Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tydzień temu kiedy jeszcze był śnieg miałem możliwość porównania trakcji bmw xi z symetrycznym AWD subaru (wersja limitowana 3 drzwiowa wrx sti z 94 roku) i stalo się coś co według mnie nie mogło i nie powinno się stać. Oczywiście może technicznie poradziłem sobie lepiej albo miałem lepsze opony albo subaru był zestrojony za bardzo na tył ale zarówno na slalomie (kilka prób) jak i na prostej ze startu moje bmw było szybsze i to wyrażnie szybsze :shock: Zwykły rodzinny sedan nawiązuje walkę z samochodem który królował w tamtych latach :?: Co ważne było na tyle ślisko że moc samochodu nie miała żadnego znaczenia - to była jazda z zerowym katowaniem samochodu - kto łapał trakcję ten jechał szybciej

 

Zaczynam naprawdę doceniać ten napęd :cool2:

 

Na sliskich kjs'ach wrx/sti/evo dostają ostre baty od swiftow awd :)

 

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

 

 

Scigalem sie swiftem i jest to mocno nie doceniany samochod - co prawda 4wd maja mala moc ale sa mega lekkie i zwinne. Liczy sie nie moc a proporcje moc do wagi. Swift w dobrym stanie to rarytas ale potwornie niebezpieczny

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a ja powiem Wam szczerze ze-

bede zmienial auto,- z powrotem na benzyne,

 

Ja również... benzyna to benzyna. Kilka tygodni temu kupiłem żonie małego HotHatch- a, wysokoobrotowa, wolnossąca, wysilona jednostka + cały wydech milltek-a.

Frajda z jazdy niesamowita, żaden ale to żaden chip, zawieszenie czy inny mod w dieslu tego nie dokona. Mimo że parametrami samochód ma osiągi teoretycznie gorsze od mojego XD to gdyby miarą była skala wrażeń autko objechałoby mnie 5 krotnie ;) to właśnie robi benzyna...

Opublikowano

A ja od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem 330Xi, więc nie mogę doczekać się śniegu :) (wiem, wiem trochę poczekam)

 

Ale muszę przyznać, że jestem troszke rozczarowany.. mam jeszcze moje A4 3.2 Quattro w benzynie i mimo, że katalogowo ma 6.8s do 100km/h, to subiektywnie wydaje się szybsze niż 330Xi (6,1s). To chyba dlatego, że Audi lepiej przyśpiesza od niskich obrotów.. jutro będzie test praktyczny.

 

A co do jeżdżenia bokiem i 4x4, to byłem w szoku jak pięknie moje Quattro wchodzi bokiem w zakręty na śniegu.. nie wiem czy to taka sama konstrukcja co x-drive (wiem, że moje Audi to Torsen + fabryczna szpera na tylnej osi), ale mam nadzieje że nie zawiodę się na BMW.

 

Miałem też Renault Clio Sport, więc jak ktoś mówi, że nie można mieć frajdy z FWD, to polecam się przejechać :)

 

Pozdrowionka

Radek

Opublikowano
iradek o tym autku właśnie pisałem :) jest MEGA fajny,nawet koledzy posiadający Evo, Sti po przejechaniu się są w szoku jak wiele ten bzyk daje frajdy...
Opublikowano

Tez jezdzilem nim przez chwile i uśmiech nie schodził z twarzy - ale swift według mnie był bardziej narwisty i nieobliczalny przez swoją piórkową wagę

 

Gratuluje zakupu - ja po imprezie WRX 218km tez czuje niedosyt mocy w mojej mającej tyle samo koni 325xi 218km to przez to że moc rozwija się stopniowo i dostępna jest na koncu obrotów - nie ma chwili gdzy turbo zaczyna brac. Trzeba się pogodzić że odczucia będą bardziej stonowane.

 

pozdrawiam

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Opublikowano
Bmw rozwija moc jak 'ODKURZACZ' ;) lub skuter z przekładnią bezstopniową, jedzie, prędkość rośnie ale dupy nie urywa ;) Mamy za to komfort... jadąc 200km/h w BMW czuję się pewnie jak w mało którym lub wręcz w żadnym innym aucie..., jest cicho, bezpiecznie. Nie można tego powiedzieć o wspomnianym Clio lub EVO X którym ostatnio jeździłem... jest głośno, auta są lekkie i przy dużych prędkościach czuję się w nich niepewnie... Nie wspominam również o jakości wykonania bo tu również BMW jest o kilka klas wyżej...
  • 4 lata później...
Opublikowano
jak to jest z xdrive w e46 ?? Mam 330xd e46 polift sedan i to jest stały napęd czy dołączany ? :P wgl jak z trwałością tego układu ? :D
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam też napęd x w e46. Jeśli chodzi o trwałość napędu to z tego co wiem, to pierwsze co ma paść to krzyżak na wale, więc dotyczy to każdej wersji. Minus też wersji x, że z tego co się orientuje (może to nieprawda), że jak np. padnie przedni przegub to trzeba wymienić całą półośkę. Za to nie daj sobie wmówić, że nie da się wymienić sworzni z wahaczy.

Zdecydowałem się na ten rodzaj napędu, ponieważ jakiś "ekspert" powiedział mi, że xi od xdrive się różni. Że XI jest stały. Jeżdżąc wcześniej subaru'ami, szybko zauważyłem różnicę i po konsultacji z kimś poważniejszym okazało się, że tak dołączany. Ale tak naprawdę tam chyba jest jest napęd który nawet ciężko sklasyfikować. Tam niby jest podział mocy stały 40 do 60 ale jeśli jakieś koło ma większą prędkość niż inne (czyli nie ma przyczepności), to jest wyhamowywane. Dlatego np nie da się w xi wyłączyć dsc, można wyłączyć tylko system zapobiegający buksowaniu kół. Czyli jeśli jakieś koło się obraca się w miejscu, to nie tłumi sie moc silnika. Jak przyciskam guzik dsc dłużej, to nic się nie dzieje. Jest tylko, krótkie naciśnięcie. Wymieniając kiedyś bezpiecznik, odkryłem dwa odpowiedzialne za 4x4, ale nie próbowałem ich wyciągać, bo nie wiem ile po takim zabiegu trzeba będzie kasować błędów. Kiedy robię kółka miejscu, to słyszę klekotanie absu i samochód kręci się coraz wolniej. Da się wyjść np z ciasnego ronda niewielkim poślizgiem ale to wszystko. Nie wiem czy byłoby to możliwe w rwd, ale nie widziałem powodu żeby wymieniać opon na zimowe w tym roku. Co prawda, okazji w wawie to jazdy po śniegu nie ma, ale w FWD nie wyobrażam sobie tego nie zrobić. Czyli podsumowując napęd nie nadaje się do zabawy, ale nadaje się bardziej do szybkiej jazdy w każdych warunkach. Czy XI jest wolniejsze od rwd? jest ale przy większych prędkościach. 50-60kg więcej masy daje o sobie znać raczej od drugiego biegu. Przy ruszaniu to raczej xi będzie lepsze. Jak wygląda przyspieszenie do 100km/h katalogowe? 330i 6,5s, 330xi 6,6s ale pewnie do 60km/h szybciej rozpędzi się xi, a nawet w zakresie 150-200 różnicę na niekorzyść 4x4 bedę liczone w dziesiętnych częściach sekundy. Ogólnie odczucia z jazdy są takie jak jazdą tylnio napędówką, jednak nie będziemy rzucać tyłkiem w każdym zakręcie, bo wychodzi na to, że maks idzie na tył 140KM. A aucie 1650kg 140KM to trochę mało. Biorąc też pod uwagę, że rozdział mocy może być przy poślizgu na zasadzie 40-10 a 50 w hamulce. No chyba, że damy oponki 185/75/14. Nie wiem czy tak dokładnie jest ale, może ktoś coś doda.

Opublikowano

Ale się w archeologa zabawies. BTW xdrive względem rwd jest cięższe o circa 110kg, to całkiem sporo.

 

Sent from my LG-H850 using Tapatalk

E92 335d Stage H
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wiem, że tak jest w necie podane (na każdej stronie inaczej) ale jak jest w praktyce? Chociażby na dowodzie rejestracyjnym. Ja mam kombi 3l benzyna z xdrive, a w dowodzie 1670kg. Na stacji kontroli pojazdów, ważą auta czy czerpią wiedzę z danych katalogowych?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.