Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
poszła mi pompa paliwa która znajduje sie w baku. na poczatku nie wiedzałem ze to pompa. wiedzialem tylko ze ciagnie powietrze bo było widac w przewodach paliwowych koło filtra paliwa. prubowalem odpalic auto za pomoca flaka. puszczałem mu w komore powierza , auto palilo za pomoca flaka ale potem gasło. nastepnie. auto zaprowadzilem do warsztatu okazalo sie ze to pompa paliwa, po wymianie auto nie odpaliło od razu. po odpaleniu auta silnik pracowałnie nierowno i szarpał a co najgorsze okropnie kopcił. po jakims czasi auto pracowalo równo ale dalrj kopcil. mechanik zaszoł auto trzymac na 3500 tysiaca obrotow auto kopciło jak lokomytywa nastepnie przestalo a pokazaly sie iskry wypadajace z tłumnika. postanowiłem wrócic autem do dumu. w czasie powrotu auto jechało ale nie miało przyspieszenia. do 2500 tysiaca obrotów auto jakosc przyspieszalo a po wiekezym wcisnieciu pedała gazu samochód wcale nie przyspieszał tylko kopcił. mechanik powiedział ze katalizator moze byc zapchany. PROSZE O WASZE KOMENTARZE JESLI MIELISCIE TAKA AWARIE.
Opublikowano
kolego poszly iskry tzn ze sie rozpieprzyl wirnik turbiny i do tego spala olej stad obfite dymienie, a wszystkiemu towarzyszy brak mocy zwiazany z brakiem doladowania. W tej kwestii jestem pewny w 100% ze to turbo.
Opublikowano

no to teraz ja sie rozpisze "tu" coby nie zakladac nowego tematu...

 

juz nie raz wspominalem, ze mam sporadyczny problem (choc ostatnio czestszy) z brakiem mocy z dolnych obrotow. wyglada to tak (najbardziej odczowalne na 2, 3 i 4 biegu), ze gaz w podloge auto idzie slabo i od ok 3 tys wystrzela. dodoam, ze przy tym zjawisku ekonomizer szaleje (widoczne na 4biegu, dojdzie ledwo do 20l i cofnie sie na 18-19 i tak sobie myszkuje) a jak juz osiagnie te 3tys obr to wraca na 20l i auto jedzie mocno. rzeczy typu wezyki, czyszczenie egr, czyszczenie elektrozaworku turbo (egz nie ruszalem) i czyszczenie czujnika cisnienia mam za soba. parametry live data wygladaja ok. jedne co jest dziwne to, ze przy max bucie cisnienie doladowania dojdzie do 2600-2700 i zostaje zbite na ok 2240. podczas tego przymulenia nie wiem jak to wyglada bo ciezko jest jedzic codziennie z inpa i czekac az to nastapi. bledow na kompie brak choc ostatnio po trasie ponad tys km mi wyskoczyl "exhaus controler" lecz po skasowaniu nie powrocil. dwa lata temu jak szwagier zakupil mi auto na bawarii to wymienil mi caly egr z racji tego, ze wywalal blad. jednakze postanowilem sie wczoraj mu przyjrzec i wygladalo to tak:

- zimne auto- sciagam wezyk z egr i ciagnie cisnienie ale slabo (tak mi sie wydaje). zagladam do egr a on sie otwiera i zamyka ale tylko na dlugosci 3-4mm

- cieple auto (rundka wokol miasta, temp auta prawie w pionie)- sciagam wezyk z egr i ciagnie cisnienie rowzniez slabo. zagladam do srodka i jest stale otwarty na tej dlugosci 3-4mm

 

kiedys sprawdzalem elektrozaworki multimetrem i:

- elekrozawor turbo: wtyczka 11- 12V, elektrozawor 16,2 Ohm

- elektrozawor EGR: wtyczka 9V, elektrozawor 16 Ohm

 

auto pali normalnie, wtryski ok, max predkosc tez ok, nie kopci.

 

przypomina mi sie jeszcze, ze kiedys na kts-ie mechanik ustawil egr na 5% wiec stad moze to minimalne otwarcie. chociaz to, ze na cieplym jest stale otwarty nie jest chyba dobre.

 

podsumowujac to wszytsko wydaje mi sie, ze mam cos z elektrozaworkiem egr. dodatkowo jest on dosc zawalony syfem (przy wymianach filtra oleju wiadomo zawsze cos skapnie a ze on jest pod filtrem...).

 

pozdrawiam i prosze o zdanie bardziej doswiadczonych forumowiczow :cool2:

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Kolego to ze EGR na wolnych [bo tylko tak miales mozliwosc sprawdzic zakres dzialania otwarcia zaworu] jest otwarty stale lub jest otwierany cyklicznie w zalznosci od temperatury silnika i predkosci obrotowej. Wszytsko jest w jak najlepszym porzadku. Ja z doswiadczenia wiem ze czyszczenie elektrozaworkow nic nie daje poniewaz wew jest membrana uszczelniajaca, ktora z czasem sie zuzywa i taki zaworek nie pracuje optymalnie. Wymien elektrozawor turbiny, a ten stary przeszczep w miejsce tego od EGR. Wtedy sprawdz czy brak mocy bedzie powracal. A jezeli bedzie to pozostaje juz tylko uszkodzenie gruszki sterowania VTG tzn jej membrany wew.
Opublikowano

wydawalo mi sie, ze na rozgrzanym aucie egr powinien sie otwierac i zamykac na przemian i to na dlugosci ok 1cm (u mnie jest uchylony). widzialem kiedys u kolegi egr jak wyglada i widoczne bylo, ze zawor otwiera sie o cala dlugosc tego trzpienia co ciagnie ta klapke bo byl on "swiezo przetarty" z nagaru. u mnie po jezdzie byl on lekko co "przetarty" na dlugosci 4mm. tym bardziej na cieplym jest on caly czas otwarty (uchylony, bo zaledwie kilka mm).

 

moze te podcisnienie wydawane przez elektrozawor jest na tyle slabe, ze nie daje rady otworzyc egr mocniej (zakladamy, ze wezyki sa szczelne) w takim razie wine ma elektrozaworek no i ten byly blad "exhaus controler"...

 

mam pomieszane w glowie od tego wszytskiego i nie ukrywam, ze nie znam za dobrze zasady dzialania tego wiec moze sie myle...

 

chyba czas zamowic elektrozaworek :roll:

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano (edytowane)

ten mechanik powiedział ze przyczyna zapchanie był flak do tapicerki a troch byl odpalany za pomoca flaka

jeszcze nie moze dopiero jak bede mial kolejny problem z nim

Edytowane przez sebastian12345
Opublikowano
ten mechanik powiedział ze przyczyna zapchanie był flak do tapicerki a troch byl odpalany za pomoca flaka

 

za pomocą flaka?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

pierszy raz słysze zeby auto odpaliło na flaka( dajemy kiszke ziemniaczaną lub zupę "flaczki" lub też kaszankę i auto ze smakiem zapala) :shock: :lol:

kolego PLAK zapamiętaj a ajego dodatkowe zadanie to nabłyszczanie kokpitu i wycieraczek samochodowych :cool2:

ps. musze spróbować odpalić mojego dieselka na schabowym :twisted: :cool2:

Opublikowano
hahahaha :lol: Balu ja nie chcialem tak "ostro", wiec sie w ogole nie odzywalem n/t FLAKA :lol: Najwazniejsze ze Wszyscy wiemy o co chodzi... :wink:
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Niestety ja nie wiem o co chodzi z postami kolegi sebastian12345, brakuje połowy liter i poprawnej gramatyki.

Nawet nie jestem pewien, czy miał być flak, a jeśli tak to co to jest? W RealOEM nie znalazłem.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na poważnie pytasz? :wink:

Chodziło o plak (środek do tapicerki) powszechnie używany jako samostart.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak mi pasowało z kolejnych postów, ale szczerze mówiąc nie wiedziałem, ze do kopciucha używa się jakichkolwiek samostartów... jedyny jaki znam to taki z prawdziwego zdarzenia, ale one chyba tylko sprawdzają się przy PB.

Dziękuję za poszerzenie mojej świadomości :D i przepraszam za treści nie związane z tematem.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.