Skocz do zawartości

problem z E60 wyladowuje aku do zera na dluzszym postoju


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mam akurat manual...jak tutaj zobaczyc czy samochod jest uspiony? ale po tych objawach pewnym jest ze jednak nie usypia bo cos wykancza aku do zera..czytalem troche wczoraj na forum o tym IBS.. o sprawdzeniu w ukrytego menu i o dodawaniu nowego aku ale to wszystko jest takie skomplikowane... :mad2:

 

Zablokuj sterowanie tylnymi szybami, w przycisku jest zielona kontrolka, po uspieniu zgasnie. Skoro po odpaleniu sie laduje, a problem występuje po dłuższym postoju, nie podejrzewałbym ładowania. Coś pochłania energię z naladowanego aku.

Opublikowano
capaz wlasnie po rozmowie z andrzej62 doszlismy do wniosku ze musze naladowac nowy aku do pelna i wtdy sprawdzac amperomierzem pobur pradu...a w pozniejszej kolejnosci tak jak mowisz bedzie trzeba chyba wszystkie bezpieczniki wyciagac i sprawdzac co ciagnie prad o ile bedzie taka potrzeba
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ladowanie jest ok. Wpierw trzeba zacząć od całkowitego,pełnego naładowania akumulatora ( nie wiadomo jak długo stał w sklepie - utrata pojemności ) . Napięcie w stanie spoczynku 12,2V to trochę mało granica min. 12,5V. Niczego nie wykluczam , tylko może się okazać że szukamy czegoś czego nie zgubiliśmy i wszystko jest ok poza " słabo naładowanym aku.". Zobaczymy.
Opublikowano
nie mam mozliwosci podlaczenia pod disa jestem zielony w tym temacie :oops: zaczne od tych podstaw naladowac aku no i amperomierzem sprawdzenie napiecia:)
Opublikowano

Kupić miernik, wystarczy najtańszy za 20 zł z funkcją mierzenia amper. Ustawiasz miernik na największy zakres amper. Odłączasz klemę minusową od aku. jeden kabel z miernika podłączasz do klemy drugi do minusa w akumulatorze. Tylko nie włączaj zapłonu. Patrzysz ile pokazuje amper. Po chwili jak wejdzie w stan uśpieni powinno być w granicach 0,06 A o ile dobrze pamiętam. U Ciebie na pewno jest więcej. Wtedy po kolei odłączasz bezpieczniki i cały czas zerkasz na miernik. Jak w końcu spadnie do tych 0,06 to już wiesz co rozładowuje aku. Gorzej jak odłączysz wszystkie bezpieczniki i dalej bierze, u mnie tak było. Wtedy zabierasz się za wtyczki :) odłączasz po kolei wszystko aż znajdziesz.

Nie wszystko przechodzi przez bezpieczniki, dlatego samo odłączenie bezpieczników może nie pokazać nam usterki. W ten sposób na pewno to znajdziesz. Jest to czasochłonne, ale prawie nic nie kosztuje. W serwisie wezmą grubą kasę za to, to samo byle jaki elektromechanik.

Powodzenia

Opublikowano
Moja E39 stała z tego co pamiętam 5 dni u znajomego elektromechanika, po odłączeniu bezpieczników dalej brało 2,5 A. Zaczął odłączać wtyczki, doszedł że po odłączeniu jednej z wtyczek od klimatronika jak ręką odjął. Powiedział że pewnie ten panel jest uwalony. Wtedy odebrałem auto i pojechałem do znajomego na podmiankę. Nic dalej bierze. Szlak mnie już trafiał. Usiadłem wieczorem, podłączyłem miernik jak pisałem wyżej, wziąłem igłę i po kolei odpinałem kable od tej wtyczki. Doszedłem z tego co pamiętam do pomarańczowo żółtego było w nim cały czas 12V, po odpięciu tego kabla 0,06 A. Sprawdziłem i wszystko działało bez tego kabla. Niczego nie brakuje. Jeżdżę już tak dwa lata :) Do tej pory nie wiem od czego ten kabel. Leży zaizolowany za panelem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opisales to co kolega juz dawno wiedzial(niewiem poco sie produkujesz).

 

Ty tez Capaz zazwyczaj powtarzasz po kimś lub wtrącasz jakieś bezsensowne zdania, tak że daruj sobie takie uwagi.

Opublikowano

sprawdzilem amperomierzem napiecie

juz opisuje jak to zrobilem amperomierz ustawiony na 10A

czerwony do klemy + a czarny do aku + = 1,49A ???

domyslam sie ze cos jest nie tak zgadza sie?

Opublikowano
Jak ma przejsc w stan uspienia gdy klema minusowa czy plusowa jest sciagnieta? Przepraszam jezeli nie jestem zbyt kumaty w tych kwestiach "jest to moj pierwszy raz" :lol: i wciaz wszystko jest czarna magia :mad2:
Opublikowano
Powinno się AMPEROMIERZ podłączyć pod minusową klemę. Zresztą napisałem Ci dokładną instrukcję co i jak. Przeczytaj ją dwa razy jak nie ogarniasz.
Opublikowano
Powinno się AMPEROMIERZ podłączyć pod minusową klemę. Zresztą napisałem Ci dokładną instrukcję co i jak. Przeczytaj ją dwa razy jak nie ogarniasz.

 

Dobrze robi, to ma być pomiar w obwodzie więc nie ma różnicy.

 

Jeżeli samochód pobiera obudzony 1.5A to super wynik, jednak istotniejsze jest to ile pobiera śpiący :) Przelączanie na zakres V nie ma żadnego sensu

Opublikowano

ok. spedzilem w samochodzie prawie pol godziny lezac w bagazniku :norty: miernik podpiety pod plusa kleme i aku + na poczatku pierwsze odczyty okolo 5,60A i zaczelo spadac po zakmniecu samochodu

po okolo 1,2minucie spadlo do 0,19A i tak bylo przez nastepne 15min po czym czytnik CD zaczal pracowac i cos jeszcze ale nie bylem wstanie zidentyfikowac tylko po dzwiku...wskoczylo na 5,60 okolo now po paru sekundach spadlo do 0,19 0,18A i takprzez nastepne 10min scierplem wystarczajaco wiec przerwalem obserwacje :D I co teraz w takim przypadku..?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
0,18A to zdecydowanie za dużo, max powinno być ok. 0,06A. Teraz musisz poszukać co kradnie prąd.
Opublikowano
czyli auto sie budzi, wiec kolego nic innego nie pozostaje tylko kolej na bezpieczniki, jak to nic nieda to pozostaje odpinac moduly.

 

Człowieku nie wiem jaki jest twój cel, czy chcesz sobie zudować tu jakąś pozycję, czy nabić ilość postów. Ale zastanów się na co komu twoje porady, co one wnoszą? Jak byś troche bardziej zastanawiał się zanim coś napiszesz, po przeczytaniu wyników pomiarów dokonanych przez kolegę przemo01 zorientował byś się ile prądu pobiera obudzony samochód.

Wnioskuje z tego że chyba z tematem masz tyle wspólnego ile wyczytasz.

 

Masz e60 to zmierz sobie ile prądu pobiera obudzony, a nie siejesz tu zamęt.

 

ok. spedzilem w samochodzie prawie pol godziny lezac w bagazniku :norty: miernik podpiety pod plusa kleme i aku + na poczatku pierwsze odczyty okolo 5,60A i zaczelo spadac po zakmniecu samochodu

po okolo 1,2minucie spadlo do 0,19A i tak bylo przez nastepne 15min po czym czytnik CD zaczal pracowac i cos jeszcze ale nie bylem wstanie zidentyfikowac tylko po dzwiku...wskoczylo na 5,60 okolo now po paru sekundach spadlo do 0,19 0,18A i takprzez nastepne 10min scierplem wystarczajaco wiec przerwalem obserwacje :D I co teraz w takim przypadku..?

 

Kolego nie trzeba siedzieć w bagażniku :) wciśnij rygiel zamka śrubokrętem, będziesz miał otwarty bagażnik i będziesz mógł spokojniej testować. Jeśli masz inpe to możesz uśpić samochód bez czekania, jest to dużo wygodniejsze

Opublikowano
Po pierwsze, niewiem czemu sie mnie czepiasz, e60 obudzona pobiera duzo wiecej niz jest w stanie pokazac ci miernik(ma skale max 10A), kup sobie porzadny amperomietrz i zobaczysz.

 

Poczytaj caly temat i zobaczysz ze kolega odpisal mi ze niema disa i inpy tez, WIEC PIERWSZE ZASTANÓW SIE CO PISZESZ A PUZNIEJ POPRAWIAJ INNYCH!!!

 

Widzisz i kolejna wymijająca odpowiedz, skąd wziąłeś że mam jakiś miernik z zakresem 10A? Czy napewno dobrze u ciebie z rozumieniem tekstu?

 

Z pewnością e60 pobiera więcej prądu, ale nie na wyłączonym zaplonie. Chcesz się przekonać pomierz to u siebie, albo poszukaj gdzieś bo to jest pewnie bardziej dstępna dla ciebie opcja...

 

Koniec tej miałkiej dyskusji bo nie prowadzi to do nikąd, a wnioski z twej aktywnosci kazdy moze wyciagnac sobie sam...

Opublikowano
Panowie nie kluccie sie zbednie o drobiazki:) :cool2: zabieram sie za sprawdzanie bezpiecznikow, a tak po za tym kolejny raz nawiedzila mnie kontrolka air bag "reistrans faulty system"... ok 2 miesiace temu mechanik znalazl cos pod fotelem kierwocy jakas kostka sie poluzowala skasowal kompem i po problemie....a dzis ponownie sie pojawil problem :duh:
Opublikowano
Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki w bagazniku, miernik pokazywal caly czas 0,20A gdy skonczylem sprawdzac chcialem sie zabrac za schowek amperomierz pokazal 0,02 0,03...??? o co tu chodzi ?? wtej chwili odczyty sie zgadzaja na chwile obecna tak??
Opublikowano
Na pewno nie pobiera więcej jak 10A na wyłączonym zapłonie w czuwaniu, jakby tak było spaliłbyś miernik z zakresem do 10A

 

Nie spalilbys(chyba ze made in china), e60 w stanie postoju(obudzona bez zaplonu) potrafi pobrac do 20A(sa to skoki 6-20A) i zwykly miernik ci tego nie pokarze

 

A ja mam zwykły Miernik z zakresem 1000A, nie ma w nim nic nadzwyczajnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.