Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, wycinal ktos klapki z kolektora ssacego w 30d ? . Jak sprawuje sie silnik i czy nie ma problemów z DPF po całej operacji ? Wiem , ze jest juz podobny temat , ale to 40 stronowy balagan , a ja szukam konkretnej odpowiedzi
  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A jaka to różnica jaki silnik ? Klapki są odpowiedzialne za to samo w każdym silniku . Co ma wspólnego DPF z klapkami ?

Tylko od Ciebie zależy czy chcesz usunąć klapki , czy wydać pieniądze i kupic nowy kolektor. Bo w codziennym użytkowaniu różnicy nawet niezauważysz.

DPF to jedna historia, a klapki to odrębny temat.Użytkownicy podzielili się na tych co zapłacą i wtedy dopiero czują że jest zrobione - inni usuwają , wycinają za 1/10 tej kwoty i też bezproblemowo użytkują samochody.Jak kto woli :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Koszt nowego kolektora z wymianą to ok. 2tys więc ja bym nie oszczędzał....

y

Opublikowano
A znasz kogoś kto po usunięciu stwierdził , że to był tragiczny pomysł i cos tam sie pogorszyło drastycznie ? Konieczna była wymiana na nowy kolektor bo bez klapek była lipa ? ( nie słyszałem i nie przeczytałem o takim przypadku) Ja osobiście nie widzę nawet najmniejszej różnicy nawet jeżeli spalanie wzrosło o jakis znikomy % i silnik już nie jest tak rygorystycznie ekologiczny jak zaraz po wyjściu z fabryki.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale ja lubię takie sprawy w oryginale i wielu też tak woli więc to sprawa indywidualna.

Ja wolę "przepłacić" Ty wolisz wyrwać

Opublikowano
Napiszę tak , że może jakbym miał auto rok prod. 2010 , to pewnie też bym kupił kolektor , a że mam już stary samochód to wg. mnie jest to troche mało ekonomiczne, a różnicy żadnej.Ale obaj się zgadzamy w 100 % ,że każdy robi jak lubi. Pytałem bo jesteś klubowiczem i miałem nadzieje , że może ty słyszałeś jakieś konkretne, wymierne fakty za i przeciw.
  • Moderatorzy
Opublikowano
W sumie słyszałem tylko że w dolnych obrotach gorzej ciągnie... ale tylko słyszałem.
Opublikowano
Nie pytaj tylko zarezerwuj 2 godziny, kup silikon + srubki (chyba 5mm ale sprawdz) 6 szt. I nie sluchaj nikogo, wyciagnij klapki i jezdzij bez obaw ze cos wpadnie do srodka. Za roznice 2000 zabierz rodzinke na kolacje i jeszcze ci zostanie. Zadnej ale to zadnej roznicy w jezdzie- zrobilem okolo 80 tysiecy po ich wyrzuceniu.
Opublikowano
A jaka to różnica jaki silnik ? Klapki są odpowiedzialne za to samo w każdym silniku . Co ma wspólnego DPF z klapkami ?

Tylko od Ciebie zależy czy chcesz usunąć klapki , czy wydać pieniądze i kupic nowy kolektor. Bo w codziennym użytkowaniu różnicy nawet niezauważysz.

DPF to jedna historia, a klapki to odrębny temat.Użytkownicy podzielili się na tych co zapłacą i wtedy dopiero czują że jest zrobione - inni usuwają , wycinają za 1/10 tej kwoty i też bezproblemowo użytkują samochody.Jak kto woli :mrgreen:

 

a ja mam wrazenie ze duzy procent userow co usuneli klapki ma takze wywalony dpf.

z tego co sie orjerntuje to wywalenie klapek wplywa na zwiekszone wydzielanie sadzy w niskim zakresie obrotow,wiec przyspiesza zapychanie filtra.

Opublikowano

Ja już drugi rok jeżdże bez klapek i ani by mi do głowy nie przyszło montować nowy kolektor z klapkami, taki luz psychiczny że nic tam sie już nie urwie;) Różnicy żadnej nie ma, a nawet na początku wydawało mi sie że jest lepiej.

Z tym, że ja fabrycznie nie mam dpf-a, ale nie wydaje mi sie żeby po usunięciu klapek bylo wiecej sadzy, nawet ktoś na forum napisał, że mniej dymił bez klapek.

 

Pozdro

Opublikowano

Ci którzy mają w swoich autkach dpf-a niech nie biorą sie za wycinanie klapek!!!

To one miedzy innymi są odpowiedziale na zmniejszenie emisji spalin.

W autach wyposazonych w dpf jest już też sonda. Ktora monitoruje spaliny i steruje wtryskiem paliwa. Parametry pracy na pewno się zmienią.

Dpf bedzie narazony na szybsze zapychanie.

 

Ja mam 3.0d 218KM bez dpfa i klapki mam usuniete przez serwis autoryzowany. Ośki i mechanizm został,same klapki odkrecone,wymontowane.

Nie dostrzegam,żadnej róznicy po wymontowaniu klapek. No może ciut,ciut głośniejszy.

P.S. Strzeż się przed stosowaniem silikonu w kolektorze!!!

Tomek
Opublikowano

Zastanawiajace jest to,ze ci ktorzy wyrwali swoje klpki nie posiadaja rowniez DPF-a a najwiecej maja do powiedzenia...

Pytanie bylo o zwiazek DPF-a z usunieciem klapek.

Ja jestem tez z tych co @kruk203 i wole wymienic caly kolektor (niedlugo bede wlasnie to robil,bo samochod ma juz prawie 90 tkm).

Zdanie moje jest takie:Nie stac cie na koszty eksplatacji tego samochodu-to go nie kupuj...

Opublikowano
Witam, to ja wrzuce swoje 10groszy. W moim 530d mam dfp i wywalone klapki. Jest prawda ze auto do ok 2tys obrotów ma nieco wyrzsze spaliny ale powyrzej tego jest git.

 

Zrobilem bez nich 20tys km zadnych problemów z dfp.

 

Kiedys wymienilem kolektor no ale przeszlem na oszczednosc.

 

Chyba z DPF Hiszpan :norty: :norty: :norty:

Opublikowano
Klapek nie mam od marca tego roku,a DPF 2miesiace temu byl sprawdzany na diagnostyce i okazal sie w zajeboza stanie.Jedyne co potwierdzam to slabszy chyba jest ciag na dolnych obrotach ale sam nie wiem czy to zludzenie czy faktycznie tak jest.Jak zrobie wiecej mil w takim zestawieniu to bede mogl cospowiedziec.Druga rzecz co mi sie wydaje po zdjeciu klapek to silnik inaczej warczy....bardziej rasowo :wink:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
Klapek nie mam od marca tego roku,a DPF 2miesiace temu byl sprawdzany na diagnostyce i okazal sie w [bAD] stanie.Jedyne co potwierdzam to slabszy chyba jest ciag na dolnych obrotach ale sam nie wiem czy to zludzenie czy faktycznie tak jest.Jak zrobie wiecej mil w takim zestawieniu to bede mogl cospowiedziec.Druga rzecz co mi sie wydaje po zdjeciu klapek to silnik inaczej warczy....bardziej rasowo :wink:

ile zrobiles kilometrow-mil od czasu usuniecia klapek (orientacyjnie),gdzie jezdzisz? (miasto,autostrady?)

Opublikowano

\Reasumujac , kto i ile km przejechal samochodem w takiej konfiguracji ? ( DPF , wywalone klapki) nie interesuja mnie przypadki bez dpf , bo to juz ustalilismy roznica nie warta ryzyka czy tez 2k zl. Jeszcze mam jedno pytanie , czym zatkam te dziury po blaszkach ? Boje sie troche zniszczenia DPF , to tez koszta a jezdze w 90% po miescie .

 

Pozdrawiam Mateusz

Opublikowano

może ktoś przedstawić związek klapek z tym dpf'em. Czemu zmiejszają emisje spalin? i w jaki sposób :?:

Podczas pracy silnika klapki muszą być otwarte ponieważ wtedy do komory spalania nie trafiało by powietrze(tlen) ktore jest chyba konieczne do spalania mieszanki. Tak mi się wydaje..

Czy one mogą zmieniać kąt połozenia?? czy tylko otwarte zamknięte?

Opublikowano

orientacyjnie to 4800mil od marca (miasto)

 

W popszednim poscie jest ze DPF jest BAD ale to nie tak chcialem napisac bo napisalem lekkie przeklenstwo a wyszlo BAD.Ale do rzeczy to DPF jest w super stanie wiec nie sadze ze to ma jakies powiazanie z wywaleniem klapek.DPF zostal kiedys zresetowany od nowa tylko kompem i nigdy nie byl czyszczony.Jak narazie nie czuje nic groznego :wink:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

U mnie najpierw poleciał DPF bo same problemy z nim były.Domyślam się że dlatego auto zostało sprzedane, bo prześwietlałem samochód już kilkanaście dobrych razy żeby się przyczepić do czegoś i nie moge nic znaleść. Mam naprawdę udany egzemplarz choć nie ideał, bo to nie salon tylko używka :D

Filtr był w fatalnym stanie i wszystko głupiało ,dopalało , przerywałem nieświadomie dopalanie, trzęsło silnikiem na wolnych obrotach np. w korku, przybywało oleju itd.

Usunąłem DPF mechanicznie i programowo i skończyły sie kłopoty, samochód odrzył.Jedynie teraz mam zwykłego diesla.

Zrobiłem bez DPF, ale z klapkami kilkanaście tys km i nic niepokojącego się nie działo, a jestem typem obserwatora każdego objawu i tych dobrych i tych złych żeby w porę zareagować na powstającą usterkę.Przy wymianie odmy, filtrów, czyszczeniu dolotu itp., poleciały klapki dla spokojności (sterowanie zostawiłem jak było,wyciąłem klapki,zaślepiłem obciętymi śrubami wkręconymi na klej loctite). Jeszcze raz napiszę żadna zmiana nie nastapiła, dodatkowe kopcenie,spadek mocy,mnieszy moment bądz jego charakterystyka nieulega zmianie,mam 2.0 D więc róznicę w przyśpieszeniu do 2 tys obr. też bym zauważył.Nic i jeszcze raz nic ! :cool2:

Mam takie prywatne zdanie że jeden i drugi temat jest demonizowany przez zaniepokojonych użytkowników.Klapki mają za zadanie wprawić powietrze w odpowiednie zawirowanie co wpływa na proces spalania, tak samo jak ropa zostaje wprawiona w odpowiednie zawirowanie w CR żeby spalanie było wydajniejsze , a co za tym idzie ileś tam ułamków procent robi się oszczędniej i ekologiczniej, co w połączeniu z innymi tego typu zabiegami robi ogólną robotę i producent może się pochwalić np. 3 % oszczedniejszym silnikiem i ekologiczniejszym od poprzedniego.A filtr DPF ma za zadanie zatrzymać sadzę z diesla żeby niekopcił jak IKARUS , bo normy euro itp. itd...

Za czystość i skład spalin odpowiada katalizator.

Jedynym minusem jaki mi przychodzi do głowy jest możliwośc wyłapania mandatu w niemczech ,jak nas przytną z okopconą rułą i sprawdzą w dow.rej. rok prod. samochodu

Opublikowano
Jeżdze bez klapek od 1,5 miesiaca i różnicy nie dostrzegam w jezdzie, dynamice itd. Mam DPF i jak na razie nie ma komunikatu, że jest zapchany albo, że wypalanie jest zbyt częste. Ale mam problem z przybywającym olejem - problem juz od ok 6 miesięcy, czyli znacznie wczesniej niż klapki zostały usunięte.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.