Skocz do zawartości

320d podczas odpalania przebiera


betax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem jak jest ok. 5stopni to zaczyna przy odpalaniu zimnego silnika przebierać (nierówno chodzi) po dodaniu gazu jest ok. Sprawdzane na kompie i nic nie ma żadnych błędów. Jak ciepły nie ma tego objawu podczas jazdy też wszystko ok. Proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie sądzę miałem w zeszłym roku padniety sterownik swiec (nie grzała żadna) i były tylko 2-3 bardzo delikatne szarpnięcia po odpaleniu. Gdyby nie to że jestem przeczulony na wszelkie niedomagania pewnie bym nie zauważył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. świece do sprawdzenia, wymiany

2. Jeśli po wymianie wszystkich świec komputer pokazuje dalej niesprawne swiece to sterowink do naprawy/wymiany

3. Sprawdzić parametry wtryski przy rozruchu na zimnym siniku

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik wymieniony był miesiąc temu w serwisie. Myślę że raczej świece ale wolałem się upewnić bo objaw pojawił się wraz z niższą temperaturą. Nie ma żadnych błędów po podłączeniu kompa i dlatego dylemat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp powinien pokazać spalone świece. U mnie w E91 pokazał dwie spalone chyba na 2 i 5 cylindrze i zgadzało się to w rzeczywistości. Wymieniłem wszystkie.

W E46 miałem kiedyś spalone wszystkie 4 świece i auto odpalało tak do - 15'C, z tym że przez pierwsze sekundy trochę nierówno pracował silnik.

Proponuję ci na początek zmienić / zatankować dobrą, sprawdzoną ropę i profilaktycznie podładować akumulator.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja bym zaczął od sprawdzenia sterownika - u mnie wymiana zajęła 10 minut a wykręcanie świec to już trochę grubsza robota

 

Kolego, a sam wymieniałeś ten sterownik? Mechanik mi mówił, że trzeba dolot demontować. Wtedy to już można świece wymieniać.

Kiedyś Natek opisywał wyjęcie sterownika. Czy podobnie było u Ciebie?

 

pzdr.

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybiło mi dzisiaj jeszcze kontrolkę od DPF na wtorek jestem umówiony w Stando serwis we Wrocławiu zobaczymy co oni na to. Na necie znalazłem że to może być wina zapchanego DPF. :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a sam wymieniałeś ten sterownik? Mechanik mi mówił, że trzeba dolot demontować. Wtedy to już można świece wymieniać.

 

Wymienialem w warsztacie bez zdejmowania kolektora ani rozbierania czegokolwiek. Tak jak pisalem calosc 10 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wygląda kontrolka dpf ?

wie ktoś może jak przebiega proces wypalania w naszych 3 320 163km, czy ona uprzedza o tym komunikatem czy może wysyła polecony ;) czy może dzieje się to w ukryciu :), co ile km robi tą toaletę itd....

 

W BMW wyszli z założenia, żeby nie niepokoić kierowcy jakimiś bzdurnymi kontrolkami palącymi się na desce, zwłaszcza, że w BMW wszystko i zawsze działa tak jak powinno więc po co. W BMW wola, zeby ludzie nie wiedzieli kiedy proces wypalania jest potrzeby, kiedy się rozpoczyna, kiedy kończy i czy warto jeszcze nie gasić silnika, żeby zakończył się w pełni powodzeniem. Oni wolą, żeby kierowcy mieli problem z przytykającymi się filtrami (rzadziej) i ciągłym przybywaniem oleju (częsciej) w wyniku częstych prób wypalania DPFa.

 

...a wystarczyłoby w Menu dać opcję, że chcesz aby auto sygnalizowało wypalanie DPFa lub nie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w e91 320d przy 3 niesprawnych świecach(wyszło na kompie) jest tragedia przy odpalaniu, szarpie i trzęsie jak traktor, do tego sporo dymi. Świece już zamówione. Błąd DPF może wynikać ze spalin które w tym przypadku w większej ilości trafiają do DPF, w moim pokazało błąd sondy lambda (auto bez filtra). Także - jak radzi większość sprawdzenie świec. Potem kasowanie błędów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF wydmuchany ciśnienie było duże a to że trzęsie mam się umówić na sprawdzenie wtrysków prawdopodobnie któryś na zimnym może już prosić o wymianę :? .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jak na razie za ciepło ale zmieniłem paliwo zatankowałem na BP i do tego dolałem preparatu na czyszczenie układu jak na razie problem nie wraca odpalałem po tym zabiegu przy 3 stopniach i zapalił od strzała po nocy wcześniej przebierał już przy 5 stopniach. Na razie nie tykam może to wina paliwa czas pokaże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam gorąco wszystkich użytkowników forum.

 

Dołączam do tematu, co prawda mam BMW 320d E46 lecz objawy podczas odpalania mam identyczne jak betax czyli podczas odpalania tak ok 5 stopni jakieś 4-5 sekund auto zapala jakby na nie wszystkie cylindry, ustaje to po tym krótkim czasie lub jak szybko dodam trochę gazu.

 

Byłem z tym u mechanika, miałem robione szczegółowe testy pod komputerem i wyszło, że dwa wtryski nie pracują prawidłowo (tzn. z tego co pamiętam jeden "leje" a drugi też coś nie domaga) co może być wynikiem nagromadzonego nagaru na wtryskach.

 

Zastosowane działanie:

Mechanik radził zacząć od prostego czyszczenia wtryskiwaczy. We własnym zakresie kupiłem dodatek do paliwa CASTROL TDA 250 ml, który stosuje się w dawce 10ml na 10l ON. Na razie wyjeździłem tylko 30ml preparatu ale dziś przy 3 stopniach zapalił jakby lepiej. Nie chcę zapeszać ale jeszcze zatankowałem dodatkowo lepsze paliwo, najlepsze jakie mam w okolicy BP ULTIMATE DIESEL.

 

Zobaczę na efekty końcowe.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzbin dobrze by było abyś podpiol się samochodem pod komputer. Co do dodatku to ten co ja zastosowałem to nie jest taki typowy i radykalny do czyszczenia wtryskiwaczy. Jeśli zamierzasz dodać do baku preparat to rozsądniejszym i pewniejszym było by dodać coś typowo do czyszczenia wtrysków. Poczytaj sobie o środku Forte' - drogi ale chyba sensowny. Widziałem że jest do kupienia na Allegro. Tak czy inaczej od czegoś czyszczącego trzeba zacząć. U mnie jak nie będzie wyraźnej poprawy to zastosuje coś mocniejszego ale markowego (nie tanioche za 14zł).

Warto też tankować lepsze paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu miałem walnięty wtryskiwacz w Mietku C200 w203. Lał paliwo do cylindra (kopcił przy przyspieszaniu) i co jakiś czas czuć było lekkie drgania na kabinie.

 

Czytałem o płukankach wtryskiwaczy od Liqui Moly albo Valvoline. Może od tego zacznę.

Sprawdzałem na kompie w ASO i o wtryskiwaczach komputer nic nie wykazał.

 

Edit:

Choć z drugiej strony jak patrzę na takie filmiki na youtube

http://www.youtube.com/watch?v=gH_aE_OVHRI&feature=related

Mam wrażenie, że taka płukanka wymaga dodatkowej instalacji. (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak na pewno znacznie większe stężenie jest osiągnięte przy takim sposobie płukania jak na filmiku.

 

No ja niestety na razie nie mam dobrych wieści gdyż dziś jak odpalałem to znowu to samo (a jeszcze z samego świtu pisałem o poprawie a tu klapa).

 

Kupiłem na Shellu jak tankowałem jakiś środek typowo do czyszczenia wtryskiwaczy, w który i tak sam nie wieżę...., entuzjazm spadł.

 

No nic muszę poszukać jakiegoś porządnego serwisu BMW w okolicach Nowego Targu gdyż jak czytam na forum to nie koniecznie mogą być to wtryskiwacze, mimo tego że komputer je wykazał.

 

Czy można takiej diagnozie zaufać w 100% ??

 

No i gdzie można znaleźć naprawdę rzetelny serwis ??

 

Chcę już zamknąć ten problem, zostawić nawet na tydzień samochód ale odebrać go sprawnego a nie tułać się po mechanikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do Gładyska w Krakowie. Wprawdzie nie wyszła im naprawa mojej turbiny (nie myli się tylko ten, kto nic nie robi), jednak przyznali się do błędu i zwrócili koszt regeneracji oraz zamontowali nową z rabatem. Zostawiłem u nich cały samochód, jeżeli już naprawiać to kompleksowo w jednym miejscu a nie kłócić się z dwoma warsztatami co kto spieprzył (montaż vs naprawa). Moje wtryski być może jeszcze w tym roku u nich wylądują z uwagi na dobrą renomę wśród znajomych, którzy z tej usługi u nich korzystali.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.