzw. jabłka). Zamówiłem oba kompletne drążki i wymieniłem - teraz jest Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niedawno też miałem problem z identyfikacją stuków. Na stacji diagnostycznej nie wykryto żadnych luzów. Wymieniłem najpierw łączniki stabilizatorów - pudło. Poszperałem na forach i zauważyłem, że dość często siadają drążki od strony przekładni (tzw. jabłka). Zamówiłem oba kompletne drążki i wymieniłem - teraz jest Ok.

 

Ale stuki występowały u Ciebie cały czas czy też tak jak u mnie jednego dnia pojawiało się, a drugiego już nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten moodel od kilku miesięcy wcześniej była vectra b combi i pierwsze co mie zdziwiło po przejechaniu się BMW to zawieszenie które na nierównościach "glukocze " . W oplu to oznacza wymianę koncówek dr. stabilizatora lub kirowniczego . Niestety w BMW jest tak to zrobione ,że w taki właśnie sposów tłumione są nierówności . Zawieszenie jest twarde i tak wybiera . Byłem u kolegi ,który ma od 12 lat rózne BMW - ostatnio również e90 i po przejechaniu się moją stwierdził ,że tak ma właśnie wybierać nierówności . Teraz już po kilku miesiacach tego nawet nie słyszę podobnie jak już nie przeszkadza mi myszkowanie po koleinach . Moze to kwestia przyzwyczajenia i dopasowania się do nowego auta i jego trakcji . Najśmieśniejsze jest to ,że gdy wsiadłem po dwóch miesiącach do mojej starej Viki aby ją zatankować to nie potrafiłem już nią jeżdzić . Była jakaś miękka , latała po drodze , mało miejsca i jak wozem drabiniastym bym jechał , skrzynia jakaś luzna i juz ją sprzedałem bo chyba taczką lepiej mi idzie :D . Jeśli w BMW jest coś z zawieszeniem to napindala konkretnie i można to zlokalizować bez problemu . Myślę ,że nie ma się czym przejmować tylko jeżdzić . Ten model tak ma i bardzo dobrze ! Żyję w mieście na Prusach Wschodnich gdzie wszędzie jest stary i nierówny bruk . Objawy są identyczne ale to tak ma być :cool2:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alvaro daj koniecznie znac co bylo przyczyna - jak dojdziesz. Ja bym obstawial amory ktore mogly juz kiedys wylac - w bmw dosc czesto wylewaja amory .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,

 

Niedawno w swoim wozie mialem stuki. Najczesciej przy wolnym przejezdzaniu po jakis nierownosciach, laczeniach nawierzchni (np. na wiaduktach). Stuki slyszalne byly po lewej stronie (jakby cos sie poluzowalo). Okazalo sie, ze to lacznik od stabilizatora. Wymieniono go na gwarancji i po stukach. Po pewnym czasie zaczely dochodzi z przodu inne dziwne dzwieki. Przy deszczu i duzej wilgoci na zewnatrz, przy przejezdzaniu przez progi na drodze z przodu slychac bylo jakby chrobotanie, czy jakies takie dziwne stuko-szurniecie. Pojechalem z tym znowu do serwisu i tym razem na gwarancji wymienili komplet poduszek gum od wahacza.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,

 

Niedawno w swoim wozie mialem stuki. Najczesciej przy wolnym przejezdzaniu po jakis nierownosciach, laczeniach nawierzchni (np. na wiaduktach). Stuki slyszalne byly po lewej stronie (jakby cos sie poluzowalo). Okazalo sie, ze to lacznik od stabilizatora. Wymieniono go na gwarancji i po stukach. Po pewnym czasie zaczely dochodzi z przodu inne dziwne dzwieki. Przy deszczu i duzej wilgoci na zewnatrz, przy przejezdzaniu przez progi na drodze z przodu slychac bylo jakby chrobotanie, czy jakies takie dziwne stuko-szurniecie. Pojechalem z tym znowu do serwisu i tym razem na gwarancji wymienili komplet poduszek gum od wahacza.

 

łączniki odpadają gdyż kiedyś zamieniłem je stronami i dźwięk nadal pochodził z lewej strony. To delikatne pukanie u mnie występuje również na łączeniach, przy przejeździe przez torowiska oraz na delikatnych nierównościach poprzecznych..nie mylić z dziurami (braki asfaltu) Najgorsze jest to że cisza jest po paru kilometrach :/ Szkoda ze amorków nie idzie zamienić stronami..no chyba że się mylę? W tygodniu wyjmę cały drążek kierowniczy i sprawdzę czy ma jakiś luz tak jak to stwierdził diagnosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dodam jedną rzecz co do amorków..mianowicie jak auto kupiłem to jadąc już z Niemiec usłyszałem wycie ..okazało się ze są wyząbkowane przednie opony (run flaty), lewa była po zewnętrznej stronie bardziej ścięta niż prawa. Ale pojechałem zrobić zbieżność i wyszło że lewe koło jest leciutko w czerwonym polu także na drążku kierowniczym diagnosta mi to szybko poprawił. Oczywiście prawa opona też była wyząbkowana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alvaro daj koniecznie znac co bylo przyczyna - jak dojdziesz. Ja bym obstawial amory ktore mogly juz kiedys wylac - w bmw dosc czesto wylewaja amory .

MMCV obstawiasz amorki no ja tez tak myślę tylko te badania na dwóch stacjach diagnostycznych trochę mnie pogubiły

Ja mam wylany prawy a niedawno wylal lewy , pojechalem na stacje i ...78% i 72%. Maszyna na stacji pompuje amora bo robi male skoki wiec nawet jak on nie jest pelny to sie szybko dompopuje i zaczyna tlumic bezdzwiecznie. W ruchu drogowym sytuacja raczej maloprawdopodobna dlatego moga pukac.

 

 

Sprobuj oprzec sie o zamochod i go docikac czy slychac puk czy nie?.

 

Ja amory bede wymienial niebawem , tylko sie waham na ktore :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zarejestrowani
Ja ma wszystkie 4 tylko musisz do jeleniej podjechac ;) w ogole mam wlasnie 4 sztuki do sprzedania po przebiegu 50tys km , tylko wymienilem wczesniej bo mialem okazje kupic bilsteiny w dobrej cenie ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma wszystkie 4 tylko musisz do jeleniej podjechac ;) w ogole mam wlasnie 4 sztuki do sprzedania po przebiegu 50tys km , tylko wymienilem wczesniej bo mialem okazje kupic bilsteiny w dobrej cenie ;)

 

Byłoby fajnie jakby ktoś z Krakowa się znalazł :) ale jak się nikt nie znajdzie to pomyślimy może o przesyłce oczywiście na mój koszt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Problem wkońcu rozwiązałem. Wszystkiemu winne były amory przednie. Wymieniłem i teraz jest pięknie :D

 

 

:cool2: :cool2: czyli tak jak mowilem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.