Skocz do zawartości

KUPNO E39 NA TAXI


Stojko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Planuję zakupić BMW E39 na taksówkę.

 

Chciałem zapytać jak w E39 wygląda sprawa z zawieszeniem, z jakim silnikiem lepiej kupić 2.5 czy możne 3.0 i oczywiście automatyczna skrzynia biegów

 

Auto będzie jeździć po Wrocławiu. Może jest ktoś z forumowiczów kto ma ładna "sztukę" do sprzedania?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega tez ma taki plan :D i zastanawiam czy ty nie jesteś nim :D bierz 2,8 w gazie i będzie dobrze.

Zawieszenie hmm tanie nie jest bo to wielo wachaczówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skończcie ze stereotypami NIE JEST TANIE !!! Cena taka sama jak za VW czy AUDI. A, że do VW ładują zamienniki po taniości?? do BMW też można komplet wszystkiego na przód made in CHINA na aledrogo 350zł!!!!!!! to taki majątek?? a co sprytniejsi :) kupują same tuleje i wymieniają na konkretne :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli na taxi to priorytetem pewnie ma byc cena. Sedan bedzie nieco tanszy od kombi, ktore zwykle jest wyposazone w nivomat. Auto przed liftem takze nieco tansze, autmat to jak sadze w tym przypadku obowiazek. Fajnie jak bys mial skrzynie steptronic, ale moze byc ciezko taka znalezc. Co do silnika, to zalezy czy wymagasz tylko dynamiki czy oszczednosci. Jesli priorytetem jest niskie spalanie, to bierz 2.0i + gaz (zwykle sa w atrakcyjniejszych cenach niz 2.8, latwiej cos w dobrym stanie upolowac) lub 2.0d, niestety dieselek wystepuje jedynie w konfiguracji z pompa rotacyjna i w mocy 136km. Konstrukcja jest raczej uwazana za posiadajaca kilka typowych usterek. Mozesz sie spodziewac w zamian niskiego spalania, szczegolnie na miescie. 2.8 w gazie i automacie to ponizej 15 raczej nie zejdzie, mi w manualu wychodzi nawet do 18l jezdzac dynamicznie. Jesli bys chcial diesla r6, to za lepsza jest uwazana jednostka 3.0d, ale spalanie w miescie 9-11l. Popularny TDS uwazany jest za najgorszy silnik, jego najwieksza bolaczka jest pompa, ktora kosztuje 3 tys zl a wytrzymuje 200-500 tys km, zaleznie od tego co lejesz. TDS dobrze znosi opalowke, co moze byc zaleta, spalanie podobne do 3.0d, ale na pewno tanszy serwis.

 

Ja z uwagi na koszty chyba zainteresowalbym sie 2.0d i kalkulowal remont pompy i wtryskow w razie potrzeby. Auto spali najmniej, w serwisie tez rozsadnie. Mala moc mozna zrekompensowac chipem. Osobiscie mimo ze mialem juz kilka diesli teraz kupilem 2.8 w gazie z uwagi na rosnace koszty serwisu ropniaka. Niestety obecnie cena gazu szaleje, i wydaje sie, ze bedzie jeszcze gorzej.

 

Licz sie z tym, ze e39 (nawet zadbane) to koszty znacznie wieksze niz w grupie vw. Auto nie toleruje tanich zamiennikow, szczegolnie do zawieszenie czy czujnikow. W kontekscie auta "do pracy" rozwazylbym tez inne marki, BMW potrafi przygnebic malymi lecz uciezliwymi usterkami np elektryki. A w Twoim fachu kazdy przestoj to strata kasy, na ktora nie mozesz sobie pozwolic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogo. I tyle. Doskonałe silniki o wspaniałej kulturze pracy = spalanie. Wygodne zawieszenie = koszty w serwisie. Masa elektroniki = periodyczne awarie. W miarę przystępna cena za bardzo dobry standard = masa samochodów po paleniu gumy, warjackiej jeździe i zero inwestycji.

Prawda jest taka, że trafić E39 w dobrym stanie jest bardzo trudne. Primo - serwis na prawdę kosztuje, bo samochody te źle współpracują z tanimi zmienikami (wsadzić można prawie wszystko, co z tego, jeśli albo źle działa, albo działa krótko...), a zaawansowana konstrukcja wymaga nalezytego serwisu. Jak ktoś to wszystko robi, to nie ma powodu, żeby się samochodu pozbywać, nawet dziś jest on na prawdę luksusowy, a w Touringa można załadowac pół domu. Gaz zmniejsza koszty na paliwo, ale dobra instalacja kosztuje dużo, a sam silnik nie do końca jest stworzony pod gaz - każdy skok temperatury to ogromne ryzyko poważnej i drogiej awarii, układ chłodzenia ma sporo słabych punktów (viskoza, pompa wody, termostat, wentylator klimatyzacji - w Nissanie żony nigdy nie sprawdzałem wskaźnika temperatury, u siebie zerkałem co jakiś czas, dopiero po wymianie praktycznie wszystkiego na nowe i markowe jestem spokojniejszy).

Ja bym nie polecał na Taxi, chyba że trafisz na na prawdę zadbany egzemplarz.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na taxi to zly pomysł

w taxówce chodzi o to zeby były małe koszty exploatacyjne spalanie i duzo klientów

spalanie na pioziomie 15L lpg ci nie pomoze

ceny czesci wieksze niz w innych smaochodach ,pomimo ze to stare auto ceny czesci sie trzymają wysoko do niektórych jeszcze nie ma zamienników i trzeba w salonie zamawiac

 

raczej dobry pastuch 1,9 tdi bedzie lepszym rozwiązaniem na taxi

 

ewentualnie chcesz zabłysnąc niecodziennością kup duzego fiata zagazuj pomaluj i napisz 13 13 z boku :8)

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym duzym fiatem to na prawde moglby byc strzal w dziesiatke :shock:

 

ale raczej tylko na sezon letni, bo weź zimą nagrzej wnętrze fury, żeby pasażerowie nie marźli i te zimne skóry :mrgreen:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

E39 na taxi to nie jest super pomysł... chyba zeby udalo Ci sie kupic auto w idelanym stanie, na taxi nada sie nawet 520i czy 520d, a one bedą wyraznie tansze od 530i/530d.

 

A tak wogole na taxi to najlepiej W124, wielu taksiarzy bardzo chwali też Peugeoty 406 HDi, albo nawet 1.8 benzyna + gaz. Takiego Peugeota kupisz w super stanie za 12 tys zł, a spalanie i koszty eksploatacyjne duzo nizsze niz w BMW.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.