Skocz do zawartości

328i montaż rozpórki a ustawienie geometrii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie nie wydaje mi się raczej nie

do montażu odkręcasz tylko nakrętki od mcpersonów a szpilki mcpersonów wchodzą raczej ciasno w otwory kielichów więc jeśli masz oryginalną rozpórkę albo jakościowo dobrą powinna pod pasować nie rozpierając niczego na boki .

BMW E46 320i
Opublikowano
też mi się wydaje tak jak koledze powyżej, nie zmienia się punktów geometrycznych auta więc raczej jest nie potrzebna
Opublikowano

generalnie jeśli zakładamy rozpórkę na podniesionym samochodzie tzn. że jeżeli go opuścimy rozpórka już rozpiera kielichy (a nie tylko podczas jazdy w zakręcie).

Co za tym idzie wcześniej ustawiona geometria bez rozpórki zostaje zmieniona - zwłaszcza jeśli buda ma swoje lata i już się w tych miejscach "zeszła".

 

Nie twierdzę, że tak jest - powyższe to moje 'zdroworozsądkowe' przemyślenia. Pytam żeby ktoś wyprowadził mnie z ewentualnego błędu...

Opublikowano
:D nie słyszałem żeby ktoś zakładał rozpórkę na podnośniku ale fakt buda pod wpływem czasu i eksploatacji może się poodkształcać
BMW E46 320i
Opublikowano
:D nie słyszałem żeby ktoś zakładał rozpórkę na podnośniku ale fakt buda pod wpływem czasu i eksploatacji może się poodkształcać

 

 

jak dla mnie nie ma takiej potrzeby :)

Opublikowano

A widzicie panowie tak samo jak sposób montażu - są dwie szkoły:

- na podniesionym aucie i na opuszczonym.

Inaczej dla rozpórek ze śrubą rzymską a inaczej dla sztywnych...

 

Ja kupiłem sztywną i założę ją na samochodzie na ziemi najprawdopodobniej, chyba, że będę zmuszony podnieść auto... Zobaczymy na ile się buda zeszła :)

Opublikowano

to teraz pytanie

czy rozpórkę (ze śrubą rzymską bo o takiej myślałem z racji tego że zamierzam sobie ją sam wykonać bo niema rozmiaru nominalnego tzn ile powinien wynosić rozstaw kielichów w nówce ,bo już stwierdziliśmy że nominału nie będzie a po 13 latach w moim przypadku na pewno może być odkształcona bo moja była na 100% poobijana i drugi raz malowana ale konstrukcja jest na 100% ori bo to zawsze sprawdzam ) i resztę musi ustawiać spec od geometrii jak by stanowiła część zawieszenia ??

do kolegi TNR czy mógłbyś pomierzyć tę rozpórkę tzn rozstaw śrub i rozpiętość np fotka z zaznaczonymi miejscami pomiarowymi i wcisnąć na te forum

mam dostęp do maszyny tnącej wodą i obrabiarek CNC więc chętnie bym skopiował a nawet ulepszył jakiś dobry patent

bo mam taką zajawkę na tunning pro a nie montowanie gotowców , chętnie podzielę się opracowaną technologią :D

BMW E46 320i
Opublikowano
Nie ma problemu w poniedziałek będę w domu to pomierzę...sam jestem ciekaw czy moja buda trzyma wymiar...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie wybaczcie, że odgrzeję kotleta....zastanawia mnie jedna rzecz w kwestii regulacji górnej przedniej rozpórki ze śrubą rzymską tj.czy wie ktoś z Was ile razy skręcić śrubę aby nie naruszyć geometrii i aby przy tym samym rozpórka zachowała swoje optymalne właściwości dla układu jezdnego?

pozdrówki

er'senior
Opublikowano

Ogólnie śruba rzymska służy do "małej korekty" już rozepchanych kielichów-sama rozpórka ma przed ty zabezpieczyć wiec mocuje się ją na "ciasno", nie ma instrukcji ile wkręcić czy wykręcić im większe prawdopodobieństwo że kielichy sie schodzą (czyt.szersze felgi i twardsze zawieszenie ) tym mocniej rozpieramy tą śrubę.

 

czasem słyszę i widzę amatorów mocujących rozpórkę jak już nie da się ustawić książkowo geometrii bo kielichy rozjechane wtedy wierzcie mi już nie ma sensu bo śrubki mc-personów są tak słabiutkie ze żadna rozpórka kielicha nie naprostuje

 

a dodam jeszcze że nie ma żadnej różnicy czy rozpórkę mocujemy na podnośniku czy na ziemi przecież podnosząc auto kielichy się nie odkształcają no chyba że jest to już taki złom że ciężar koła odgina kolumnę mc-persona hehe

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
:D nie słyszałem żeby ktoś zakładał rozpórkę na podnośniku ale fakt buda pod wpływem czasu i eksploatacji może się poodkształcać

 

u mnie trzeba było jednak :norty: podnieść auto

viewtopic.php?f=69&t=195366&start=30

jednak człowiek uczy się całe życie :duh:

BMW E46 320i
Opublikowano

ja sam chce założyć rozpórkę, już od roku ... ale właśnie mam obiekcję - w astrze gsi zakładałem na podnośniku, była na rzymskiej ale ściągnięta z innej gsi i nie ruszana.

potem przy okazji ( nie od razu ) ustawiłem geometrię, bo i tak co pół roku ustawiałem

teraz nie wiem sam jaką kupić, zrobić - rzymska służy do jakiejś tam delikatnej korekty, ale buda budzie nie równa - na pewno

zakładając że kupię zwykłą to dalej mam dylemat, bo na zdrowy rozsadek, jak u mnie w mieście kolesie z rajdów, oesów itd zakładali zawsze na podnośniku, zawsze coś tak się odpręży blacha, ale rozpórka ma zapobiec dalszemu "schodzeniu się" kielichów przy pałowaniu czy przeciążeniach a nie zmieniać to co już jest

ja ogólnie jestem w kropce z związku z tym jak zamontować i jaką

Opublikowano

Ja bym teraz instalował te ze śrubą rzymską, z jednego powodu starsze auta są jednak wystukane . Polskie drogi ,różnorakie historie powypadkowe, twarde sportowe zawieszenia to wszystko ma ogromny wpływ na karoserię . I buda się poddaje !! Zapytałem i dostałem (kolega MrTuner1986 dziękuje :cool2: ) wymiary a raczej rozstawy fabrycznej budy z oryginalnymi odchyłkami obecnie mam 1037 mm na rozpórce po podniesieniu (bez podnoszenia auta 1025 mm!!!!!!!!!!!!!! ciesze się że podniosłem auto do sprawdzenia ) fabryczne wymiary to dolny 1038mm nominalny 1040mm i górny 1042mm bo tolerowany wymiar to 1040 +/- 2mm, ja mam milimetr mniej ale dzieląc na dwie strony to i tak jest już ok :cool2: po pół milimetra na stronę to jest grubość bardzo grubej warstwy lakieru .

Wracając do tematu Mikan instaluj tą ze śrubą bo podnosząc auto rozkręcisz na wymiar 1040 czyli nominał a spawana to auto podnieść i wierzyć że buda rozejdzie się na 1040mm u mnie nie wróciła do końca (1 milimetr do dolnego wymiaru 1038mm) gdybym miał śrubę to ustawił bym na 1040 mm.

BMW E46 320i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapytałem i dostałem (kolega MrTuner1986 dziękuje :cool2: ) wymiary a raczej rozstawy fabrycznej budy z oryginalnymi odchyłkami obecnie mam 1037 mm na rozpórce po podniesieniu (bez podnoszenia auta 1025 mm!!!!!!!!!!!!!!

 

Możesz podać komplet tych wymiarów? W zakładce ze zdjęciem podałeś chyba tylko jeden.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.