Skocz do zawartości

[E39] 530d Touring Klapa bagażnika/Hydraulika klapy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niestety ale klapa nie otwiera się sama :( zarówno w wew jak i z kluczyka siłownik nie daje rady, otwierając ręcznie przy niewielkiej pomocy otworzy się, zamyka się bez problemu. Co mogło paść? Siłownik pneumatyczny czy cylinder lub agregat hydrauliczy :( Siłownik kosztuje małe pieniądze ale cylinder i agregat to już spory wydatek :( Czy ktoś to naprawiał??
Opublikowano
u mnie wyglądało to trochę inaczej: otwierała się ale do połowy albo tylko odskakiwała z zamka ale bardzo rzadko sama się zamykała. Ogólnie nie miała siły. Tak czy inaczej polecam sprawdzić stan oleju w pompce hydraulicznej. Znajduje się ona w komorze koła zapasowego, po lewej stronie i jest przykręcona do ścianki. Nie trzeba wyjmować całej pompki (choć nie jest to żaden problem i znacznie ułatwia pracę z nią) - wystarczy odkręcić obejmę z plastikowej nakładki czyli defacto z pojemniczka z olejem. U mnie przyczyną kiepskiej pracy był po prostu mały poziom oleju, który był spowodowany wyciekiem z pojemnika. Wymieniłem uszczelkę, zalałem olejem hydraulicznym, porządnie skręciłem i wszystko ok. Wydaje mi się, że normalnie lany jest tam olej taki jak do wspomagania (czerwony) ale głowy nie dam. Na zwykłym też śmiga ;)
Opublikowano
wczoraj popatrzyłem na agregat, zbiorniczek wydaje się pełny bo jest w środku coś ciemnego :) a dlaczego wydaje się pełny bo nie udało mi się go zdemontować, odkręciłem obejmę ale nie chciał zejść więc zacząłem podważać zamocowanie ale zaczęło zasysać powietrze, więc odpuściłem :mrgreen: czy tak ma być??
Opublikowano

Czy my tu mowimy o domykaniu/odskakiwaniu klapy czy o pelnym jej otwarciu hydraulika?

Wszystkie E39 touring to mialy?

:) jesli tak to moja nie dziala :D :D :D

Definicja szalenstwa - robienie wciaz dokladnie tej samej rzeczy w dokladnie ten sam sposob oczekujac zupelnie innego ofektu.
  • Moderatorzy
Opublikowano
o pełnym jej otwarciu hydraulika

To była opcja.Do zamykania klapy służy umieszczony przycisk.Naciskamy guzik i nic nie tykamy :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No to tej opcji nie mam. Problemu zatem tez nie :)
Definicja szalenstwa - robienie wciaz dokladnie tej samej rzeczy w dokladnie ten sam sposob oczekujac zupelnie innego ofektu.
Opublikowano

bumblebee, z tego co pamiętam ja za pierwszym razem jak zdejmowałem ten pojemnik z olejem to on bez problemu zszedł ale miałem wyjętą całą pompkę (odkręcone te przewody) i odłączoną wtyczkę od pompki także wszystko robiłem "na sucho". Może u mnie nie było problemu z zasysaniem powietrza bo i tak miałem nieszczelnego o-ringa ;)

Ale z drugiej strony potem kontrolowałem poziom tego oleju i zdecydowałem się na dolewkę - wtedy już odpiąłem tylko wtyczkę i zdjąłem sam zbiorniczek. Nie pamiętam, żeby przy tym dobiegały jakieś niepokojące dźwięki.

A i przede wszystkim - u mnie ten zbiornik się po prostu ściąga "w dół" bez żadnych kombinacji.

 

ps. w sumie cały ten układ chyba sam się odpowietrza (u mnie wszystko już działa ok)

Opublikowano

A i przede wszystkim - u mnie ten zbiornik się po prostu ściąga "w dół" bez żadnych kombinacji.

 

no a u mnie siedzi na pompce jak wściekły, nie demontowałem pompki bo nie wiem jak odkręcić przewody aluminiowe, nie chciałem ich poprostu zepsuć, co do pojemnika, trzyma się na obejmie to raz ale potem on jest umocowany przy pomocy "ząbków" które trzymają się na aluminiowym kołnierzu pompki, trzyma się tak mocno że ciężko jest go przekręcić już nie mówię o zdjęciu, jak zacząłem odchylać te "ząbki" układ zaczął zasysać powietrze i wystraszyłem, że zaraz się zapowietrzy i przestanie działać :(

Opublikowano

dzisiaj sprawdziłem jak to dokładnie u mnie wygląda... dokładnie tak jak opisujesz :)

Po pierwsze - żeby zdjąć w dół zbiornik rzeczywiście warto mieć płaski śrubokręt bo są tam po drodze dwa kołnierze/zaczepy. Pierwszy "od razu", drugi za oringiem.

Po drugie - rzeczywiście jest dźwięk zassania powietrza ale to jest na oringu i można się tym nie przejmować tylko po prostu zdejmować pojemnik

Po trzecie - jeżeli jest około połowy zbiornika pełne, to jest to za mała ilość oleju, na moje oko dobrze działa tak od 3/4 a najlepiej to "pod korek" zalać. Jak już pisałem - zalane jest to czerwonym olejem (chyba takim sam jak od wspomagania), który ładnie się miesza z małymi ilościami zwykłego hydraulicznego więc można sobie łatwo uzupełnić braki.

 

Co do wyjmowania całej pompki - z tego, co pamiętam można spokojnie odkręcać te aluminiowe przewody tylko trzeba uważać bo będzie z nich olej ciekł. Aha i chyba najłatwiej wyjąć ją z całym tym stelażem, na którym się trzyma.

Opublikowano
zalane jest to czerwonym olejem (chyba takim sam jak od wspomagania), który ładnie się miesza z małymi ilościami zwykłego hydraulicznego więc można sobie łatwo uzupełnić braki.

 

olej do hydrauliki jest dostępny w ASO, więc nie trzeba kombinować :) dzięki za info i wszelką pomoc. W weekend spróbuję ponownie!

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
czego konkretnie chcesz zdjęcia i jak daleko w samochód idące ? Bo szczerze mówiąc, wydaje mi się, że bez rozebrania połowy lewego boku nie za dużo da Ci się pomóc.
Opublikowano
porobię jakieś zdjęcia ale chwilowo nie mam na to czasu. Prawdopodobnie w piątek będę już mógł coś wrzucić ale niestety wcześniej nie. Sorry
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie wyglądało to trochę inaczej: otwierała się ale do połowy albo tylko odskakiwała z zamka ale bardzo rzadko sama się zamykała. Ogólnie nie miała siły. Tak czy inaczej polecam sprawdzić stan oleju w pompce hydraulicznej. Znajduje się ona w komorze koła zapasowego, po lewej stronie i jest przykręcona do ścianki. Nie trzeba wyjmować całej pompki (choć nie jest to żaden problem i znacznie ułatwia pracę z nią) - wystarczy odkręcić obejmę z plastikowej nakładki czyli defacto z pojemniczka z olejem. U mnie przyczyną kiepskiej pracy był po prostu mały poziom oleju, który był spowodowany wyciekiem z pojemnika. Wymieniłem uszczelkę, zalałem olejem hydraulicznym, porządnie skręciłem i wszystko ok. Wydaje mi się, że normalnie lany jest tam olej taki jak do wspomagania (czerwony) ale głowy nie dam. Na zwykłym też śmiga ;)

 

 

Mam identyczne objawy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dziś dotarłem do mechanizmu hydraulicznego znajdującego się we wnęce koła zapasowego i nie mam zielonego pojęcia w jaki sposób uzupełnić płyn, tak żeby wszystko zaczęło działać.

 

Może ktoś ma jakieś zdjęcia, schematy itd.

Opublikowano
żeby uzupełnić płyn musisz wyjąć pompkę (samą lub ze stelażem) i nalać oleju do białego/przeźroczystego zbiorniczka. Przy odrobinie wprawy nie musisz nawet pompki wyjmować. Pojemnik można od dołu spokojnie wyciągnąć.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam taką klapę,ale u mnie nie działa z kluczyka,po naciśnięciu guzika na pilocie tylko odskakuje i nic więcej,jak jest otworzona i jak nacisnę guzik to kompletnie nic się nie dzieje a powinno chyba to wyglądać tak jak na tym filmiku?

 

Więc co trzeba zrobić,żeby działało to z pilota,trzeba coś w komputerze przestawić czy jak?

 

Po za tym klapa działa bez zastrzeżeń z środka się otwiera,jak się naciśnie guzik w klapie to też ładnie się otwiera/zamyka a z pilota nic a nic :|

Dodam,że olej świeżutko po wymianie,ponieważ przy mrozach troszkę ciężko było tej klapie się otworzyć,olej był ale chyba jakiś przekładniowy nalany,bo gęstszy od tego z ASO a teraz śmiga aż miło,ale z pilota ani nie drgnie :cry:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej,

chciałem dziś kupić w ASO Sikora w B-B olej do hydrauliki tylnej klapy wraz z podkładkami itd. - tzn. taki gotowy zestaw jaki oferują w BMW.

Zaskoczyła mnie wysoka cena 260 zł !

Czy orientujecie się czy można to gdzieś kupić taniej, a jeżeli tak to proszę o namiary :)

Opublikowano

U mnie pompka wygląda tak:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/89/uxcl.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/854/7ir1.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/824/r6sk.jpg

 

I problem mam taki, że uzupełniałem już brakujący olej ale dalej nie chodzi idealnie (tzn nie otwiera się do końca albo prawie wcale po dłuższym nieużywaniu). Jak kilka razy "przegonię" klapę to działa ale następnego dnia już nie. Wygląda jakby brakowało siły bo problem jest tylko z otwieraniem, zamyka się dobrze. Olej najpierw zalałem taki jak do wspomagania, teraz mam Mobil ATF 220 i generalnie lepiej za bardzo nie jest. Obstawiam, że to wina oleju ale zalałem to co było, żeby na sucho układ nie chodził :mad2:

Może ktoś zna konkretne specyfikacje właściwego oleju?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Kupiłem w ASO zestaw naprawczy tj. czerwony olej i śrubki.

Po uzupełnieniu klapa sama się nie podnosi, ale po naciśnięciu guzika na klapie ładnie sama się zamyka.

CO MOŻE BYĆ NIE TAK ?

Opublikowano

A sprawdziłeś czy nie wessało w układ? Ja dolewałem 2 albo 3 razy zanim załapało normalne ciśnienie, wszystko się rozeszło ładnie i teraz wachlować się można :mrgreen:

Choć zauważyłem, że jak nie używam klapy kilka dni to ma pewne opory przy podnoszeniu, zwłaszcza w tej pierwszej fazie...

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
Sprawdzę, czy nie trzeba dolać bo zostało mi jeszcze 2/3 oleju.
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkie touringi mają taką hydraulikę? Ja mam manuala, ale strasznie ciężko się podnosi klapa, ledwo się trzyma po otwarciu, a samej szyby nie trzyma wcale.

Jak się zabrać do poprawy tego mechanizmu? Co sprawdzić, to jest na sprężynach, czy hydraulicznie? (nie mam guzika do zamykania klapy, mam tylko dociąganie przy zamykaniu i to działa).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hydraulika klapy to stosunkowo rzadka opcja, i często bywa już dość wysłużona.

Nie masz przycisku do zamykania bagażnikaod spodu tapicerki klapy to nie masz tej opcji.

Standardowo są zwykłe siłowniki do szyby, po jednym na zawias, i na klapę są siłowniki ze sprężynami.

Czyli łącznie masz 4 sztuki.

Jak klapa czy szyba spada na głowę, to masz już je pewnie wywalone i pasuje wymienić.

Oczywiście dojście trochę marne, są schowane w dachu.

Aa, i w siłownikach klapy te sprężyny lubią pękać, nie musi paść sam siłownik, jak strzeli sprężyna to też będzie opadało.

Do tego w kombiakach lubią się zacierać zawiasy klapy, u mnie tak było, klapa się ciężko otwierała, w sumie nawet nie chciała opadać, w środku są takie tulejki które padają po jakimś czasie, syf, woda i rdza robią swoje..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.