Skocz do zawartości

330d - Falujące obroty na zimnym silniku


Jac3k

Rekomendowane odpowiedzi

Ku*wa! No i kolejny problem... już mam dość tej marki...

 

Jutro wstawiam auto do elektromechanika żeby sprawdził co się dzieję z tym kolektorem ssącym. Ale zauważyłem ostatnio że auto ma tak że podczas odpalania puszcza niebieskiego dyma co już pisałem wcześniej a ponadto dopóki się nie rozgrzeje kopci na biało... co może być tym razem? Dodam że odma została wymieniona około 3 miesiące temu.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jutro wstawiam auto do elektromechanika żeby sprawdził co się dzieję z tym kolektorem ssącym. Ale zauważyłem ostatnio że auto ma tak że podczas odpalania puszcza niebieskiego dyma co już pisałem wcześniej a ponadto dopóki się nie rozgrzeje kopci na biało... co może być tym razem? Dodam że odma została wymieniona około 3 miesiące temu.

 

no może dlatego, że jest zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może dlatego, że jest zima.

 

Jaka zima? Widzisz gdzieś śnieg? :P Wydaję mi się że diesel nie powinien kopcić zimą jak benzyna...

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może dlatego, że jest zima.

 

Jaka zima? Widzisz gdzieś śnieg? :P Wydaję mi się że diesel nie powinien kopcić zimą jak benzyna...

Kolego zainteresował mnie twój temat, otóż mam podobny problem do twojego, więc jak temperatura spada poniżej 10-ciu stopni to przy odpalaniu jak jest zimny puszcza mi niebieskiego dyma ale na chwilę a później już jest ok, mam też cały czas błąd regulatora sterowania klapkami i po skasowaniu po jakimś czasie znowu powraca, rozumiem że sterowanie klapek masz elektrycznym silniczkiem, najśmieszniejsze jest to że kolektor jest nowiutki i ten błąd dopiero po wymianie się pokazał choć nie wiem czy przed wymianą również go nie było i pytanie do ciebie mam czy po wymianie kolektora wydechowego silnik pracuje lepiej, tzn. ciszej? I czy z tym błędem związanym z klapkami nie odczułeś jakiegoś braku mocy?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może dlatego, że jest zima.

 

Jaka zima? Widzisz gdzieś śnieg? :P Wydaję mi się że diesel nie powinien kopcić zimą jak benzyna...

Kolego zainteresował mnie twój temat, otóż mam podobny problem do twojego, więc jak temperatura spada poniżej 10-ciu stopni to przy odpalaniu jak jest zimny puszcza mi niebieskiego dyma ale na chwilę a później już jest ok, mam też cały czas błąd regulatora sterowania klapkami i po skasowaniu po jakimś czasie znowu powraca, rozumiem że sterowanie klapek masz elektrycznym silniczkiem, najśmieszniejsze jest to że kolektor jest nowiutki i ten błąd dopiero po wymianie się pokazał choć nie wiem czy przed wymianą również go nie było i pytanie do ciebie mam czy po wymianie kolektora wydechowego silnik pracuje lepiej, tzn. ciszej? I czy z tym błędem związanym z klapkami nie odczułeś jakiegoś braku mocy?

 

Chyba jest trochę słabsza na niskich obrotach... Na klapki wstawiam samochód jutro tzn. w środę a kolektora wydechowego niestety jeszcze nie wymieniłem więc nie jestem Ci wstanie nic powiedzieć. Jak rozwiąże sprawę klapek dopiero wezmę się za kolektor. Nie pozostało nic innego niż czekać na dalszy rozwój wydarzeń.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii kopcenia na biało rano po odpaleniu w niskich temperaturach... jeździłem 4 dieslami i w tym trzema E46 w dieslu (320d i dwoma 330d) i wszystkie tak samo kopciły rano po odpaleniu na biało... u mnie po 2-3 minutach od porannego odpalenia kopcenie ustaje i więcej się nie pojawia. uznaję to za normalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jesteś pewien że to biały dym a nie para ? może to para a wydaje ci sie że dymi ? choć pare od dymu łatwo rozróżnić ....płynu chłodzącego ci nie ubywa ?

 

Być może... jestem chyba już zbyt przewrażliwiony... Nie płynu nie ubywa.

 

PS. Już wiem dlaczego pokazuję błąd regulatora klap wirowych... Silniczek elektryczny sterujący klapami poprostu się spalił... klapy stoją w miejscu. Czerwony podejrzewam że u Ciebie będzie to samo tak więc nie pozostaje nic innego tylko szukać tego silniczka. W ASO sprzedawany jest wyłącznie w komplecie z kolektorem ssącym. Kwestia tego czy jeśli kupię używany uszkodzony kolektor to czy będzie można przełożyć sam silniczek.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jesteś pewien że to biały dym a nie para ? może to para a wydaje ci sie że dymi ? choć pare od dymu łatwo rozróżnić ....płynu chłodzącego ci nie ubywa ?

 

Być może... jestem chyba już zbyt przewrażliwiony... Nie płynu nie ubywa.

 

PS. Już wiem dlaczego pokazuję błąd regulatora klap wirowych... Silniczek elektryczny sterujący klapami poprostu się spalił... klapy stoją w miejscu. Czerwony podejrzewam że u Ciebie będzie to samo tak więc nie pozostaje nic innego tylko szukać tego silniczka. W ASO sprzedawany jest wyłącznie w komplecie z kolektorem ssącym. Kwestia tego czy jeśli kupię używany uszkodzony kolektor to czy będzie można przełożyć sam silniczek.

Kolego tak też podejrzewałem ale nie mogłem tego sprawdzić na 100%, jesteś pewien na 1000% że to silniczek padł (spalił się) bo jeśli tak to jutro jadę do ASO by wymieniali silniczek na gwarancji, bo ja kupowałem nowiutki kolektor ssący w ASO, kolego jeśli chodzi o silniczek jest możliwość jego wymiany, mam swój stary kolektor ssący i jeśli faktycznie w tym nowym się spalił to niech wymieniają mi ten silniczek na gwarancji, napisz jak sprawdzić ten silniczek elektryczny czy jest sprawny, jak pomierzyć czy się spalił, sprawdzę w starym kolektorze czy działa.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w m47n klapki sterowane sa podcisnieniem, czy jest inaczej w twoim modelu?

Najwidoczniej sterowane są silniczkiem elektrycznym.

 

Kolego tak też podejrzewałem ale nie mogłem tego sprawdzić na 100%, jesteś pewien na 1000% że to silniczek padł (spalił się) bo jeśli tak to jutro jadę do ASO by wymieniali silniczek na gwarancji, bo ja kupowałem nowiutki kolektor ssący w ASO, kolego jeśli chodzi o silniczek jest możliwość jego wymiany, mam swój stary kolektor ssący i jeśli faktycznie w tym nowym się spalił to niech wymieniają mi ten silniczek na gwarancji, napisz jak sprawdzić ten silniczek elektryczny czy jest sprawny, jak pomierzyć czy się spalił, sprawdzę w starym kolektorze czy działa.

 

Spalił się na 100% potwierdzone u konkretnego elektromechanika. Jak to sprawdzić? Niestety nie wiem jak zrobił to mechanik ale robiłem u niego nie jedno auto więc mam do niego pełne zaufanie tak więc wiem że nie wciska mi kitu.

 

Czerwony czy mógłbyś zrobić zdjęcie tego silniczka w swoim starym kolektorze i wrzucić na forum? Byłbym wdzięczny.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w m47n klapki sterowane sa podcisnieniem, czy jest inaczej w twoim modelu?

Najwidoczniej sterowane są silniczkiem elektrycznym.

 

Kolego tak też podejrzewałem ale nie mogłem tego sprawdzić na 100%, jesteś pewien na 1000% że to silniczek padł (spalił się) bo jeśli tak to jutro jadę do ASO by wymieniali silniczek na gwarancji, bo ja kupowałem nowiutki kolektor ssący w ASO, kolego jeśli chodzi o silniczek jest możliwość jego wymiany, mam swój stary kolektor ssący i jeśli faktycznie w tym nowym się spalił to niech wymieniają mi ten silniczek na gwarancji, napisz jak sprawdzić ten silniczek elektryczny czy jest sprawny, jak pomierzyć czy się spalił, sprawdzę w starym kolektorze czy działa.

 

Spalił się na 100% potwierdzone u konkretnego elektromechanika. Jak to sprawdzić? Niestety nie wiem jak zrobił to mechanik ale robiłem u niego nie jedno auto więc mam do niego pełne zaufanie tak więc wiem że nie wciska mi kitu.

 

Czerwony czy mógłbyś zrobić zdjęcie tego silniczka w swoim starym kolektorze i wrzucić na forum? Byłbym wdzięczny.

Dobra postaram się zrobić to zdjęcie jeszcze dziś i wrzucę fotę. Napisz z którego miesiąca masz auto, bo moje jest z sierpnia a podobno przez jakiś krótki okres montowano te sterowanie klapami elektrycznie, później powrócono do sterowania podciśnieniem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Data produkcji: 09/2004

 

Silniczek spalił się dlatego że plastikowa szyna prowadząca drut sterujący klapami się wyżłobiła na końcu w momencie kiedy klapy były maksymalnie otwarte. Co powodowało zacięcie pałągu w miejscu żłobienia a to doprowadziło do tego że pałąg stał w miejscu a silniczek próbował nieudolnie zamknąć klapy i przez przeciążenie poszedł z dymem.

 

Po czym mechanik stwierdził że silniczek jest spalony? Po smrodzie spalonego plastiku po powąchaniu silniczka.

 

TAK WIĘC:

 

KUPIĘ SILNICZEK ELEKTRYCZNY STERUJĄCY KLAPAMI WIROWYMI:

viewtopic.php?f=31&t=170225

 

PS. Zauważyłem że cały krócieć przyłączeniowy od układu chłodzenia silnika jest ubrudzony jakby olejem... wygląda na to że króciec jest nowy więc dlaczego poci się w tym miejscu? I dlaczego na czarno?

 

Nr części realoem.com - 9

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ED91&mospid=47643&btnr=11_3465&hg=11&fg=35

 

Zdjęcia poglądowe:

 

http://img59.imageshack.us/img59/1180/20111116038.jpg

 

http://img16.imageshack.us/img16/8741/20111116039.jpg

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Data produkcji: 09/2004

 

Silniczek spalił się dlatego że plastikowa szyna prowadząca drut sterujący klapami się wyżłobiła na końcu w momencie kiedy klapy były maksymalnie otwarte. Co powodowało zacięcie pałągu w miejscu żłobienia a to doprowadziło do tego że pałąg stał w miejscu a silniczek próbował nieudolnie zamknąć klapy i przez przeciążenie poszedł z dymem.

 

Po czym mechanik stwierdził że silniczek jest spalony? Po smrodzie spalonego plastiku po powąchaniu silniczka.

 

TAK WIĘC:

 

KUPIĘ SILNICZEK ELEKTRYCZNY STERUJĄCY KLAPAMI WIROWYMI:

viewtopic.php?f=31&t=170225

 

PS. Zauważyłem że cały krócieć przyłączeniowy od układu chłodzenia silnika jest ubrudzony jakby olejem... wygląda na to że króciec jest nowy więc dlaczego poci się w tym miejscu? I dlaczego na czarno?

 

Nr części realoem.com - 9

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ED91&mospid=47643&btnr=11_3465&hg=11&fg=35

 

Zdjęcia poglądowe:

 

http://img59.imageshack.us/img59/1180/20111116038.jpg

 

http://img16.imageshack.us/img16/8741/20111116039.jpg

Kolego widzę że już zabrałeś się do roboty i masz wszystko jak na dłoni, jesli możesz zapytaj tego elektromechanika jak mozna sprawdzic ten silniczek czy jest sprawny bo ja mam w swoim starym kolektorze ten silniczek i nie wiem czy jest dobry a jesli byłby dobry to wtedy mógłbym ci go sprzedać. Ja mam dziwne przeczucie że u mnie również jest ten silniczek spalony, bo cały czas mam ten błąd regulatora sterującego klapami, jutro będę interweniował w ASO co oni o tym myslą, najgorsze jest to że kolektor montowałem sobie sam i nie wiem czy nie bedą robić problemu z gwarancją, jutro sie okaże. Prosiłbym tylko bys pogadał z tym elektrykiem by mozna to sprawdzic w najprostszy sposób. Dzieki i pozdrawiam.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesli chodzi o króciec przyłączeniowy z układu chłodzenia jest on ubrudzony olejem z kolektora ssącego, ja miałem podobnie ubrudzone i również innych miejscach i dlatego zmieniałem kolektor ssący na nowy bo mój stary miał nieszczelnosci w miejscu pracy klapek w kolektorze, byc może masz tez taką nieszczelność i dlatego masz te ubrudzenie w tym miejscu w jakim stanie był twój kolektor ssący był bardzo zabrudzony olejem? czy pierwszy raz demontowałeś kolektor ssący?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej. Wystarczy że powąchasz tą całą puszkę i jak będzie śmierdzieć plastikiem to znaczy że jest spalony ponadto jak wyjmiesz mechanizm z silniczka do widać że jest ponadpalany. Dodatkowo spróbuj poruszać tym drutem co otwiera i zamyka klapy jak w którymś momencie napotkasz opór to możesz mieć pewność że silniczek w tym miejscu stanoł i przez to się spalił.

 

Pod tym linkiem masz zdjęcia mojego kolektora oraz silniczka:

viewtopic.php?f=31&t=170225

 

A może wystarczy wymiana uszczelek w kolektorze ssącym? Żeby pocenie ustało.

O takich: http://moto.allegro.pl/uszczelki-kolektora-ssacego-bmw-e46-e39-e60-e65-x5-i1934072164.html

 

Jak to się mówi decyzja zapadła... nie będę szukał silniczka... WYWALAM TE ZASR*ANE KLAPKI I ZAŚLEPIAM KOLEKTOR. Będę spał spokojnie :P

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej. Wystarczy że powąchasz tą całą puszkę i jak będzie śmierdzieć plastikiem to znaczy że jest spalony ponadto jak wyjmiesz mechanizm z silniczka do widać że jest ponadpalany. Dodatkowo spróbuj poruszać tym drutem co otwiera i zamyka klapy jak w którymś momencie napotkasz opór to możesz mieć pewność że silniczek w tym miejscu stanoł i przez to się spalił.

 

Pod tym linkiem masz zdjęcia mojego kolektora oraz silniczka:

viewtopic.php?f=31&t=170225

 

A może wystarczy wymiana uszczelek w kolektorze ssącym? Żeby pocenie ustało.

O takich: http://moto.allegro.pl/uszczelki-kolektora-ssacego-bmw-e46-e39-e60-e65-x5-i1934072164.html

 

Jak to się mówi decyzja zapadła... nie będę szukał silniczka... WYWALAM TE ZASR*ANE KLAPKI I ZAŚLEPIAM KOLEKTOR. Będę spał spokojnie :P

Kolego jak to zrobisz to napisz czy odczułeś róznicę w pracy silnika na plus bo wiadomo spalony silniczek i klapki nie pracujace mogły pogorszyc pracę silnika.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj: viewtopic.php?f=69&t=124167&hilit=za%C5%9Blepki+kolektora

 

A na temat klapek dowiesz się wszystkiego.

Czytałem juz wiele na ten temat, chodzi mi konkretnie o twoje spostrzezenia po tej operacji i tylko mnie to interesuje. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki kolektora ssącego ori (12 szt) - zamówione (186 zł)

Zaślepki poliamidowe od krzysiek80r (6 szt) - zamówione (150 zł lub 210 zł / zależy od rozmiaru)

 

Czekamy na paczuszki, montaż i zabieram się za swap mojego kolektora wydechowego na żeliwny który już czeka w garażu z niecierpliwością :P

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam silniczek nie jest dostępny w ASO... możesz go kupić tylko w komplecie z kolektorem za 2100 zł.

Na allegro itp. praktycznie nie osiągalny ponieważ nikt nie sprzedaje tych silniczków ze względu na to że klapki w większości E46 są sterowane podciśnieniem. Tylko w pewnym okresie wychodziły sterowane elektronicznie a akurat na mnie i czerwonego padło że mamy egzemplarze z tego okresu.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to nawet najstarsi górale nie wiedzą. Dlatego ja rozwiązałem sobie dylemat i zdecydowałem zaślepić kolektor i wywalić klapki a co za tym idzie całe sterowanie.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten silniczek nie wiesz ile kosztuje ? chyba też bede musiał zmienić

A na pewno masz sterowanie elektryczne klapkami?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.