Skocz do zawartości

hid ksenony fajne......ale zabrali mi dowód


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno przepis o spryskiwaczach i poziomowaniu lamp wszedł pod koniec lat 90. A auta przed wejściem tego przepisu nie muszą mieć spryskiwaczy. Jeśli ktoś wie coś na ten temat to niech się wypowie, a najlepiej niech pokaże jakieś przepisy.
Opublikowano

Śmigam na HID'ach i wielokrotnie mijałem się ze swoim autem by sprawdzić czy przypadkiem nie oślepiam jadących z naprzeciwka.

 

knight rider?

M.i.k.l.i.k.
Opublikowano
Na HIDach (5000k) jezdze juz 2 lata mam je nawet władowane w halogeny , 3 razy miałem kontrole w niemczech i nikt sie ich jakos nie czepiał . Niewiem co złego jest w tym zeby sobie poprawic komfort jazdy pod warunkiem nieutrudniania go innym , ale skoro mamy ustawione swiatła tak były nie oslepia innych to niech sobie te hidy sa , a nie odrazu dowód zabierać . Ja tam sie hidow niepozbede , owiele lepiej mi sie na nich jezdzi.
Opublikowano

Czytałem w internecie i zapytałem się kilka dni przed przeglądem czy takie światła są legalne czy mam je zdemontować, usłyszałem,że są ok więc o co Ci chodzi?

...powiedział ci tak diagnosta na przeglądzie??? wątpliwa sprawa,ponieważ w e34 nie było oryginalnych reflektorów z palnikami ksenonowymi wiec na takowe homologacji nie posiadały...więc jak diagnosta powiedział ci prawdę to jak zwykle te psy niedobre dowód zabrali ci bo mieli kaprys.Oczywiście nie mam nic do ciebie , nie znam cie i nie wiem jak było na prawdę ,w każdym bądz razie nie jestem fanem montowania ksenonów dla tjuningu (a 90% ludków takie ma zamontowane)...

a to co kolega Dyfer pisał odnośnie prostej i nierównej drogi tłumaczy wszystko ...

iZzI
Opublikowano

możesz mi wierzyć ,że było tak jak mówię i nie pisałem tego tematu żeby mi współczuł ktoś więc go nie ubarwiałem....napisałem bo rok tak jeździłem przeszedłem dwa przeglądy i pytałem się diagnostów czy światła są ok, i po roku jazdy zabrali mi dowód.... dlatego założyłem temat.

 

Nie musisz się martwić ze kiedyś oślepię Cię moim wiejskim tjuningiem , zenonami ze stodoły bo założyłem już zwykłe żarówki, więc teraz możesz jeździć spokojny :)

 

Ksenony będę miał w mojej następnym BMW,ale już takie z prawdziwego zdarzenia więc na zapas też się martwic nie musisz.

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
...I TO SIĘ CHWALI ,CHWAŁA CI ZA TO I PODEJŚCIE DO SPRAWY
iZzI
Opublikowano

no ja tak samo roczek :)

szkoda tylko ,że H1 w porównaniu do hidów strasznie słabo wypadają... nie chodzi mi o sam estetyczny wygląd bo akurat w mojej białej e34 świtanie wyglądała i stojąc przy e34 kolegi to bardzo te światła odmładzają auto... H1 maja kolor sików na śniegu więc nie ma się czym zachwycać, no i świecą gorzej, mimo że wymieniłem stare lampy HELLA bo już były wypalone trochę na nowe BOSHa, ale i tak gorzej oświetlają

Opublikowano
Fajny policjant. A jak włączyłeś kierunek, to pan nie był w stanie stwierdzić, czy na pomarańczowo daje?

Bo żarówka nie musi być pomarańczowa, tylko ma na pomarańczowo świecić.

Własnie. Przeciez sa zarowki biale, ktore migaja na pomaranczowo. Wazne jest jakie swiatlo daje, a nie jakiego jest koloru.

Opublikowano

Policja miala racje zabierajac dowod rejestracyjny. Urzadzenie ma homologacje ale to nie znaczy, ze bedzie mialo ta homologacje po montazu w aucie.

 

Ktos napisal, ze Policja nie ma prawa zagladac pod maske i do bagaznika. Jest to nieprawda. Policja ma prawo to zrobic, ma prawo sprawdzic numery VIN, ma prawo sprawdzic czy nie ma wyciekow. Do bagaznika jak najbardziej ma prawo zajrzec. Ze strony urzytkownikow mamy prawo do zarzadania protokolu przeszukania. Prawda jest taka, ze Policjanci czesto takiego dokumentu przy sobie nie maja.

Gdy Policjant prosi o otwarcie bagaznika pytamy sie czy dostaniemy protokol przeszukania. Jezeli nie to mamy prawo odmowic otwarcia bagaznika.

Opublikowano
to bardzo te światła odmładzają auto...

...więc tak czy inaczej aspekt estetyczny jest najważniejszy (po co takie pierdy pisać ) cofam wszystko co pisałem wcześniej ,generalnie zaliczasz się do mtehniksów...

 

H1 maja kolor sików na śniegu więc nie ma się czym zachwycać, no i świecą gorzej,

... wystarczy kupić h1 z większą temp.żarnika barwa będzie bardziej biała ,światła również będziesz miał więcej kosztem żywotności ,ale dla ciebie to proponował bym żarówkę z niebieską bańką taką ekstrasuperhipertjuningową

 

mimo że wymieniłem stare lampy HELLA bo już były wypalone trochę na nowe BOSHa,

...co znaczy że były wypalone???

iZzI
Opublikowano
W Hellach był plastykowy odbłyśnik pomalowany na chrom z czasem się to wypalało, blakło lub częściowo topiło. W Boschu odbłyśnik jest metalowy chromowany na gorąco, niezniszczalny.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

nie wiem o co Ci chodzi ,że tak się mnie czepiasz.... nie wiem również co znaczy,że zaliczam się do mtehniksów....ale nie czuje się z tym jakoś źle

 

 

Moje lampy miały barwę 6000k czyli nie były niebieskie, po co mi proponujesz niebieskie światła, przecież tak to będę Cie raził nimi i rozpraszał Twoją czujność na drodze a to mogło by być niebezpieczne.

 

wypalone to znaczy wypalone, takie podstawowe słowo uważam, że powinieneś znać. Dokładniej odbłyśnik był już w nie najlepszym stanie bo jakiś mtehniks wsadził tam za mocne żarówy dlatego wymieniłem całe lampy na nowe.

 

 

Nie musisz już pisać tak nieładnie w stosunku do mojej osoby , bo nie jest to ani zabawne ani fajne... gdy napisałeś "ja dowalił bym ci jeszcze z 500zł" mandatu to też nie odpisałem niczego niemiłego ,że nie obchodzi mnie co Ty byś mi zrobił jak byś był policjantem,albo gdy pisałeś że nie wierzysz ,że diagnosta powiedział,że światła są ok, bo gdyby tak było to nie przeszedł bym przeglądu i te złę "psy" jak to napisałeś nie mieli by mi czego zabierać

 

ani nic w tym stylu więc daruj sobie swoje bystre spostrzeżenia

Opublikowano

..

. W Boschu odbłyśnik jest metalowy chromowany na gorąco, niezniszczalny.

światło przechodzi przez soczewkę, więc co miało by spalić ten odbłyśnik ,po za tym ten że odbłyśnik jest w zasadzie niepotrzebny do świateł mijania(reflektor z soczewką )

iZzI
Opublikowano
Co ma prosta lub nie prosta droga do tego czy ksenon jest fabryczny czy dokladany?

.

 

To jak, ktoś się czuje na siłach odpowiedzieć?

Opublikowano
...jeżeli wiesz do czego jest układ samopoziomowania, to wiesz co ma do tego równa i nie równa droga...
iZzI
Opublikowano
Co ma prosta lub nie prosta droga do tego czy ksenon jest fabryczny czy dokladany?

.

 

To jak, ktoś się czuje na siłach odpowiedzieć?

 

Musisz się faktycznie dokształcić, dla podpowiedzi dodam, że auta z NIVO nie mają regulacji świateł góra dól.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
No właśnie samo-poziomowanie w reflektorach a nierówności drogi ma się nijak do siebie, bo reflektor z poziomowaniem oślepi na nierówności tak samo jak i ten bez. Poziomowanie służy do tego, żeby dostosować wiązki światła do aktualnego obciążenia tyłu pojazdu (ten sam efekt osiąga się dzięki NIVO) - czyli, żeby nie oślepiać innych kierowców stale podczas jazdy po równej drodze. Chyba nie sądzicie Panowie, że poziomowanie w reflektorach działa na tyle szybko, by niwelować efekty nierówności jezdni?

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
poziomowanie w reflektorach działa na tyle szybko

..śmiem twierdzić że są takie układy ,nazywają się układami dynamicznymi..........

 

UKŁADY SAMOPOZIOMOWANIA !!!

 

Automatyczne dynamiczne samopoziomowanie (ALWR) lub dynamiczne samopoziomowanie (DLWR) steruje i zapewnia odpowiednie ustawienie reflektorów bez ingerencji kierowcy. Zajmują się tym specjalne indukcyjne lub rezystancyjne czujniki tylnej osi, procesor sterujący a elementami wykonawczymi korygującymi ustawienie reflektorów są silniki analogowe (LW-steller) lub cyfrowe (krokowe). Przesyłane impulsy natychmiast lub ze zwłoką dokonują zmian w ustawieniu reflektorów.

iZzI
Opublikowano

Tak i właśnie tutaj o tą zwłokę właśnie chodzi - w autach typu e32, e34 (nie wiem czy wiesz ale obydwa te modele miały w opcjach wyposażenia dodatkowego ksenony) i samochodach z ksenonami z lat 2000 - 2003, czyli czasy produkcji e39 nie są w stanie reagować na tyle szybko, by to niwelować, bo gdy auto się buja na nierówności, lub wpada w dziurę to są to ułamki sekund. Wątpię by nawet w najnowszych autach średniej klasy z ksenonami były montowane układy (samo)poziomowania na tyle szybkie by to wyeliminować. A przykład mogę czerpać z życia, bo nie raz się zdarza, że auta z fabrycznymi ksenonami, na dziurach oślepiają tak samo jak te z normalnym reflektorami. Oczywiście, że wszystkie te układy poziomowania działają BEZ ingerencji kierowcy - nigdzie nie napisałem inaczej, tylko czas ich reakcji jest zbyt długi w porównaniu do ułamków sekund, gdy wpadamy w dziurę. Żaden tego typu układ nie reaguje tak jak to napisałeś "natychmiast", radzę poczytać trochę o przetwornikach cyfrowo-analogowych oraz o szybkości reakcji i czasie korekcji potrzebnym silnikowi krokowemu by przesunąć się z położenia A do B. Być może najnowsze silniczki mogą to już w znacznym stopniu niwelować, ale na pewno nie te montowane w latach 90, czy w okolicach roku 2000.

 

Jeszcze przykład drugi, Opel Vectra B 2,2 DTI z 2001 roku mojego ojca, posiada fabrycznie ksenony i układ (samo)poziomowania uruchamia się tylko w momencie przekręcenia stacyjki ustawia ich wysokość RAZ aż do wyłączenia zapłonu i jego ponownego włączenia.

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
w autach typu e32, e34 (nie wiem czy wiesz ale obydwa te modele miały w opcjach wyposażenia dodatkowego ksenony)

...bardzo był bym wdzięczny za info dotyczące wyposażenia opcjonalnego(ksenony) w w.w autach

 

Jeszcze przykład drugi, Opel Vectra B 2,2 DTI z 2001 roku mojego ojca, posiada fabrycznie ksenony i układ (samo)poziomowania uruchamia się tylko w momencie przekręcenia stacyjki ustawia ich wysokość RAZ aż do wyłączenia zapłonu i jego ponownego włączenia

...zgodzę się jak najbardziej że te układy nie były w stanie natychmiastowo zniwelować zmianę kąta ,ale tak jak napisałeś po przekręceniu stacyjki reflektory ustawiają się w sposób zależny od wskazań czujnika tylnej osi( czyli prawidłowo) , a nie tak jak ma to miejsce przy montażu zestawów chińskich w połączeniu z manualnym ustawianiem kąta reflektorów znajdującym się w prawie każdym e34 (zgroza) tym bardziej że większość tych zestawów montuje się dla walorów estetycznych("bo ma taką fajną barwę")prawie jak w autach dużo droższych , a że większość nie stać na kupno np.e39 to rżną głupa z takimi bajerami w e34 . Ale wracając do meritum sprawy , są produkowane i montowane układy w których czujniki znajdują się w przedniej jak i tylnej osi, zarządzane przez komputer który na bieżąco analizuje i ustawia kąt reflektorów ...

iZzI
Opublikowano

iZzi "a że większość nie stać na kupno np.e39 to rżną głupa z takimi bajerami w e34" po co piszesz tego typu głupoty, dobrze by było jak byś zostawił to dla siebie.

Oglądałem kiedyś program w którym wymieniali zwykłe żarówki halogenowe na te typu hid i poprawa widoczności była widoczna na drodze jak i na urządzeniu do ustawiania świateł. Fajnie by było, jak by ktoś sprawdził to na własnym aucie, potwierdzając to na diagnostyce.

Ja osobiście nie jestem zwolennikiem tego typu eksperymentów, sam posiadam fabryczne ksenony, ale jak miałem e34 to założyłem żarówki z homologacją philipsa za 70zł i za wielkiej różnicy to nie dało, lamp nie czyściłem bo już nie zdążyłem.

Opublikowano
No właśnie samo-poziomowanie w reflektorach a nierówności drogi ma się nijak do siebie, bo reflektor z poziomowaniem oślepi na nierówności tak samo jak i ten bez. Poziomowanie służy do tego, żeby dostosować wiązki światła do aktualnego obciążenia tyłu pojazdu (ten sam efekt osiąga się dzięki NIVO) - czyli, żeby nie oślepiać innych kierowców stale podczas jazdy po równej drodze. Chyba nie sądzicie Panowie, że poziomowanie w reflektorach działa na tyle szybko, by niwelować efekty nierówności jezdni?

 

A jednak jest ktos na silach :)

 

Koledzy Izzy i Ttrol - jestescie zabawni :mrgreen:

 

 

Uklady samopoziomowania nie maja KOMPLETNIE NIC wspolnego z regulowaniem polozenia swiatel na dziurach przejezdzanych w ulamkach sekund, tylko sluza do utrzymania stalego zasiegu przy zmiennym obciazeniu. Ten sam efekt uzyskuje sie regulujac swiatla recznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.