Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Powiem Ci kiedyś też stałem przed podobnym dylematem. Jednak dokształciłem się troszkę i kupiłem r6 dokładnie 328 Ci. Powiem Tobie, że nie żałuję ani trochę. Spalanie jest ciut większe jak w 320 a osiągi o niebo lepiej. Wiadomo koszty eksploatacji są jednak droższe mimo wszystko opłaca się. Na Twoim miejscu nie zastanawiałbym się ani na chwili no chyba, że naprawdę uparłeś się na 2.0 bądź 1.8. Wtedy zdecydowanie 2.0. Różnica w spalaniu praktycznie żadna a jednak koników więcej:) Pozdro
Opublikowano

Witaj, moje pierwsze bmw to e46 318 118KM (jest tez wesrja 143KM, jakoś od 2002r chyba) no wiec pojezdziłem nim rok, sprzedałem i kupiłem e46 325Ci I ci mogę powiedzieć tyle:

 

318 118KM pali ok 10l po mieście, ale wciąż masz wrażenie że brakuje ci mocy, dlatego podświadomie nie oszczedzasz pedału gazu, przez co wasze spalanie jest już 13l. Powyżej 5 tyś obrotów masz wrażenie jak by mówił do ciebie (stary... daj mi juz spokój...)

Raczej nie wdawaj sie w jakieś przypadkowe uliczne wyścigi bo sam pamietam jak dostawałem nieraz baty od jakiejś astry 2.0 itp. Dzwięk silnika jak dla mnie nie różnił sie od przeciętnego silnika o pojemności 1.6 - 2.0 które montują w mondeach i innym autach. Kultura pracy śilnika raczej taka sobie (czyli normalna) 4 cylindry szału nie ma. Podsumowując - ten model ma cały zestaw bmw oprócz silknika czyli komfort, wykończenie, jakość i nawet zapach BMW

 

325Ci 192KM ma pod maska 6 cylindrów i taką moc, że nie musze mu mocno deptać, czy redukowąć biegu kiedy chcę kogoś wyprzedzić czy szybko zmienic pas. Dlatego pali mi 13 - 14l po tym samym mieście. Każde wciśnięcie gazu od razu jest odczuwalne - nie muli, chociaż przyznam że ogień zaczyna sie po ok. 3.5 - 4 RPM. Silnik ogólnie szybciej wkręca się na obroty. Nawet na jedynce juz pokazuje że 6 - 6.5 tyś obr. nie jest mu ani troche strzaszne. Kultura pracy o niebo lepsza ( w końcu R6), dzwięk silnika przepiękny, a moc silnika słychac juz przy samym odpaleniu auta.

 

Kolega wyżej od 328 Pewnie doskonale wie o czym mówie (albo i jeszcze lepiej). Myślę że 320 będzie 100x lepsze od 318. Tylko pamietaj że 320 też są dwie wersje: 2.0 R6 150KM i 2.2 R6 170KM.

Warto wziąść pod uwagę też wersję 323 170KM, która tez ma 2.5l ale ma blok silnika z z lżejszego materiału, nie ma takiego dzwięku jak 325 i (z tego co wiem) to pali mniej niż 325, czyli pewnie tyle co 320.

 

Nie miałem w sumie nic innego do roboty więc postanowiłem sie troche rozpisać hehe

pozdr.

"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Opublikowano

Kiedy sprzedalem 318, mialem wlasnie dylemat które R6 kupic teraz. I zgadzam sie z tobą, że 2.0 150km chyba nie ma sensu. Ale skoro zastanawiasz sie nad 2.2 170 km, to równie dobrze śmiało bierz pod uwage 323. Moc ta sama, ale 323 ma wyzszy moment obrotowy.

pozdr

"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2.2 170 km jest nowszą konstrukcją który zastąpił 2.5 170km, a podobno nowsze silniki maja poprawione wady swoich poprzedników .
Opublikowano

wszytko zależy od stylu jazdy i od czego ma być auto, nie bez znaczenia też jak dla mnie jest doświadczenie kierującego ,

318 czy 320 dla jednego będzie lepsze 318ci a dla innego 320ci , kolega nic nie napisał o sobie ,

 

a mocne auto bez doświadczenia z RWD i do tego fantazja młodzieńcza lepiej moim zdaniem zacząć od słabszego , no chyba że ma się doświadczenie z RWD to wtedy R6 - będziesz w stanie to wykorzystać

..... i z tym spalaniem to wszystko zależy od stylu jazdy ale generalnie silnik z mniejszą pojemnością mniej spali - chyba się sami oszukujecie , oczywiście są pewne warunki w których 320ci spali mniej od 318ci ale .... to są specjalne warunki przy normalnej spali zawsze więcej od 318ci :) nie mówiąc już o R6

 

ale może dla kolegi nie jest ważna ekonomia , nic nie napisał więc ciężko coś radzić i wróżyć :)

Opublikowano
ogolnie jestem w angli i milem juz jedna 318 z silnikiem 1.9 118km ale to byl straszny niewypal bo kupilem ja z przebiegiem 160 tys mil i co chwile mialem problemy i teraz chcialbym cos lepszego tez z wersji angielskiej. po zakupie bede nia smigal do polski na urlopy wiec przydalo by sie rozsadne spalanie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli juz miales 318 to teraz chłopie tylko conajmniej 320 , jak to sie mówi dwa razy do tej samej rzeki sie nie wchodzi i ja tego zawsze sie trzymam .
Opublikowano
Warto wziąść pod uwagę też wersję 323 170KM, która tez ma 2.5l ale ma blok silnika z z lżejszego materiału, nie ma takiego dzwięku jak 325 i (z tego co wiem) to pali mniej niż 325, czyli pewnie tyle co 320.

 

 

323i ma blok z tego samego materialu co 325i. Dźwięk obu silników bardzo podobny, spalanie też niemal identyczne. Moment obrotowy przebiega bardzo podobnie, 325i ma nieco wyzsza moc szczególnie w zakresie wysokich obrotów.

Osiagi obu aut zbliżone.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Czy aby na pewno silnik 323 jest z tego samego materialu co 325?? A z tym ze dzwiek maja taki sam to sie nie zgodze. Zanim kupilem swoja, to dokladnie sie przejechalem 320, 323 i 325, bo prace mam taka ze mam okazje jezdziec przeroznymi autami. Z tym ze osiogi zblizone, a roznice w 325 czuc dopiero na wysokich obratach zgadzam sie w 100% pozdr.
"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Opublikowano

Wydaje mi sie że tak, e46 323i i 325i mają bloki aluminiowe.

 

325i miał blok żeliwny, ale to stare 325i e36. Silnik o nazwie M50. Też mial 192 konie :) ale to całkiem inny silnik niż M54 w e46 325i.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
ja zawsze bałem się bmw przez RWD dlatego kupiłem 325xi z którego jestem bardzo zadowolony, nie jednemu daje po dupie na skrzyżowaniu a na łukach... ohhh to dopiero potrafi kosić zakręty;) spalanie 13 benzyny 15 gazu. Wydaje m się że silniki 1,6 i 1,8 w e46 są dla emerytów, 2,0 dla panów w średnim wieku;p a zabawa jakaś zaczyna sie od 2,2/2,3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.