Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
...Przy 2100rpm jest minimalnie większe co2, ale nie zmienia to nic z tematem dpf ;)

co ty tutaj bredzisz @Capaz?Jakie co2 w badaniu spalin Diesla?

Spaliny diesla i ich badanie,to zadymienie i sadza...Ja pytam jaki wplyw ma usuniecie klapek na filtr DPF (na niskich obrotach oczywiscie,wtedy kiedy klapki powinny byc przymkniete a nie otwarte w pelni...)

Opublikowano
Panowie tak BTW , jak sprawdzacie temp silnika ? . Po tych kreskach czy w ukrytym menu? Nigdy nie sprawdzałem czy moja się dogrzewa. A według kresek jest ok.
Opublikowano

W PL nie wiem jak jest,ale tutaj gdzie mieszkam mierzy sie poprostu zawartosc czastek stalych w spalinach...

Tak czy inaczej,skoro piszesz,ze u ciebie mierzy sie tez gazy w spalinach,to naprawde nie wiem jak przechodzisz te badania bez klapek ;),bez ktorych samochod na niskich obrotach wydziela mase gazow ze wzgledu na bogata mieszanke.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a nie zaobserwowales szybszego zapychania DPF-a poprzez brak klapek?

Ja mam disa od kilku dni,wczesniej tego nie sprawdzalem,ale po wyjeciu klapek nie zauwazylem zadnej roznicy w zachowaniu auta.Teraz bede czesciej kontrolowal dpf disem.

Opublikowano

ja po wyjeciu klapek przejechalem juz(dopiero) 32 tys.km. i jak na razie jest wszystko ok.(wiekszosc miasto)

zaraz po zakupie autka naczytalem sie o klapkach wpadajacych do silnika i je wyrzucilem i na drugi dzien

pojechalem na przeglad i badanie spalin(mieszkam w niemczech) i przeszlo bez zadnych problemow.

klapki po przebiegu 165 tys.km. byly w porzadku,zadnych luzow ale i tak je wywalilem

pozdrawiam

p@wlo

Opublikowano (edytowane)

Kolego czytaj ze zrozumieniem, test Przy 3-4tys rpm :mrgreen:

Co do tych spalin na wolnych obrotach, widac ze nie masz pojęcia o dieslach :duh:

 

 

Jaki test przy 3-4 tys obrotow?

Wytlumacz nam moze laikom fachuro,jak przeprowadza sie test na analizatorze spalin silnikow dieslowskich?

Oraz wytlumacz rowniez ...

Co do tych spalin na wolnych obrotach, widac ze nie masz pojęcia o dieslach

 

Piszac o spalinach na wolnych obrotach w przypadku naszych silnikow z klapkami mialem na mysli to ze klapki sa zamkniete na niskich obrotach,to znowu powoduje ograniczenie ilosci zasysanego powietrza.

Silnik z klapkami ktory pracuje na niskich obrotach dostaje bardzo malo powietrza a co za tym idzie paliwa.To z kolei powoduje niska temperature spalania a niska temperatura spalania mieszanki (to chyba wiesz :mrgreen: ) to mniejsza produkcja tlenkow...

Zawartość tlenków w spalinach wymusiły normy emisji.Nie powiesz mi wiec,ze usuniecie klapek zawirowan nie wplywa w zadnym wypadku na emisje tlenkow.

Test na analizatorze spalin samochod nasz bez klapek (ale ze sprawnym DPF) przechodzi,gdyz jest to test tylko na zawartosc czastek stalych czyli na dymomierzu...

Inna sprawa to emisja tlenkow,ktora ma odzwierciedlenie w normach EU4,EU5...

...nie byłeś nigdy na badaniu?? Miezy sie co2 w dieslach; normalnie przy 3-4tys rpm...

 

Ty pisales o CO2...Akurat ten gaz ma najmniejsze znaczenie :mrgreen: gdyz przyczynia sie tylko do powstawania efektu cieplarnianego.

Cos ci sie chyba pomylilo z CO

Edytowane przez pieczek
Opublikowano
Test co2, sprawdza sie przy 3-4tys rpm, przynajmniej tak jest umnie, wsadzasz przyrząd w rurę, gaz w podłogę i trzymasz ok 5 sec przy 3-4tys rpm.

Co do silników diesla, nie jest tu tak jak w silnikach benzynowych ze mieszanka zalezy od ilości powietrza i paliwa, w dieslach powietrze idzie na 100% tyle co wejdzie tyle jest, i reguluje sie ilością podanego paliwa

 

 

To powiedz w takim razie po co sa te klapki,skoro powietrze idzie jak napisales na 100%.

Chyba u ciebie bo je wyrwales...

 

Test na dymomierzu wyglada wszedzie tak samo,wiec nie czaruj ze mierzy sie dwutlenek wegla,bo juz ci napisalem wyzej ze pomyliles chyba z tlenkiem wegla :wink:

 

A to dla ciebie,poczytaj sobie i nie wciskaj kitu ;)

http://www.analizatory-spalin.ig.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=42

 

Tak sie składa ze mam znajomosci tam gdzie sie robi badanie techniczne, zaraz po wywaleniu klapek pojechałem sprawdzić. Przy 2100rpm jest minimalnie większe co2, ale nie zmienia to nic z tematem dpf ;)

Tobie juz na tym forum pare osob uwierzylo...i niezle sie rozczarowali po zdemaskowaniu :twisted2: :twisted2:

Opublikowano

Swirl flaps sa po to zeby mieszanka rozprowadzila sie dokladniej w cylindrze poprzez zawirowanie powietrza "swirl" - info z DIS

 

Klapki sa otwarte do momentu włączenia samochodu-silnik poprzez pompę podciśnienia wytwarza ssanie które zamyka klapki porzez sterownik.

Pozostają one zamknięte do 2000 rpm potem sie otwierają żeby samochód miał wiekszego kopa bo potrzebuje więcej powietrza.

 

Mają tylko dwie pozycje zamknięta lub otwarta.

 

Kolektor jest podwójny więc jak sie zamknie jego połowa to powietrze wpdając tylko jednym zaworem z dwóch do cylindra zostaje zawirowane.

 

Leprze rozprowadzenie mieszanki mniejsze zanieczyszczenie.

 

Według mnie to bardziej zaszkodzi DPF jaki ich nie ma bo sie szybciej zapcha,ale w ogólnym rozrachunku chyba nawet nie 2x szybciej.

 

Niemiałem klapek w e60 525d przedlift i dpf byf jak nowy w DIS po przebiegu 210 000 km

 

 

A dpf moj po wyschnieciu chyba jest w fazie zapelniana albo jednak zjeb**y

bo dzis go sprawdzilem i oto co łaskawie pokazał:

 

IDLE 18,9mbar

 

2000 rpm 71,9mbar

 

Cut-off speed 134,9 mbar

 

:?

 

ALe kit

 

Narazie błędu o zaczęstym wypalaniu niema :?

Zobacze za miesiąc co tam się dzieje...ech

 

Pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Grzebalem troche dzis disem i u mnie jest tak

http://img571.imageshack.us/img571/1150/img0226l.jpg

Filtra nigdy nie wypalalem disem, przelot 222kkm,klapki usuniete,mysle ze jest jeszcze ok.Co sadzicie koledzy

 

 

Panowie napiszcie proszę krotka instrukcja testowania DPF w DIS (gdzie tego szukać) najlepiej w punktach krok po kroku.

THX :-)

Opublikowano

well

 

włączyć dis

zrobić pełny skan wszystkich modułów

potem przesc do funkcion selection (z lewej na dole)

wybrac service functions (chyba)

engine

dde

particlefilter system

check backpressure

 

no jakos tak :)

Opublikowano
Essex`s Leading BMW and Mercedes Specialist | PMW Ltd

wklej to w google http://www.PMW Ltd.

 

Pmw ma strasznie drogo.nienormalni chyba są

 

na ebayu dużo tanie.

w pl też na allegro chyba już widziałem.

 

maszyna cnc i kawałek aluminium + oring

Opublikowano
Witam podlacze się do tematu ponieważ zastanawiam się nad usunięciem klapek i zastąpić je zaslepkami tylko niewiem jaki rozmiar tych zaslepek ponieważ są dwa rodzaje 22mm i 33mm.za poradę będę wdzięczny .pozdrawiam
Opublikowano

Najlepiej kup oba rozmiary.

Wiele sprzedawcow oferuje pelen zwrot kosztow za ten nie prawidlowy rozmiar,bo wiedza o problemie.

 

Wracajac do problemu wypalania to bylem w serwisie co zajmuja sie tylkko dieslami i po przebadaniu spawy stwierdzili ze to na 99% czujnik cisnienia dpf

 

wiec kupilem dzis czujnik w bmw za 115 funtow i oto co mi auto pokazalo po tescie :/

 

http://img84.imageshack.us/img84/4362/pozmianieczujki.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

wynika z tego ze nic nie wynika :mad2:

tak samo :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.A wiecie koledzy moze gdzie w disie sprawdze kiedy bylo ostatnie wypalanie dpf?.Podobno pokazuje ile kilometrow temu filtr sie wypalal.Sprawdzal to ktos ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.A wiecie koledzy moze gdzie w disie sprawdze kiedy bylo ostatnie wypalanie dpf?.Podobno pokazuje ile kilometrow temu filtr sie wypalal.Sprawdzal to ktos ??

 

Napisz do tego kolegi, z tego co pamiętam to sprawdzał to u siebie. memberlist.php?mode=viewprofile&u=13663

Opublikowano

dobry pomysl z tym ostatnim wypalaniem.

 

napisz potem co i jak prosze

Opublikowano

Mam bmw e61 z września 2005 r 2.0d 163 km z dpf ze strachu przed urwaną klapką pojechałem do mechanika .Tak więc dziś informacja od mojego mechanika ,egr czysty i cały dolot też .Znalazł tylko malutki nagar .Zadał pytanie czy wywalać klapki czy nie bo na oko są ładne czyste i sprawne .Zdecydowałem o wywaleniu klapek .Mechanik miejsca po pręcikach chciał przegwintować i wkręcić śrubki (prosiłem aby wkręcał na jakiś klej) .Czy będę żałował czy chwalił ???

Jakie są plusy demontażu klapek poza komfortem psychicznym ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.