Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie, jak zdemontować krok po kroku turbine?

Nie znalazłem dokładnej instrukcji, wiem jedynie że od góry i po lewej stronie pod filtrem odmy :) Ale jakaś foto relacja bądz dokłdne info pożądane :)

Opublikowano
Ściągasz filtr kabinowy z osłoną, plastikową osłonę silnika, filtr powietrza, kolektor, wtryski wyciągasz, kolektor wydechowy... uważaj na kabelki i różne przewody. Jak nie chce się coś ruszyć - to nie szarp, obmacaj dookoła - pewnie coś trzyma. Cóż - turbo jest dość głęboko.
Opublikowano
kolektora ssącego i wtrysków nie trzeba chyba. na pewno trzeba wyjąć filtr powietrza. w obudowie filtra powietrza powinieneś wymcać 2 lub 3 plastikowe zaślepki, które po wyjęciu pokażą ci śruby do odkręcenia od góry długim kluczem nasadowym.
Opublikowano
...które po wyjęciu pokażą ci śruby do odkręcenia od góry długim kluczem nasadowym...

Ten wspomniany klucz to spline 12.

Dodatkowo samochód na podnośniku lub kanale i od dołu wzmocnienie, osłony i tłumik wstępny.

Turbinę wyciągasz dołem.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
kolektora ssącego i wtrysków nie trzeba chyba.

Chyba trzeba - przynajmniej mnie nie udało się tego zrobić bez odkręcania tych elementów gdyż ten plastik (pokrywa głowicy) który zasłania turbo i kolektor wydechowy jest w jednym elemencie (w zasadzie to zasłania spód obudowy filtra powietrza) - czyli wtryski również trzymają na miejscu ten plastik do którego się również filtr powietrza wciska (osobno od tego filtra jest tylko górna osłona). Zobacz tutaj: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3312&hg=11&fg=15

Jeśli da się wyciągnąć turbo (np. od dołu) bez takiego rozbierania to super! szkoda, że nie wiedziałem, jako pozytyw przynajmniej porozbierałem i poznałem samochód ;) Może dlatego że miałem tak śruby zniszczone że potrzebowałem dobrego dostępu...

Opublikowano

Nie trzeba nic demontować...

Na rysunku masz element nr 5 - są to gumowe korki , które należy wyjąć znajdują się pod filtrem.

Pod nimi jest blaszka (nr7) zasłaniająca śruby turbiny (3 szt).

Kolektora wylotowego się nie rusza chyba że śruby będą niemożliwe do wykręcenia czyt. "zapieczone".

Jak górne śruby puszczą to nie wykręcaj ich na razie do końca - turbina wisi na nich. Jak odkręcisz cały spód dopiero poproś kogoś o wykręcenie ich do końca a ty w kanale trzymaj turbo i wyciągaj je w dół.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Nie trzeba nic demontować...

Na rysunku masz element nr 5 - są to gumowe korki , które należy wyjąć znajdują się pod filtrem.

Pod nimi jest blaszka (nr7) zasłaniająca śruby turbiny (3 szt).

Kolektora wylotowego się nie rusza chyba że śruby będą niemożliwe do wykręcenia czyt. "zapieczone".

Jak górne śruby puszczą to nie wykręcaj ich na razie do końca - turbina wisi na nich. Jak odkręcisz cały spód dopiero poproś kogoś o wykręcenie ich do końca a ty w kanale trzymaj turbo i wyciągaj je w dół.

Całkowicie zgadzam się z kolegą SIEKIER_666, należy zdemontować tyle ile napisał, żadnych wtrysków czy pokrywy zaworowej czy kolektora nie trzeba demontować, oczywiście do demontażu kanał obowiązkowo a klucz od góry to tak jak pisał wcześniej kolega to split 12, najlepiej kupić w sklepach z profesjonalnymi narzędziami warsztatowymi bo w sklepach typu Castorama, Leroy Merlin tego typu nasadki nie kupisz, zaopatrz się również klucz oczkowy 15mm do odkręcenia obejmy katalizatora od turbiny, jest trochę mało miejsca zwłaszcza od strony silnika ale powinieneś sobie dać radę jak już będziesz miał zdemontowane wszystko od dołu, oczywiście przewody olejowe od smarowania turbiny również wtedy możesz odkręcić te ostatnie trzy śruby na klucz split 12 najlepiej jak bedziesz miał przedłużkę do grzechotki bo łeb śruby znajduje się dość głęboko, odkręcasz śruby a druga osoba od dołu przytrzymuje turbinkę i wyciąga, jest przy tym trochę roboty ale powinieneś sobie poradzić.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Autorze watku

OD GORY: sciagasz rekaw dolotowy, pokrywe filtru powietrza, filtr powietrza, 3 zaslepki pod filtrem powietrza, trojkatna blaszany ograniczniki termiczny miedzy pokrywa zaworow a kolektorem wydechowym, odkrecasz 3x 12tki SPLINE, odkrecasz srube drazona weza olejowego, odpinasz wezyk podcisnienia od zawor VTG oraz jego wtyczke, sciagsz rure dolotowa ze spezarki, odkrecasz rure intercoolera ze sprezarki.

 

OD DOLU: przednia czesc ukladu wydechowego, waz olejowy z krocca splywu, sruby wspornika.

Opublikowano
Bardzo żałuję, że się Was wcześniej nie poradziłem w kwestii turbiny, bo jak widać trafiłem do warsztatu gdzie poinstruowano mnie źle w kwestii wymiany turbo i się męczyłem z rozbieraniem niepotrzebnych elementów ze 4 godziny i ze 3 na składanie... :duh:
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.