Skocz do zawartości

SPALANIE 525d (2.0, 218KM x-drive)


poważny

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

528ix ma zacny motorek, przy spokojnej jezdzie w zimie na krotkich odcinkach i przebiegu ponizej 2kkm 16l/100. Jesli jest krotka "trasa" ok 100km to na tym odcinku spalanie spada do ok 14,5l/100.

 

Mój 535xd R6 po przejechaniu tych pierwszych 5000km od początku pali średnio 10.2l/100km, ale pamiętam jak w okresie kiedy było znacznie cieplej palił 9.5 do 9.9l/100km. Teraz mamy zimę, więc myślę że stąd trochę większe spalanie.

 

A u Ciebie w 528ix R4 średnie spalanie jest na poziomie 15-16l/100km :shock: :shock:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie strasze. Po miesiacu jazdy 1000km zrobione, sr. predkosc 25,1km/h sr. spalanie 15,5l/100. Sa momenty gdzie jest 14l/100 i sa momenty gdzie jest 16l/100. Na pocieszenie dodam, ze przez ten czas z 6 razy odpalilem webasto na 15min przed wejsciem do samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie strasze. Po miesiacu jazdy 1000km zrobione, sr. predkosc 25,1km/h sr. spalanie 15,5l/100. Sa momenty gdzie jest 14l/100 i sa momenty gdzie jest 16l/100. Na pocieszenie dodam, ze przez ten czas z 6 razy odpalilem webasto na 15min przed wejsciem do samochodu.

 

Przyznasz, że rozstrzały pomiędzy naszymi autami są astronomiczne. Ja po pierwszym 1000km miałem spalanie na poziomie 9.0l/100km.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie strasze. Po miesiacu jazdy 1000km zrobione, sr. predkosc 25,1km/h sr. spalanie 15,5l/100. Sa momenty gdzie jest 14l/100 i sa momenty gdzie jest 16l/100. Na pocieszenie dodam, ze przez ten czas z 6 razy odpalilem webasto na 15min przed wejsciem do samochodu.

 

Przyznasz, że rozstrzały pomiędzy naszymi autami są astronomiczne. Ja po pierwszym 1000km miałem spalanie na poziomie 9.0l/100km.

 

Przyznam. Mozna tez wziasc pod uwage rozstrzal cenowy przy zakupie :) ok 100k pewnie. Przyznam szczeze, ze spodziewalem sie spalania ok 15l/100, ale liczylem i dalej licze na ok. 13l/100 po dotarciu i temperaturach dodatnich. Chociaz dla mnie to bez wiekszego znaczenia, bo tych kilometrow robie tyle co nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem dotychczas 4tys, 528i i srednie spalanie cały czas poniżej 12l.Jazda spokojna ale Warszawa.Nie słuchajcie testowiczów, tylko tych którzy użytkują auta na codzień. Jak kiedyś kupowałem volvo s60 t6 to podczas weekendowego testu spalanie wyszlo 22l pózniej bylo 10l mniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam o tym 528i w tym wątku i wiecie chłopaki co? Ten silnik, to jednak pomyłka. Żeby cherlawe 2.0i turbo piło tyle PB :mad2: Moje leciwe M54, czyli 330i w Kraku, w korkach, gdzie można się wściec, spaliła max 13,9!(silnik ciepły) Przypominam, że to jest wolnossące R6. Coś czuję że ten silnik będzie miał taką "dobrą" prasę co vw 1.4TSI.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam o tym 528i w tym wątku i wiecie chłopaki co? Ten silnik, to jednak pomyłka. Żeby cherlawe 2.0i turbo piło tyle PB :mad2: Moje leciwe M54, czyli 330i w Kraku, w korkach, gdzie można się wściec, spaliła max 13,9!(silnik ciepły) Przypominam, że to jest wolnossące R6. Coś czuję że ten silnik będzie miał taką "dobrą" prasę co vw 1.4TSI.

 

Moja żona jeździ S-Maxem z silnikiem 2.0 turbo 240KM i dwusprzęgłową skrzynią. Też od 14 do 16l/100 pali w jeździe po Warszawie. Jest szczególnie wrażliwy na pałowanie. Ale cherlawym bym go nie nazwał.

 

Pomyłką to te silniki są wszędzie oprócz Polski. U nas to zbawienie, że można kupić mocne auto bez płacenia haraczu akcyzowego i chwała BMW, Fordowi i VW, że mają takie mocne dwulitrówki w ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dramatyzujmy, co tu porownywac dwie rozne serie? Fizyki nikt nie oszuka.. nowa piatka wazy cos ponad 1700kg jesli mamy 4x4 to tez robi swoje. Czy jest cherlawa? Wg. mnie nie. Co do moich danych to tylko przypomne samochod na tzw dotarciu, i do tego uzywam dogrzewania rano (szczegolnie ostatnio). Dodam jeszcze, ze przy odbiorze srednie spalanie mialem ponad 30l/100 (przebieg 2 lub 3km), a licznika nie kasowalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja żona jeździ S-Maxem z silnikiem 2.0 turbo 240KM i dwusprzęgłową skrzynią. Też od 14 do 16l/100 pali w jeździe po Warszawie. Jest szczególnie wrażliwy na pałowanie. Ale cherlawym bym go nie nazwał.

 

No i znowu forumowicze marnują, śmiecą i w ogóle zachowują się jak dzieci. Prośba do modów o PILNE zamknięcie tematu, oczywiście wraz z celnym i błyskotliwym komentarzem.
http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam o tym 528i w tym wątku i wiecie chłopaki co? Ten silnik, to jednak pomyłka. Żeby cherlawe 2.0i turbo piło tyle PB :mad2: Moje leciwe M54, czyli 330i w Kraku, w korkach, gdzie można się wściec, spaliła max 13,9!(silnik ciepły) Przypominam, że to jest wolnossące R6. Coś czuję że ten silnik będzie miał taką "dobrą" prasę co vw 1.4TSI.

Po przejechaniu 2-3tys będzie duzo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo nie od dziś, "turbo żyje - turbo pije". Od czasów 1.8T VAG było wiadomo, że te motory palą mało na papierze. Turbo produkuje się tylko po to by zadowolić NA PAPIERZE wszechwładną UE i jej normy. Podejrzewam, że przy mojej jeździe te 528i emituje więcej CO2 niż moje 530i. Więc wydatek CO2 realnie jest większy. A wszystkie atrakcje turbina+start/stop dostajesz w gratisie.

 

Jedynym plusem tego silnika jest to, że można w Polsce ominąć wysoką akcyzę, ale oczywiście nikt o tym nie myślał projektując go :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo nie od dziś, "turbo żyje - turbo pije". Od czasów 1.8T VAG było wiadomo, że te motory palą mało na papierze. Turbo produkuje się tylko po to by zadowolić NA PAPIERZE wszechwładną UE i jej normy. Podejrzewam, że przy mojej jeździe te 528i emituje więcej CO2 niż moje 530i. Więc wydatek CO2 realnie jest większy. A wszystkie atrakcje turbina+start/stop dostajesz w gratisie.

 

Jedynym plusem tego silnika jest to, że można w Polsce ominąć wysoką akcyzę, ale oczywiście nikt o tym nie myślał projektując go :)

 

Tak naprawdę po jakimś czasie się dopiero okaże ile te silniki palną. Teraz mamy zimę i podejrzewam, że wiele opinii na temat spalania 528 pochodzi właśnie z tego okresu. U mnie zima ma spory wpływ na spalanie (ok. 1,5 - 2l wyżej niż latem), a wcale nie mamy tu śniegu ;) Plusem też jest, że benzyniak szybko się nagrzewa, a dieslem jak dojadę do pracy to wskazówka temperatury ledwo drgnie i przez cały czas silnik ma nieoptymalną temperaturę.

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja tez mam 525xd mam 2500 km i ostatnio robiłem trase 150 kilometrów i zeszło mi nawet do 6,7l , a w miescie znowu wraca do 8-8,4, przegoń go na trasie albo zresetuj średnie spalanie, bo mi na poczatku i 11 palił, zresetowałem i odrazu w normie było:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja tez mam 525xd mam 2500 km i ostatnio robiłem trase 150 kilometrów i zeszło mi nawet do 6,7l , a w miescie znowu wraca do 8-8,4, przegoń go na trasie albo zresetuj średnie spalanie, bo mi na poczatku i 11 palił, zresetowałem i odrazu w normie było:)

To miejskie spalanie 8+ l/1oo jest w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ja wasze auta byly dotarte ale 3 miesiace temu mialem okazje miec na 5 dni F10 535ix z ok 10tkm na tacho a wiec juz dotarte jak by nie bylo. Otoz zrobilem nim prawie 2500km w cyklu autostrada/niezabudowany/miasto 40/40/20. Dodam ze polowa tej trasy byly 4 osoby na pokladzie a z 400km byla jazda 180-200km/h. Srednie spalanie z calej trasy wyszlo 10,5.

 

Z ciekawosci wlaczylem tez na trasie ok 100km niezabudowany/troche miasta tryb eco plus i... straszny mul sie zrobil ale spalanie 7,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę, to już parę Bawarek zjeździłeś. Proszę, napisz trochę o wrażeniach z jazdy 535xi, w porównaniu do innych silników na podobnym poziomie. Bo osobiście nie miałem okazji jechać tym modelem, a na forum to rzadko używany motor. Serdecznie z góry dziękuję!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

535ix z twinpower wiec zero turbodzuiry. Powiem szczerze ze w wiekszosci jezdze dieslami wiec do wysokich obrotow musialem sie przyzwyczaic.

Swietny jest 8 biegowy automat ZF, warty swojej ceny i dobrze dobrane tryby sport+ sport comfort i eco. Kilka aut w jednym :). Eco skierowany wylacznie na oszczedzanie paliwa - tam nie ma przyjemnosci z jazdy - taki W124 :). W porownaniu do trybu sport oczywiscie. Zartuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś zrobiłem trasę Poznań - Katowice przez Łódź BMW 528i xd. Kupiony jako demo, 3000 przebiegu. Autostrada srednia 150 km/h, potem korki w Łodzi, gierkówka w tempie około 130-140 km/h. Średnie spalanie 9,8 l. Według mnie to wynik bardzo przyzwoity. X1 2,3 xd żony pali więcej bo około 11 przy podobnych warunkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś zrobiłem trasę Poznań - Katowice przez Łódź BMW 528i xd. Kupiony jako demo, 3000 przebiegu. Autostrada srednia 150 km/h, potem korki w Łodzi, gierkówka w tempie około 130-140 km/h. Średnie spalanie 9,8 l. Według mnie to wynik bardzo przyzwoity.

 

 

Dla mnie to byłaby porażka przy 4 cylidrowym silniku. W takich warunkach co ty przeprowadziłeś, to jest spalanie mojej M54. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to byłaby porażka przy 4 cylidrowym silniku. W takich warunkach co ty przeprowadziłeś, to jest spalanie mojej M54

Pozwolę się nie zgodzic z kolegą. Jakby ktoś wcześniej napisał że takich warunkach to auto tylko tyle pali to najprawdopodobniej bym zamówił 528xi a w związku z tym że wcześniejszy doniesienia krążyły w okolicach 12-14 l to padło na 525xd. NIe uważam że liczba cylindrów ma tu jakiekolwiek znaczenie w przeciwieństwie do tego czego pragnęliby posiadacze starszych egzemplarzy. Uważam że spalanie w 5er z xdrive, a więc samochodzie o jakieś 400 kilo cięższym od e46, i 245 konikami w okolicy 10l to bardzo przyzwoity wynik niezależnie od tego czy miałaby 4,6 czy 8 cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.