Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam . Potrzebuje opini na temat sworznia wahacza . Wymieniałem dzisiaj drążki kierownicze razem z końcówkami , pojechałem do mechanika na zbieżność , zostawiłem mu samochód i na wieczór miał być do odbioru . Przychodzę po samochód i okazuje się , że zbieżność nie ma sensu ustawiać ponieważ wybite są sworznie wahacza (te zewnętrzne) . Więc udałem się na stacje diagnostyczną na czepaki . Za chwile woła mnie diagnosta i mówi żebym mu pokazał gdzie są wybite !! przecież wszystko jest ok. No i faktycznie przykładałem rękę i nic nie było czuć , żadnego luzu , sworzeń pracował delikatnie góra dół (tam gdzie jest ta blaszka) ponoć ma tak pracować bo jest to sworzeń z poduszką . Sprawdzałem także na lewarku , koła nie mają żadnego luz . Jaka jest wasza opinia albo proszę podpowiedzcie jak sprawdzić ten sworzeń . Mechanik od zbieżności tłumaczył mi , że kręci się tam jakiś plastik w tym sworzniu i jest wybity a diagnosta śmiał się i powiedział jak bez demontażu można coś takiego stwierdzić dla niego nie ma żadnych luzów . I komu teraz wierzyć ?
Opublikowano
Właśnie tak myslałem , że gość od zbieżności coś kręci . Diagnosta przez 20min na czepakach żadnego luzu nie znalazł ja u siebie na warsztacie też nic nie znalazłem a pytam bo zawieszenia i sworznie to nie nasza specjalność a po jego opini zgłupiałem . Gość krzyknął za wymianę dwóch sworzni zewnętrznych 250zł + 300zł za 2szt Lemfordera . Cena z nieba gdzie sworzeń w hurtowni kosztuje około 60zł szt . Zdaję sobie sprawę iż sworznie mają 250tyś przejechane i nie będą jak nowe ale luzów na kole niema . Wielkie Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jutro poszukam innego fachowca od zbieżności.
Opublikowano
U mnie jak były wybite sworznie to kiera tak biła że sie nie dało jechać. Więc jak z kierownicą się nic nie dzieje i nie słychać żadnych stuków to sworznie powinny być ok :cool2:

Bawaria Może Więcej :)


( OO=[][]=OO )

Opublikowano
No i faktycznie przykładałem rękę i nic nie było czuć , żadnego luzu , sworzeń pracował delikatnie góra dół (tam gdzie jest ta blaszka) ponoć ma tak pracować bo jest to sworzeń z poduszką .

 

Prawie każdy sworzeń jest z wkładką amortyzującą (prócz HD wzmacnianych),właśnie to ona się wybija i tworzy się luz.

Sworzeń nie może mieć luzu góra dół.Cena za wymianę kosmiczna,a wymiana na dzisiejszą chwilę jeszcze nie potrzebna,dopóki nie ma luzów na boki

Opublikowano
wlasnie i sa dosc mocne stukania..a ja za wymiane sworzni zewnetrznych i sworznie ze sredniej polki wyszlo 200zl z robota. wiec chce cie naciagnac.. ale radze wymieniac odrazy wszystkie cztery sworznie bo za miesiac wybija sie wewnetrzne i znowy placic za robote..a tak to za jednym zamachem(ja tak nie zrobilem bo jeszcze nie wiedzialem tego :norty: )
Opublikowano
Witam ponownie . Byłem dzisiaj u dwóch magików i jeden stwierdził do wymiany a drugi jest ok. Ten co stwierdził że jest do wymiany zawołał mnie do kanału (koła wisiały w powietrzu)kazał mi palce przyłożyć między zwrotnice a wahacz (tam gdzie jest da guma) i poszedł ruszać kołem , no i sworzeń pracował minimalnie góra dół ale było to ledwie wyczuwalne bo na kole nic nie czuć . Powiedział że przy tak wybitym nie ma sensu ustawiać zbieżności . Drugiego speca była opinia taka że jest wszystko ok. w normie .
Opublikowano
Proponuję wymienić sworznie zwrotnicy na pewno mają luz najlepiej sprawdzić jak samochód jest na lewarku a do tego odkręcić łącznik drążka reakcyjnego,żadne szarpaki nie wykryją że jest luz na sworzniu zwrotnicy ja już to trenowałem.
Opublikowano
Witam. Sworzeń zewnętrzny wymieniony (sworzeń lemfordera 70zł + wymiana z ustawieniem zbieżności 150zł) Specowi który to robił dałem dwa sworznie wew.. i zew.. powiedział , że wewnętrznego sworznia nie wymienił bo jest ok. tak samo druga strona . Ja w jezdzie żadnej różnicy nie odczułem jest ok. tak samo jak przed wymianą . Drążki z końcówkami i łączniki stabilizatora też wymieniłem jedna strona Lemfordera druga Mooga , jestem ciekaw która strona pierwsza padnie , które lepsze.
Opublikowano
to troche nie powazny ze nie wymienil. a za dwa dni zacznie stukac..bylo rozebrane mial wymienic a nie..
Facet chce jeszcze zarobic Na tym aucie.To tak jakby Dostal 4 klocki Hamulcowe Do wymiany ,a wymienil dwa bo temte dobre,cos to nie tak.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Pozwole sobie odswiezyc temat gdyz nigdzie nie znalazlem info na ten temat. Otoz diagnosta stwierdzil ze obydwa swoznie na gwalt do wymiany. Pierwszy raz sie spotkalem z takimi swozniami z wkladka amortyzujaca wiec nie wiem jak powinny pracowac. Z zawieszeniem mam wszystko ok tylko te swoznie kazal mi wymienic. Dodam ze czasem cos skrzypi przy skrecaniu a a jak go dzwigne na lewarku to luzow nie ma. Drgan kierownicy podczas jazdy takze. Znajomy mechanik sprawdzal brecha te swoznie i mowil ze prawy ma troche luzu ale jeszcze nie na tyle zeby je wymieniac, wiec zwracam sie do was o opinie. Zalaczam 2 filmiki. Prosze o szybka odp gdyz nie wiem czy mam je wymieniac czy nie musze, bo ostatnio troche z kasa mnie scislo ale wiadomo, bezpieczenstwo przede wszystkim. Pozdrawiam. Filmiki nagrane przy skrecaniu kol.

https://youtu.be/ysWF7ktoDOo

https://youtu.be/kOEyzfj-BXY

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.