Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jak znajdziesz lepszy serwis, to daj znać (bo sam szukam). Regeneracji Turbiny tam nie polecam (nie mają chyba jeszcze doświadczenia). Jednak tak jak napisałem wcześniej, to pierwszy warsztat w mojej karierze który przyznał się do błędu i sam wziął na siebie wszystkie koszty z tym związane. To moim zdaniem świadczy o klasie warsztatu.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Jak już pisałem moje BMW przebiera podczas odpalania na zimnym a i czasami podczas jazdy traci moc (tak jak by nie dostawał paliwa na któryś z cylindrów), zastosowałem dodatek do paliwa Castrol TDA lecz był za słaby i nie poradził sobie z czyszczeniem wtryskiwaczy (czynność od której radził zacząć mechanik).

 

Kupiłem na stacji paliw dodatek o nazwie "Xeramic Extra Cleaner Diesla" - typowo do czyszczenia wtrysków.

 

Efekt jest taki, że samochód lepiej odpala, nawet teraz kiedy są temperatury niższe od tych przy których ostatnio sobie nie radził. Obecnie odpala prawie, że bez przebierania nawet przy temperaturze 1 stopnia i po nocy z temperaturą ujemną.

 

Poczekam dalej i opiszę czy efekt końcowy będzie zadowalający.

Opublikowano
Panowie dajcie sobie spokój z szukaniem tego telepania. Ja mam bumę od 2009 r i zawsze to samo, przy lekkim mrozie zawsze przez pierwsze 2 sek przebiera jakby nie paliła na wszystkie gary. Zmieniłem sterownik i świece w serwisie BMW, przeczyściłem wtryski liqui moly tym najlepszym potem dałem wtryski do zbadania i wyszło w normie a buma jak rano przebierała tak dalej przebiera. tak wiec można inwestować bez skutku. Myślę ,że w Polsce mamy paliwo do d.... i tyle.szkoda czasu i kasy ja już to olewam.
Opublikowano

Ja zalałem Liqui Moly, wymieniłem świece żarowe (stare były jak się okazało sprawne) oraz wymieniłem koło pasowe. Od tygodnia objaw nie występuje, jednak nie mam pewności która z napraw pomogła.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja wlałem Liqiu Moly do baku (cała puszka + gnojówka do pełna) i dalej przebiera. Zobaczę jak się skończy bak, na którym teraz jeżdżę. Na wiosnę wymieniałem świece.
Opublikowano
Ja mam wrażenie, że koło pasowe ma tutaj coś do rzeczy. Silnik łagodniej odpala i pracuje spokojniej na biegu jałowym, zniknęło też lekkie buczenie przy zdecydowanym przyśpieszaniu przy mniej niż 2 tyś obr/min. Ja na pewno mam wtryski do regeneracji i żaden środek do czyszczenia im już nie pomoże, niedługo też się za nie biorę.
Opublikowano

Jak złożyłem nowe świece a później nowy sterownik (bo padł totalnie) to różnica w odpalaniu i kulturze pracy silnika (po odpaleniu zimnego silnika przy ujemnych temperaturach) kolosalna.

Przebieranie silnikiem (nieduże) przez parę sekund miałem przy dwóch niesprawnych świecach (wymieniłem wszystkie), a po roku padł jeszcze sterownik i już jesienią wyczułem że coś jest nie tak - padł sterownik na wszystkie świece.

 

W e46 320d CR padły mi wszystkie świece i auto mocno przebierało (choć odpalało do -15'C), po wymianie świec w największe mrozy nie było najmniejszych problemów z odpaleniem, oraz silnik po odpaleniu pracował bardzo stabilnie.

 

Jakość ropy też tu ma spore znaczenia. Ja zawsze zimą dolewam depresator Skydda.

http://allegro.pl/listing.php/search?category=3&change_view=1&order=d&string=skydd

U mnie ropa nigdy nie przymarzła, ale zmam ludzi którzy zatankowali ropę na Bliskiej i Orlenie. Gdy zimnie auto odpaliło w większe mrozy z trudem, to silnik pracował gorzej niż w starym traktorze, wtryski strasznie hałasowały. Po zmianie ropy było już normalnie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Wszyscy jeździmy na paliwie z Orlenu, niezależnie czy jest to BP, Shell czy Statoil.

Wyjątek stanowią stacje Lotos, Petrochemia Płock i Rafineria Czechowice.

Najważniejsze, by paliwo było świeże.

Ale to tak na marginesie :mrgreen:

Opublikowano
Wszyscy jeździmy na paliwie z Orlenu, niezależnie czy jest to BP, Shell czy Statoil.

Wyjątek stanowią stacje Lotos, Petrochemia Płock i Rafineria Czechowice.

Najważniejsze, by paliwo było świeże.

Ale to tak na marginesie :mrgreen:

 

Niby tak, ale ja odczuwam różnicę w pracy silnika. W przypadku Bliskiej, Orlenu i Lukoil w 9 przypadkach na 10 wyraźnie słyszę wtryski podczas przyśpieszania (na początku myślałem nawet że to zawory mi grają w silniku). Po przejściu na paliwo z Shella (zwykłe) nastała cisza i nie słychać pracy wtrysków. W moim silniku (3.0d 231km) są "wtryski" piezoelektryczne, które są wrażliwe na jakość ropy.

 

W E46 320d CR nie odczuwałem większej różnicy pomiędzy zwykłymi paliwami z różnych stacji, z tym że przy paliwie Shell V-Power Diesel praca silnika była cichsza i łagodniejsza (spalanie i osiągi raczej zbliżone do innych paliw).

Shell ma na pewno inny pakiet dodatków i twierdzę że na 100% paliwo nie jest identyczne (choć być może jest produkowane przez Orlen).

Shell V-Power kiedyś był tylko z importu z Niemiec, teraz nie wiem jak z tym jest.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Mały offtop.

Gdzie można znaleźć info na temat stanu świec żarowych w INPIe albo DIS'ie?

 

Dzięki!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Na temat samego stanu to nie znajdziesz nic - jedynie w przypadku awarii pojawi Ci się błąd w DDE w stylu 421x, Glow plug, cylinder x, activation, Open circuit - gdzie x to nr cylindra. To opis błedu z DISa, INPA wywali Ci ten sam kod błedu, czasem jeszcze sterownik może być trzaśnięty kod 4203.

 

W DISie możesz wymusić działanie świec w funkcjach serwisowych - o ile potrzeba to znajdę gdzie dokładnie to jest.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Niestety u mnie klapa. Dalej przebiera a na dodatek traci moc podczas jazdy.

 

Podjechałem do serwisu o którym już wczesniej wspominałem i potwierdziła się wcześniejsza diagnoza - WTRYSKIWACZE DO WYMIANY.

 

Klapa.

Opublikowano
Na temat samego stanu to nie znajdziesz nic - jedynie w przypadku awarii pojawi Ci się błąd w DDE w stylu 421x, Glow plug, cylinder x, activation, Open circuit - gdzie x to nr cylindra. To opis błedu z DISa, INPA wywali Ci ten sam kod błedu, czasem jeszcze sterownik może być trzaśnięty kod 4203.

 

W DISie możesz wymusić działanie świec w funkcjach serwisowych - o ile potrzeba to znajdę gdzie dokładnie to jest.

 

Dzięki za info.

 

Co do samych świec żarowych.

Mi zeszlej zimy samochód palił na 3 gary :(.

Sam wymienialem świece.

Pomimo, że nie sypało błedami w INPIE, jedna świeca nagrzewała się znacznie wolniej i do mniejszej temperatury niż pozostałe, ale działała :duh: .

Sprawdziłem to poprzez podłączenie ich do prostownika (porządnego liniowego a nie biedronkowych impulsowych) i obserwowanie czasu nagrzewania.

Polecam podłączać dwie szeregowo, tj. nie sprawdzać jednej napięciem 12V.

Gdzieś czytałem, że napięcie wstępnego podgrzewania świec to właśnie 6V, może się mylę...

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Podając 12V na świece żarowe (jak to robią niektórzy magicy, podłączając je do testów bezpośrednio do akumulatora) można bardzo szybko je spalić.

 

Widziałem kiedyś patent w VW Golf III, jak gościu podłączył świece bezpośrednio do akumulatora. Podobno grzały, ale jak długo to nie wiem :wink: Rozłączał je bezpośrednio pod maską, czasami o tym zapominał i też później nie mógł odpalić, bo akumulator siadał.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Witam ponownie.

 

Niestety u mnie klapa. Dalej przebiera a na dodatek traci moc podczas jazdy.

 

Podjechałem do serwisu o którym już wczesniej wspominałem i potwierdziła się wcześniejsza diagnoza - WTRYSKIWACZE DO WYMIANY.

 

Klapa.

 

U mnie taka sama diagnoza :cry2:

Mechanik wymienił wszystkie 4 niedziałające świece, sterownik sprawny, nadal przebiera.

Orietuje się ktoś jaki jest koszt regeneracji wtrysków?

Opublikowano

Luki82 jeśli chodzi o koszt nowych wtryskiwaczy do mojej BMW 320d 150km to koszt ok 1100zł/szt

 

Regeneracja wygląda następująco:

 

Najprostsza a zarazem najczęstsza naprawa to wymiana uszczelniaczy i końcówek koszt +/- 300 zł/szt

 

Czasami trzeba wymienić jeszcze gniazdo wtryskiwacza a to dodatkowe koszty co czyni w sumie +/-700 zł/szt

 

Nie zależnie gdzie dzwoniłem i pytałem koszta są zbliżone.

 

A jaki masz przebieg ??

Opublikowano
bunia przebieg ma już słuszny, bo 225 tys nastukane. w poniedziałek jadę do fachury, ponoć dobry w tym temacie, ma obejrzeć i coś zaproponować. z tego co piszesz to nie są jakieś potężne wydatki, więc się trochę uspokoiłem.
Opublikowano

Wtryskiwacze Bosch czyli takie jak w naszych BMW to proste konstrukcje i przede wszystkim dające się naprawić (zregenerować) i są dość trwałe.

 

Należą do wtryskiwaczy elektromagnetycznych i w sprzyjających okolicznościach mogą wytrzymać nawet 300 tyś. km, już na pewno nie mniej jak 180-200 tyś. km.

 

Wtryski Bosch cechują się też dużą i łatwą dostępnością części.

 

Japońskie Denso mają podobna wytrzymałość lecz są ogromne problemy z dostępnością części.

 

Wtryskiwacze Delphi są wrażliwe na złe paliwo i pomimo sterowania elektromagnetycznego raczej nie wytrzymują więcej niż 200 tyś. km. można je za to łatwo naprawić.

 

Najmniej trwałe są nowoczesne wtryskiwacze piezoelektryczne i tu granicą nie do pokonania jest często przebieg 150 tyś. km. a co najgorsze są nienaprawialne.

 

Reasumując cieszmy się, że nasze BMW posiadają wtryski Bosch, proste i tanie w naprawie.

Opublikowano

widzę,że nie ma sensu szukać przyczyn przebierania. Wczoraj stwierdziłem ,że moja jak wrzucę na P lub N tez lekko przebiera ale na D tego nie czuć , nawet jak stoje na światłach.

Przebieg mam 202 tys w zeszłym roku mechanik z Boscha powiedział mi ,że wtryski są w normach ale na inpie widac,że jeden więcej leje. Poczekam, aż się coś bardziej sknoci aby w ciemno nie wymieniać części. Zresztą takie objawy już miałem w zeszłą zimę a latem lekko ustało.Szkoda mi tylko prawie nowego DPFu

 

w zasadzie pojawia sie dylemat czy kupić na allegro używkę z niewiadomą przeszłością czy może http://allegro.pl/wtrysk-wtryski-wtryskiwacze-bmw-e90-e91-e87-i2810250862.html gdyż o regenerowanych też słyszałem złe opinie

 

EDIT

dziś sprawdziłem i już wiem - odpowiedz tu w pierwszym poście viewtopic.php?f=70&t=204521&p=1494122#p1494122

Opublikowano
Panowie dajcie sobie spokój z szukaniem tego telepania. Ja mam bumę od 2009 r i zawsze to samo, przy lekkim mrozie zawsze przez pierwsze 2 sek przebiera jakby nie paliła na wszystkie gary. Zmieniłem sterownik i świece w serwisie BMW, przeczyściłem wtryski liqui moly tym najlepszym potem dałem wtryski do zbadania i wyszło w normie a buma jak rano przebierała tak dalej przebiera. tak wiec można inwestować bez skutku. Myślę ,że w Polsce mamy paliwo do d.... i tyle.szkoda czasu i kasy ja już to olewam.

 

Zgadzam się z tą opinią,... dlaczego?

 

Otóż jak już pisałem wcześniej mam identyczne objawy jak w temacie. Auto przebiera obrotami po odpaleniu na zimnym silniku, trwa to jakieś 1,5-4 sekund, ponadto miałem problemy z utratą mocy podczas jazdy tak jak by któryś z cylindrów podczas jazdy tracił kompresję.

 

Pierwsza diagnoza - uszkodzone 2 wtryski (jeden już lał, drugi do naprawy)

Czyszczenie preparatami do paliwa nie przyniosło skutków.

 

Następna diagnoza w serwisie BMW potwierdziła powyższą usterkę wtrysków lecz co do przebierania podczas odpalania na zimnym silniku to według fachowców z serwisów norma i nie ma to nic wspólnego z wtryskami, których złe działanie objawia się utratą mocy podczas jazdy.

 

Wtryski oddane do pompiarza, 2 naprawione kompleksowo a dwa przeczyszczone.

 

Uzasadnienie tego, że się zgadzam z opinią rasta78:

Po naprawie wtrysków i sprawdzeniu parametrów pracy silnika i podzespołów, które są w normie rezultat jest taki, że auto dalej przebiera rano podczas odpalania lecz nie traci mocy podczas jazdy co działo się przed czyszczeniem wtrysków (jak na razie nie traci mocy bo sprawa jest świeża - będę informował dalej czy skutek jest do końca pozytywny bo nie chcę zapeszać).

Opublikowano
Usunąłem mój problem przebierania kazałem mechanikowi wymienić świece żarowe choć po sprawdzeniu okazały się być dobre nic innego do głowy mi nie przychodziło bo skoro pojawiało się przy niższych temp.i co się okazało świece sprawne ale jedna z nich nie grzała jak powinna 3 przebarwione na końcówkach jedna czarna. Problemu się pozbyłem :P
Opublikowano
Usunąłem mój problem przebierania kazałem mechanikowi wymienić świece żarowe

 

Ja zacząłem od świec żarowych co nic nie dało. Problem z przebieranie mamy też w okolicach +2, +3 stopniach a wtedy świece żarowe nie odgrywają większej roli.

To raczej nie świece, rasta78 też wymienił świece i nic.

Być może w twoim specyficznym przypadku tak jest.

Opublikowano
Podbnie u mnie. Świece wymienione na Beru, sterownik regenerowany, błędy z kompa znikneły. Pracuje jak zimny maluch zaczynając już gdzieś od +5. Wkurzające to delikatnie powiedziane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.