Skocz do zawartości

325i(m54) 2002r -nie odpala....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam mam problem z 325i,nie chce odpalic,zadzwonilem do jednego mechanika ,przyjechal i powiedzial mi ze albo lancuch sie zerwal(ale czy to mozliwe przy 170000tys.przebiegu,bo mi sie nie wydaje),albo glowica,ale jak by poszla uszczelka pod glowica to silnik by raczej odpalil,a i powiedzial mi jeszcze ze nie ma cisnienia w silniku,tylko czy mozna spr.cisnienie oleju bez wlaczanego silnika,bo tego to juz nie wiem,

prosze doradzcie cos bo nie chce sie pchac w ogromne koszty

Edytowane przez piter8424
Opublikowano

- Ciśnienia w silniku na zgaszonym nie da się sprawdzić. (na 99%)

- Z rozwaloną uszczelką pod głowicą da się zapalić silnik. (objawy białe pęcherzyki pod korkiem oleju, ubywający płyn chłodniczy)

- Zanim zerwie się łańcuch najpierw słychać grzechotanie więc raczej byś to słyszał. (na postoju to chyba by się nie zerwał?)

 

POZDRAWIAMY GARAŻOWYCH MECHANIKÓW! :mrgreen:

 

Sprawdź:

 

- akumulator

- paliwo

- klemy

 

Daj więcej szczegółów: Czy kręci rozrusznik? Czy wogóle brak reakcji?

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano

tak jak myslalem ,teraz gadalem z 2 mechanikiem i powiedzial miz e napewno nie uszczelka,bo tak jak mowisz silnik by odpalil,na 90%wykluczyl tez lancuch, bo jak on mi to powiedzial przy takim przebiegu(przebieg pewny dodam)to musialbym byc ogromnym pechowcem zeby sie zerwal w bmw ,on obstawia ze szczotki sie skonczyly na rozruszniku,ale powiedzial mi ze moze ja zobaczyc dopiero w nast. tygodniu,takze chyba poczekam bo gosciu gadal do rzeczy,takze zobaczymy

z gory dzieki,dam znac co bylo w nastepnym tyg

Opublikowano

dodam jeszcze ze paliwo jest,akumulator ma pare miesiecy,i klemy tez byly wymieniane z aku,

a co do rozrusznika to wyglada tak jak by chcial zakrecic a nie moze takze nie wiem

udanego wekeendu

Opublikowano

Witam

 

Nie pisz posta pod swoim własnym postem tylko edytuj istniejący, jeśli nikt pod nim jeszcze nie napisał. I zmień tytuł tematu, bo inaczej zostanie zamknięty, a Ty będziesz rozczarowany i będziesz obwiniał moderatorów, kiedy sam powinieneś przestrzegać reguł netykiety forumowej.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Dziwne...jeden twierdzi że rozrusznik nie ma siły, drugi, że sie łańcuch zerwał....jeśli się tłok spotkał z zaworem to juz nie obróci wałem...
Opublikowano

Witam

 

Dzięki za szybkie dostosowanie tytułu, jakby się tam pojawiło oznaczenie silnika (M54) to byłoby pięknie:) Co do tematu - po pierwsze omijaj obu "mechaników" szerokim łukiem, albo jeszcze szerszym.... Rozumiem, że zanim auto zawiesiło palenie i zastrajkowało, to jeździło normalnie? A może stało się coś charakterystycznego zanim go ostatni raz zgasiłeś przed tą całą hecą? Jaki dźwięk wydobywa z siebie silnik przy próbie odpalenia? Podłączyłbym auto pod kompa, żeby zobaczyć czy może czujnik wału się nie odmeldował, albo nie ma jakichś innych błędów w pamięci, które mogłyby naprowadzić na przyczynę...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
autorze watku, czy po przekreceniu kluczyka na 2ga pozycje slyszysz takie elektryczne BUUUUCZENIE???? jesli nie to pompa paliwa w baku padla. Mozesz takze przy tym sprawdzic czy dochodzi napiecie na wtyczke pompki... jesli tak to 100%, jesli nie to 100% przekaznik pompki za schowkiem pasazera.
Opublikowano
autorze watku, czy po przekreceniu kluczyka na 2ga pozycje slyszysz takie elektryczne BUUUUCZENIE???? jesli nie to pompa paliwa w baku padla. Mozesz takze przy tym sprawdzic czy dochodzi napiecie na wtyczke pompki... jesli tak to 100%, jesli nie to 100% przekaznik pompki za schowkiem pasazera.

 

Muszę Cię zmartwić ...w 330i po przekręceniu kluczyka nie slychać absolutnie nic...oprócz śpiewu ptaków. Nawet po uruchomieniu silnika.

Opublikowano

nie no w mojej po przekreceniu kluczyka slychac to buczenie,przynajmniej wczesnie tak bylo,teraz to nie wiem bo nie zwrocilem uwagi,

a co do odaplenia,probowalem go dzis odpalic, i wyglada to tak ze wszystko kreci ale nie moze odpalic(ze tak powiem chce a nie moze),a co do objawow to bylo cos takiego ze przyjechalem wieczorem zgasilem go normalnie, wszystko dzialalo, rano go odpalilem normalnie, ale pokazala mi sie kontrolka ostrzegawcza ze musze uzupelnic plyn chlodniczy i jedna zarowka byla spalona,co mnie zdziwilo bo dzien wczesniej wszytsko gralo

i jeszcze jedno moze to ma znaczenie,bo jakis miesiac temu pekl mi zbiornik uzupelniajacy plynu chlodniczego, wymienilem na nowy,ale czasami jak go odpalalem to wskazowka temp wedrowala na czerwone pole i pozniej wracala na swoja pozycje,ale silnik sie nie grzal

dzieki wielkie za wszystkie podpowiedzi panowie

 

 

 

mattiss nie ma sprawy juz dopisuje

Opublikowano

Jesli masz uszkodzony czujnik temperatury to wskazówka temperatury wędruje ma max i sinika nie uruchomisz. Coś może być na rzeczy.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle...bo takiej awarii nigdy nie miałem, ale o niej słyszałem.

Opublikowano

sprawdzilem. pompe paliwa ,spr.bezpiecznik i pompa wydaje tzw buczenie po przekreceniu kluczyka

ale dzis basia znow mnie zaskoczyla,bo jak probowalem ja odpalic to wogole nie zakrecila i tak wygladalo jak by bylo gdzies jakies zwarcie bo bylo tylko pstryk pstryk,swiatla sie zaswiecily ,kontrolka trakcji i cos jeszcze,ale co mi sie rzucilo w sluch nad radiem i ogrzewaniem bo wyciagnieciu kluczyka cos brzeczalo przez parenascie sek. ,a pozniej cisza.

czy jest taka mozliwosc ze silniczek od nadmuchu robi zwarcie i przez to nie odpali

w poniedzialek podlacze go pod kompa i dam znac czy cos tam wyszlo czy nie

 

jakub ale mam pytanko czy ta usterka wyjdzie po podlaczeniu auta pod kompa??

Opublikowano

nic sie nie dzieje, zachowuje sie jakby aku byl rozladowany,a wiem na 100%ze nie jest,takze glupieje powoli,

ale jak podlacze autko pod kompa to jakkie bledy mi pokarze?mechaniczne i elektryczne,czy tylko jedne z tych,bo nie wydaje mi sie ze jak bedzie gdzies jakies zwarcie to komp to wylapie :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano
Jeśli akumulator naładowany, a zachowuje się tak jakby nie był, to zostaje tylko uszkodzony rozrusznik (łożyska ślizgowe), brak masy, zaśniedziałe klemy w akumulatorze.
Opublikowano

yoshi ja mam automat takze nie da rady,klemy zmienailem z aku pare miesiecy temu,kabel masowy tez sprawdzalem i jest czysty takze....

czekam do poniedzialku,podlacze go pod kompa i zobacze czy cos wylapie czy nie

a wtorek laweta i na warsztat jak zajdzie taka potrzeba,ale raczej bez warsztatu sie nie obejdzie

dzieki panowie za wskazowki i zycze milego wieczoru w koncu sobote mamy:)

 

 

 

chyba sobie kupie fiata125p :)))

Opublikowano

Witam

 

Dziś kolega miał podobny problem w 320d. Auto nie reagowało na kluczyk, w ogóle nie chciało odpalić (choć tam rozrusznik kręcił). Pomogło poruszanie wieńcem EWS wokół stacyjki :duh: Masakra co czasami ludzie sobie napsują krwi i dzwonią do mnie zrozpaczeni... Niedawno miałem też przypadek, że u kolegi w X5 4.6is w ogóle nie chciał drgnąć rozrusznik, raz na x razy zapalał, zupełnie bez reguły. Komp wyrzucał mi błąd komunikacji między EWS, a ECU (napięcie poniżej 9V). Do końca nie wiemy, co pomogło, ale wymieniliśmy akumulator i kupiliśmy nowy kluczyk do auta. Po dziś dzień problem nie wrócił...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

witam

mozecie mi pomoc w rozszyfrowaniu tych dwoch bledow

124(to cos podobno o air bag), i ten wazniejszy 209-ten jest ponoc od czujnika walka rozrzadu

potwierdzcie jesli mozecie dzieki

Opublikowano

Witam

 

Nie skomentuję zakładania przez Ciebie nowego wątku - bardzo "sprytnie". Do rzeczy - odpowiedzi na takie pytania SĄ-ISTNIEJĄ na tym forum! :search:

Z internetu można pobrać całą rozpiskę kodów błędów dla M54 w pdf-ie.

Odpowiadam na Twoje pytania:

 

209 - EWS - content of message - znaczy to, że masz problem z komunikacją między DME, a EWS. EWS podaje inne dane, niż te, które zachowane są w DME, co oznacza, że albo zmieniałeś EWS, albo się usmażył, albo jakiś "wprawny" diagnosta Ci w nim namieszał... Skutek tego jest taki, że auto nie odpali. Może być też tak, jak wspominałem, że masz słaby (zwalony) aku, albo ews w kluczyku się rozpadł...

 

124 - DISA, czyli system zmiennej długości kanałów dolotowych. Być może błąd wynika z tego, że ktoś DISE odłączył, a później odpalał auto, albo przynajmniej przekręcił kluczyk na zapłon... Czy błąd powrócił po skasowaniu? Może masz odłączoną DISE, albo przerwany któryś z kabli w jej wiązce...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.