Skocz do zawartości

325ci, pomysły na tuning silnika i lepsze prowadzenie.


misiek00781

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem nowy na tym forum i z góry przepraszam za moje ewentualne błędy. Co do tematu od niedawna jestem szczęsliwym posiadaczem bawarki (takiej jak w tytule ), od długiego czasu jestem strasznym fanem tej marki i teraz spełniło się moje marzenie. Ale do rzeczy, autko kosztowało sporo mniej niż myślałem więc zostało mi troszkę pieniędzy. Stąd pomysł na tuning, chodzi mi tutaj aby auto lepiej się prowadziło i aby troche zwiekszyć jego moc.

Troszke popytałem i jeśli chodzi o prowadzenie no to polecili mi zmienić zawias na gwinta np. mts technik , jak myślicie to znacząco wpłynie na własciwości jezdne ?

Z silnikiem mam już wiekszy kłopot .. Nie chce niewiadomo czego docelowo ok 250 km . Wiem że np pomaga kolektor wydechowy z nierdzewki, czy filtr powietrza sportowy + pożadne mapowanie. Czy to wystarczy ? Czy mogę zrobić coś innego ?

 

Bardzo prosze o jakieś wskazówki od starszych kolegów Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chcesz z wolnossacego silnika zmieniajac filtr i kolektor wycisnac 60 kucy?? :D Bez turbiny to moze przekroczysz magiczne 200 jak juz wyzej napisal kolega.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mo ja tylko pytam ile to mogło by dac :) wiadomo że aż takiej zmiany nie będzie ;) liczyłem na jakieś 25km z chipem zmiany :) No własnie turbosprężarka .. zastanawiłem się nad montażem tylko kasa.. nie mam pojęcia w ilu mógłby się taki prokekcik zamknąć .;/ Moze ktoś przybliżyć kwote .. tak +/-:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za zmiane tematu, ale jakie auta miales przed beemka? Bo szczerze ci powiem ze tez mam ten sam model co ty, (wczesniej mialem 318 e46, i naprawde wiele innych aut o mocy 90-130KM) I kiedy przesiadlem sie 325ci w koncu na prawde czuje ze jade. A ty w sumie nie dawno kupiles auto ktore ma 190koni (od m3 dziela go tylko 2 modele) I juz jest dla ciebie za wolny?? Czy skoro zobaczyles ze 325Ci sa takie tanie, to czy nie lepiej bylo od razu wziasc np. 330Ci??

Pozdr.

"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(od m3 dziela go tylko 2 modele)

Kolego z calym szacunkiem, ale nie na miejscu jest porownywac "papierowe" zestawienia tych dwoch modeli. W M3 sa tak dziwne i niespotykane rozwiazania technologiczne, ze 2.5 to w porownaniu najzwyklejsze N/A. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(od m3 dziela go tylko 2 modele)

Kolego z calym szacunkiem, ale nie na miejscu jest porownywac "papierowe" zestawienia tych dwoch modeli. W M3 sa tak dziwne i niespotykane rozwiazania technologiczne, ze 2.5 to w porownaniu najzwyklejsze N/A. Pozdr

 

W sumie masz racje zle sie wyrazilem M3 to w sumie kompletnie inna liga niz 320, 323, 325, 328 czy 330.

Ale co mialem na mysli to to ze 325 to model, ktory raczej jest na podium e46 NIE LICZAC M3 :norty:

 

Pozdro

"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie przypadkiem 330 jet na podium ? znam wiele osób, jestem w śród nich także i uważam że jak nie m3 bo mnie nie stać na właściwe jego serwisowanie to tylko 330, w życiu nie 2.8, o 2.5 nie wspominając - mam nadzieje że nikogo nie uraziłem

 

od groma jest 2.8, 2.5 to od lat pełno lata a fajne 330 to jest już inna bajka, nie ma tego pełno i nie kupisz tak łatwo, a i nie chcę wchodzić w polemikę co lepsze tylko odniosłem się do "podium" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za wypowiedzi ;) Wiadomo że mogłem kupic 2.8 czy 3.0 ale tego nie zrobiłem.. trafiłem na niezła okazje i dlatego zostało mi troszke kasy :) Wiec jesli można to prosze bez tekstów "mogłes kupic 2.8 czy 3.0 " mam ten i tak narazie zostanie ;) Pytam tylko co ewentualnie mogę sobie dłubnąć żeby miec te pare koni więcej ;) Tak w ogóle jest to mój pierwszy samochód i to raczej weekendowy ;) pojeździć po serpentynkach itp :) Więc jesli macie jakieś sugestie tylko takie "drobne" na tuning silnika to będe wdzieczny :) W przyszłości szykuję się ma prawdziwego M-powera (mam obiecanego ), więc to prostu własciwie jest dłubanie dla przyjemości, i aby "zżyć sie z autem" ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Troszeczkę odświerze temat:) Pytałem kilku fachowcow ( maniakow BMW ) co zrobic z silnikiem zeby był na naprawde mocny , i tak jak radziliscie usłyszałem żeby zrobić swampa na jak najwiekszy jaki znajde :D Stąd bierze się moje pytanie .. Jesli pod uwagę biorę tylko to zeby miał naprawde potęzny silnik i najwieksza moc. To jaki silnik polecalibyście do e46 ? Myślałem o 4.5 benzyna.. ale nie wiem czy to sie zmieści w ogole i jakie będą trudnosci :/ Wiem ze na driftingowych mistrzostwach chyba jeżdzą e36 z takimi silnikami ale jak to sie ma do e46 ? A gdyby jeszcze takie coś uturbić.. co o tym myślicie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie da tylko czy fundusze takie będziesz miał...silnik 4,5 dasz jakieś 9tyś,osprzęt,swap,elektronika do tego i elektryka wyjdzie jakieś 20tyś...do tego turbo jak mówisz drugie 20tyś...więc zastanów się czy warto...
...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek a ile w ogóle jesteś w stanie wydać na mody? Twój silnik jest idealny pod zwiększanie mocy, dlatego nie wydawałbym pieniędzy na ogromne V8 lub 12 ponieważ za tą kasę masz już prawie komplet części, które bedą potrzebne do doładowania auta. W swoim aucie masz blok żeliwny co daje OGROMNĄ przewagę nad 2.8 czy 3.0 ze względu na możliwość dmuchania ogromnego ciśnienia nawet w okolicach 1bar :twisted:

Zastanów się ile chcesz mocy w aucie i ile jesteś w stanie na taki zabieg wydać...wiadomo, że jeśli zdecydujesz się na turbo to wydatki będą większe niż te w przypadku kompresora ponieważ musisz doliczyć koszta kolektora wydechowego, instalacji olejowej i zaworu west-gate (w przypadku zewnętrznego oczywiście :) )

 

Jeździłeś może na całkowicie wyłączonej trakcji, tzn. chodzi mi o to, że jak wciśniesz ASC i przytrzymasz tak ok15 do 20sek i puścisz to już jak potem włączasz guzik to asc się nie wyłącza w ogóle dopiero jak zgasisz silnik?

 

Hehe z takich mini modów to tak na szybko przychodzi mi do głowy jedynie zaspawanie dyfra na 100% i wybierak z Z3 2.8 :roll:

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale widze ze ten silnik ma naprawde potencjal.. sadzac także po filmikach z youtube.. :D A jesli chodzi o turbo, to sa firmy które sie tym zajmuja ? albo robiły to już ? bo widze ze czeci np kolektor wydechowy sa dostepne w sprzedazy ale czy są jakies komletne instalacje ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale widze ze ten silnik ma naprawde potencjal.. sadzac także po filmikach z youtube.. :D A jesli chodzi o turbo, to sa firmy które sie tym zajmuja ? albo robiły to już ? bo widze ze czeci np kolektor wydechowy sa dostepne w sprzedazy ale czy są jakies komletne instalacje ?

 

jeśli się na tym nie znasz, kup gotowy zestaw kompresora. z małym kółkiem powinieneś mieć ok. 300KM a koszta się zamkną w 10-15 tys zł. i będzie działało stabilnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromne dzieki za odpowiedzi .. :) Mam jeszcze tylko jedno pytanko.. znalazęłm takie coś :

 

http://www.ebay.com/itm/BMW-323I-325I-328I-E36-E46-V6-M50B25-M52B25-M54-M56-S50-T04E-T3-T3-T4-Turbo-Kit-/170732187320?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item27c06e6eb8

 

http://www.ebay.com/itm/BMW-3-series-6-cylinder-e36-e46-complete-SPA-Turbo-kit-/350187468800?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item5188ccb800

 

Jak myslicie co to jest warte ? wyglada pieknie ładnie.. gdyby było cos warte to napewno spoooro ułatwia :) Bo jakos nie wiem.. uwielbiam ten świst turbiny wkręcajacej sie na obroty.. :D Też bym tak chciał.. :P :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Applications:

* 91-95 BMW 325I/325IS E36 V6 Engine.

* 94-99 BMW 328I/328IS E36 V6 Engine.

* 95-99 BMW 323I E36 V6 Engine.

* 92-99 BMW M3 E36 V6 Engine.

* 97-00 BMW 323I/323IS/323CI/323TI E46 V6 Engine.

* 98-00 BMW 328I/328CI E46 V6 Engine.

* 01-07 BMW 325I/325CI/325XI/325TI E46 V6 Engine.

* 00-07 BMW 330I/330CI/330XI E46 V6 Engine.

 

no błagam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.