Skocz do zawartości

320d Modul sterujacy turbina?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A wiec tak , postaram sie opisac moj problem jak tylko sie da...

 

Dzisiaj odebralem auto od mechanika (wkoncu) , wstawili mi zregenerowana pompe wtryskowa. Kiedy odbieralem auto mechanik spytal sie mnie czy przypadkiem nie mam spadkow mocy a ja mu powiedzialem ze tydzien przed zdechnieciem pompy mialem cos takiego ze turbina dopiero zalacza powyzej 2,5 tys. obrotow. Powiedzial mi ze siadl najprawdopodobniej jakis modul od turbiny ( jest cos takiego?) ktory kosztuje 300 zl (mozliwe? ) , wiec wstawil cos swojego jakis plastik czy cos.. , tak to zrozumialem. Racja autko jest zwawe od tys. obrotow ale tylko do 3 tys. obrotow , potem odcina mi turbine i gdy wciskam gaz do dechy autko tak jakby samo mi hamuje i leci szary dym z tlumika , ale gdy zgasze silnik i odpale go ponownie wszystko wraca do stanu takiego ze do 3.tys obrotow wbija ostro w fotel. Czy to wina moze byc tego sterownika?

Opublikowano

Z opisu to jaby EGRa Ci zaślepili.

Sterowanie turbiny rzeczywiście odbywa się u Ciebie przez zaworek, Kemot ma rację. I w ocenie fachowości mechanika też chyba ma rację.

Opublikowano

ja zaslepialem EGR juz ze 2 razy do testów i oprocz lepszego oddychania silnika i braku zmian w dzwieku silnika na wolnych obrotach (jak sie otwiera i zamyka to slychac to w pracy silnika) to zadnych zmian nie bylo. Na pewno nie spadki mocy od zaslepionego EGR. Raczej sterowanie turbo czyli zaworek za ponad 200zł. Nie wiem co oni ci tam wymienili ale auto powinno jechac od 1.8tys do 4.2 a nie od 1 tys do 3tys obrotow. Skoro to serwis diesli to rozumiem ze podlaczyli auto pod kompa, sprawdzili jakie daje wyniki i jakie pokazuje bledy i na tej podstawie ci auto naprawili? nie wiadomo czym i nie wiadomo gdzie? trza sie bylo dopytac co musisz dokupic itp skoro wiedza co zepsute.

 

wymiana tego zaworka to 10 minut, 1 klucz 13 chyba i jeden imbus do zdjecia obudowy plastikowej silnika.

 

ja po regeneracji pompy tez wymienialem zaworek sterowania turbo, nie wiem czy to zbieg okolicznosci ale byc moze. Sprawdz jeszcze czujnik cisnienia doladowania bo jak uszkodzony to moze tez jakies zle wartosci podaje.

szukam
Opublikowano

przede wszystkim to przed wymiana nietaniego zaworu wymien wezyki vacum na takie:

http://allegro.pl/samco-przewod-podcisnienia-3mm-samco-3-mm-niebiesk-i1885481360.html

 

Dalej jak problem bedzie sie powtarzal to masz tutaj za polowe tego co Ci powiedzial ten pozal sie boze "SPEC"...

http://allegro.pl/zawor-czujnik-turbiny-egr-n75-bmw-nowy-e46-e38-e39-i1890859272.html

http://allegro.pl/oryg-zawor-cisnienia-egr-n75-bmw-e46-e38-e39-i1884030519.html

Opublikowano
najprawdopodobniej poniewaz silnik po "resecie" wraca do normalnosci... sprawdz rezystancje tego zaworu [14-19 Ohm], sprawdz napiecie na wtyczke w czasie przekrecenia stacyjki [powinno rosnac do ok 12V]. Cena nie jest duza za niwa ori czesc, a wymienic sam sobie wymienisz :cool2:
Opublikowano
Zauwazylem dzis rowniez ze po wczorajszym odebraniu auta od tego serwisu , gdzie zregenerowali mi pompe wtryskowa i wsadzili ja , auto wolniej sie grzeje no i przez co autko pali wiecej.. Wina moze byc zle ustawienie pompy wtryskowej?
Opublikowano
Jeszcze możesz podratować zaworek sterowania turbiną czyszcząc go dogłębnie, TUTAJ masz świeży przepis. Ponoć lepiej działają po tym zabiegu jak kupno nowych :wink:
Opublikowano
Ja jeżdże z zaślepionym EGR, bo mnie krew zalewała jak mi klekot słabł w dole przy klimie na maxa :duh: na pewno nie wpływa to źle na moc :)

wpływa i radzę odślepić ....

Nie wiem co oni ci tam wymienili ale auto powinno jechac od 1.8tys do 4.2 a nie od 1 tys do 3tys obrotow. .

niestety ale seryjne jedzie od 1800 do 3000 potem już niestety słabnie ... co innego po programie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
pamiętaj że ECU myśli że dopuściło do cylindra dawkę spalin uwzględnioną przy obliczeniach :wink: przy zaślepionym jej nie dostaje , a poza tym przy przyspieszeniu i od pewnych obrotów egr i tak się zamyka ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
pamiętaj że ECU myśli że dopuściło do cylindra dawkę spalin uwzględnioną przy obliczeniach :wink: przy zaślepionym jej nie dostaje , a poza tym przy przyspieszeniu i od pewnych obrotów egr i tak się zamyka ...

 

Do czego to może zaprowadzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.