Skocz do zawartości

E60 520i/d Hałas w silniku 2.0?


Piwo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

To mój pierwszy post na tym forum i od razu mam pytanie :)

 

Planuję zakup BMW E60 i najbardziej pasowała mi wersja 520. Już prawie udało mi się znaleźć odpowiedni egzemplarz (rocznik 2009), ale kolega przestrzegł mnie przed motorem 2.0 ze względu na duży hałas spowodowany przez rozrząd. Podobno jest jakaś wada fabryczna, którą zlikwidowali dopiero w 2010r.

 

No i teraz pytanie do Was - ile jest w tym prawdy? Czy to kwestia felernej sztuki czy faktycznie coś nie do końca jest w porządku z silnikiem 2.0? Jeśli to nie przypadek to jak jest z większymi silnikami? Podobnie? Czy te same silniki montuje się w "trójkach"? Bo drugą opcją, którą rozważam jest "3" coupe, ale jeśli faktycznie tak jest to pewnie będzie dużo bardziej hałasowała ze względu na gorsze wytłumienie.

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

To może wypowie sie ktoś kto się zna/ma ( miał ) oba silniki.

 

TAK - rozrząd w 2.0d pracuje głośno - taki specyficzny dźwiek jak by się coś obcierało o siebie, kwestia przyzwyczajenia ot te modele tak maja i choc niektórzy straszą że sie rozpadnie itp to ja tak jeżdże juz prawie 3 lata ( autko obecnie przebieg 82tys km) i poza dziwnym dziekiem nic się nie dzieje, znajomy ma ten sam motorek ale z przebiegiem grubo ponad 200tys km i równiez poza dziekiem nic się nie dzieje...

 

Odnosnie 525d i 530d nie powiedziałbym że są cichsze, a nawet po jazdach wieloma wersjami od roku 05 do najnowszych powiem tak - pracują inaczej dzwięk jest mniej klepiący a bardziej basowy, ale żeby było jakoś zauważalnie ciszej podczas jazdy to nie zauwazyłem...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam serdecznie,

 

To mój pierwszy post na tym forum i od razu mam pytanie :)

 

Planuję zakup BMW E60 i najbardziej pasowała mi wersja 520. Już prawie udało mi się znaleźć odpowiedni egzemplarz (rocznik 2009), ale kolega przestrzegł mnie przed motorem 2.0 ze względu na duży hałas spowodowany przez rozrząd. Podobno jest jakaś wada fabryczna, którą zlikwidowali dopiero w 2010r.

 

No i teraz pytanie do Was - ile jest w tym prawdy? Czy to kwestia felernej sztuki czy faktycznie coś nie do końca jest w porządku z silnikiem 2.0? Jeśli to nie przypadek to jak jest z większymi silnikami? Podobnie? Czy te same silniki montuje się w "trójkach"? Bo drugą opcją, którą rozważam jest "3" coupe, ale jeśli faktycznie tak jest to pewnie będzie dużo bardziej hałasowała ze względu na gorsze wytłumienie.

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.

 

Witam.

 

Fakt faktem 2.0d sa glosniejsze od np. 2.5d lub 3.0d ale zeby odrazu rozrząd to nie.

 

Osobiscie doradzam ci 525d lub 530d(zaraz dostane ochrzan od innych) ale ja za 520d nie przepadam, a jak stac cie to kup 525d lub 530d silnik jest bardziej ''kulturalny'' to znaczy ciszej pracuje i spalanie takie jak w 2.0d.

 

Nie prawda ,spalanie 2.0D od 3.0D średnio zaznaczam średnio o 1.5l mniejsze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam serdecznie,

 

To mój pierwszy post na tym forum i od razu mam pytanie :)

 

Planuję zakup BMW E60 i najbardziej pasowała mi wersja 520. Już prawie udało mi się znaleźć odpowiedni egzemplarz (rocznik 2009), ale kolega przestrzegł mnie przed motorem 2.0 ze względu na duży hałas spowodowany przez rozrząd. Podobno jest jakaś wada fabryczna, którą zlikwidowali dopiero w 2010r.

 

No i teraz pytanie do Was - ile jest w tym prawdy? Czy to kwestia felernej sztuki czy faktycznie coś nie do końca jest w porządku z silnikiem 2.0? Jeśli to nie przypadek to jak jest z większymi silnikami? Podobnie? Czy te same silniki montuje się w "trójkach"? Bo drugą opcją, którą rozważam jest "3" coupe, ale jeśli faktycznie tak jest to pewnie będzie dużo bardziej hałasowała ze względu na gorsze wytłumienie.

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.

 

Witam.

 

Fakt faktem 2.0d sa glosniejsze od np. 2.5d lub 3.0d ale zeby odrazu rozrząd to nie.

 

Osobiscie doradzam ci 525d lub 530d(zaraz dostane ochrzan od innych) ale ja za 520d nie przepadam, a jak stac cie to kup 525d lub 530d silnik jest bardziej ''kulturalny'' to znaczy ciszej pracuje i spalanie takie jak w 2.0d.

 

Nie rozumiem po co wypowiada się ktoś kto nie ma pojęcia a chce wyjść na eksperta.

W 3.0d i 2.5d będziesz miał zużycie ok. 8l/100km a w 2.0d (oczywiście N47 czyli 177KM) będziesz miał zużycie ok. 6L kultura pracy oczywiście lepsza w 3.0d i 2.5d.

Mi się to nie zdaje tylko miałem już z każdym motorkiem więc piszę z doświadczenia... :norty:

Wada rozrządu jeśli jest to ujawnia się po kilkudziesięciu tysiącach w każdym bądź razie ja miałem już dwie z silnikiem N47 i nie trafiłem na kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może wypowie sie ktoś kto się zna/ma ( miał ) oba silniki.

 

TAK - rozrząd w 2.0d pracuje głośno - taki specyficzny dźwiek jak by się coś obcierało o siebie, kwestia przyzwyczajenia ot te modele tak maja i choc niektórzy straszą że sie rozpadnie itp to ja tak jeżdże juz prawie 3 lata ( autko obecnie przebieg 82tys km) i poza dziwnym dziekiem nic się nie dzieje, znajomy ma ten sam motorek ale z przebiegiem grubo ponad 200tys km i równiez poza dziekiem nic się nie dzieje...

 

Predzej czy pozniej to sie jednak rozpadnie. Skoro cos szelesci to musi obcierac. A jak obciera to sie cos sypie. A jak sie sypie to pytanie ile i gdzie :?:

Naprawa jest na tyle droga, ze ludzie po gwarancji tego nie robia, bo do 2009 roku kolo napedzajace lancuch jest przyspawane do walu :mad2:

Po duzym przebiegu kola sa na tyle wyrobione, ze lancuch sie zrywa/spada (zdarzaly sie przypadki, ze po 50.000km a sa tacy co zrobili i 300.000km). Odpusc to auto...

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samochodzie, którym jestem (byłem?) zainteresowany przebieg jest dość niewielki, ale i tak dość skutecznie mnie zniechęciliście ;)

 

Czy orientujecie się czy taki sam problem jest w "trójkach"? I czy to dotyczy tylko silników 2.0d czy również benzynowych? Pisaliście że 2.5/3.0 też nie są ciche. Czy to kwestia tej samej wady czy po prostu większego silnika?

 

Kiedy zlikwidowano ten problem? Czy szukając "piątki" wyprodukowanej powiedzmy w połowie 2010r. mogę mieć już pewność, że ten problem nie wystąpi? Czy może w ogóle silnik 2-litrowy powinienem omijać szerokim łukiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego jak będziesz wszystko tak brał do siebie to żadnego auta nie kupisz bo wszystkie marki mają różne bolączki ale myślę że nie w każdym egzemplarzu, tak że nie powinieneś się tak przejmować. F10 nękają inne awarie ale tak jest zawsze kiedy wychodzi nowy model, mozesz poczytać o nich : viewtopic.php?f=103&t=138437
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Popytaj w serwisach ile jest przypadków uszkodzeń rozrządu z powodu wady, jest niewielka szansa że trafisz akurat wadliwą ale jeśli już słychać rozrząd to nie bierz.Wymiana rozrządu to koszt ok. 5 tys.zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popytaj w serwisach ile jest przypadków uszkodzeń rozrządu z powodu wady, jest niewielka szansa że trafisz akurat wadliwą ale jeśli już słychać rozrząd to nie bierz.Wymiana rozrządu to koszt ok. 5 tys.zł

Byc moze w silniku po 2009 roku...

Do 2009 kolo rozrzadu jest przyspawane do walu i czesci z robota kosztuja ponad 10.000pln.

Do autora watku - skoro interesujesz sie autem z 2010 roku - bedziesz mial gwarancje z mozliwoscia przedluzenia, wiec czym sie przejmujesz :norty:

W F10 tez juz rozrzady szeleszcza :mad2:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zanim coś takiego napiszesz to sprawdź u źródła : rok 2008,2009 i 2010

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NX31&mospid=50464&hg=11&fg=25

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NX31&mospid=50464&hg=11&fg=25

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=PX31&mospid=50468&hg=11&fg=25

 

Wszystkie mają te same rozrządy, normalnie koło na wale nie zużywa się ale właśnie w ty jest problem że przeszło ileś tam wadliwych sztuk i te rozlatują się jeszcze na gwarancji jeśli trafisz taką wadliwą to musisz wymienić wał....

Normalnie rozrząd po 300tys.(wiem z autopsji) nie wymaga wymiany.

Wierz mi temat wałkowałem dokładnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał jest ten sam również w 2010 i nie wiem kto wymienia wał...?

Serwis?

Takie jest zalecenie BMW, ponizej link do tzw Puma.

 

http://www.puma-index.de/Lists/PUMA/DispForm.aspx?ID=8

 

A tu masz linka do niemieckiego forum 1er gdzie ludziom sie urywaly lancuchy duzo ponizej 100.000km przebiegu

 

http://www.1erforum.de/bmw-118d/steuerkette-kurbelwellenproblem-64247-25.html

 

A tu ponizej wycinek wypowiedzi faceta, ktory pracuje w Holandii w serwisie BMW...nie sadze, zeby BMW wymienialo waly korbowe na gwarancji skoro nie musza tego robic...Na naszym forum w dziale e90 jest opis kolegi, ktoremu tez wymieniali wal

Hallo,

Hab mich gerade angemeldet, verzeihe fur mein Deutsch.

Ich arbeite bei BMW hier in die Niederlande als diagnose techniker (meister in Dld)

Fahre selber privat seit 2 wochen ein 118D fl von 2007 mit 135000 km (ohne gerausche)

Die gerausche die entstehen konnen, sind richtiges schleif gerausche, am hinterseite der motor, wo die steuer kette sitzt.

Nich verwechseln mit gerausche am poly v riemen!!!

Ich hab die reparatur ofter gemacht, es wird die kurbelwelle gewechselt, und alle zahnrader

und naturlich die kette.

Das gerausch entsteht auf die zahnen vom kurbelwelle, wo also die steuer kette angetrieben wird.

Die zahnen sind ein festteil von die kubelwelle. - Zęby/koła zębate stanowią integralną część wału korbowego

Beim modifikation, kommt ein kurbelwelle mit geanderte zahnform drin.

Motorschaden sind bei uns unbekannt da durch.

Problemen mit nur die steuer kette sind bei uns auch noch unbekannt, binn gespannt ob das

was bringt...

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. W takim razie będę musiał albo poszukać innego rozwiązania albo posłuchać czy jest ok i liczyć, że mnie to nie będzie dotyczyło. Jeśli ma się ta wada ujawnić to jak rozumiem po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, tak? I jak to wtedy słychać, jakieś tarcie czy po prostu głośna praca silnika? Bo nie jestem do końca pewien na co zwracać uwagę... Na pewno sam nie będę jechał kupować tego auta, ale chciałbym wiedzieć jak to może wyglądać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Bmw e60 2.0d automat z 2008 roku!Hej witam wszystkich!u mnie także coś grzechocze przy dodawaniu gazu albo odejmowaniu ale powyżej 1.5 tys obrotów i slyszalny jest to tylko w srodku w aucie z okolic podszybia!po wyjściu z samochodu i otwarciu maski nic nie słychać!co myślicie to łańcuch rozrzadu czy coś innnego!auto jest w bdb stanie zero wyciekow!turbo ciągnie jak nowe!tylko 120 tys przebiegu!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.