Skocz do zawartości

Czy to termostat?


kucharz

Rekomendowane odpowiedzi

W czasie jazdy na trasie silnik nie dogrzewa mi się do optymalnej temperatury, czyli pionowej pozycji wskazówki. W mieście nie ma problemu. Jadąc na benzynie jest trochę lepiej, ale też nie do końca jak trzeba. Czy to termostat, czy może byc również coś innego?

Jakie koszty termostatu w M52b28?

BMW 528i, vito 110 CDi,


Zajazd pod Sosnami, Małkinia

Bar Sosenka, Rockwool polska, Małkinia

Zajazd Chodowiak, Chodów k/Siedlec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo: trasa silnik niedogrzany, miasto ok. Wymieniłem termostat i od razu jak ręką odjął. :) Koszt to trzydzieści parę zeciszy. Zmieniony na produkt firmy Wahler. Zdaje się, że oryginalny jest też tej firmy, a przynajmniej ten, który wyjąłem taki był :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie masz visko zespawanego na stale, tzn. czy jak zapalasz zimne zuto to kreci sie wiatrak??

 

w takim samochodzie raczej nikt nie spawalby visco :wink: , a poza tym zespawane visco robi wichure jak ladujacy helikopter , termostat do wymiany na 95% , poza tym visco zawsze sie kreci ale na zimnym wolniej

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie masz visko zespawanego na stale, tzn. czy jak zapalasz zimne zuto to kreci sie wiatrak??
A ja przekornie zapytam: A tobie stoi... visco na zimnym? Tak jak chłopaki pisali wyżej, zawsze się ono będzie kręciło. Termostat padnięty na 99%.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez twierdze ze to termostat. Ale wisko niekoniecznie musi byc sprawne. Sprobuj na zimnym silniku zatrzymac wisko (tylko bron boze nie reka i nie za smigla). Jezeli sie zatrzyma to na 90% wisko bedzie dobre i wtedy nalezaloby sie zainteresowac termostatem.

Mozesz jeszcze na niedogrzanym silniku zobaczyc czy dolny waz z chlodnicy sie nagrzewa. Jezeli lapie temperature na niedogrzanym silniku to rowniez jest to oznaka iz termostat jest caly czas otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy wyjeździe z miasta na nagrzanym silniku (a nagrzanie zajmowało mu naprawdę dużo czasu i kilometrów nawet w mieście) - w trasę - temperatura silnika potrafiła spaść do niebieskiego pola na wskaźniku. Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie: ile powinna mechanikowi zając czasu wymiana termostatu?

U mnie zajęło godzinę czasu.

Wymiana termostatu - odkręcenie zapieczonych śrub, konieczne też było odkręcenie visco (w e36 nie ma wiele miejsca do manewru kluczem, lepiej nie ryzykować że klucz spadnie i wiatrak połamie).

Konieczne było spuszczenie prawie całego płynu, więc też i odpowietrzenie zajęło trochę.

 

Pozdro

Raf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cos takiego:

 

Musze przejchac kilka kilometrów ok 10 zeby wskazówka stanęął w pionie. jak juz zatrzyma się w pozycji pionowej tak stoi chocby nie wiem co. Tak powinno byc. Problem polega na tym, ze jadą do 70 km/h z włączonych nawiewów wieje zimnym powietrzem, chciaż są nastawione na max temperature. Problem znika po przekroczeniu 70 km/h w czasie jazdy. Wtedy z nawiewów wieje ciepłe powietrze.

 

Martwi mnie ta sprawa, ponieważ mamy zmę a mi nie moze nawet rozmrozic szyb.

U kolegi jest tak, ze gdy wskazówke wejdzie na niebeiskie pole wskaznika temp silnika to juz ciepłym wieje, a ja musze jechac ponad 70 km/h zeby ogrzewanie działało (zeby z nawiewów leciało ciepłe powietrze)

 

Prosze o diagnoze. co to moze byc.

Czytałem mnóstwo postów na ten temat.Wątek jest stary jak swiat. Przejmuje sie tym. Czytałem i tyle sie naczytałem, ze zdążyłem się zagubić.

 

 

Dziekuje wam koledzy za rady pozdrawiam.

Dodam, ze smigam E36 320i z 1996r

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cos takiego:

 

Musze przejchac kilka kilometrów ok 10 zeby wskazówka stanęął w pionie. jak juz zatrzyma się w pozycji pionowej tak stoi chocby nie wiem co. Tak powinno byc. Problem polega na tym, ze jadą do 70 km/h z włączonych nawiewów wieje zimnym powietrzem, chciaż są nastawione na max temperature. Problem znika po przekroczeniu 70 km/h w czasie jazdy. Wtedy z nawiewów wieje ciepłe powietrze.

 

Martwi mnie ta sprawa, ponieważ mamy zmę a mi nie moze nawet rozmrozic szyb.

U kolegi jest tak, ze gdy wskazówke wejdzie na niebeiskie pole wskaznika temp silnika to juz ciepłym wieje, a ja musze jechac ponad 70 km/h zeby ogrzewanie działało (zeby z nawiewów leciało ciepłe powietrze)

 

Prosze o diagnoze. co to moze byc.

Czytałem mnóstwo postów na ten temat.Wątek jest stary jak swiat. Przejmuje sie tym. Czytałem i tyle sie naczytałem, ze zdążyłem się zagubić.

 

 

Dziekuje wam koledzy za rady pozdrawiam.

Dodam, ze smigam E36 320i z 1996r

 

 

Wymień termostat i odpowietrz cały układ.Powodzenia :cool2:

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.