Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich,jestem świeży na forum więc proszę o wyrozumiałość.4 miesiące temu kupiłem 5-tke 2.0d automat 2008r. i odrazu klops,wysoki poziom oleju i lejące wtryskiwacze.Parę dni temu podłączyłem go pod kompa ,a tu DPF się świeci.Czy można zregenerować wtryskiwacze i DPF? Dodam że mieszkam w Anglii,może ktoś zna dobrego specjalistę z Leicester lub okolic,z góry dzięki za pomoc,a nie szyderę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po czym stwierdziłeś że wtryski leją ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do regeneracji wtrysków .Z tego co ja się dowiedziałem jeżeli są to wtryskiwacze piezoelektryczne silnik N47 to producent Bosch na dzień dzisiejszy nie przewiduje ich regeneracje - brak części zamiennych .Takie informacje uzyskałem w kilku renomowanych firmach zajmujących się regeneracją . Co najwyżej mogą je tylko wyczyścić - w Polsce . Tak jak kolega pytał ,dlaczego chcesz je regenerować ?
Opublikowano

Więc tak, jeśli chodzi o DPF to da rady za pomocą DIS zrobić dopalanie, może da się z twojego filtra jeszcze coś zrobić zanim nie nastąpi zgon.

Jeśli chodzi o wtryski to jak masz niedopalony DPF i niema gdzie on się dopalić to komputer podaje większą dawkę paliwa celem wyższej temperatury spalin i dopaleniem DPF. Tak wiec nie koniecznie możesz mieć lejące wtryski. Najpierw zajmij się DPF porządnie a dopiero potem sprawdzaj wtryski. Odezwij się do kolegi TC z forum, on tez gdzieś w Anglii jest i ma wiedzę na te tematy, tak wiec może ci pomoże sam albo wskaże dobrego mechanika który Ci pomoże.

Opublikowano
Witam wszystkich,jestem świeży na forum więc proszę o wyrozumiałość.4 miesiące temu kupiłem 5-tke 2.0d automat 2008r. i odrazu klops,wysoki poziom oleju i lejące wtryskiwacze.Parę dni temu podłączyłem go pod kompa ,a tu DPF się świeci.Czy można zregenerować wtryskiwacze i DPF? Dodam że mieszkam w Anglii,może ktoś zna dobrego specjalistę z Leicester lub okolic,z góry dzięki za pomoc,a nie szyderę.

 

na podstawie wysokiego poziomu oleju zdiagnozowałeś, że masz lejące wtryski? to żadna diagnostyka

 

To bardzo mało prawdopodobne, zwłaszcza, że po podpięciu do kompa pokazal Ci się błąd związany z filtrem DPF. To on na 99% jest winowajca i pewnie tryb jazdy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli użytkujesz samochód głównie na krótkich odcinkach ( miasto ) to najczęściej sprawcą jest często załączający się program wypalania DPF-a który w takich warunkach nie może się prawidłowo wypalić , udrożnić .Są różne sposoby jak w takim przypadku postępować ,zależy to do kondycji DPF-a i na co się decydujesz . Poczytaj o tym na forum , dużo na temat DPF-a jest napisane . Mnie też ta przyjemność nie ominęła. W moim przypadku DPF jest ok , postanowiłam na początek zmienić olej z lekko bieżnego Castrola 0W30 na gęstszy Motula 5W40 ,zobaczymy czy coś to pomoże .
Opublikowano
Po czym stwierdziłeś że wtryski leją ?

Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika, wokół wtrysków jest mokro.Byłem u mechanika i potwierdził moje obawy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeżeli użytkujesz samochód głównie na krótkich odcinkach ( miasto ) to najczęściej sprawcą jest często załączający się program wypalania DPF-a który w takich warunkach nie może się prawidłowo wypalić , udrożnić .Są różne sposoby jak w takim przypadku postępować ,zależy to do kondycji DPF-a i na co się decydujesz . Poczytaj o tym na forum , dużo na temat DPF-a jest napisane . Mnie też ta przyjemność nie ominęła. W moim przypadku DPF jest ok , postanowiłam na początek zmienić olej z lekko bieżnego Castrola 0W30 na gęstszy Motula 5W40 ,zobaczymy czy coś to pomoże .

 

Olej wymieniłem,DPF przepaliłem i po ok.250km znowu podniósł się poziom oleju,teraz jadę sprawdzać wtryski.

Opublikowano

Jestem pewien na 95%, że wtryski nie mają tu nic do rzeczy

 

lejący wtrysk to taki gdzie albo nie rozprowadza prawidłowo paliwa w komorze spalania albo daje zbyt dużą dawkę paliwa w wyniku jego wyeksploataowania, rozszczelnienia itd. Jeśli masz mokro w okolicy wtryskiwaczy na silniku to problemem może być ich zamocowanie, dokrecenie, uszczelki itd.

 

Ale jeśli po podpięciu auta do kompa pokazuje się błąd zwiazany z DPFem to jestem przekonany, że on jest winowajac i Twój tryb jazdy. Na forum jest kilka osób, które maią problemy z przybywającym stanem oleju, 2-3 osoby regenerowały pompy wysokiego ciśnienia i problem przybywania nie ustąpił. Jedne kolega i ja wyrzuciliśmy DPF i za ok miesiac będzie potwierdzenie czy to on był przyczyną.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem pewien na 95%, że wtryski nie mają tu nic do rzeczy

 

lejący wtrysk to taki gdzie albo nie rozprowadza prawidłowo paliwa w komorze spalania albo daje zbyt dużą dawkę paliwa w wyniku jego wyeksploataowania, rozszczelnienia itd. Jeśli masz mokro w okolicy wtryskiwaczy na silniku to problemem może być ich zamocowanie, dokrecenie, uszczelki itd.

 

Ale jeśli po podpięciu auta do kompa pokazuje się błąd zwiazany z DPFem to jestem przekonany, że on jest winowajac i Twój tryb jazdy. Na forum jest kilka osób, które maią problemy z przybywającym stanem oleju, 2-3 osoby regenerowały pompy wysokiego ciśnienia i problem przybywania nie ustąpił. Jedne kolega i ja wyrzuciliśmy DPF i za ok miesiac będzie potwierdzenie czy to on był przyczyną.

Już wszystko wiem,panowie z BMW znaleźli problem.Padła uszczelka pokrywy głowicy(cylinder head cover gasket)stąd też wysoki poziom oleju silnikowego,a nie jak myślałem lejące wtryski.

Opublikowano
skąd wysoki poziom oleju? co ma uszczelka dekla zaworów do tego? może swoją drogą coś cieknie ale nie ma to zwiazku z podwyższajacym się poziomem oleju. Poza tym skąd problem z DPFem zapisany w komputerze?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

"Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika, wokół wtrysków jest mokro.Byłem u mechanika i potwierdził moje obawy.

"

 

Nie napisałeś czy jest mokro od oleju, czy ropy.

Jeśli od ropy, to sprawdź wężyki przelewowe od wtrysków. Jeśli od oleju, to sprawdź przy okazji stan odmy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skąd wysoki poziom oleju? co ma uszczelka dekla zaworów do tego? może swoją drogą coś cieknie ale nie ma to związku z podwyższającym się poziomem oleju. Poza tym skąd problem z DPFem zapisany w komputerze?

Natek ma rację w 100%. michalt080 pomyśl ,jeżeli olej wydobywa się z pod uszczelki lub gdziekolwiek na zewnątrz to musiało by go ubywać a nie przybywać :mad2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
"Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika, wokół wtrysków jest mokro.Byłem u mechanika i potwierdził moje obawy.
"

 

Nie napisałeś czy jest mokro od oleju, czy ropy.

Jeśli od ropy, to sprawdź wężyki przelewowe od wtrysków. Jeśli od oleju, to sprawdź przy okazji stan odmy.

Po czarnej barwie substancji stwierdzam że to był olej.Podjąłem próbę sprawdzenia odmy ,ale po ściągnięciu plastików jak wyczytałem na forum utknąłem w miejscu,bo nie wiem gdzie dokładnie się znajduje i jak wygląda,a ze zdjęć które widziałem niewiele wnioskuje.Dodam jeszcze że od wymiany uszczelki zrobiłem 500km. i narazie jest sucho i poziom oleju jest ok.

Opublikowano
500 km to troche za mało, żeby stwierdzić czy przybywa czy już po problemie. Zrób co najmniej 2-4 kkm

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam ponownie,zrobiłem ponad 4tys.km i problem powrócił,znowu jest za wysoki poziom oleju.Dodam że regularnie przepalam DPF co jakieś 300 km,jakieś rady bo zaczyna mnie ten samochód irytować
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie,zrobiłem ponad 4tys.km i problem powrócił,znowu jest za wysoki poziom oleju.Dodam że regularnie przepalam DPF co jakieś 300 km,jakieś rady bo zaczyna mnie ten samochód irytować

 

Kolega Natek już wcześniej napisał Ci co jest powodem przybywania oleju i tak było w przypadku 95 % innych użytkowników ktorzy mieli ten sam problem.

Opublikowano
Witam ponownie,zrobiłem ponad 4tys.km i problem powrócił,znowu jest za wysoki poziom oleju.Dodam że regularnie przepalam DPF co jakieś 300 km,jakieś rady bo zaczyna mnie ten samochód irytować

A skąd wiesz że akurat co 300km następuje wypalanie DPFa, to loteria,jeśli jeździsz dużo po mieście to niestety będziesz miał problem z przybywaniem oleju. Przerabiałem ten temat rok czasu :evil: w końcu DPF został wycięty.

Opublikowano
Ok,jeżdżę po mieście ale raz w tygodniu wyskakuje na autostradę przepalić "dziada"jak zalecają ludzie na forach.Myślałem nawet ostatnio nad pozbyciem się DPF-u i zainstalowaniem emulatora.Znalazłem w anglii polski warsztat zajmujący się tematem,ale jaki wpływ na samochód ma ta przeróbka?Gość z warsztatu twiredzi że auto bez problemu przechodzí kotrole technoczną,a i niemcy nie powinni się przyczepić.Może ktoś ma już doświadczenie z tą modyfikacją.Może ten zabieg pomoże z moim problemem.Aha a jak sprawa wygląda z kopceniem,pozdro.
Opublikowano
Ok,jeżdżę po mieście ale raz w tygodniu wyskakuje na autostradę przepalić "dziada"jak zalecają ludzie na forach.Myślałem nawet ostatnio nad pozbyciem się DPF-u i zainstalowaniem emulatora.Znalazłem w anglii polski warsztat zajmujący się tematem,ale jaki wpływ na samochód ma ta przeróbka?Gość z warsztatu twiredzi że auto bez problemu przechodzí kotrole technoczną,a i niemcy nie powinni się przyczepić.Może ktoś ma już doświadczenie z tą modyfikacją.Może ten zabieg pomoże z moim problemem.Aha a jak sprawa wygląda z kopceniem,pozdro.

Oprócz DPFu masz jeszcze katalizator który też odpowiada za czystość spalin,zresztą Anglicy sprawdzali czy auto bez filtra przechodzi MOT i przeszło bez problemu.Jeśli chodzi o kopcenie to jeśli silnik jest zdrowy to kopcenia praktycznie nie ma . Ja mam zwiększoną moc i z tego co wiem to zakopci minimalnie przy gwałtownym depnięciu w podłogę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok,jeżdżę po mieście ale raz w tygodniu wyskakuje na autostradę przepalić "dziada"jak zalecają ludzie na forach.Myślałem nawet ostatnio nad pozbyciem się DPF-u i zainstalowaniem emulatora.Znalazłem w anglii polski warsztat zajmujący się tematem,ale jaki wpływ na samochód ma ta przeróbka?Gość z warsztatu twiredzi że auto bez problemu przechodzí kotrole technoczną,a i niemcy nie powinni się przyczepić.Może ktoś ma już doświadczenie z tą modyfikacją.Może ten zabieg pomoże z moim problemem.Aha a jak sprawa wygląda z kopceniem,pozdro.

 

Też słyszałem że nie ma problemu z przejściem MOT po wycince DPF bo te silniki spełniają normy euro 4 bez tego filtra, gorzej jest z nowymi samochodami bo tam juz DPF-a nie mozna wywalić ze względu na normy euro 5.

Jeśli chodzi o kopcenie po wycince to u mnie tylko przez pierwsze 100 km po tym zabiegu lekko kopcił a potem jak już wydmuchało wszystko z wydechu tak do teraz nic nie widać nawet kiedy szybko przyspieszam.

Opublikowano
A co z emulatorem,zakładałeś, nie miałeś później problemów z elektroniką lub komputerem i jeszcze jedno pytanko,gdzie robiłeś w Polsce czy Anglii.Jestem z Krakowa może masz dobrego specjalistę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co z emulatorem,zakładałeś, nie miałeś później problemów z elektroniką lub komputerem i jeszcze jedno pytanko,gdzie robiłeś w Polsce czy Anglii.Jestem z Krakowa może masz dobrego specjalistę.

 

Pozbycie się DPF-a polega na wywaleniu go mechanicznie i programowo, dlatego później nie ma żadnych błędów, ja i wiele osób z tego forum korzystaliśmy z usług kolegi GCS z Krakowa http://www.gcstuning.pl/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie,przejechałem ok.150km na rozrzedzonym oleju,ile jeszcze mogę przejechać?

 

Ciężko stwierdzić ile jeszcze możesz przejechać, wiadomo że rozrzedzony olej traci swoje właściwości smarne i im mniej km. przejeździsz na takim tym lepiej dla silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.