Skocz do zawartości

320d 150km cykanie przy dodawaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, problem mam taki, że podczas dodawania gazu gdzies z konsoli srodkowej- tak mi sie wydaje, dobiega odgłos jakby zraszacza do trawy takie cykanie, tylko podczas dodawania gazu, wiecie co to może byc? pozdrawiam
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, problem mam taki, że podczas dodawania gazu gdzies z konsoli srodkowej- tak mi sie wydaje, dobiega odgłos jakby zraszacza do trawy takie cykanie, tylko podczas dodawania gazu, wiecie co to może byc? pozdrawiam

 

napewno odgłos nie dochodzi z silnika?? może wtryski?? nie kopci??

Opublikowano
Witam, problem mam taki, że podczas dodawania gazu gdzies z konsoli srodkowej- tak mi sie wydaje, dobiega odgłos jakby zraszacza do trawy takie cykanie, tylko podczas dodawania gazu, wiecie co to może byc? pozdrawiam

Jeśli masz E90 to trochę nie to miejsce, ale "cykanie" to zazwyczaj objaw zaworu albo wtrysku. Chociaż wtrysk raczej powinien bardziej stukać niż "cykać".

Opublikowano

Pytanie odnośnie e46:) jest cykanie i kopci, nie jakoś strasznie ale kopci, co jest przyczyną raczej lejącej turbiny, która jutro idzie do regeneracji.

Cykanie podczas naciskanie pedalu gazu, prawie identycznie jak zraszacz ogrodowy:) Może to być związane z potencjometrem?

Opublikowano
Pytanie odnośnie e46:) jest cykanie i kopci, nie jakoś strasznie ale kopci, co jest przyczyną raczej lejącej turbiny, która jutro idzie do regeneracji.

Cykanie podczas naciskanie pedalu gazu, prawie identycznie jak zraszacz ogrodowy:) Może to być związane z potencjometrem?

 

to raczej na pewno wtryskiwacz

Opublikowano

Dodam jeszcze, że przy spokojniej jeździe, wręcz emeryckiej pali 8.5 litra (70 % trasa 30 miasto - komputer pokazuje 4.9 :|)

i na 100% mam walniety elektroniczny pedał gazu bo sam dodaje gazu jeszcze tak 0.5 sek po odpuszczeniu gazu, tzn utrzymuje dodawanie gazu mniej wicej 0.5 sek po odpuszczeniu.

Ale to cykanie mnie drażni juz

Opublikowano
Cykanie to jest wtedy najczęściej jak leje wtrysk i już jest tłok wypalony - nie ma odpowiedniego spalania... zmierz ciśnienie w cylindrach.
Opublikowano
Cykanie to jest wtedy najczęściej jak leje wtrysk i już jest tłok wypalony - nie ma odpowiedniego spalania... zmierz ciśnienie w cylindrach.

 

nie gadaj głupot - ustalono już dawno, że za cykanie odpowiada jeden z elementów wtryskiwacza (nie pamiętam dokładnie) i co najlepsze nie ma wpływu na jego pracę.

Opublikowano

Oczywiście, że może tylko cykać i nie mieć wpływu nawet na pracę wtrysku - ale nie zawsze, powiem więcej, bardzo często jak cyka, to jednak jest poważniejsza usterka. Dlatego jestem za kompleksową diagnozą w takim przypadku aby ustrzec się wielkich kosztów.

Najlepszym przykładem jest mój samochód i jeszcze ze dwa inne z m47n. Niestety ale charakterystyka spalania tam jest taka, że krótki okres pracy na lejącym wtrysku już uszkadza tłok, a kiedy pojeździmy trochę dłużej - właściwie tłok jest zniszczony.

A najlepiej w tym wypadku zanim się człowiek zestresuje osłuchać dokładnie samochód - bo może to być jakaś pierdoła, śrubka, nakrętka czy co tam jeszcze gdzieś zabłąkane.

Opublikowano
Temat cykania pod obciazeniem w me47n omawiany wiele razy. Prawie zawsze wychodzi na wtryski, konkretnie na zderzaki cisnienia (podkladki). Mozna zregenerowac wymieniajac na nowe, ale to tylko u fachowca ze sprzetem. Szukac na forum wiecej szczegolow.
Opublikowano
Chodzi o takie miedziane podkładki praktycznie na samym koncu wtryskiwacza? Z tego co wiem na allegro sa po 2.5 zł :p ale czy to te?
Opublikowano (edytowane)

nie, to sa podkladki uszczelniajace. Owe zderzaki znajduja sie wewnatrz wtryskiwacza, a ich wymiana wymaga sprawdzenia cisnienia wtryskiwacza i dobrania odpowiedniej grubosci "zderzaka".

 

EDIT:

dotyczy silnika z ukladem zasilania VP44.

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
znacie może namiary na kogoś, kto to umie wymienić i wie o co chodzi? bo ja wożę się z tym problemem od dłuższego czasu, dałem jeden wtryskiwacz do (niepotrzebnej!) regeneracji, wymienili zaworek i końcówkę ale tego zderzaka nie bo cyka identycznie jak cykał...
Opublikowano
jceel - Nie możesz dać tego wtrysku na gwarancję? Wiesz, ktoś go zregenerował, to cykać nie powinien. Przynajmniej taka logika. Czemu nie wymienili zderzaka - jakoś tłumaczyli?
Opublikowano

Nie wymienili bo nie ma... Koledzy!!! MEGA POPRAWKA!!! Nie wiem jakim cudem, ale nie zwrocilem uwagi ze chodzi o uklad CR... caly czas pisalem w odniesieniu do M47 [VP44]. W ukladach common rail wtryskiwacze NIE POSIADAJA "zderzakow" cisnieniowych!!! Dotyczy to wtryskiwaczy dzialajacym z pompa wtryskowa VP44 i starsze. Sorry za wprowadzenie w blad :duh: jakis dzisiaj jestem zawieszony :mad2: Ponizej mamy opis dzialania wtryskiwacza CR:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=84

Opublikowano

Może uściślę swoją teorię dotyczącą lejącego wtrysku i uszkodzonego tłoku ;)

Owszem, spotkałem się z przypadkiem, że wtrysk tylko cykał - ale on cykał i nic więcej się z samochodem nie działo. Jednak tu kolega pisze o dodatkowych niedomaganiach (takich jak u mnie): kopcenie i wyższe spalanie. Dlatego będę obstawał przy swojej teorii - kompletna diagnostyka, łącznie z mierzeniem ciśnienia w cylindrach. W m47n komora spalania w tłoku (tak się to nazywa?) jest dość głęboka i "fikuśnie" ukształtowana - dlatego niewielkie jej nadpalenie już powoduje niewłaściwe spalanie co objawia się pewnie również niewłaściwym dźwiękiem.

Kolega napisał jeszcze, że oddaje turbo do regeneracji - a jeśli to uszkodzenie wtórne po lejącym wtrysku jak u mnie? Było tak, że lał wtrysk - wypalał tłok i od tłoku (krawędzi przy ścianie cylindra) odrywały się małe kawałeczki tłoka, które oprócz porysowania cylindra poleciały dalej i zniszczyły turbo. Jeśli u niego jest podobnie - turbo naprawi i znowu zostanie zniszczone? Szkoda kasy - na pewno max sprawdzenie jest tańsze.

Opublikowano
Ok, wiec pierwszym krokiem będzie sprawdzenie wtrysków, rozumiem, że test przelewowy tak?

 

pierwszy krok to sprawdzenie korekt wtryskiwaczy na komputerze.

Opublikowano
miałem w swojej 320 to samo, okazało się że wtrysk daje za dużą dawkę paliwa taka jazda może uszkodzić tłok radze to szybko zrobić :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.