Skocz do zawartości

330d buczenie na wolnych obrotach po wymianie kola pasowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. W e46 padlo kolo pasowe. Wymienione na nowe firmy IJS. W nowym zestawie bylo rowniez kolo na alternator, jednak mechanik go nie wymienial, gdyz stwierdzil, ze to zamontowane w samochodzie posiada wolnobieg, a to nowe w zestawie jest zwykle. Zalozone zostaly nowe paski Conti i po odpaleniu na wolnych obrotach pojawia sie straszne buczenie. Twierdzi on, ze do wymiany kwalifikuje sie kolo na alternatorze albo/i napinacz paska. Dziwna sprawa, poniewaz przed awaria kola pasowego takiej akcji w ogole nie bylo. Gdy doda sie troche gazu, buczenie ustaje. Moge liczyc na Wasza porade?
Opublikowano
Witam. W e46 padlo kolo pasowe. Wymienione na nowe firmy IJS. W nowym zestawie bylo rowniez kolo na alternator, jednak mechanik go nie wymienial, gdyz stwierdzil, ze to zamontowane w samochodzie posiada wolnobieg, a to nowe w zestawie jest zwykle. Zalozone zostaly nowe paski Conti i po odpaleniu na wolnych obrotach pojawia sie straszne buczenie. Twierdzi on, ze do wymiany kwalifikuje sie kolo na alternatorze albo/i napinacz paska. Dziwna sprawa, poniewaz przed awaria kola pasowego takiej akcji w ogole nie bylo. Gdy doda sie troche gazu, buczenie ustaje. Moge liczyc na Wasza porade?

Kolego mam to samo co ty, tyle że u mnie jest to buczenie nie takie uciążliwe ale występuje, ja nawet nie wiem kiedy wystąpiło bo wymieniałem dwumasę sprzęgło kompletne, poduchy silnika i skrzyni, koło pasowe na wale, wszystkie napinacze i rolki i paski i buczy nadal ale koła na alternatorze nie wymieniałem, tylko czy ono może generować takie buczenie :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
sprawdź sprzęgło klimy, ono tak może buczeć... po wyłączeniu klimy tak samo się dzieje? najlepiej by było obsłuchać dokładnie skąd dochodzi ten dźwięk. do głowy przychodzi mi jeszcze buczenie visco.
Opublikowano

Najdziwniejsze jest to, ze przed wymiana takiej akcji nie bylo. Na postoju, gdy krece kierownica te "buczenie" nasila sie i obroty delikatnie spadaja. Nasuwa mi sie mysl napinacza. Moze przy poprzednim pasku zastal sie on w danej pozycji i teraz jest z nim problem.. Jutro uderze na kanal i sam bede kombinowac, cos patrze ze w dzisiejszych czasach to strach oddawac samochod do mechanika :P Czy ktos jest w stanie powiedziec, czy w 330d wystepuje kolo na alternatorze z tym sprzegielkiem? Mechanik twierdzi, ze to ono moze generowac taki dzwiek..

 

Klima jest wylaczona, takze ta kwestia odpada.

Opublikowano

Przepraszam, że post pod postem. Dziś spędziłem pół dnia przy samochodzie i wniosek następujący. Buczenie objawia się, ponieważ pasek wielorowkowy na wolnych obrotach jest tak luźny, że lata jak szmata, głównie widać to na odcinku dolnym pomiędzy alternatorem a głównym kołem pasowym. Koło alternatora, które było dołączone do zestawu przy nowym kole pasowym fimy IJS jest jednokierunkowe, zatem nie rozumiem, dlaczego mechanik go nie zamontował. Stare w pojeździe jest stałe i nie posiada tejże funkcji - poprzedni właściciel coś majstrował? Czyżby gwinty w tych kółkach były inne i mechanik nie podjął się wymiany? Chyba raczej nie powinno tak być, są raczej jakieś normy. Napinacz powinien być w porządku gdyż aktualnie jest on w pozycji naciągniętej do oporu, także sytuacja nietypowa. Pasek założony Conti 2080 - katalogowo. Pozostaje opcja wymiany koła pasowego na alternatorze lub montaż krótszego paska wielorowkowego. Przerabiał ktoś już podobny temat?

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
Przepraszam, że post pod postem. Dziś spędziłem pół dnia przy samochodzie i wniosek następujący. Buczenie objawia się, ponieważ pasek wielorowkowy na wolnych obrotach jest tak luźny, że lata jak szmata, głównie widać to na odcinku dolnym pomiędzy alternatorem a głównym kołem pasowym. Koło alternatora, które było dołączone do zestawu przy nowym kole pasowym fimy IJS jest jednokierunkowe, zatem nie rozumiem, dlaczego mechanik go nie zamontował. Stare w pojeździe jest stałe i nie posiada tejże funkcji - poprzedni właściciel coś majstrował? Czyżby gwinty w tych kółkach były inne i mechanik nie podjął się wymiany? Chyba raczej nie powinno tak być, są raczej jakieś normy. Napinacz powinien być w porządku gdyż aktualnie jest on w pozycji naciągniętej do oporu, także sytuacja nietypowa. Pasek założony Conti 2080 - katalogowo. Pozostaje opcja wymiany koła pasowego na alternatorze lub montaż krótszego paska wielorowkowego. Przerabiał ktoś już podobny temat?

 

Pozdrawiam :)

Kolego, jak pisałem wyżej wymieniałem cały napęd pasowy w swoim aucie, wszystko oprócz koła pasowego na pompie wspomagania i koła pasowego alternatora i wniosek jest taki, że buczenie może być spowodowane przez to koło na alternatorze które może być uszkodzone, ja mam również koło na alternatorze stałe, tylko nie sprawdzałem przed wymianą czy to koło alternatora miało jakieś luzy. Kolego jeśli masz nowe to koło to po prostu wymień i napisz czy jest poprawa, racze z krótszym paskiem bym nie ryzykował bo można narobić więcej szkód niż pożytku.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
ale kolega plot3kkk wymienił koło pasowe firmy IJS i ja tosamo zrobiłem i mi pasek skacze na odcinku koło pasowe wału a alternator i powstaje takie buczenie po spryskaniu WD40 cichnie na momęt i zastanawiam się czy te koła tej firmy nie są jakies trefne ?
Opublikowano

Witam. Podobnie się dzieje w 530d E39. Zacząlem od większej rolki prowadzącej i nic nie pomogło. Następnie założyłem krótszy pasek i nadal jest tak samo. Kolega założył kiedyś u siebie koło alternatora ze sprzęgłem i pomogło. Niestety do BMW nie mogłem nigdzie znalezc takiego koła. Prawdopodobnie pasuje od jakiegoś mercedesa , tylko jest troche szersze z tego co się dowiedziałem. On sam tego nie robił i dokładnie nie jest pewien jaki to był model. W tygodniu poszukam starego koła od 3.0d bo gdzies mam i zacznę coś szukać. Pozdr

 

tutaj coś było o tym , ale w moim przypadku nie pomogło

viewtopic.php?f=72&t=118803

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.