Skocz do zawartości

320d 2004r - wycinka filtra cząstek - ktoś to przerabiał ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiele razy już podpinałem się pod tematy z tym zapytaniem, może nie prawidłowo formowałem pytanie - mianowicie, wozik jest z kwietnia 2004r, mam elektronicznie sterowane turbo a samochód w/g katalogów, real oem po ostatnich cyfrach vin też wskazuję że jest w układzie wydechowym coś inaczej niż w wersjach bez normy eu4 jakaś imitacja, czy wczesna wersja filtr cząstek stałych.

Od momentu zakupu chciałem to wywalić, wszyscy odradzali że lepiej zostawić bo nawet że to a`la filtr cząstek to lepiej nie ruszać, chciałem przelot robić na większej średnicy od turbo do końcowego z myślą o nadchodzącym wgraniu wirusa - też odradzano,widzę że panowie którzy często trafnie doradzają ( na forum ) są za wycięciem, często to w wersjach 136 konnych i zwykłych 150ps ( mojego przypadku z eu4 nieopisano )a u mnie jest właśnie inaczej z tym eu4, mechanik doradza że lepiej nie bo może się zapalic ChE i inne sraczki będą ( jakie nie wiem - tryb awaryjny ? ), poza tym nie przerabiał tego akurat w takim modelu z takim konkretnie ustrojstwem.

Także też moje pytanie co doradzicie, co się może skichać, jak to najlepiej zrobić, wywalić sam przód puchę,a w rurę za złączem elastycznym wkręcić sondę a zostawić puchę na srodku ( albo też wywalić ) ??

Może trafi się użytkownik forum który u siebie taki filtr z katem wywalał, albo zna temat bo jakiś jego ziomek wywalał.

Chcę chipować za parę dni, a mam nieodparte wrażenie że ten filtr to mi spowalnia furę i może, przypuszczalnie negtywnie wpływa na spalanie, i śmiem przypuszczać że lepiej wywalić filtr z katami przed chipem a nie po, żeby pózniej na jakieś tam strojenie nie jechać znów, z góry dzięki ( trochę sie rozpisałem ...)

Opublikowano
Kolego z tego co sie kiedys orientowalem to trzeba to dziadostwo jeszcze wylaczyc programowo, wiec musialbys raczej zawitac do jakiegos obcykanego tunera, ktory zna sie na temacie... bo tak jak wspomniales bedzie na 100% przechodzic w tryb awaryjny przy wyrzuceniu filtra bez wylaczenia w sterowniku ECU.
Opublikowano
warto się w to w ogóle bawić ? czy mogę ten filtr cząstek podciągnąć pod cały czas zbyt duże spalanie, mimo dobrych wartości w inpie, znane wam z mojego innego tematu? czy filtr ten nie zmniejsza możliwości chipowania, które zamierzam za parę dni wykonać ? co do odłączenia tego dziadostwa to zapytam przy okazji podkręcania, ale kolejny dylemat, odłączyć, wawalić i chipować, czy przy okazji chipowania odłączyc, chipować i spokojnie wyciąć "po", pytam bo domniemam że po wywaleniu spaliny szybciej będą wylatywać a nie wiem jak się to ma do programu ( chipowania )
Opublikowano
chyba najlepiej bedzie jak skonsultujesz to z osoba ktora bedzie Ci wykonywac "podkrecanie". Co do zwiekszonego spalania to naturalnie ze moze byc za to odpowiedzialny... wporwadza w blad odczyty sondy lambda poprzez blokowanie emisji spalin z ukladu, a jak wiadomo sonda lambda reaguje na obecnosc jonow tlenu w spalinach.
Opublikowano

hmm, faktycznie skonsultuję się z "tunerem", jak przypuszczam mój poprzedni rozległy temat spalania znasz ... wartości impy ok, błędów brak !? - spalanie - niżej niż 10 w mieście nie udało mi się zejść, w trasie nawet do 5 ... czyli koniec końców warto się brać za tą całą zabawę z wyłączaniem filtra, wycinką itd ? zakładając że w ecu odłączy się go pomyślnie? nie chce żeby mi zaczęło palić jeszcze więcej ...

a wtrąciłem o błędach bo błędów sondy nie było i nie ma

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem to w E46 DPF był jako opcja tak że nie koniecznie go masz a sprawdzisz to rozkodowując VIN. W E46 DPF nie był powiązany z elektroniką, tak że w razie pozbycia się go nie trzeba nic wyłączać programowo.
Opublikowano

S167A EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM Norma spalinowa EU 4

- jest niestety u mnie , to że programowo nie trzeba to ciekawa rzecz ... mam nadzieje że jakoś do tego dojdę

Opublikowano

Norma spalin EU4 nie jest jednoznaczna z obecnością filtra cząstek !!

Musisz mieć wyszczególniony filtr cząstek. Też mam EU4 i rurę w dół oraz nie posiadam filtra cząstek.

Wiem że jedyną zmiana jest turbo sterowane elektronicznie.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Miałem to ustrojstwo w swojej poprzedniej e46 320d 2002r, która również spełniała EU4 i na szczęście nie było to w żaden sposób połączone z elektroniką auta (żadnych dodatkowych sąd itp.) Wywaliłem to i na to miejsce wstawiłem zwykłego kata. Była to kwestia 4 śrub i pasowało wszystko Plug & Play.

 

PS. Ważna uwaga !

U mnie auto wyszło z fabryki EU3 a DPF był domontowywany później przez serwis BMW. A u Ciebie przy fabrycznym montażu tego ustrojstawa sprawa może wyglądać inaczej. Najlepiej było by zajrzeć pod auto i zobaczyć czy nie mam dodatkowych sond za filtrem.

Opublikowano

Z mojej strony ja nie wycinalem DPFa, tylko zakupilem tzw. downpipe od turbo do srodkowego, cos takiego:

http://allegro.pl/downpipe-bmw-320d-e46-rura-kolektorowa-katalizator-i1896907018.html

pasuje idealnie - plug and play. puche z orurowaniem wrzucilem na strych, czeka na lepsze czasy.

 

Slawek21 ma racje: Programowo napewno nie jest powiazane - mam E46 2.0 z 2004r.

Jest dodatkowa sonda przed wejsciem do DPF.

 

Skutki:

Silnk chodzi plynniej i ciszej, lepiej sie zbiera od dolu wiec moj DFP byl juz pewnie niezle zasyfiony. Czeka mnie jeszcze wymontowanie kata zaeby calkowicie odetkac wydech.

Opublikowano
S167A EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM Norma spalinowa EU 4

- jest niestety u mnie , to że programowo nie trzeba to ciekawa rzecz ... mam nadzieje że jakoś do tego dojdę

Kolego też mam to samo co ty tutaj masz mój vin rozkodowany:

viewtopic.php?f=19&t=127871&start=255

I żadnego filtra cząstek stałych nie miałem, więc nie martw się na zapas tylko wywalaj to wszystko tylko zostaw sondę lambda którą ja mam zostawioną i jest specjalna tulejka wspawana w downpipe i wkręcona by nie było błędów i od tej operacji nic mi się nie dzieje z autem. Kolego nie przejmuj się tylko wywalaj te ustrojstwo.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
dzięki za wypowiedzi :) wiem już co nie co więcej dzięki temu, jak zakładałem końcowy remusa to z kanału wyglądało że nie ma żadnej sondy za filtrem , jutro pojadę do kolesia od tłumików żeby dokładniej rzucić okiem, jeśli będzie jak wspominacie i tak jak jest na real oem po moim vinie to będę z gosciem gadał ile weźmie za wywalenie 2 puszek i wspawanie tulejki pod sondę ( chyba to ogarnie )
Opublikowano
wywaliłem dziś filtr cząstek ( katalizator ) i środkowy katalizator, wspawałem tulejkę pod sondę itd - polatałem po mieście i na razie puki co nic się nie dzieje i jest ok. wiadomo turbina gwiżdże ale to przewidywałem, a końcowy remusa chodzi wyraźnie głośniej, ale przy wkręcaniu - czyli nie jest zle, polatam więcej to może więcej się wypowiem czy poprawiło się coś czy bez zmian, a jutro podłącze się pod impę profilaktycznie i rzucę okiem jak logi i czy są błędy, jedynie w kurniku pod poznaniem nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi ( przez tel ) ile mi dadzą za katy, mimo że miałem nr org 7 i 9 cyfr bo katy jak nowe, nawet brudne nie były z zewnatrz, narazie mi dają w mieście u mnie za dwa 600-700zł, ale widziałem że za kata ( na stronie kurnika ze zdjęciami ) z wejsciem na sondę kładą kolo klocka to wstrzymam się jeszcze, niestety tuner niedomaga i na chipa dopiero za półtora tyg będziemy się ustawiać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.