Skocz do zawartości

Jak wyłączyć poduszkę pasażera


xaan

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie. Niedługo będę musiał zamontować fotelik dziecięcy na fotelu pasażera i proszę o podpowiedź jak wyłączyć poduszkę po prawej stronie?

PS: czy po wyłączeniu czołowej poduszki pasażera, odłączają się również poduszki boczne i kurtyny z prawej strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy wtrące grosik do tematu,

 

dlaczego koniecznie chcesz dezaktywować poduszke? z tego, co pamiętam konieczne jest to podczas ustawienia fotelika przodem do kierunku jazdy i w dodatku fotel dziecka powinien być przystosowany do takiego kierunku jazdy, lecz jeśli wepnie się go tyłem, co jest bezpieczniejsze dla dziecka, nie ma problemu, przerabiałem już temat poraz drugi jakies 6 m-cy temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą w temacie fotelika. Na wylot poznałem temat fotelików i już go przerobiłem. Niemniej jednak ja zdecydowałbym się przewozić dziecko na tylnym siedzeniu - tyłem do kierunku jazdy korzystając z bazy i mocowania isofix. Poczytaj też w internecie na temat transportu małych dzieci - noworodki/niemowlaki powinno się przewozić przez kilka pierwszych miesięcy życia tyłem do kierunku jazdy (najlepiej z tyłu). Wynika to z faktu iż w takiej konfiguracji: jest to bezpieczniejsze, mniej widać przez co jest to zdrowsze dla oczu dziecka - wzrok który tym okresie się formuje i kształtuje może mieć problem (przodem do jazdy) z rozpoznaniem kolorów i otaczającego go świata - czyli postaci, figur i kształtów. Za szybko będzie dziecku uciekać świat i można zepsuć mu wzrok przez takie przewożenie.

To jest pewna analogia do kwestii latania - nie powinno się latać samolotem z dzieckiem do 6-8 miesiąca życia. Wynika to z różnicy ciśnień które mogą uszkodzić słuch.

EDIT: chyba że jest pilna potrzeba i wymaga tego sytuacja życiowa.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cytat:

 

11. Czy dziecko w foteliku można posadzić z przodu?

Z punktu widzenia polskiego prawa: Można, o ile dziecko jest w foteliku i o ile nie jest to fotelik zamontowany tyłem do kierunku ruchu na miejscu z aktywną, przednią poduszką powietrzną.

 

Z punktu widzenia biomechaniki zderzeń: Jeśli musisz przewozić dziecko z przodu to niezależnie od tego jaki to jest fotelik i jak montowany (przodem czy tyłem) odsuń maksymalnie do tyłu przedni fotel pasażera i wyłącz przednią poduszkę powietrzną. Poduszka stanowi śmiertelne zagrożenie dla dzieci w fotelikach montowanych tyłem. Dzieciom w większości fotelików 9-18 grozi połamaniem nóżek. W fotelikach 15-36 o "klasycznej" konstrukcji przy odsuniętym fotelu problem ten występuje rzadziej, ale wymaga on indywidualnej oceny dla danego fotelika i konkretnego samochodu.

 

Myśląc jednak rozsądnie - po co sadzać dziecko z przodu i narażać dziecko na większe niebezpieczeństwo, skoro będzie ono bezpieczniejsze z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyłączyłem poduszkę w ASO, podpisując oświadczenie że jest to na moje wyraźne zlecenie. Można wyłączyć dowolną poduszkę. Koszt około 350 PLN. Młody jeździł z przodu bo żona wolała go mieć na oku w czasie jazdy, a na tylnej kanapie tyłem do kierunku jazdy byłoby to utrudnione :) No a teraz po przekroczeniu przez małego 9 kg jeździ z tyłu, pozostaje wybycelować jeszcze raz 350 PLN celem aktywacji airbagu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, proszę zadzwońcie do ASO BMW i się dowiedźcie bo gdzieś widziałem zapis że jeśli na siedzeniu jest ciężar mniejszy niż 12 kilo to poduszka i tak nie wystrzeli. Mata na siedzeniu wtedy pokazuje że nie jest zajęta więc i poducha nie wystrzeli. Chyba to widziałem w DIS ale nie pamiętam teraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 kg chyba coś nie halo, u mnie wystarczy żeby na fotelu znajdowała się jakakolwiek torba lub jakiś inny przedmiot z pewnością nie posiadający takiej wagi, to mam od razu sygnał zajętości fotela i informację o konieczności zapięcia pasów.

 

Dlatego napisałem żeby zadzwonić do ASO i się dowiedzieć. Po to są zrobione te maty zajętości aby wykrywać ciężar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 kg chyba coś nie halo, u mnie wystarczy żeby na fotelu znajdowała się jakakolwiek torba lub jakiś inny przedmiot z pewnością nie posiadający takiej wagi, to mam od razu sygnał zajętości fotela i informację o konieczności zapięcia pasów.

 

Dlatego napisałem żeby zadzwonić do ASO i się dowiedzieć. Po to są zrobione te maty zajętości aby wykrywać ciężar.

 

Chyba nie masz dzieci... Sądzisz ze jakiś trzeźwo myślący rodzic będzie powierzał w opiekę życie i zdrowie swojego dziecka jakiejś macie w fotelu, które jak wiadomo same czasem swiruja.

 

Pomijam już fakt ze porządny fotelik waży z 5-8 kg a nie jeden noworodek przekracza 4 kg. Więc zastanów sie o czym mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość na czujniku/macie ustawiona jest bardzo nisko - wystarczy że położę swój notatnik (tak jeszcze korzystam z dobrodziejstw przodków zamiast Ajfona i Ajpada ;) ) a już trąbi o pasach. Jak wiadomo powszechnie, maty w E60 często lubią ześwirować więc za nic bym nie zaufał temu ustrojstwu.

Oczywiście dobrze jest mieć dziecko pod ręką no ale bezpieczeństwo ponad wszystko. Powiem tak - niektóre wozy (widziałem to w Cayenne) są fabrycznie wyposażone w złącze isofix na przednim siedzeniu i jest to w jakiś sposób automatycznie sprzężone z poduchami - więc tutaj może prędzej by się to sprawdziło aniżeli tego typu "sztuki"

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 kg chyba coś nie halo, u mnie wystarczy żeby na fotelu znajdowała się jakakolwiek torba lub jakiś inny przedmiot z pewnością nie posiadający takiej wagi, to mam od razu sygnał zajętości fotela i informację o konieczności zapięcia pasów.

 

Dlatego napisałem żeby zadzwonić do ASO i się dowiedzieć. Po to są zrobione te maty zajętości aby wykrywać ciężar.

 

Chyba nie masz dzieci... Sądzisz ze jakiś trzeźwo myślący rodzic będzie powierzał w opiekę życie i zdrowie swojego dziecka jakiejś macie w fotelu, które jak wiadomo same czasem swiruja.

 

Pomijam już fakt ze porządny fotelik waży z 5-8 kg a nie jeden noworodek przekracza 4 kg. Więc zastanów sie o czym mówisz.

 

Dokladnie maty na przednich fotelach swiruja.W tym roku tez mi sie swiecil blad z przedniego fotela od pasazera ( wedlug kompa to wlasnie mata).Zawsze wydawalo mi sie to dziwne bo na przednim siedzieniu siedzi ktos sporadycznie, wiec wzięło sie to z powietrza chyba.Resetowalem za kazdym razem, w sumie 4x i odziwo przestalo..... Cud elektroniki BMW hurarara. Mialem nawet kupic kostkę na ebayu żeby do tego w tym celu ale narazie cicho.Zreszta ten sam defekt miałem w E39 kiedys.Ciekawe jak jest w F10???

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CDXA A czy ja ci karze sadzać dziecko na przednim siedzeniu. Ja pisze jaka jest możliwość i co producent oferuje w tym temacie i co wyczytałem w dokumentacji. Ja służę radą, nie musisz się do tego stosować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CDXA A czy ja ci karze sadzać dziecko na przednim siedzeniu. Ja pisze jaka jest możliwość i co producent oferuje w tym temacie i co wyczytałem w dokumentacji. Ja służę radą, nie musisz się do tego stosować.

 

Pewnie że nie każesz, ale twoje "dobre" rady są kompletnie nie przemyślane, wróć do tej wspomnianej dokumentacji, jak ją już znajdziesz to zastanów się nad interpretacją. Jedyne co producent oferuje to zestaw odłączający przedni airbag przy pomocy klucza, do tego przestrzega przed przewożeniem dzieci na przednim fotelu, jednocześnie wykluczajć przewożenie tyłem do kierunku jazdy.

 

Maty stosowane w samochodach niczego nie ważą, jest to tylko zestaw pól stykowych, układ elektroniczny szacuje "wage" na podstawie ilosći zwartych pól i ich rozkładu, a także siły nacisku, ale jest to tylko szacunek, nie ma mowy o ważeniu. Innymi słowy nikt poważny nie da gwarancji że to odróżni 12kg od np 18.

 

Pamiętaj że są rady i "rady" problem będzie miał ten który nie będzie umiał ocenić która jest właściwa.

Co byś powiedział komuś kto posłuchał twoich rad i posadził dziecko na przednim fotelu, a w wyniku wypadku doznało obrażeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Witajcie, odkopuję temat...

 

Znalazłem takie coś: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_2441-doposazenie-wylacz-pod-pow-pasaz/

Numer części: 61 31 2 161 765

Jest to oryginalna część BMW i wygląda na to, że przełącznik ten montuje się w miejscu zapalniczki.

 

Czy ktoś korzystał z czegoś takiego i to rzeczywiście działa? Czy poza włożeniem tego przełącznika do zapalniczki potrzebne jest jakieś dodatkowe kodowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.