Skocz do zawartości

330d - Falujące obroty na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam posiadam E46 330d M57TUD30 z 2004 roku ze skrzynią manualną.

 

Mój problem polega na tym że gdy po nocy odpalam samochód to zaczynają falować obroty przez około 60 sek w (wskazówka skacze około 1 mm w górę i w dół) auto przy odpaleniu puszcza niebieską chmurę dymu i nie równo chodzi.

 

Co zauważyłem:

 

- na bagnecie nie ubywa oleju,

- auto ma zwiększone spalanie w granicach 9/10 L nawet w trasie przy 120 km/h na tempomacie nie schodzi poniżej 8L,

- po sprawdzeniu mechanik stwierdził że wszystkie świece są ok,

- odma jest wymieniona,

- auto po rozgrzaniu nie kopci podczas gwałtownego przyśpieszania, bądź gazowania na postoju więc raczej to nie wtryski

- czuć spaliny w kabinie chociaż króciec na kolektorze jest wymieniony a wydech raczej na 100% szczelny,

- uszczelka pod głowicą również odpada ponieważ przewód nie puchnie / płynu chłodniczy nie ubywa / nie widać "kiślu" pod korkiem oleju.

 

Moje typy to sterownik świec. Macie jeszcze jakieś pomysły?

Edytowane przez Jac3k
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Opublikowano
- czuć spaliny w kabinie chociaż króciec na kolektorze jest wymieniony a wydech raczej na 100% szczelny,

jezeli czuc spaliny to nie ma mowy o 100% szczelnym wydechu... dodatkowo u Ciebie jest sonda lambda, wiec przez nieszczelnosc jej pomiar jest bledny. Moze ma to tez zwiazek z duzym poborem pradu przez grzalki sondy lambda, lub elektryczny podgrzewacz plynu. Tak jak zasugerowal Kolega Szatyn pod kompa i bedzie wszystko wiadomo.

Opublikowano
Skoro czuć spaliny to sprawdź kolektor wydechowy. Było kilka przypadków, że pękał w 330D. Wtedy także moc nie będzie pełna i stąd większe spalanie, tylko nie pasuje to do falowania obrotów. Jednak sprawdzić kolektor na pewno nie zaszkodzi. Odpal podnieś maskę i próbuj wyczuć spaliny z tamtych rejonów.
Opublikowano
ja wymienialem kolektor wydechowy w 330d 204KM - mozna poznac pekniety po okopconej turbinie i okolicach pod maska, ewentualnie jedna osoba robi lekką przegazówke a druga patrzy pod maskę... powinno dać się wyczuć. moj byl popekany jak sito... tutaj zdjecia: http://83.19.65.138/~jceel/r/wtf.html :) jak będzie pęknięty to polecam wymienić na żeliwny od M57 184KM - pasuje idealnie, potwierdzam.
Opublikowano
Było kilka przypadków, że pękał w 330D. Wtedy także moc nie będzie pełna i stąd większe spalanie, tylko nie pasuje to do falowania obrotów.

pasuje jak ulał :wink: lewe powietrze w ukladzie wydechowym gdzie jest umieszczona sonda lambda reagujaca TYLKO na jony tlenu ze spalin spowoduje zachwianie regulacji mieszanki stad bedzie wzbogacanie i zubozanie mieszanki na zmiane :8)

Opublikowano
Dzięki wielkie, dzisiaj podjade na komputer do kolegi i sprawdzę kolektor. Będe informował na bierząco co wynikło.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
Było kilka przypadków, że pękał w 330D. Wtedy także moc nie będzie pełna i stąd większe spalanie, tylko nie pasuje to do falowania obrotów.

pasuje jak ulał :wink: lewe powietrze w ukladzie wydechowym gdzie jest umieszczona sonda lambda reagujaca TYLKO na jony tlenu ze spalin spowoduje zachwianie regulacji mieszanki stad bedzie wzbogacanie i zubozanie mieszanki na zmiane :8)

Racja! No i zagadka rozwiązana :cool2:

Opublikowano
Ale gdyby był kolektor wydechowy pęknięty to nie powinno być słychać "pierdzenia"/"grzechotania"? Dzsiaj na CDIF/2 nie wykazało żadych błędów ale nie wiadomo dlaczego komputer nie mógł wykazać parametrów silnika (ciśnienia itp.)
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
Ale gdyby był kolektor wydechowy pęknięty to nie powinno być słychać "pierdzenia"/"grzechotania"? Dzsiaj na CDIF/2 nie wykazało żadych błędów ale nie wiadomo dlaczego komputer nie mógł wykazać parametrów silnika (ciśnienia itp.)

 

u mnie nie było słychać nic, chociaż po wymianie jakby silnik zaczął mieć "ładniejszy" dźwięk, może ciut równiejszy.

Opublikowano
Na poniedziałek/wtorek jestem umówiony na diagnoze u profesjonalnego elektromechanika. Zobaczymy co wyjdzie. Dzisiaj jeszcze mam podjechać żeby sprawdzili kolektor.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
No jeszcze nie wiadomo... na dzisiejszej diagnostyce wyszło błąd regulatora klap wirowych. Czy to może być przyczyna powyższych objawów? Jestem umówiony na naprawę w środę 16.11 ale zastanawiam się czy po naprawie cała reszta ustąpi... obawiam się że nie :P Ciekawy jestem w jakim stanie są te klapki...
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
hmm ciężko stwierdzić czy może to być wina klapek, może, ale nie musi. Zrób to i wtedy zobaczysz czy problem ustał. Btw, gdzie robisz auto ? jestem z niedaleka i szukam dobrego mechanika. Znasz orientacyjny koszt roboty tych klapek ?
Opublikowano
[...] Ciekawy jestem w jakim stanie są te klapki...

 

Bez względu na ich stan lepiej je usuń... będziesz spał spokojnie.

 

--

pozdrawiam

nelson

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano (edytowane)
hmm ciężko stwierdzić czy może to być wina klapek, może, ale nie musi. Zrób to i wtedy zobaczysz czy problem ustał. Btw, gdzie robisz auto ? jestem z niedaleka i szukam dobrego mechanika. Znasz orientacyjny koszt roboty tych klapek ?

No ja pracuję w Grójcu więc w tych terenach robię auto.

 

A co do ceny klapek to narazie jeszcze nic nie wiem ponieważ może być to sam regulator, mogą być to brudne klapki przez co się zacinają, mogą być lekko rozwalone przez co będę musiał je wymienić tak więc koszty i możliwości są różne... jak tylko to zrobię napiszę wam o ile wyszczupliło to mój portfel.

 

Bez względu na ich stan lepiej je usuń... będziesz spał spokojnie.

Kolektor wlotowy BMW posiada klapy zawirowania, które są przeznaczone do stworzenia zawirowania powietrza w celu poprawy spalania w trakcie zmniejszonego przeładowania i aby zredukować niewielki wzrost emisji sadzy powstającej z braku powietrza. Tak więc są potrzebne i po coś bmw je zamontowało czyli usuwanie klapek odpada. Może i to by rozwiązało mój problem ale zwiększyło by spalanie.

 

BTW. KUPIŁEM KOLEKTOR ZAMONTOWANY W E60 3.0D Z 2003 ROKU (218 KM) ALE TEN JEST ŻELIWNY WIĘC BYŁ CHYBA OD E39 BO TAM BYŁY ŻELIWNE.

 

Kolektor który kupiłem (zamontowany w E60)

http://img810.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=46375667.jpg

 

I moje pytanie brzmi:

Czy komplet uszczelek metalowych z mojego kolektora (chromoniklowego) będzie pasować do tego co kupiłem czyli żeliwnego od E39?

Edytowane przez Jac3k
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
Odświeżam!
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
No właśnie muszę kupić uszczelki i zastanawiam się czy brać komplet do kolektora takiego jak mam teraz czy do tego co kupiłem. A nie wiem czy te uszczelki są takie same ponieważ nie jestem jeszcze wstanie wyjąć swojego kolektora ponieważ nadal jest zamontowany w samochodzie.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
ja kupiłem nowe od 330d M57TU, takie jak powinny być do silnika i wszystko pasowało. a kolektor mam żeliwny od E38 730d.
Opublikowano
Kolektor kupiłem z demontażu od jednego z forumowych kolegów. Koszt 250 zł + uszczelki nowe w ASO około 140 zł.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.