Skocz do zawartości

e39 Multifunkcja, tempomat - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość :)

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc, może ktoś z Was miał już taki problem i może mnie troszkę nakierować na rozwiązanie :)

 

Kilka dni temu kupiłem e39 (523i z LPG z 05.1997). Na pozór banalne - nie działa multifunkcja kierownicy. W związku z tym i tempomat + błąd airbag na tablicy rozdzielczej.

Cała reszta jest ok. Kontrolki kierunków na tablicy, radio - wszystko ok.

Chwila wertowania forów - pierwszy pomysł - pewnie poszła taśma.

Na szczęście jeden z moich znajomych miał taśmę (na pewno sprawna).

Podczas rozkręcania kierownicy okazało się, że z trzech elementów podłączone są tylko 2: Wtyczka poduszki i masa. Trzeci element - wiązka 4 przewodów, wtycznia niebieska - jest odłączony.

Skoro jednak nabrałem rozpędu to wymieniłem od razu taśmę (na wszelki wypadek), i podłączyłem tą wtyczkę do kierownicy.

Poskładałem wszystko, podłączyłem akumulator. Podświetlenie przycisków na kierownicy zaczęło działać, jednak dopiero potem zrobiło się wesoło.

Kierunkowskazy (zewnątrz) - działają, jednak nie działają przypisane im kontrolki na tablicy rozdzielczej. Analogicznie z awaryjnymi.

Przestały świecić światła wstecznego (zewnątrz), przestała działać kontrolka świateł długich, przestało działać radio, i ogólnie wszystko zwariowało. (nadmienię że pozostałe elementy tablicy rozdzielczej funkcjonowały normalnie).

 

Na logikę: - skoro taśma jest ok. oraz

1) brak kierownicy - wszystko ok

2) kierownica podłączona = problemy

wniosek: jakiś problem z samą kierownicą.

 

Ten sam znajomy od którego wziąłem taśmę - miał również "wkład" kierownicy, czyli poduszka + cała elektronika.

Podmieniłem swój zestaw na ten od znajomego (też sprawny, jeszcze niedawno w jego samochodzie wszystko śmigało, potem wykręcone, czyli jest pewnosc ze jest ok).

Po skręceniu problem jest dalej taki sam, czyli dopóki odłączona ta niebieska kostka w kierownicy - wszystko poza multi i tempomatem śmiga, jak tylko podłączę - wszystko wariuje

(oczywiście multi i tempomat dalej nie działa).

 

Z czym to może być związane? Gdzie doszukiwać się problemu, jeśli taśma i kiera są ok?

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Opublikowano

Jedyne, co udało mi się z tego linku zrozumieć to odłączony został iBus w kierownicy.

 

Ale czy gdyby tak po prostu ktoś namieszał w instalacji - to czy przy odłączonym iBusie byłoby wszystko ok?

Nie znam się na tym, ale wg mnie troszke to odbiega od logiki.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżam temat.

Nie działa mi tempomat, nie ma żadnej reakcji gdy próbuje go uruchomić z kierownicy(dodam, że zarówno multifunkcyjna kierownica jak i tempomat wyjechało z fabryki-żadnych przeróbek)- spr po vin-ie.

Dziś byłem na kompie, żadnych błędów, komp tempomat widzi-da się go załączyć z kompa. Dodam, że pozostałe funkcje z kierownicy tj.:obsługa radia, włączenie obiegu powietrza wewn. działają... jakieś rady?


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
up

 

jakieś rady?

jeśli to w TDSie to miałem tak w omedze i brak tempomatu to był pierwszy objaw padającej pompy wtryskowej

masz tam pedał gazu z potencjometrem i pompę sterowaną elektronicznie

broń Boże nie chce straszyć i życza Ci by to jakiś kabelek był luźny lub knefel nie łączył

co do autora tematu - warto zapytać poprzedniego właściciela co z tym robił i czy kiedyś działało , może sam próbował dołożyć multifunkcję

Opublikowano

Do tej pory problemu nie rozwiązałem.

Multifunkcja jest na pewno fabryczna (sprawdzone po VINie).

Z nowości w temacie - w międzyczasie podłączałem się NCSem (w celu włączenia świateł dziennych :roll: )

W sumie nie zwróciłem większej uwagi, ale odniosłem wrażenie że w NCSie - po podłączeniu do modułu - pokazywany jest numer VIN na jaki moduł jest zakodowany.

Z tego co pamiętam - któryś z modułów - pokazywał inne numery niż pozostałe. Czy jest to możliwe, aby to było przyczyną?

Jeśli tak - to w jaki sposób zakodować ten / wszystkie moduły prawidłowo np. za pomocą NCSa?

Opublikowano

Kolego moja sugestia-

 

KOSTKA STACYJKI

 

sprawdz ten element.

 

Ten pier.... chochlik potrafi namieszac. U mnie wylaczal MFL, klakson, radio, kierunki, a wlaczal na stale trzecie swiatlo stop. i zapalal airbaga

 

Otwórz osłonke przeciwsłoneczną i odsłoń lustereczko, poczekaj tak chwile.

Wiem, wiem ze 96% was juz pęka ze smiechu, ale u mnie powaznie, tak bylo, i tylko to pomagalo

 

Czekam na odpowiedz

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

Otwórz osłonke przeciwsłoneczną i odsłoń lustereczko, poczekaj tak chwile.

Wiem, wiem ze 96% was juz pęka ze smiechu, ale u mnie powaznie, tak bylo, i tylko to pomagalo

 

Czekam na odpowiedz

z czego się śmiać jak już pare razy było że nawet wiązka przetarta od podświetlania lusterek umie zablokować pół auta

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam - dołożyłem kiere z MF .podłączone prawidłowo (sprawdzone kompem=INPA) ,0 błędów , NIE ZAPALA SIĘ ZIELONA KONTROLKA !!! czujniki stop i sprzęgła tez OK na INPA

O co chodzi ....?? z ostatniej chwili - DDE 3,0 MA INNY NUMER VIN i numer softu,którego nie ma na liście BMW , o co kaman ?? jak przywrócić fabryczne ustawienie . ??

Opublikowano
ostatniej chwili - DDE 3,0 MA INNY NUMER VIN i numer softu,którego nie ma na liście BMW , o co kaman ?? jak przywrócić fabryczne ustawienie . ??

Przyłączam się do pytania. U mnie okazało się, że GME(?) ma inny VIN, przy podłączeniu NCSem przy podłączonej kierownicy - nie mogę się dostać do modułu. Z tego co pamiętam - błąd komunikacji.

Kto pomoże? ;)

Opublikowano
Up

 

Nikt? Nic?

No widzisz NIKT i Nic ale ja działałem troche sam i zrobiłem reprogramacje SOFTU wpisując prawidłowy VIN i inne dane , jednak tempomat nie ożył .

Jeżeli masz brak komunikacji to może modul jest padnięty lub co bardziej prwdopodobne obwód po którym idzie komunikacja ma przerwe

Opublikowano

Ja również próbowałem odrobinę, zmieniłem VIN, niby zapisał się, jednak tempomat nie ruszył, a przy podłączeniu kiery dalej wariuje.

Jednak w NCSie przy próbie kodowania całego samochodu (idzie po kolei po wszystkich modułach) - kodowanie przerywa z powodu błędu.

Jeśli moduł jest padnięty (co jest możliwe, różnie bywa) - to dziwne że wszystko poza tempomatem oczywiście - działa bez problemów przy odłączonej kierownicy.

Mało tego - wtedy nawet z modułu mogę robić odczyty i zapisy - jakby było wszystko ok.

Może gdzieś jest walnięta instalacja? W sumie nie wiem co robił (czyt. grzebał) poprzedni właściciel.

 

Ew. zna może ktoś magika w okolicach Warszawy lub Białegostoku, który potrafiłby coś z tym zrobić?

Opublikowano
Po twoim opisie jestem pewien że masz coś z instalacja kiery i tu bym wszystko " przekopał" sprawdził i ewentualnie naprawił --->po odłączeniu łączy się z modułem. Jutro będę walczył z autem i jego tempomatem to może cos sie wyjaśni.... pozdro
Opublikowano
Po twoim opisie jestem pewien że masz coś z instalacja kiery i tu bym wszystko " przekopał" sprawdził

No tak, to do tego wszystkiego dorzucę jeszcze że raz w ramach testów - pożyczyłem kierę identyczną od znajomego, sprawną (u niego działała) - i efekt był identyczny.

Daj znać jak coś wywalczyć, bo ręce już opadają... Pozdro

Opublikowano
Po twoim opisie jestem pewien że masz coś z instalacja kiery i tu bym wszystko " przekopał" sprawdził

No tak, to do tego wszystkiego dorzucę jeszcze że raz w ramach testów - pożyczyłem kierę identyczną od znajomego, sprawną (u niego działała) - i efekt był identyczny.

Daj znać jak coś wywalczyć, bo ręce już opadają... Pozdro

Kolego a taśma łącząca KIERE Z instalacją ?? może jakąś zware ma !! ja bym zrobił tak : miernik i sprawdzał piny na kiere i za kiere (taśma)

Opublikowano

Napewno jest zwarcie na K bus czy I bus (w sumie to samo) i temu gasną ci kontrolki, ponieważ zwarcie zakłuca komunikację zegarów z innymi modułami w tym z modułem świateł LCM, ponieważ zegary to główny gateway szyny K bus. Któryś z kolegów mówił dobrze, że mogłabyć dokładana multifunkcja. Może gdzieś w kostkach pomieszane są piny i przewód od K bus zamiast do podłączony do odpowiedniego pinu jest podłączony do pinu pod napięciem i stąd bierze się zakłucenie. Sama szyna K bus nie powinna mieć wpływu na pracę z radiem czy tempomatem (u mnie również jest uszkodzona i multifunkcja działa) więc spróbuj znaleźć na schemacie pin odpowiedzialny za I bus i go odłączyć i zobaczyć czy wszystko działa (no oczywiście nie bedziesz miał diagnostyki w komputerze jeżeli ją odłączysz ale tak czy siak masz zwarcie do + bądź - i diagnostyki nie będzie) i to by się zgadzało tak więc zwarcie jest napewno na drodze od modułu do kierownicy skoro przy odłączonej kierownicy możesz sie połączyć z samy modułem, a przy podłączonej już nie.

Jedyne co Ci pomoże w tej sprawie to http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Zacznij od zwykłego wypięcia pinu od I bus

Jeżeli nie korzystałeś z tego dobrodziejstwa to wybierz swoje auto i potem COMPONENTS>COMPONENTS AND INFORMATION>A_CONTROL UNITS AND ASSEMBLIES>A105 Multifunction steering wheel>i tu przejrzyj zawartość (jest opis wtyczki i lokalizacja więc sobie poradzisz)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pora podnieść wątek :)

Napewno jest zwarcie na K bus czy I bus (w sumie to samo) i temu gasną ci kontrolki(...) Zacznij od zwykłego wypięcia pinu od I bus

Dzięki kolego za poradę :)

Wygląda na to że miałeś rację. Udało mi się namierzyć w kierownicy ten przewód. Wypiąłem go z kostki, i podłączyłem do kierownicy (pozostały podłączone 3 przewody poza szarym).

Po skręceniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora i wciśnięciu przycisku tempomatu znajdującego się na listwie za kierownicą na moment zajaśniała kontrolka tempomatu, za moment zgasła. To pewnie normalne, gdyż na postoju tempomat oczywiście się nie uruchomi. Wziąłem to za dobry znak, podłączyłem jeszcze na wszelki wypadek kompa

aby zobaczyć co ciekawego mi on pokaże, i przy okazji pokasować ewentualne błędy.

Okazało się, że INPA ładnie wyłapuje wciśnięcia przycisków od tempomatu, deska rozdzielcza też nie wariuje jak wcześniej, więc powinno być ok.

Wyjechałem na drogę - i tempomat nie zadziałał. Kilka takich prób (na co najmniej trzecim biegu, prędkość powyżej 60km/h), próbowałem zarówno na gazie jak i na benzynie - nic.

Powrót na parking, podpięcie kompa - i zero błędów. Koledzy, podpowiedzcie co jeszcze może być, bo już ręce opadają. Jeżdżę w dalsze trasy, tempomat by się przydał.

Aha, jeszcze jedno. W jednym z modułów (chyba związanym z multifunkcją) pojawia się błąd Error Togglebit, ale na zagranicznych forach wyczytałem że jest to związane z K-bus / I-bus. Pojawia się dlatego, że odłączony jest ten jeden przewód i do szyny nie dociera bit kontrolny z kierownicy. Ale ponoć (tak jak kolega w poście powyżej napisał) - nie ma to żadnego związku z tempomatem - tempomat powinien śmigać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ponownie pytanie dla zorientowanych :) (Wiem, upierdliwy jestem, ale zależy mi na zrobieniu tego).

 

Czy odłączona szyna K-bus(I-bus) przy kierownicy może mieć wpływ na pracę tempomatu?

Najprawdopodobniej - tak jak kolega wyżej napisał - miała ona zwarcie.

Po jej odłączeniu z kostki w kierze - INPA widzi wciskanie przycisków tempomatu, jednak tempomat dalej się nie uruchamia.

Brak błędów związanych z nim, jednak jest błąd ERROR TOGGLEBIT. Proszę... Pomóżcie.. ;)

Opublikowano
hmmm a mi właśnie się pojawił problem z tempomatem. Po włączeniu tempomatu świeci się zielona kontrolka ale nie działają ustawienia z kierownicy. Inne funkcję są bez zastrzeżeń tylko problem jest z tempomatem. Problem wystąpił nagle... było i nie ma. Sprawdzałem bezpieczniki i wszystko gra.
Opublikowano
u mnie jest tak samo wszystko chodzi oprócz guzika właczajacego tempomat na desce rozdzielczej właczam tempomat tam tez jest guzik ale w kiery jak jest to powinien chodzić... Może ktoś cos podpowie a nie ze pompa wtryskowa co ma guzik do pompy.... Jak ja kupiłem to ten guzik juz nie chodził tempomat właczam na desce i wszystko chodzi jak nalezy...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
czaro.net rozwiązałeś problem? Mnie nie było jakiś czas na forum wiec nie śledziłęm, a Ty palekkk napisz po polsku swój post ;p

 

a co ci nieodpowiada w moim poście ? Bo ja nie rozumiem każdy wie o co chodzi.... Niechodzi guzik od tempomatu w kierownicy ale na desce koło licznika jest też włacznik tylko co zrobić zeby działał ten na kierownicy ?? Po to on chyba jest żeby można z niego korzystać..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.