Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ktoś może opisać krok po kroku jak zdjąć spojler? I druga sprawa - po co zdejmować spojler? W nim coś jest? Według schematów interesuje nas wzmacniacz fm, który jest między dachem i podsufitką na wysokości anteny i sama antena (tu trzecia sprawa - jak to się zdejmuje żeby nic nie połamać?)
  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Demontaż spojlera jest banalnie prosta. Trzeba tylko delikatnie wyciągnąć śrubokrętem okrągłe plastikowe zaślepki /5 szt / Następnie ukażą się po stronie zewnętrznej lewej i prawej śrubki na torx. Kolejne wewnętrzne dwie są zamontowane na plastikowy kołek którego trzpień trzeba złapać wąskimi szczypcami i wyciągnąć i kolejne wyciągnąć kołki plastikowe. Na środku spojlera jest jeszcze śruba przykręcona nakrętką chyba 8 lub 10. Po odkręceniu i wyjęciu kołków spojler obsuwamy delikatnie w dół / z lewej i prawej strony są plastikowe ślizgi/ i podnosimy ku górze tak , żeby wyszedł ze śrubki na środku. Trzeba uważać bo z prawej strony w uchwytach w spojlerze włożony jest wężyk od spryskiwacza, który trzeba delikatnie wypiąć. następnie można delikatnie odsunąć spojler , którego trzymają jeszcze taśma i przewody do lampy stopu. Kolejne na centralnej części widać obudowę wzmacniacza , którą odkręcamy za pomocą torxa. Po odkręceniu ukarze się wzmacniacz i kostki z przewodami. Ściągnięcie spojlera to kwestia 10 minut, nic trudnego i trochę uwagi. Ja na tym etapie stanąłem i stwierdziłem ze wszystko jest suche , przewody wyglądają na całe , lecz urwane mam 2 blaszki przy zawiasach których nie mogę dostać w serwisach. Radio dalej nie szuka stacji brak sygnału radiowego, może wzmacniacz jest walnięty lub te blaszki powodują przerwanie sygnału. Mam również czasami brak reakcji na pilota, raz otwiera centralny a raz nie reagują piloty.

http://images50.fotosik.pl/1409/08e80797969c0b9dmed.jpg

http://images38.fotosik.pl/1390/4917d51424b0db30med.jpg

Opublikowano

jesli nie dziala pilot to też za to odpowiada wzmacniacz, blaszki musza byc wszytskie sprawne jelsi macie problem z ich dostanie prpsze o kontakt na pw z vinem i zamowimy same blaszki, przed wymiana wzmaka proponował bym obejrzenie wiazki umnie to wlansie bylo pierwszym problemem drugim byl popsuty wzmacniacz... tylko ze wiazka to grubsza robota ja mialem uwalony jeden przewod i poprostu wciagnalem do wiazki nowy i jest dobrze trzeba sprawdzic przejscie na wszytskich przewodach w wiazce co idzie do szyby.

 

qqxczek51 - rozbierales wzmacniacz antenowy na czesci pierwsze ??? nie ma tam nic zielonego nadpalonego itd ?? blaszki moge zalatwic jak pisalem wczesniej prosze tylko info na PW z vinem

2

cena blaszek 55zl sztuka to te co na zdjeciu pokazal qqxczek51 te drugie blaszki sa tansze tzn 29zł sztuka

Opublikowano

Witam,

 

mam podobny problem:

od pewnego czasu rano radio przez pierwsze kilkanaście minut nic nie odbiera. Potem odbierało normalnie. W tej chwili ledwo co jedną stację + straszne szumy. Do tego od ponad tygodnia nie działa mi pilot (ani używany na co dzień, ani drugi leżący w domu-tego ładowałem w stacyjce przez parę minut - brak efektu). Blaszki ze zdjęcia są lekko naderwane, ale nie przerwane-wymienić je na początek ?

Jeszcze jedna sprawa - nie dział mi otwieranie tylnej szyby, więc mogę mieć problemy z dostaniem się tam...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

OK, zrobiłem chyba ostatni test jaki byłem w stanie zrobić samodzielnie: rozdłubałem cały spojler, dotarłem do wzmacniacza (wszystko wygląda jakby tyle co z fabryki wyszło) i po wyjęciu wtyczki anteny z niego (tego końca, który dalej idzie do radia) i przyłożeniu do niej śrubokręta - nastąpiło istotne wzmocnienie sygnału - fajnie... Sęk w tym, że nie wpłynęło to nijak na zbieranie fal :(. Przedmuchałem wtyczkę, podpiąłem do wzmacniacza i wzmocnienie jest -> radio gra głośniej i wyraźniej (byłem prawie w centrum miasta więc tam i bez anteny niektóre stacje radio zbiera), ale niestety - nie poprawiło się ściąganie fal :(. Czyli - wzmacniacz wzmacnia sygnał, ale jak antena nic nie zbierze to nie ma co poprawiać...

 

Teraz zauważyłem, że mam jakieś takie dziwne otarcia na antenie -> tak jakby komuś się ona za bardzo spodobała i próbował ją czymś twardym ścisnąć i oderwać od dachu - nie potrafię już stwierdzić czy te rysy były zanim radio przestało mi zbierać, czy po tym, ale jeśli przed to możliwe jeszcze, że ktoś się do niej dobierał i jak szarpał to coś urwał/ułamał.

 

Pytanie: ktoś demontował już antenę dachową i wie jak się do tego zabrać żeby nie zmarnować pół dnia i nie połamać połowy zaczepów?

Opublikowano
Dzięki - trochę mi to podpowiedziało gdzie jeszcze szukać. Niestety z tego schematu nie wynika jak zdemontować antenę z dachu - anyone?
Opublikowano

Chodzi Ci o płetwę na dachu? Z tego co wiem, to jest to tylko antena do odbioru sygnału gps.

Tam nie powinno być zatrzasków, cały zewnętrzny plastik/osłona jest przyklejona dwustronną taśmą.

Nitka dentystyczna/żyłka i jedziesz dookoła. Nie dam jednak głowy za to. Nie rozbierałem tego.

Powodzenia B-)

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Cholera... jak coś mam ciąć i to nie jest pewne :-) to chyba sobie odpuszczę... Ja pitolę - wszystko co do tej pory tam sprawdziłem wygląda jak nowe... Szlag by to trafił, grrr... Jak do czegoś dojdę to dam znać - muszę tylko znaleźć chwilę na mobilizację :-)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

od kilku dni mam problem z odbiorem stacji radiowych, o ile w centrum W-wy zaprogramowane stacje grają "czysto", o tyle już na wylocie na Gdańsk i dalej jedynie Zetka gra ok.

Przeczytałem Wasze posty, rozebrałem radio - antena na miejscu, rozebrałem spojler i otworzyłem wzmacniacz, czysto, sucho ale po dotknięciu palcem z lewej strony płytki (lewy dolny róg dwa małe scalaki) jakość znakomita. Po próbach obracania spojlerem (jest w nim jedna z anten FM) radio łapało lepszy sygnał, po ustawieniu normalnym - szumy i słaby odbiór.

Czekam z diagnozą na kontakt z elektronikiem jednego z dealerów, ale tak na szybko to albo antena FM wklejona w spoiler albo wzmacniacz antenowy. Byłoby miło, gdyby to antena, kawałek taśmy z przylepcem i pinem i koszt normalny.

Może Koledzy mają swoje uwagi, chętnie poznam.

Mam wersję wzmacniacza 868 MHz.

Ukłony dla Kolegi, który udostępnił schemat antenowy. Wiadomo z niego wszystko.

Pozdrawiam i życzę normalnego odbioru.

T.

Opublikowano

U mnie też był taki przypadek niedawno, problemem były kable w tylnej klapie. Naprawa 50zł.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
napisz coś więcej, która strona klapy, jakie miałeś objawy?
Opublikowano

Nie wiem, która bo sam tego nie robiłem. Objawy były takie, że radio odbierało tylko w mieście i to może z 1 stacje, a poza miastem szumiało.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No dobra - u mnie dzisiaj problem się rozwiązał. Po tym jak sam ze 4 razy rozebrałem spojler i nic nie wybadałem to dzisiaj podjechałem do znajomego elektryka... Okazało się, że problemem był urwany kabelek zasilania wzmacniacza antenowego idący w wiązce z prawej strony klapy. Wiązka ta idzie gumową czy plastikową "marszczoną" (jak rura od odkurzacza ;-)) osłoną pod spojler. Był tam czerwono-czarny kabelek, który po prostu się urwał - bo jego połączeniu wszystko gra. Diagnoza -> za często otwieram klapę ;-).

 

To jeszcze raz: jakie dokładnie były objawy u mnie:

- radio "coś" łapało w mieście, nie łapało kompletnie nic na obrzeżach miasta i poza nim (za słaby sygnał),

- po rozłożeniu spojlera, wzmacniacza i co tam jeszcze było wszystko było czyściutkie i suche

- gdy wyjąłem wtyczkę antenową z płytki drukowanej wzmacniacza (charakterystyczna czarna wtyczka z fioletową "przepaską" po lewej stronie) i włożyłem w jej środek cienki (obrany z izolacji) drucik miedziany -> radio grało jak należy (drucik robił za antenę).

 

Na tej podstawie elektryk doszedł, że nie działa wzmacniacz... i wiedział gdzie dalej szukać.

 

Jeśli chodzi o to jak przebiega antena w turasku to ze wzmacniacza wychodzą dwie tasiemki (na gniazdach jest nadruk "AMP") - jedna z czarną wtyczką idzie pod spojler gdzie rozdziela się na lewo i prawo i tam jest jedna część anteny, a druga z różową wtyczką idzie do szyby (gdzie znowu któreś tam "paski" stanowią antenę).

 

To tyle co mogę pomóc...

 

Aha... Te magiczne tasiemki, które się Wam przerywają to masa.

Opublikowano

 

Aha... Te magiczne tasiemki, które się Wam przerywają to masa.

 

ok , ale co ona daje . Jakie objawy mogą być po jej przerwaniu? Czy w wiązkach nie ma innych kabli z masą?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Podziele się z wami moim problemem. Przestał nagle mi działać pilot - zamek centralny(z kluczyka działał). Próbowałem otworzyć auto drugim pilotem i też nic. Po przeczytaniu tego i kilku podobnych watków podjąłem się próby samodzielnej naprawy. Po rozebraniu tylnej klapy okazało sie, że w gumowym przepuście(ten z prawej strony- idzie tam też rurka zdo spryskiwacza) został uszkodzony przewód idący do wzmacniacza anteny. Wszystkie przewody, które tam idą były lekko naderwane, a jeden calkowicie przecięty. Wymieniłem wszyskie cztery i piloty działaja jak należy. Zauważyłem, ze wcześniej był już naprawiany jeden przewód, także jest to chyba bolączka modelu E91. Blaszki na tylnym zawiasie(te szersze) u mnie też są zerwane, ale antyna radiowa, navi i centralny dzialają ok.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie

Drodzy koledzy, jak moi poprzednicy oczytałem się na temat problemów z radiem/anteną. Dzisiaj rozebrałem spojler, wzmacniacz jak nowy. Wypiąłem antenę i dołożyłem śrubokręt, a tu radio odbiera, że aż miło - po zapięciu końcówki i dołożeniu śrubokręta do lutowania na płytce wzmacniacza - radio odbiera. No więc kolejna przyczyna to kabelek, więc wziąłem miernik i zacząłem sprawdzać. Na przewodzie CZERWONO - CZARNYM napięcie jakieś 7,5 V, więc podłączyłem kabel z żarówką 2W - żarówka nie świeci, więc jest przerwa. Na innym kablu (pewnie do centralnego) napięcie 12 V i żarówka świeci. Moje pytanie brzmi: w którym miejscu najpewniej mogę spodziewać się przerwania/przetarcia przewodu i jak się do tego zabrać - chodzi mi o osłony gumowe - harmonijkowe. Drugie pytanie czy napięcie do anteny wynosi 12V, czy może jest mniejsze, a takim przypadku, to chyba musiałby być inny problem. Pomóżcie, gdyż jak do tej pory Wasz uwagi i spostrzeżenia dużo mi pomogły. Dzieki

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! U mnie w e91 wystąpił ten sam problem. Najpierw radio nie zbierało fal a przed dwoma dniami przestał działać pilot do centralnego i mogę otwierać lub zamykać auto tylko z kluczyka. Umówiłem się z elektrykiem na dziś wieczór i mam nadzieję, że naprawa się uda. Może jednak ktoś jeszcze doda coś pomocnego do przeprowadzenia tej naprawy. Z chęcią zrobiłbym to sam ale nie chcę niczego bardziej popsuć... :D Wiem że należy rozebrać spoiler, tam są jakieś kabelki i należy je ponoć wymienić. Czy ta operacja jest niezbyt trudna?
Opublikowano

Rozebrałem przed chwilką tylny spoiler i się okazało:

Zaśniedziały jest cały moduł odpowiadający za radio i pilot. Dziwnie to wyglądało bo plastik w którym był on włożony

oklejony był jakimś sylikonem czy czymś w rodzaju gumy do szyb, pewnie miało zapobiec to wilgoci ale niestety.

Mam pytanie do wszystkich - może mi ktoś załatwić taki moduł w dobrej cenie? :)

Opublikowano

Witam

Co do niedzialajacych kluczykow w e91 to jest post ktorego sam zalozylem - ''Kluczyki nie dzialaja po otwarciu drzwi alarm''.

Moje juz dzialaja kabelki byly przetarte.

Radio tez mi szumial jak wlanczalem ogrzewanie na tylna szybe ale nawet mi do glowy nie przyszlo aby to teraz sprawdzac :)

Napewno to zrobie jutro rano.

Opublikowano

Dla zainteresowanych podaję numery tasiemek uziemiających:

Taśma uziemiająca, zawias/pokrywa bag 61129114571 (wewnętrzna strona zawiasu)

Taśma uziemiająca pokrywy bag. prawa 61126978002 (zewnętrzna strona zawiasu)

Taśma uziemiająca pokrywy bag. lewa 61126978003 (zewnętrzna strona zawiasu)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Rozebrałem przed chwilką tylny spoiler i się okazało:

Zaśniedziały jest cały moduł odpowiadający za radio i pilot. Dziwnie to wyglądało bo plastik w którym był on włożony

oklejony był jakimś sylikonem czy czymś w rodzaju gumy do szyb, pewnie miało zapobiec to wilgoci ale niestety.

Mam pytanie do wszystkich - może mi ktoś załatwić taki moduł w dobrej cenie? :)

Witaj,

Ja mam taki moduł.nazywa się on diversity. Swojego czasu też miałem problem z radiem /centralnym i myślałem że to to, ale okazało się że to te gł....kabelki się zerwały. Moduł jest ok, ten który kupiłem też jest ok,bo sprawdzałem. Jakby co to piszcie

Pozdrawiam

Opublikowano
W moim przypadku wymiana tasiemek uziemiających przy zawiasach nic nie pomogła. Okazało się, że przerwany był jeden czerwony kabelek w gumowym karbowanym wężyku po prawej stornie klapy bagażnika. Przerwanie nastąpiło na wysokości załamania wężyka. Po połączeniu kabla radio gra jak nowe :D. Wcześniej radio łapało tylko sygnał głównych stacji w centrach miast. Na trasie już tylko trzeszczało... Nie miałem żadnych problemów z zamkiem centralnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.