Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz jednakowe felgi więc jednakowe opony, nie zakłada się mieszanych opon na jednakowe felgi.

8,5 na przód w serii 3 ma tylko sens, gdy na tył dajesz 9-9,5. Po co ci inaczej 4 felgi 8,5 - jakie opony założysz? 235? Na 8,5 BMW zakłada fabrycznie kapcia 255 powodzenia w pakowaniu tego na przód.

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Dobra, zdecydowałem się na te felgi, tzn. 8.5J Et45. i oponki 225/40/18. Powiedzcie mi proszę czy muszę coś dystansować? E90 LCI 2010R. SEDAN


Osadzenie 225/40/18 na 8.5j, opona z rantem ochronnym.


received-1529830550702223.jpg

upload and share


Edit.


IMG-20210414-214121.jpg IMG-20210414-214102.jpg IMG-20210414-220150.jpg


Testowane na krótkim odcinku. Nic nie obciera na maksymalnie skręconych kołach, na wysepkach zwalniających żadnego bicia. Zestaw jak na razie bez dystansów, na przyszłość moim zdaniem jedynie tył do wyciągnięcia.

Opublikowano
Cześć, mam okazje kupić bardzo ładne felgi ROZMIAR: 19" SZEROKOŚĆ: 2szt 8,5" et 15(przód) i 2szt 9,5" et 20 (tył). Pytanie czy podejdą one do obniżonej BMW e90 polift. Jeśli tak to jakie opony do nich?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz serię:

8x19 ET 37 225/35

9x19 ET 39 255/30

Zakładając, że znajdziesz felgi przód 8 cali, a tył 9 cali to wartości ET szukaj odpowiednio przód 25-37, a tył 24-39. Przy felgach 8,5 + 9,5 te wartości się zmienią, także pytaj jak coś znajdziesz.

Możesz szukać też z wyższym ET, wówczas dystansem zrobisz kontrę.

Opublikowano

Chcę kupić 18" 5x120 ET30 8J do e92 seryjny zawias.

Nie chcę żadnych dystansów.

Do tego opony 225/40 - dobry zestaw? Może być jeden rozmiar przód tył?

Opublikowano
Witam , piszę tutaj bo nie chciałem zakładać nowego temat . Ktoś może wie jakie kupić dystanse żeby to ładnie wyglądało jak mam felgi 17x7.5 ET 38 ?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Bez obniżenia nie ma sensu dawać dystansów i zaczynać zabawy.

Przód 20 mm na stronę, a tył 30 mm przy twoich obecnych felgach. Polecam jednak 18"+ do zabawy ze spasem.

Opublikowano
Bez obniżenia nie ma sensu dawać dystansów i zaczynać zabawy.

Przód 20 mm na stronę, a tył 30 mm przy twoich obecnych felgach. Polecam jednak 18"+ do zabawy ze spasem.

 

Juz mam obniżoną, a te felgi co mam mi się podobają tylko ze są bardzo schowane dlatego chciałbym jakieś dystanse wrzucić

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, wszystkich forumowiczów. Jak na kulturalnego człowieka przystało, najpierw się przywitam, bo to mój pierwszy post tutaj.


Jestem posiadaczem tego wspaniałego wehikułu jakim jest BMW e90 2.0i przedlift i planuje wymienić mu koła na 18". Czytając poprzednie posty natknąłem się na taką kompozycje 8J ET20 (przód) i 9J ET22 (tył), z czego wszystko jest na styk niby.

Jakoś zafiksowałem się na punkcie tych rozmiarów, a na pewno żeby tył był szerszy. Póki co znalazłem jedna felgę, która by mi w miarę się podobała i była w podobnych rozmiarach:

Przód 8J ET20

Tył 9J ET32

https://www.otomoto.pl/oferta/felgi-bmw-5-e60-e61-8jx18-et20-9jx18-et32-ID6D9Z6e.html#map (drażni mnie, że cena jak na felgę po renowacji. To dość sporo, ale chyba za 18" się tyle płaci (nie wiem))


Zastanawiam się czy ten pomysł jest dobry i czy w związku z tym ze wszystko jest na styk nie będzie mi nić obijać np. przy skręcaniu? Zaznaczę, że nie chce pakować się w dystanse.



Jeśli rozmiary tej felgi będą leżeć ładnie z resztą karoserii, to pytanie czy takie opony były by w porządku i czy kupno używanych z bieżnikiem 5mm+ to też dobry koncept? Czy znowu sobie nawymyślałem?

Przód 225/40 Bridgestone

Tył 245/40 Continental (lub) 245/35 Kormoran

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przód nie wejdzie, tył wejdzie.

Reszta komentarza odnośnie opon jest zbędna, bo przód nie wejdzie. Nieprawidłowe rozmiary opon podałeś i nie bierz mieszańców przód taki tył śmaki po 4 - 5 mm tylko kup nowe opony w prawidłowym rozmiarze. Nie mniej te felgi nie wejdą.

Przy seryjnych felgach 18" e90 ma 225/40 + 255/35.

Opublikowano

Ok, dzięki za szybką odpowiedź.


https://www.facebook.com/marketplace/item/236039421283393/?ref=search&referral_code=marketplace_search&referral_story_type=post&tracking=browse_serp%3A09c900ad-92d8-436a-b7ce-cdd0de8e34ec

Czyli ET30 przy 8J i przy 9J bardziej by się wpasowało w karoserie.

Mam tylko wątpliwość co do opon, bo nie za bardzo wiem jak dużą szkodą jest niszczenie takiej opony o krawężnik i na ile taka naprawa się sprawdza ?

Bo rozumiem, że rozmiarowo są ok - 235/40R18 J8 i 265/35 J9 ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

No też nie do końca, albowiem na 18" e90 ma 225/40 + 255/35. Jak nie masz xDrive to nic się nie stanie. Dodatkowo lepiej wypełnisz nadkole i mając np. obniżenie -30 wygląd będzie wręcz idealny. Zapas opony jest do komfortowej jazdy i wygląd jest, bo ten przedział 18-19" najlepiej pasuje do tej budy. Plus opona 265/35 na 9x18 nie ma naciągu jak 255 np. przy Goodyearach które miałem, może Michały miałoby mniejszy naciąg.

Co do jego naprawy się nie wypowiadam, bo nie widziałem. Wiesz jak to jest z używaną oponą.

Te felgi podejdą, które wrzuciłeś z ET 30 i nie musisz dystansów, bo przód wyjdzie 4 mm a tył 13,4 mm. Świetne spasy. Brałbym :D

8113775668_ed35f49d93_b.jpg

8113767453_ef58ef9c1a_b.jpg

Opublikowano

Niestety, ogłoszenie było już nie aktualne, wiec dalej przeglądam rynek i zastanawiam się, tak naprawdę jakie ET powinienem zastosować z tyłu przy:

- J8

- J8,5

- J9

Żeby dla tego modelu dobrze te koła leżały, bo wybór jest spory i nie łatwo jest się zdecydować.


Czy dla silnika 2.0i 170KM ten szerszy tył będzie miał duże przełożenie na inne odczucie jazdy? Czy konfiguracje tył większy stosuje się generalnie przy większych silnikach, z większą mocą (i dopiero wtedy to ma wpływ)?

  • Moderatorzy
Opublikowano

U ciebie będzie to tylko i wyłącznie zmiana wizualna :cool2:

Przy 8 calach będzie to zazwyczaj i tak wymagać dystansu, aby fajnie wyprowadzić koło. Szukaj 8,5 ET 22+, a 9 ET 26-27+.

Opublikowano

Czy dla silnika 2.0i 170KM ten szerszy tył będzie miał duże przełożenie na inne odczucie jazdy? Czy konfiguracje tył większy stosuje się generalnie przy większych silnikach, z większą mocą (i dopiero wtedy to ma wpływ)?

 

Kwestia na czym jezdzisz aktualnie, ale jak na wąskiej 16/17 i wrzucisz teraz 18" 9J-9,5j z opona 255, to możesz odczuc zmulenie auta, tym bardziej w dwulitrowej benzynie, gdzie moment obrotowy z dolu Ci nie pomoze.

Opublikowano

@Ponta

Tak z ciekawości, słyszałeś coś na temat firmy haxerwheels? Bo sporo tego jest na aukcjach oto moto czy allegro. Niby wzory sportowe ale nie wiem na ile jakościowy to produkt.

Opublikowano

Czy dla silnika 2.0i 170KM ten szerszy tył będzie miał duże przełożenie na inne odczucie jazdy? Czy konfiguracje tył większy stosuje się generalnie przy większych silnikach, z większą mocą (i dopiero wtedy to ma wpływ)?

 

Kwestia na czym jezdzisz aktualnie, ale jak na wąskiej 16/17 i wrzucisz teraz 18" 9J-9,5j z opona 255, to możesz odczuc zmulenie auta, tym bardziej w dwulitrowej benzynie, gdzie moment obrotowy z dolu Ci nie pomoze.

 

O fajne spostrzeżenie. Czyli nie koniecznie przy mniejszych mocach jest zalecany szeroki tył.

Fakt jeżdżę teraz na 205/55/R16 i poluje na 8 i 8,5 (225/40 i 255/35)

Opublikowano

Czy dla silnika 2.0i 170KM ten szerszy tył będzie miał duże przełożenie na inne odczucie jazdy? Czy konfiguracje tył większy stosuje się generalnie przy większych silnikach, z większą mocą (i dopiero wtedy to ma wpływ)?

 

Kwestia na czym jezdzisz aktualnie, ale jak na wąskiej 16/17 i wrzucisz teraz 18" 9J-9,5j z opona 255, to możesz odczuc zmulenie auta, tym bardziej w dwulitrowej benzynie, gdzie moment obrotowy z dolu Ci nie pomoze.

 

O fajne spostrzeżenie. Czyli nie koniecznie przy mniejszych mocach jest zalecany szeroki tył.

Fakt jeżdżę teraz na 205/55/R16 i poluje na 8 i 8,5 (225/40 i 255/35)

Potwierdzam... ja przy zmianie z zimy (4x225) na lato (mieszane 225 i 255) czuję trochę jakby auto przymulało.. no i lekkie pływanie w koleinach.. Szeroki tył, jeszcze ma tę zaletę, iż daje więcej przyczepności w zakrętach i to też zdecydowanie czuć ;)

F31 320d+

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.