Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Parę dni temu po diagnostyce dowiedziałem się, że na 6 wtrysku mam okolo +4, na pierwszym +2, na pozostałych ok no i w związku z tym trzeba pomysleć o tych wtryskach - faktycznie autkiem czasem odrobinkę buja, poza tym żadnych objawów typu kopcenie itp. Wczoraj chciałem sam sprawdzić INPA jak się to ma, bo mam zamiar zalać jakieś STP pojeździć i porównać wyniki. Wiem gdzie tego szukać w INPIE, ale po włączeniu tego menu kiedy pojawia się ekran z pomiarem korekt dawek próbuję uruchomić silnik i nie da się - kręci ale nie odpala. Jak odłączę cały interface - odpala bez problemu.

Jak wchodzę w INPA w silnik - DDE 5.0 for M57 to ostrzega mnie o jakiejś niezgodności wersji, ale jak się kliknie OK to przechodzi dalej - też tak macie? Mam INPĘ 5.0.2

I najważniejsze pytanie? Czy mogę najpierw odpalić auto i dopiero potem na odpalonym podłaczyć interface i wejsc w menu sprawdzania korekt? Nic nie uszkodze ani nie zepsuje? Nie widze innego wyjscia, a z drugiej strony strach jest zeby czegos nie skopcic bo portfel moze tego nie wytrzymac. Pomozcie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie tez tak jest.Najpierw odpalam auto potem podpinam fejsa i jest ok.
Opublikowano
Dzięki za info, sprawdziłem, potwierdzam. Po odpaleniu auta, podpinam interface, potem usb do wylaczonego kompa, wlaczam kompa, potem inpe i da sie sprawdzic - nic sie nie dzieje. Mozna zamknac. Pozdrawiam.
Opublikowano

pozwólcie, że się tu podepnę.

 

Chodzi o diagnozę które wtryski wymienić. Silnik starszy 184 konie oczywiście 530d

Silnik trochę nierówno pracuje w zakresie wolnych do 1500 obrotów, powyżej jest ok czyli nie odczuwalne. Tak jakby czasem jeden cylinder odpadał. Teraz prośba o pomoc w diagnozie który lub które to wtryski. Największe różnice w obr/min występują na cylindrze 3 i 6 jednak patrząc na wskazania wtrysków największe korekcje ma wtrysk 1 i 3

Kolejne odłanczanie wtrysków jakoś nie dało miarodajnego wyniku, może po tych screenach ktoś coś wydedukuje?

maciekE60 oświeć mnie ten STP to jakiś uszlachetniacz co może pomóc? Pochwal się wynikami.

 

Przy okazji dwa pytania o pompy ale to dotyczy chyba tylko e39?

- progową: raz doczytałem, że powinno być 3,8 - 4 bar w innym miejscu, że odcina dopiero kiedy spadnie poniżej 2 bary, ja mam na samym zapłonie 3,54 bar, po zapaleniu na wolnych 3,7 bar przy 2000 obrotów 3,6 bar a przy 3200 obrotów 3,4 bar. Co o tym myślicie? Za głośna nie jest ale spokojnie ją słyszę po włączeniu zapłonu.

 

-pompa w zbiorniku paliwa, może ktoś wie czy ona tylko wyrównuje poziomy między komorami czy też daje jakieś wstępne ciśnienie? U mnie napewno coś z nią nie tak, lewa komora pusta a prawa 14,5L.

Przy 10L w zbiorniku juz nie odpala, słychać wtedy jak pompka popiskuje. Jeśli ta pompka tylko wyrównuje poziomy to na razie odpuścił bym sobie do lata.

Pozdrawiam

http://img593.imageshack.us/img593/5110/obrotynacylinderwolneob.th.jpg obroty na poszczególny cylinder - wolne obroty

http://img818.imageshack.us/img818/3541/obrotynacylinder1000obr.th.jpg obroty na poszczególny cylinder - 1000 obr

http://img231.imageshack.us/img231/2156/obrotynacylinder1500obr.th.jpg obroty na poszczególny cylinder - 1500 obr

http://img809.imageshack.us/img809/3795/obrotynacylinder2000obr.th.jpg obroty na poszczególny cylinder - 2000 obr

 

http://img845.imageshack.us/img845/8332/wtryskiwolneobrotyzimny.th.jpg wtryski wolne obroty zimny

http://img828.imageshack.us/img828/5664/wtryskiwolneobrotyciepy.th.jpg wtryski wolne obroty ciepły

http://img442.imageshack.us/img442/2646/wtryski1000obr.th.jpg wtryski 1000 obr

http://img832.imageshack.us/img832/20/wtryski1500obr.th.jpg wtryski 1500 obr

http://img257.imageshack.us/img257/2539/wtryski2000obr.th.jpg wtryski 2000 obr

Opublikowano
Wtrysk na pierwszym cylindrze masz prawie na marginesie. Margines dla wtrysku jest +/- 3 jednakże jeśli wychodzi na plus to silnikiem zaczyna bujać a pozostałe wtryskiwacze próbują to wyrównać i dlatego przechodzą na -.
Opublikowano

Dzięki! Zapytam dla pewności gdyby przyszło mi do głowy samemu wymieniać, pierwszy cylinder to ten od strony chłodnicy?

Przy takim marginesie specyfiki typu STP mogą coś zmienić czy darować sobie?

Pozostałe pytania o pompy nadal mnie nurtują.

Opublikowano
Dzięki! Zapytam dla pewności gdyby przyszło mi do głowy samemu wymieniać, pierwszy cylinder to ten od strony chłodnicy?

Przy takim marginesie specyfiki typu STP mogą coś zmienić czy darować sobie?

Pozostałe pytania o pompy nadal mnie nurtują.

 

Pierwszy wtrysk to ten od strony chłodnicy ( nie zapomnij po wymianie dopisać wtrysku do komputera).

Spróbuj z STP ale wlej dwa razy z rzędu na dwa pełne baki. i dopiero po dwóch bakach z dodatkiem STP sprawdź jaka jest różnica i czy w ogóle jest. Nie wiem jakie paliwo tankujesz to i nie wiem czy STP coś da.

Pompa progowa jak spanie poniżej 3 barów to trzeba się zastanowić. Pompa w baku to inna historia, może popiskiwać i działać. Generalnie auto powinno ci palić, czy masz jakieś błędy w silniki ?

Opublikowano

W silniku tylko sporadycznie błąd Glow plug relay (chyba tak się to nazywa) wymienię go niebawem.

Samochód odpala bez problemu tylko gdy jest ciepły i zgaszę to po 20 min. potrzebuje 2-3 obroty rozrusznika więcej niż na zimno. Poza tym kiedy w baku poziom spadnie do ok. 12l potrafi zgasnąć w trakcie jazdy. To akurat nie problem bo przeważnie zbiornik jest pełny.

Aha, lubi trochę zadymić przy ostrzejszym dodaniu gazu lub kick down ale tylko za pierwszym razem, potem w trasie to mija. Czy to może być wina wtrysku?

Tankuję zawsze na Orlenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.Mam pytanie,czy w e61 530d 218KM mozna zrobic reset korekcji wtryskow tak jak w e39?Posiadam teraz Inpe po niemiecku i za bardzo sie nie orietuje czy ta opcja jest wogole dostepna.Inpa to EA-90X.Z gory dziekuje.
Opublikowano

some_one - to może być wina wtrysku, zalej stp tak jak ci pisałem i sprawdź po dwóch bakach jakie masz odczyty, może któryś wtrysk już niestety do wymiany - jak byś potrzebował używanych części to daj znać

gk tds - chcesz sobie poprawić samopoczucie tym zerowaniem korekt ? Nie wiem po co w ogóle taką funkcje tam dali skoro i tak to nie zmieniło działania samego wtryskiwacza. Niestety w E61 niema takiej możliwości.

Opublikowano

Podepne sie pod temat - skoro ja u siebie na 1 wtrysku mam -4 to oznacza to ze jest on do wymiany tak? (tak mi sie cos o oko obiło)

 

Jutro podepne sie pod autko i sprawdze dokladniej jak to u mnie wyglada.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
Jak masz dużo na minusie to pytanie jak inne wtryski. Zrób zrzut ekranu na biegu jałowym jak auto jest rozgrzane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.