Skocz do zawartości

520d czy 525d czy 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli 525D Common Rail się nie załapuje do tego przedziału? Byłoby znacznie lepszym wyborem bo moc 163KM i moment 350Nm więc miałoby nawet trochę lepsze parametry niż Land Cruiser i poradziłoby sobie z taką przyczepą. Do tego silnik znacznie nowocześniejszy i nie tak wrażliwy na awarie jak 2.0D 136, który technologicznie jest trochę starszej daty przez co bardziej awaryjny przy mocno obciążonej eksploatacji.

Pzdr.

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To jest masa jaką auto może ciągnąć przyczepę tak? Jeśli jest za dużo to co to przeszkadza?

Viatoll powyżej 3,5t http://www.karawanier.pl/images/smilies/thumbdown.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano (edytowane)

e46 320d ale ten po lifcie, w którym był już silnik common rail - 150km mieści się w Twoich parametrach. Chodzi już bardzo przyzwoicie i nie jest tak podatny na awarie jak ten starszy 136KM.

Pzdr.

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano
W sumie jak to raz na rok ciągniesz to trzeba też sobie policzyć ile pochłonie taki via toll. Czy warto sobie odżałować jakąś tam gotówkę i wybrać mocniejszą jednostkę i mniej problematyczną.
  • Moderatorzy
Opublikowano

A co ma się do tego co auto ma w papierach?

Ja mam u siebie masę własną 1455, a DMC samochodu to 2015.

Viatool obowiązuje od 3,5 rzeczywistej masy całkowitej i to wyłapują wagi. Więc jeżeli nawet obciążę auto do tych 2 ton to i tak zostaje mi jeszcze 1,5 żeby dopiąć. I nie patrzmy co jest w dowodzie tylko ile faktycznie taki zestaw waży. Bo jak do dajmy na to Żuka wrzucisz ze 2 tony :mrgreen: to viatool i tak zgarnie nawet bez przyczepy :mrgreen:

Nie wiem z czym będziesz jeździł, ale jak z obojętnie jaką kempingową, o lawecie nie sposób nie wspomnieć to chyba byś musiał maluchem ją targać żeby nie przekroczyć :mrgreen:

BMW jest teoretycznie największe. Wsiądź do środka to zobaczysz czy takie duże jest.

Jak z przyczepą będziesz jeździł tylko 1000-1500 km rocznie to na Viatool-u nie zbiedniejesz tak bardzo.

Jak jeździłeś takim autem to trochę przykro będzie przesiąść się na płaskiego.

Kup taką http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-prado-4-0-v6-terenowy-i3442063164.html Viatool jeżeli śmigasz z przyczepą i sama radość.

A to są zaj.ebiste auta.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Viatoll obowiązuje od 3,5t DMC, a nie od rzeczywistej...

 

http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/stawki-oplat

 

Niestety, ubolewam, ale auto ma w papierach MMC 2135 kg - o 135 kg za dużo. Tu link do danych technicznych, z których to odczytałem (nalezy kliknac okienko na górze po lewej stronie - technischen daten - i otworzy się pełna specyfikacja: http://autokatalog.autoscout24.de/bmw/5er-e39-1995-2003/525d-120-kw-163-ps/

 

Kombi jeszcze więcej bo 2305DMC

www.facebook.com/bmwbyfazi
Opublikowano
Tobie chodzi o viatola, czy o to, że masz za krótkie lejce, bo 1000-1500 km na rok to nie jest przecież majątek, a bramki z viatolem wtedy same ci się otwierają. :D Cichy: Viatol liczy się od DMC , a nie od rzeczywistej masy, a przekroczenia wyłapują nie wagi, lecz krokodyle i prawie na każdej bramownicy masz robioną fotografię, (pełna inwigilacja) i później w Cepiku sprawdzają twoje DMC, b. proste nie trzeba żadnych wag.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wiem jak działa Viatool.

Fakt przyznaję mój błąd od DMC.

Tak czy inaczej- warto się szczypać i samochód dopasowywać pod wyjazd wakacyjny 1 czy 2 razy w roku?

Dziwna logika.

No ale co komu bronić :wink: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Dodam jeszcze o karach za brak kasy na koncie viatola lub brak viatola, obecnie jest to 3000 pln za każdą przejechaną bramownicę, czyli np. 10 bramownic to 30000 pln, to jest cyrk, tylko u nas. :nienie:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kombiak będzie bardzo ciężki, więc chyba w żadnym silniku się nie łapie.

Mój 530dAT ma DMC 2320....

Może jakiś sedanik z małym silnikiem się złapie.

Opublikowano

Tak, ale mały sedanik z małym silnikiem raczej nie uciągnie kempingu. Chyba że mówimy o jeździe na 3-4 biegu jak w maluchu :mrgreen:

Nie orientuje się ile kosztuje jeden przejazd przez bramkę, ale jak na jeden wyjazd w roku warto odżałować i nie męczyć się z autem o dość wadliwym silniku.

 

Miałem vectrę co prawda B, ale silniki diesla tam do oszczędnych i przede wszystkim wytrzymałych nie należą. W mercedesie nie mam pojęcia bo marką się nie interesowałem nigdy.

Opublikowano

Przejazd z np. Katowic do Władysławowa przy najgorszej emisji spalin czyli klasa 0 to około 50zł plus przejazd autostradą niejednokrotnie liczoną

podwójnie ze względu na pojazd z przyczepą lub przekroczenie 3,5t. to daje 100zł w dwie strony plus autostrady które również mogą kosztować drugie 100zł.

Te trasy płatne można ominąć, wszystko to jest dostępne na stronie Viatolla, czy to dużo czy mało to już każdy sam musi sobie na to odpowiedzieć.

Ja również płacę Viatolla dlatego że wybrałem 530d, ale przynajmniej jadę normalnie a nie kombinuje, a spalanie to około 11l/100km przy prędkości 80km/h.

Tak więc trzeba sobie to samemu policzyć co się bardziej opłaca, 520d będzie palił pewnie mniej niż 530d w jeździe solo, ale z przyczepą może palić

znacznie więcej bo będzie jechał ostatkiem siły co w ogólnym rachunku wyjdzie prawie to samo co 530d z Viatollem.

Ale decyzja jak zawsze należy do kupującego.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Jeśli masz na myśli Vectrę 2.2 DTI, to tam siedzi ta sama problematyczna pompa, co w 520d, czyli VP44. Ale ja z tą pompą zrobiłem sporo kilometrów przez 3 lata i awarii nie odnotowałem, poza tym koszt napraw też już spadł z kilku tysięcy do kilkuset złotych z tego co niedawno patrzyłem. Tak że tej pompy bym się aż tak bardzo nie bał, ani w BMW ani w Vectrze. Co do tych dwóch samochodów, Vectra C będzie świeższa konstrukcyjnie, ale choćby jakość wykonania wnętrza w BMW jest o dwie klasy lepsza. Za to więcej miejsca, szczególnie z tyłu, będzie w Oplu. Silniki pracują podobnie, to stare konstrukcje i nie mają ani super osiągów, ani pięknej pracy, ale jeździ się nimi przyzwoicie. Tyle, że chyba jednak są za słabe na ciągnięcie takiego kolosa... Tak jak koledzy piszą, przemyśl i przelicz, bo 530d byłby złotym środkiem, nawet z viatollem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem ciekawą opcją byłoby 525d w manualu które (jak twierdzą urzytkownicy) pali mniej od 530d i które można oczywiście zaczipować żeby przy normalnej jeździe paliło jeszcze mniej a w razie potrzeby pojechało jak 530d :wink:

 

A dlaczego po zachipowaniu ma mniej palić "przy normalnej jeździe"?

Opublikowano
Aby być z Wami całkiem szczery, to powiem, że inne modele, które teoretycznie spełniają wymagane założenia to: Mercedes C-klasa 220 CDi - coś koło 146 koni, Opel Vectra 2,2 - coś koło 140 koni i Skoda Octavia, też coś koło 140 koni. Jednak BMW, to samochód największy z tej grupy, z tylnym napędem i fajnie wyposażony. Przy tym 520 jest wyraźnie tańsza od C-klasy, co też ma dla mnie znaczenie.

Wracając jednak do 520 i holowania przez nią półtoratonowej przyczepy. Proszę o Wasze zdanie.

 

Moim skromnym zdaniem szkoda by mi było ciągać 1,5 tonową landarę tak słabym autem jak te 3 pierwsze wymienione przez ciebie a już najbardziej właśnie 520d...

E39 520d jest największe z tej grupy ale i będzie najsłabsze (na pewno dużo słabsze od vw/audi/skoda 130 koni które objeżdza moje auto jak chce...)

Ten silnik ma tendencję do nietrzymania seryjnej mocy, co przy 10-13 letnim aucie może dać około 115-120 koni a wtedy już szału ni ma w normalnej jeździe a mowa z takim balastem...

Jeśli chodzi o e39 to tak jak inni doradzali - 525d lub wg mnie najlepiej 530d i można śmigać :cool2:

Pozdrawiam.

Opublikowano

Wróciłem właśnie z wyjazdu z budką. Po drogach nie via-toolowych ciągam ją Chryslerem Voyagerem 3.8 AWD, albo Toyota Land Cruiserem - bo takie auta mam. Jednak znane przypdki błędów systemu via-tool potrafią wielu kierowcom napsuć tylu nerwów i dalej zdrowia, że nie chcę tego stresu przechodzić. Wolałbym zapłacić 500 zł za roczną winietę i mieć spokój, niż 150 zł za przejazdy z via-boxem. Poza tym moje położenie jest takie, że większość wyjazdów wiąże się z korzystaniem z długich odcinków płatnych. Przy moich autach jest to 40 groszy za każdy kilometr. Do granicy Niemieckiej, spod Wrocławie, gdzie mieszkam, i z powrotem, to jednorazowo koszt 150 zł. W drugą stronę, za Kraków to 160 - 170 zł. A do Zakopanego trzeba dodać kolejne 10 albo więcej zł. Lubię Tatry - w ogóle góry - więc takich wyjazdów mógłbym robić rocznie 5, 6 a nawet więcej. To daje już kwotę ponad 1000 zł i ponad 1000 km stresu, że coś nie zadziałało i zaczną mnie ścigać karami. Nie i koniec. To nie kwestia samych opłat, które są rozbójnicze, (bo płacić trzeba więcej niż kilku letnie tiry). To też sprzeciw do tego, co niesprawiedliwie zrobili (patrz wyższe stawki niektórych osobówek niż tirów).

Ponieważ BMW 520 raczej odpada, to zapytam o coś innego. Czy znacie przypadki, że jakiś model ma mniejsze DMC niż jego odpowiedniki? To znaczy, czy w związku z zapotrzebowaniem klientów odpowiednie instytucje wystawiały inną homologację na dane auto niż seryjnie sprzedawane egzemplarze? Wiem, że za granicą zmieniane, obniżane jest DMC, gdyż takie jest zapotrzebowanie klienta. O przypadkach takich wiem odnośnie przyczep kempingowych (pozwalają na to widełki homologacji) ale także samochody ciężarowe. Dlaczego o to pytam? A na dlatego, że jeżeli jest możliwość zmniejszenia DMC za granicą, to może zlecić to komuś kto zajmuje się sprowadzaniem aut, by sprzedający obcokrajowiec w swoim wydziale komunikacji takiej operacji dokonał, i już zmienione auto sprowadzić do kraju. Tu już nikt nie będzie miał prawa zmienić tego, co będzie w oryginalnych zagranicznych papierach. Jak wspomniałem, coś takiego robione jest z przyczepami za granicą. Budka, która waży np. 1500 kg, ma w świadectwie homologacji zapisane, że może być homologowana w zakresie 1300 - 1500 kg. Być może auta osobowe też tak mają, ale rzadko jest to robione i niewiele osób o tym wie. Gdzie się o to pytać? Gdzie szukać? Kto może coś na ten temat powiedzieć?

Opublikowano
Nie wiem jak z osobówkami, ale w rodzinie miałem przypadek busa Iveco, który był kupiony (jako używany) z absurdalnie niskim DMC, co nie zostało niestety zauważone przy kupnie. Dopiero po jakimś czasie się okazało, że żeby było zgodnie z przepisami, to nawet kierowca tam za bardzo nie może jechać ;) Tak że jakieś kombinacje się robi, ale to raczej przy kupowaniu nowych i nie słyszałem nigdy, żeby ktoś tak robił z osobówkami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słyszałem o zmianie DMC, tylko odnoście mercedesa "kaczki", gdzie przerobili 410d tak, żeby zamykał się w 3.5t, bo auto miało większe DMC i tacho, a potem można było nim normalnie śmigać na kategorii B. Czy w osobówce to możliwe, nie wiem, ale ogólnie takie przeróbki istnieją. Najlepiej zagadać kumatego diagnostę na stacji kontroli pojazdów.

VW LT45 (z tego co wiem to już powyżej 3.5t,) u mojego byłego pracodawcy też miał w dowodzie DMC 3,5t wiec możliwe że też coś tam podziałali w tym kierunku.

Zapytam gościa jak sprawa wygląda i dam znać jak coś :wink:

Opublikowano
W niemczech można zmienić DMC w osobówce, ale będzie się to wiązało ze zmniejszeniem ilości pasażerów, jeden pasażer to 75 kg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DMC musi zostać zawsze takie jakie jest w homologacji samochodu. Można zmieniać ładowność itd, ale DMC jest nietykalne.
Opublikowano
Ponieważ BMW 520 raczej odpada, to zapytam o coś innego.

 

Kup C-klasę, lub Vectrę. Od Octavii z silnikiem 2.0TDI trzymaj sie jak najdalej.

A czy Octavia 1.9TDi sie nie załapie w Twoich widełkach? Możesz kupic taką i tanim kosztem dłubnąć na 170 KM.

 

 

 

A jak wygląda sprawa z e46 320d ? To lepszy i mocniejszy silnik niż w 520d....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
VW LT45 (z tego co wiem to już powyżej 3.5t,) u mojego byłego pracodawcy też miał w dowodzie DMC 3,5t wiec możliwe że też coś tam podziałali w tym kierunku.

Zapytam gościa jak sprawa wygląda i dam znać jak coś :wink:

 

Niestety ale dowiedziałem się że takiego już kupili, więc kupa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.