Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie powiedzcie mi czy chwytając ręką za drążek kolumny kierowniczej pod maską przy krzyżaku górnym powinien występować luz. U mnie takowy luz występuje..szarpiąc go góra dół, wewnątrz auta słychać stuki coś ala wybita tuleja drążka stabilizatora. Pytam gdyż od pewnego czasu borykam się z problemem opisanym w tym wątku viewtopic.php?f=70&t=158853 Przyjrzałem się jeszcze temu od wewnątrz auta przy pedałach i nie jestem do końca pewny czy przeskakuje na krzyżaku czy rusza się wałek (wieloklin) wchodzący do mechanizmu regulacji kierownicy. Szukałem trochę na necie..owszem są przypadki uszkodzonych krzyżaków z tym że najczęściej ich usterki objawiają się jakimiś stukami podczas skrętu kierownicą, a u mnie tego niema..jest tylko ten uporczywy stukot najbardziej odczuwalny na drobnych nierównościach. Jakby któryś z kolegów mógł zerknąć w swoim e90,91 czy też występuje luz przy krzyżaku. A może ktoś z was spotkał się właśnie z tym problemem. Dzięki
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam odświeżę temat. Mam ten sam problem jak dotknę ręką to czuje luzy i czasem podczas skręcania kierownicą czuje lekki stukot.

Ja sobie poradziłes z tym probleemem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem taki problem w Audi - luz gdzieś w kolumnie kierowniczej - w dodatku luz zmniejszał się gdy odsuwałem kierownicę. Ratunkiem była wymiana całej kolumny..
Opublikowano
Witam odświeżę temat. Mam ten sam problem jak dotknę ręką to czuje luzy i czasem podczas skręcania kierownicą czuje lekki stukot.

Ja sobie poradziłes z tym probleemem?

 

Okazało się że u mnie powodem stuków były przednie amorki. Po ich wymianie brak stuków, także kolumny nie ruszam.

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi.

Słuchajcie odkęciłem 3 śruby nad pedałami i ściągnąłem osłonę kolumny, dotykam ręką, jest luz taki minimalny ale jest. Można to rownież wyczuć podnosząc klapę silnika i chwytajac za drążek odchodzący od kolumny. Da się z tym jezdzic ale fakt bywa to irytujące.

Jaki może byc koszt wymiany tego elementu? i czy mozna to zrobic samodzielnie?

Opublikowano
Dzieki za podpowiedzi.

Słuchajcie odkęciłem 3 śruby nad pedałami i ściągnąłem osłonę kolumny, dotykam ręką, jest luz taki minimalny ale jest. Można to rownież wyczuć podnosząc klapę silnika i chwytajac za drążek odchodzący od kolumny. Da się z tym jezdzic ale fakt bywa to irytujące.

Jaki może byc koszt wymiany tego elementu? i czy mozna to zrobic samodzielnie?

 

Wszystko można zrobić samemu..wystarczy chcieć :D Obstawiam że winą stuków u Ciebie nie jest kolumna ani krzyżak..najczęściej podczas kręcenia kierą powodem stuków jest luz na przekładni lub któregoś z elementu zawieszenia. Zdarzyło mi się nie dokręcić kiedyś na siłę śrub od wahacza tylnego co objawiało się właśnie stukami w kierownicy. Sprawdź elementy zawieszenia

Opublikowano

hmm będe myślał nad tym, na spokojnie sprawdzę mam dostep do narzędzi ale z kanałem ciezko moze widłakiem podniosę Baniole :)

Mieszkam niestety za granica na poludniu Francji gdzie nikt nic nie wie i wszystko jest drogie gdyby nie net i forum zostałbym bankrutem.

Jak dojde co to jest to zdam relacje pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.