Skocz do zawartości

320D 150KM Kilka pytan po zakupie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem BMW. Zaraz po zakupie postanowilem powymieniac wszystkie czesci, ktore tego wymagaly. Pojechalem na stacje diagnostyczna i wyszlo, ze do wymiany "troszke" przedniego zawieszenia, zaluzja chlodnicy, zdecydowalem sie na wyrzucenie blaszek tych z kolektora, nowa maglownica, cos tam naprawili w przekladni, drazki kierownicze, i kilka innych pierdol. Teraz, wg mechanika auto "igla". I zawieszenie i silnik. Odpala lekko, nie ma zadnych problemow. To jest moj pierwszy diesel i mam kilka pytan z tym zwiazanych. Zawsze jezdzilem benzyniakiem. Co moglem i udalo mi sie wyszukac, to wygooglowalem a o reszte musze zapytac Was.

1. Czy zima jest sens wlaczac klimatronik na "auto" i ustawiac temperature? Co oznacza przycisk "sniezynki"?

2. Mimo tego,ze odpalanie mojego auta przychodzi mi lekko i sprawnie, to gaszenie go troszke mnie martwi. Dziwne "drgania" podczas gaszenia odczuwam. Jest takie jakby "rzucenie" auta na prawo-lewo. Taki mocny "wstrzas", nie wiem jak to opisac, ale jakos tak lekko mu nie jest. Czy to normalne? Czy moze jeszcze cos musze zrobic?

3. Po spokojnej jezdzie, powiedzmy do 100km/h, jak dlugo musze odczekac zanim zgasze silnik? Ktos kiedys wspominal, ze okolo 1min...

Narazie mam tyle pytan, reszta bez zastrzezen.

 

Przy okazji dodam zdjecie:

http://images41.fotosik.pl/1134/17edc748c78d498fm.jpg

 

Pozdrawiam K.

Exx
  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Generalnie chodzilo o auto ekonomiczne, a do tego piekne i dynamiczne. Ten wlasnie model oferuje te wszystkie cechy i w polaczeniu z przystepna cena daje auto idealne.

Bardzo duzo czytalem na temat aut tej klasy i wybor padl na BMW. Powiem szczerze, ze zawsze podobal mi sie ten model i zawsze pragnalem miec BMW.

Exx
Opublikowano (edytowane)

OK, rozumiem co do wygladu, komfortu i ceny zakupu... co do silnika z przykroscia sie nie zgodze.

1. W zime na zimnym silniku nie ma co wlaczac dmuchaw przez kilka pierwszych kilometrow. Silnik szybciej sie dogrzeje nie wlaczajac ukladu ogrzewania w malym obiegu cieczy. Sniezynka to symbol klimatyzacji.

2. Jest to jedna z wielu wad fabrycznych 320d. Przyczyna... trzeba gadac z inzynieria BMW. Konsekwencja: poduszki silnika + opcjonalnie skrzyni biegow. Nawet po wymianie nigdy na nowe nie jest na tyle kulturalnie jak bysmy sobie tego zyczyli.

3. Po spokojnej 1,5min; po ostrej 2-3min.

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano

Czyli z tym "gaszeniem" nic nie zrobimy... no trudno. Cieszy mnie jednak fakt, ze to nie tylko moj problem, a problem seryjny.

Wiec powiedz mi, co sie dzieje gdy klikne ta "sniezynke" ? Zacznie mocniej chlodzic, niz np ustawiajac najnizsza temperature i auto ?

Powiedz mi jeszcze, jesli mozesz... czy od czasu do czasu dobrze jest dla tego silnika troche ostrzej nim pojechac? Na wyzszych obrotach go przeciagnac? Ja generalnie jezdze spokojnie i ekonomicznie, a chcialbym zeby silnik sie nie "zamulil", bo czasami potrzebuje troszke tej mocy, np przy wyprzedzaniu.

O jakich innych wadach fabrycznych mowisz? Czytalem troszke o tym silniku i ludzie nie narzekaja.

 

Edit: Jeszcze jedno pytanie. Na srodku, miedzy dwoma "dmuchawami" z przodu jest takie pokretelko. Podobne do tego otwierajacego i zamykajacego nawiew. Z tym, ze sa na nim czerwone i niebieskie kropki. Coz to jest?

Exx
Opublikowano

Tym pokrętełkiem wybierasz rodzaj powietrza - czy chcesz aby środkiem wiało ciepłe (czerwone pole) czy zimne (niebieskie pole). Przetestuj - sam się przekonasz jak to działa w różnych ustawieniach nawiewów i klimatyzacji.

 

Co do gaszenia silnika... dziwnie prawicie tu na forum od jakiegoś czasu. Kiedy wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią - to zarówno łagodnie zapalał jak i łagodnie gasł. Żadnego 'trzęsienia ziemi" nie było :D

Opublikowano (edytowane)

Jak wcisniesz sniezynke to wlaczasz klimatyzacje... zaczyna chlodzic :worried: :wink: Bez tego masz tylko nawiew, jak w autach bez klimy... no chyba nie ma co tego tlumaczyc :lol: Masz po prostu lodowke w kabinie :cool2:

Czy dac w kociol?? NATURALNIE!!! dzieki temu regenerujesz olej i eliminujesz mozliwosc uszkodzenia odpowietrznika skrzyni korbowej. Z wieksza wydajnoscia rowniez "czysci sie" uklad wtryskowy. DO tego dochodzi eliminacja mozliwosci zaciecia sie VTG [zmienna geometria turbiny].

 

Wady: pekajace waly korbowe, pekajace tloki, podstawa filtra oleju, wyrywajace sie mocowanie wozka dyfra, mega wibracje przy wygaszaniu motoru, niewracajacy lewarek biegow do "węzła", przeplywomierz "314".

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano (edytowane)

Faktycznie, bede musial potestowac. :)

Czyli generalnie, zalecacie aby po wlaczeniu rano silnika, po mroznej nocy, nie wlaczac nawiewow?

Wymieniles kolego poduszki i "spokojnie" zachowuje sie przy gaszeniu? Jeszcze jeden Twoj post i poniedzialek moje autko spedzi u mechanika. :)

 

 

Jutro bede musial ja troszke przegonic. Bo jak jezdze normalnie, to krece max do 3000 obrotow i staram sie jechac ciagiem 2000-2300

Edytowane przez kobe4321
Exx
Opublikowano
Ja tak robie ze przez pierwsze 3-4km nie wlaczam nic... po tym dystansie uruchamiam i mam juz cieplo w kabinie. Rowniez wymianilem poduszki pod silnikiem i skrzynia i w moim przekonaniu bylo to najlepsze dzialanie jakie mogle wykonac w aucie! Wibracje sie zmniejszyly i NARESZCIE odczulem lagodnosc i gladkosc pracy tego silnika... jednak w porownaniu do innych aut to delikatne wibracje przy wygaszaniu wystepuja... ale od siebie BARDZO POLECAM wymiane poduch.
Opublikowano

Jeśli chodzi o włączanie nawiewu... jesienią (tak jak teraz pogoda) jest tak:

Odpalam maszynę, podjeżdżam do bramy, wysiadam, otwieram bramę, wsiadam do samochodu, wyjeżdżam z podwórka, zamykam bramę, wsiadam i włączam nawiew na przednią szybę (bo już jest tak zaparowana że nic nie widać) i klimę (żeby szybciej pozbyć się wilgoci) - efekt widoczny po kilku chwilach a po przejechaniu około 400 metrów kiedy dojeżdżam do pierwszego zakrętu mam szybę przednią czyściutką i jadę dalej bezpiecznie - nie zaprzątam sobie głowy wycieraniem szyby gąbką czy innym sprzętem.

Opublikowano (edytowane)

Czyli juz wiemy gdzie spedzimy poniedzialek. :-)

Dlugo trwa taka wymiana? Zalezy mi na czasie, gdyz auto potrzebne mi do pracy, duzo jezdze. Ostatnio troszke stalo, jak robilem je, wiec nie moge sobie pozwolic na duze straty czasu.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy swiece zarowe nagrzewaja sie na tyle szybko, ze moge przekrecac kluczyc "ciagiem", az do odpalenia silnika? Czy musze odczekac tez chwile?

Edytowane przez kobe4321
Exx
Opublikowano
Poczekać chwile na zapłonie. Masz od tego kontrolkę. Usłyszysz w międzyczasie też inne dźwięki - kiedy elektryka "ożywa" (np. pompa paliwa).
Opublikowano
Dlugo trwa taka wymiana?

chwile jak masz winde i dzwigar silnika, no i zestaw kluczy. Masz tutaj opis Kolegi Zielo: viewtopic.php?f=15&t=135284

 

Ze swiecami to tak jak napisal Kolega Unkas... albo przez kilka sekund bedzie swiecic, lub mrugnie zolta kontrolka.

 

PS. sprawdzales live data i rejestr bledow za pomoca INPA??

Opublikowano

Witam nowego posiada 320d 150KM.

 

Jak koledzy wyżej również zalecam wymianę poduszek, najczęściej "pada" lewa pod silnikiem, jeśli będziesz miał trochę szczęścia w nieszczęściu i dobrą latarkę to bez ściągania zauważysz naderwany górny czop owej poduchy. 100% diagnoza i duży :) po wymianie 2 poduch silnika , że gaszenie się poprawiło.

 

Jeśli chodzi o ogrzewanie to zdania są chyba podzielone.

Ja mam taką metodę:

- włączony zwykły nawiewem na najniższą siłę nadmuchu ale temp > 18 C, na szybę oczywiście i z włączonym cały czas AUC, po tym gdy wskazówka temperatury osiągnie pion jak jest potrzeba to zwiększam nadmuch itd.

Opublikowano (edytowane)

W poniedialek wymieniam poduchy. ;)

Co to jest AUC? [Juz wiem co to. Automatyczne zamykanie obiegu] Przydatne?

Jak sprawdzic czy mam webasto? I jakie?

Edytowane przez kobe4321
Exx
Opublikowano
Tak byl, mechanik mowil, ze zero bledow. Wiec albo byly skasowane, albo nie ma wcale. Nic wiecej mi nie powiedzial.

a nie chcialbys miec wlasnego interfejsu ze w razie awarii, lub jakiegos wkurzajacego problemu masz swoj sprzet i tylko robisz logi i wrzucasz na 4um, aby to zinterpretowac [????] Koszt kabla jest smieszny, a soft jest dostepny na 4um dzieki uprzejmosci i wiedzy uzytkownika Trandolf. Koszt urzadzenia zwraca sie juz po pierwszym podlaczeniu, wiec GIT :norty:

Opublikowano
Tak byl, mechanik mowil, ze zero bledow. Wiec albo byly skasowane, albo nie ma wcale. Nic wiecej mi nie powiedzial.

a nie chcialbys miec wlasnego interfejsu ze w razie awarii, lub jakiegos wkurzajacego problemu masz swoj sprzet i tylko robisz logi i wrzucasz na 4um, aby to zinterpretowac [????] Koszt kabla jest smieszny, a soft jest dostepny na 4um dzieki uprzejmosci i wiedzy uzytkownika Trandolf. Koszt urzadzenia zwraca sie juz po pierwszym podlaczeniu, wiec GIT :norty:

 

Chcialbym, ale najpierw chce doprowadzic moje auto do takiego stanu, zebym mial pewnosc, ze wszystko jest OK. Ze nie nie musze robic, bo auto jest "igla". Potem bedziemy myslec. ;) Napewno sie skusze, bo jak wspomniales, to bedzie mnie korcilo, zeby miec. :nienie:

Exx
Opublikowano

heh :wink: no to jak nie bedziesz wiedzial co "tworzy" silnik to chyba ostatecznie nie mozna powiedziec, ze jest igła :wink: No ale juz nie truje o tym... jak zdecydujesz sie na dalsze kroki to pytaj smialo :cool2:

CZy masz WEBASTO?? w lewym gornym schowku pod maska masz albo DUZY piecyk podpisany Webasto, albo malutki srebrny elektryczny podgrzewacz wody.

Opublikowano

Kobe tu masz o AUC http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/ ... 645005.htm (link od yoshimura01..... hehe).

 

Co miałeś dokładnie robione w przednim zawieszeniu i jakie były objawy.....?

Opublikowano
Tak byl, mechanik mowil, ze zero bledow. Wiec albo byly skasowane, albo nie ma wcale. Nic wiecej mi nie powiedzial.

a nie chcialbys miec wlasnego interfejsu ze w razie awarii, lub jakiegos wkurzajacego problemu masz swoj sprzet i tylko robisz logi i wrzucasz na 4um, aby to zinterpretowac [????] Koszt kabla jest smieszny, a soft jest dostepny na 4um dzieki uprzejmosci i wiedzy uzytkownika Trandolf. Koszt urzadzenia zwraca sie juz po pierwszym podlaczeniu, wiec GIT :norty:

soft na forum jest dostępny dzięki użytkownikowi NERWUS ... tak dla ścisłości bo to on zarywał noce aby to wszystko działało !!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Tak jak pisze TC sam korzystałem z tych opisów. Ja jedynie co, to umieściłem te programy w wirtualnych maszynach, aby działały na WIN7. A także na jednym serwerze, aby linki nie wygasały co chwilę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.