Skocz do zawartości

325ci, pomysły na tuning silnika i lepsze prowadzenie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Applications:

* 91-95 BMW 325I/325IS E36 V6 Engine.

* 94-99 BMW 328I/328IS E36 V6 Engine.

* 95-99 BMW 323I E36 V6 Engine.

* 92-99 BMW M3 E36 V6 Engine.

* 97-00 BMW 323I/323IS/323CI/323TI E46 V6 Engine.

* 98-00 BMW 328I/328CI E46 V6 Engine.

* 01-07 BMW 325I/325CI/325XI/325TI E46 V6 Engine.

* 00-07 BMW 330I/330CI/330XI E46 V6 Engine.

 

no błagam...

 

Prawdopodobnie chodzi o jakąś "zakamuflowaną opcję hamerykańską"

Opublikowano
autko kosztowało sporo mniej niż myślałem więc zostało mi troszkę pieniędzy. Stąd pomysł na tuning, chodzi mi tutaj aby auto lepiej się prowadziło i aby troche zwiekszyć jego moc.

Stroker na 2,8i przy kadlubie M50

- wal korbowy M52B28

- tloki wersja z vanos

- korbowowdy wersja bez vanos

- remap sterownika silnika

... masz juz silnik 328ci

 

Doladowanie:

- kompresor EATON M62

- turbo Garett t3/t4, HolsetHX35 [do mocy ponad 300km]

 

Remont silnika:

- wymiany

- naprawy

- szlify

- najlepszej jakosci plyny

 

Potrzebne czesci:

- IC, orurowanie, zlaczki, dolot, wtryskiwacze, pompa paliwa, regualtor cisnienia paliwa, WG, BOV, DP wskazniki: MAP, AFR, EGT, kolektor wydechowy [pod turbo], sprzeglo M57D30, przystawka oleju, splyw oleju, flansza kompresora i wiele wiele innych.

 

Strojenie:

- jesli do TAKIEGO czegos to tylko fachowcy. Kontakt na priv.

 

Troszke popytałem i jeśli chodzi o prowadzenie no to polecili mi zmienić zawias na gwinta np. mts technik , jak myślicie to znacząco wpłynie na własciwości jezdne ?

tutaj mozesz wybierac i przebierac. na rynku jest mnostwo tego typu zabawek... najlepiej sie dowiadywac na forach co uzytkownicy o takim sprzecie mysla, ich opinie i komentarze. Jezeli chodzi o sama zawieche na gwincie to faktycznie auto wgryza sie w asfalt i czujesz sie naprawde bezpiecznie przy bardzo duzych predkosciach. Co do komfortu... w koncu to sportowa zawiecha! nikt nie wymaga aby to bylo wygodne :wink:

 

pozdr

Opublikowano
A jesli chodzi o turbo, to sa firmy które sie tym zajmuja ? albo robiły to już ?

Ale kolego to Ty nie będziesz tego montował samodzielnie? Ponieważ z Twoich wcześniejszych wypowiedzi tak to wywnioskowałem. Bo jeśli chcesz to zlecić, to chyba nie ma sensu ponieważ sama robocizna wyniesie drugie tyle...w takiej sytuacji chyba najlepszym i najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem będzie zakup silnika M3

Dla samego dzwięku taki kompresor warto zalozyc cos pieknego :)

Bartek kompresor tylko dla mocy ale nigdy dla dźwięku :)

Opublikowano
Bartek kompresor tylko dla mocy ale nigdy dla dźwięku :)

tutaj sie zgadzam z Kolega Sekator87. Jak rotory kompresora zaczna sprezac to dzwiek jest po kilkunastu minutach jazdy tak niemilosierni wkurzajacy i do tego ten staly upust powietrza przez BlowOff... masakra! osobiscie wole turbodoladowanie niz kompreche. Turbo jest bardziej szlachetne w dzwieku :cool2:

Opublikowano
Powiedzmy że mógłbym wydać na mody ok 10- 15k , zostac przy kompresorze czy jednak walczyc z turbo ? Co lepsze ? , bo turbo to jednak wiekszy potencjał.. :) Czy zeby osiagnąc moc ok 300-350 km trzeba już zakuwac silnik ? (tzn tłoki, panewki, korbowody) . Jak to jest z podłaczeniem węzy do kolektora ssącego ? trzeba mieć jakiś specjalny czy dołancza sie to seryjnego ?
Opublikowano
Powiedzmy że mógłbym wydać na mody ok 10- 15k

Jestem pewien, że na stroker na 2.8 + kompresor wystarczy.

zostac przy kompresorze czy jednak walczyc z turbo ? Co lepsze ? , bo turbo to jednak wiekszy potencjał.. :)

Jeśli zależy Ci na mocy od samego dołu to TYLKO kompresor, jeśli na przepięknym dźwięku turbo i delikatnej zwłoce (praktycznie nie zauważalna :wink: ) przy starcie to turbo. pozdr

Opublikowano
Oj na tym dźwięku turbo mi zależy... to jest magia .. :D A jeśli chodzi o osiagi ? turbo chyba wygrywa tak ? poza tym jak to jest z żywotnaścią kompresora/turbiny ? Słyszałem też że jednak kompresor bardziej od turbiny podnosci spalanie .. :/
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
(od m3 dziela go tylko 2 modele)

Kolego z calym szacunkiem, ale nie na miejscu jest porownywac "papierowe" zestawienia tych dwoch modeli. W M3 sa tak dziwne i niespotykane rozwiazania technologiczne, ze 2.5 to w porownaniu najzwyklejsze N/A. Pozdr

 

W sumie masz racje zle sie wyrazilem M3 to w sumie kompletnie inna liga niz 320, 323, 325, 328 czy 330.

Ale co mialem na mysli to to ze 325 to model, ktory raczej jest na podium e46 NIE LICZAC M3 :norty:

 

Pozdro

 

jak czytam o tym twoim podium to mysle ze musisz jeszcze troche poczytac i sie do informowac w tematyce bmw. I jak chcesz turbo to kup sobie od razu M power. I nie kombinuj bo to szkoda zachodu. Tylko bedziesz mial problemy i wydatki co do silnika bo cos ci napewno siadzie przy takich przeciazeniach. Jak masz orginal tak trzymaj a te 191 kucy to jest nie malo. Ja mam e 46 328 coupe i nic nie trzeba wiecej. A 328 i 325 nie ma duzej roznicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.