Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy pomóżcie. Mam rozgrzebany kolektor do wyrzucenia klapek. Przy okazji chciałem wymienić wężyki podciśnień. Jaką srednicę zakupić i jakie polecacie? Silikonowe czy zwykle z oplotem? Mam 320d CR 150KM. Zdobywam pierwsze szlify z BMW - wybaczcie, uczę się korzystac z Waszego forum:)
  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wszystko jest na forum. Takie info także w realoem. Fabryczne wymiary to 3,5mm średnica wężyka i 2,0mm średnica otworu wewnętrznego. Czy założysz 3mm czy 4mm różnicy nie poczujesz aby były szczelne. Przy okazji pamiętaj o wymianie świec, uszczelek kolektora (8 sztuk) i ewentualnie uszczelkę egr jak go odkręcasz od kolektora. Kolektor dokręcaj niutonometrem 15-18Nm bo łatwo zerwać śruby. Jak masz zaślepki aluminiowe to sprawdź czy ciasno siedzą o-ringi. Ja 3 razy zrzucałem kolektor bo oringi były słabej jakości i za małe i się spod nich pociło fest.
Opublikowano
Witam, właśnie wczoraj usunąłem klapki, przebieg 220 tys . spostrzeżenia, klapki jak nowe, żadnych luzów czy innych uszkodzeń, no ale dla świętego spokoju już ich nie ma . Czy sie cos zmieniło? na razie jeszcze trudno powiedzieć.
Opublikowano

Czy od któregoś roku zmieniły się średnice zaślepek w M47N ?

Jakiego sprzedawcę polecacie na allegro, bądź gdzieś indziej na zakup zaślepek z uszczelkami ?

Sprzedam:
Opublikowano

Z tego co się orientuję różnica w średnicy wynika tylko z pojemności ale mogę się mylić.

Ja wypróbowałem dwa rodzaje zaślepek - "plastikowe" które przy zbyt mocnym dokręcaniu wyrabiały się w miejscu śruby (śruba zapadała się w zaślepkę) ale za to miały dobre oringi. Potem założyłem aluminiowe ale musiałem 3 razy poprawiać bo oringi były do dupy. Moim zdaniem bierz aluminiowe ale zwróć uwagę czy wchodzą tak samo ciasno jak same klapki. Ewentualnie załóż zaślepki z oringami wyjętymi z klapek.

Opublikowano

Witam

 

No i ja dołożę swoje trzy grosze :wink:

Usunąłem właśnie klapki w swojej e90 2,0d silnik M47N2 przy przebiegu 264KK, dla kogoś kto jest przed wymiana, zaślepki o wymiarach 22mm, ja zakupiłem cały komplet z nowymi uszczelkami ,( i dobrze bo stare uszczelki były twarde, i w nienajlepszej kondycji) tutaj: http://www.aditech.net.pl , co do samych klapek, to po wymontowaniu były luźne na prowadnicach, wiec zdążyłem na czas. :D

Co do sklepu to polecam, paczka doszła w ekspresowym tępie, ale nie o tym chciałem.

Moje wrażenia po usunięciu klapek? Hmm mam wrażenie ze auto jest mniej żwawe w zakresie obrotów 1000-1500, nie jest to jakaś drastyczna różnica, ale wyczuwalna. Co do telepania budą przy gaszeniu, to nie zauważyłem żadnych zmian.

Pozdr.

Jacek

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Zaraz po kupnie mojego 320d CR 150KM postanowiłem zająć sie klapkami zawirowań i kilkoma innymi bzdurami:) Klapki usunąłem, były dość dobre ( nie wyczułem żadnych luzów ) ale lepiej dmuchac na zimne:) Przy okazji wymieniłem uszczelki na Victor Reinz w całym kolektorze + uszczelka pod egr z ASO.

Podczas zabawy z silnikiem wymieniłem kompletną odmę kupioną w ASO, wężyki cisnienia silikonowe Samco 3mm gdzie sie tylko dało, wyczyściłem egr ( był fest zaflugany;p ) i zreanimowałem elektrozawory od turbo i EGR. Na koniec zmieniłem olej na Motul X-Clean 5w30 i komplet filtrów MANN ( powietrza, oleju, paliwa )

 

Powiem tak... Teraz jest kosmos:P

Po kupnie myslałem, że auto ciągnie jak szalone ale dopiero teraz widze jak M47 może fajnie jechać. Nie ma laga przy pełnym bucie, ciągnie żwawo do 4500 obr. Po wymianie klapek odniosłem wrażenie, że jest delikatnie głosniejszy, naprawde odrobine. Spalanie według dystrybutora po kupnie i przed wszelkimi operacjami

miasto -7,3

trasa - 5,9

Spalanie po garażowych igraszkach ( szczerze mówiąc nie wiem ile w tym zasługa klapek )

miasto - 6,7

trasa - 5,1

 

Jeżdzę raczej normalnie, nie mulasto ale też nie mocno żwawo. Trasy pokonuje zazwyczaj przelotową 120km/h.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po wywaleniu klapek same pozytywy. Robota prosta nawet dla osoby, która nie ma pojęcia o mechanice.

Polecam przeprowadzić ten zabieg

Pozdrowienia dla autora tematu

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.