Skocz do zawartości

nie rowna praca na cieplym silniku bmw e60 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.posiadam bmw e60 530D z 2004 roku silnik m 57 218 ps. problem pojawia sie tylko na rozgrzanym silniku a mianowicie nie rowno pracuje.ladnie pali za rowno na cieplym jak i zimnym silniku.pojechalem na kompa.okazala sie zla korekta wtrysku na 3 cylindrze.doradzono mi bym kupil nowy wtrysk i tak tez zrobilem.oczywiscie wtrysk kupilem w serwisie bmw i dali mi nowy po numerze VIN.po zalozeniu problem pojawil sie znowu na tym samym cylindrze wiec myslalem ze cos z silnikem jest nie tak,ale powiedzieli zebym przelozyl wtryski np.z 3 cylindra na 4 i na odwrot zeby byla 100 procentowa pewnosc.zrobilem tak i problem przeniosl sie wraz z wtryskiem na 4 cylinder.Powiedziano mi zebym kupil dobry uzywany wtrysk z takim samym numerem jak reszta.wiec kupilem taki wtrysk pojechalem do warsztatu i po sprawdzeniu czy wtrysk jest dobry zalozylem go.oczywiscie problem nie ustal nadal pokazuje 4 cylinder nawet przelozylem 4 wtrysk na 1 i na odwrot i komp pokazal 1 cylinder.nie wiem co mam zrobic...najbardziej zastanawia mnie dlaczego autko nie chodzi dobrze na nowym wtrysku.PRZEBIEG 181000 od nowosci serwisowany.Prosze o pomoc.(korekty na 5 wtryskach wznosily max.0,20 a na nowym jak i tym dobrym uzywanym 1,60) Z gory dziekuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy przypadkiem nie potrzebne jest kodowanie wtrysku ?
Opublikowano
pytalem sie w serwisie i tych czarodziejow od kompa i wszyscy mowili ze nie jest potrzebne poprostu zalozyc wtrysk i latac.oczywiscie zostaly wprowadzone nowe numery wtrysku do komputera samochodu ale nic to nie dalo.dodam ze dzieje sie tak tylko na pozycji P i N gdyz jest to automat.gdy wlacze D lubR i trzymam auto na hamulcu to silnik chodzi rowno.
Opublikowano
ten moj mechanik wprowadzal numery i uwierzcie na slowo ze sa jedni z lepszych. nie takie auta juz robili ale tutaj to jest czarna magia. mowili ze sie jeszcze nie spotkali z takim przypadkiem jak moj zeby byl nowy wtrysk i auto nie lata...
Opublikowano
Wlasnie wrocilem z aso.kodowali wtrysk ale nieststy jak sie silnik rozgrzeje to nadal nie rowno pracuje. juz nie mam pomyslow co z tym robic. :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie wrocilem z aso.kodowali wtrysk ale nieststy jak sie silnik rozgrzeje to nadal nie rowno pracuje. juz nie mam pomyslow co z tym robic. :cry:

 

A czy zamieniałeś wcześniej wtryski miejscami ? Bo absolutnie nie wolno tego robić w przypadku wtrysków CR 2-giej generacji.

 

Cytat:

 

Wtryskiwacze CR drugiej generacji kodowane..... są klasyfikowane dwu lub trzy-pozycyjnie. Oznacza to że podczas testu na stanowisku probierczym testowane są jakieś 3 punkty pracy wtryskiwacza. Np może być to wtrysk wstępny, wtrysk zasadniczy, dotrysk, lub jakieś określone reżimy pracy np. bieg jałowy-ciśnienie paliwa 300Bar, średnie obciążenie...ciśnienie 800bar..pełne obciążenie ..ciśnienie ponad 1000bar. Tak dokładna selekcja wtryskiwaczy zapewnia uzyskanie najwyższych osiągów silnika, spełnienia norm ekologicznych a także wpływa na ekonomię (zużycie paliwa) Wtryskiwacze 2 generacji pracują pod wyższym ciśnieniem wynoszącym 1600bar.

Kodowane są one do sterownika silnika za pomocą testera diagnostycznegoza pomocą którego wpisuje się kody literowo-cyfrowe przypisując dany wtryskiwacz do danego cylindra. Po zakodowaniu wtryskiwaczy zamiana ich miejscami między cylindrami jest wykluczona. Spowoduje to zakłucenia w pracy silnika.

Niektóre silniki..np Ford Mondeo 2.0TDCi posiadają sterowniki zdolne do "nauczenia" się wtryskiwaczy. Oznacza to że po wymianie wtryskiwacze na nowe możemy uruchomić silnik ale jego praca i dymienie będzie nam przypominała starego jelcza. Należy pozostawić pracujący silnik na około 1 godz i nastąpi powolna stabilizacja jego pracy po czym zacznie on pracować poprawnie. W przypadku Forda Fokusa 1.8 TDCi rozruch silnika po wymianie wtryskiwaczy jest niemożliwy. Konieczne jest zakodowanie wtryskiwaczy za pomocą testera.

 

W większości aut w których silniki zasilane są systemem CR istnieje procedura kodowania wtryskiwaczy do sterownika. Testery posiadają odpowiednie funkcje dopasowania. Po skomunikowaniu się ze sterownikiem silnikowym, i wybraniu odpowiedniej funkcji możemy odczytać ze sterownika zakodowane wtryskiwacze i porównać je z zamontowanymi na poszczególnych cylindrach a także wprowadzić nowe kody po wymianie wtrysków.

Opublikowano
wczesniej tego nie robilem ale po kazdej przekladce wtryskow byly one kodowane wiec moj problem jest bardzo dziwny :D dodam ze silnik tylko pracuje nie rowno na pozycji N i P. na D i R pracuje tak jak nalezy
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam wszystkich.caly czas walcze z samochodem gdyz problem nie ustal.moze ktos wie jakie sa objawy uszkodzonego czujnika cisnienia paliwa ktory znajduje sie na listwie (szynie)
  • 1 rok później...
Opublikowano

mam to samo tylko że i na ciepłym i na zimnym silniku są cały czas i silnik faluje jutro zakładam kolektor wymieniłem świce czyściłem egr i kol. ssący zobaczymy a no i filtr paliwa jutro zmiana no i chyba bede musiał sprawdzić ftryski na 3 mam troszkę dużą korektęale nie wiem czy dlaczego :(

 

pozdrawaiam

Opublikowano
Skoro kod ima zostal dopisany do nowego wtrysku na 4 baniaku a korekty masz tam złem i podmiana wtrysku na czwartym cylindrze nic nie daje to sprawdż ciśnienie na tym cylindrze bo może coś nie halo z ciśnieniem a tu może być kłopot z zaworem bądz samym tłokiem.Zazwyczaj korekty wędrują za wtryskiem jak zmieniasz z miejsca na miejsce.I zmień mechaników bo jacyś dziwni sa.Co do samej listwy CR jak czujnik bedzie uwalony to nie odpalisz.Ostatnio wymieniałem pompe progową i tą w baku u kumpla Foresta w jego szatanie E46 bo też miał słabe ciśnienie.Winna okazała się pompa w baku zmiana na używke i działa ok.Ale jak mówimy o wolnych obrotach na biegu jałowym w pozycjach opisanych przez ciebie to szukał bym po wtryskach co jest nie tak.Pozdro Marcin530d :cool2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dzisiaj zdjełem ftryk wrzuciłem go na maszyne i koles powiedział ze jest dobry a korekte pkkazuje +3 i teraz musze chyba poszukać dobrego stołu do mojego wtrysku zeby go sprawdzić :/ boscha musi być tak ??

 

reszta pokazuje na dobre korekcje

Opublikowano
Jak pokazuje korekte +3 i mechanik mówi że ok to zmień mechanika bo ten coś nie zabardzo się zna :mad2: :mad2: :mad2:
Opublikowano

ok czyli wyjdzie na prfesionalnym stole że jest nie dobry ??

 

coś Mi mowił jakiś mech że trzeba go rozebrać żeby go sprawdzić . . .

 

to prawda ??

 

i krzyczy Mi 185 PLN za to że go rozbierze i sprawdzi :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano
Ten mechanik strasznie jakiś dziwny...co on chce rozebrać i co sprawdzić???Jak wyciągnie wtrysk to rozkreci go i obejrzy koncówke rozpylacza, iglice tulejke sprężynke i mimi dystansik i co z tym zrobi co naprawi czy co powie???Mam nadzieje że nic nie pogubi i złoży poprawnie.Jak ma myjke ultradżwiękową to może jedynie wykąpać i nic pozatym.Wtryski to nie zabawki a jak dla niego lprekta wtrysku jest +3 to masz dobrego magika... :duh: :duh: :duh:
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.