Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do podłączenia tak jak fabryka dała, będzie trochę ciągnięcia kabli, ale do zrobienia :)

Chyba że ktoś jest burżuj i kupi gotowa wiązkę :lol:

Czasem wymagane jest jeszcze kodowanie (jak po podłączeniu nie działa, trzeba zakodować).

Mam manuala po angielsku z dokładną rozpiską - dotyczy dołożenia całego układu spryskiwaczy świateł tak jak w oryginale.

Jak ktoś chce, to dajcie maila, podeślę. :wink:

Opublikowano

Ja u siebie podłączyłem spryski pod przycisk intensywnego zmywania. Nie miałem intensywnego więc podmieniłem manetkę na tą z przyciskiem intensywnego zmywania i pod niego podłączyłem (za pośrednictwem przekaźnika - aby nie spaliły się PINy w manetce - całą instalację sprysków).

 

Schemat wygląda tak:

http://img684.imageshack.us/img684/2834/schematc.jpg

 

Sama instalacja wygląda tak (wolny PIN jest na + do pomki (kabel już przeciągnięty i czeka pod kolumną kierownicy na manetkę). Plus wezmę z klemy od aku - tej przy silniku (nie będę kombinował z podpinaniem pod światła itp):

http://img3.imageshack.us/img3/999/przekaznik.jpg

 

W mojej dotychczasowej manetce układ pinów w gnieździe manetki był taki:

http://img16.imageshack.us/img16/943/kostkaman.jpg

 

Tu zdjęcie mojej kostki auta wchodzącej w manetkę:

http://img849.imageshack.us/img849/6001/kostkap.jpg - PIN 6 i 7 są obsadzone kablami

 

Przewód z kabiny do komory silnika przeciągnąłem przez gumową zaślepkę, którą to już zresztą przeciągnięty był kabelek od alarmu, który dokładałem jak kupiłem auto.

http://img20.imageshack.us/img20/4043/przebicie.jpg

 

Mam nadzieję, że schemat jaki zrobiłem na szybko komuś pomoże jeśli będzie chciał tak podpiąc spryski pod przycisk "S" w podmienionej manetce.

 

Instalacja podpięta i wszystko działa idealnie.

Jakby ktoś pytał to w poliftowej manetce przycisk od intensywnego zmywania 'S' zwiera PINy nr 6 oraz 10. U mnie pod 6-tkę był juz doprowadzony kabelek z masa więc wystarczyło, że tylko z 10-tki wyprowadziłem kabelek z masą na przekaźnik i dalej wedle schematu na początku posta.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super, bardzo pomysłowo wykonane :cool2:

Sprysk działa ciągle, czy tylko po zapłonie/włączonych światłach?

Opublikowano

Nie bawiłem się w szukanie '+' po zapłonie więc działa nawet gdy światła lub silnik są wyłączone - wystarczy, że działa tak jak reszta urządzeń obsługiwanych manetkami, tzn kiedy kluczyk jest w stacyjce i przekręcony na pozycję I (bo dopiero wtedy jest w nich prąd). Kompletnie nie zależało mi na tym, aby sprysk działał dopiero po włączeniu świateł.

Najważniejsze, że sprysk działa wtedy kiedy ja chcę i uznam, że światła trochę słabiej świecą bo mi je syfem zarzuciło a nie wtedy kiedy komputer wyliczy, że teraz jest ten 5 sprysk więc trzeba je uruchomić. :cool2:

I co najważniejsze - teraz schodzi duuuuuużo mniej płynu do spryskiwaczy niż przedtem, kiedy miałem spięte obie pompki razem. Już nie muszę zamawiać płynu na beczki. :mrgreen:

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze, miałem zakładać jak fabryka, ale skłaniam się bardziej do twojego sposobu :D

Zaraz zaczynam poszukiwania manetki :norty:

Opublikowano
Kurcze, miałem zakładać jak fabryka, ale skłaniam się bardziej do twojego sposobu :D

Zaraz zaczynam poszukiwania manetki :norty:

Na pewno jest mniej kablomanii bo nie musisz się bawić w różnego rodzaju moduły i to całe ustrojstwo. Bierzesz tylko jeden kabel taki jak sieciowy od video czy DVD (ja kupiłem taki w Castoramie) i puszczasz go z kabiny do komory silnika. Tuż za grodzią rozcinasz go aby oddzielić obie żyły od siebie - jedną żyłę podpinasz do klemy awaryjnego odpalania (jest przy kolektorze ssącym - można tą żyłę bardzo ładnie schować pod filtrem kabinowym a potem puścić wzdłuż innych kabelków i rurek paliwowych), zaś druga żyłę puszczasz na prawą stronę do prawego filtra kabinowego (przy podszybiu jest plastik łapany na bodajże 3 spinki metalowe ukryte pod gumową uszczelką idącą między filtrami kabinowymi - ściągasz ją, wyjmujesz te spinki i lekko rozdzielasz oba płaty plastiku - tam wrzucasz kabelek i spinasz wszystko) a potem od filtra kabinowego w dół - jest tam fabryczny otwór, w który idzie rurka od spryskiwaczy maski (otwór jest większy bo robi też za odpływ wody więc spokojnie to tam przełożysz) i masz już kabelek w rejonie zbiornika na płyn i pompki (kilka konektorków, parę gumek/osłonek termokurczliwych i podpinasz to do pompki wysokiego ciśnienia). Pierwszą żyłę, która idzie od klemy + przy kolektorze do kabiny podpinasz pod przekaźnik wedle schematu (oczywiście każdy przekaźnik trzeba sprawdzić jak ma spięte styki i wtedy odpowiednio to podłączyć), z podmienionej manetki wypuszczasz MASĘ:

- w manetce przedliftowej przycisk "S" spina ona PINY 6 i 7 - tu możesz wziąć z PINU 7 kabelek masowy

- w manetce poliftowej przycisk "S" zwiera PINy 6 i 10 - u mnie 10 był wolny więc z niego wziąłem masę)

Spinasz to wszystko do kupy i musi działać.

Jest to dość łatwe i pewnie sobie poradzisz bo ja nie będąc elektronikiem to zrobiłem bez większych problemów (skorzystałem tylko z porady jednej osoby żeby mi wskazała jak to podpiąć w przekaźniku).

Pzdr.

Opublikowano

Nie napisales o bezpieczniku, chociaz jest na Twojej fotce, ale na schematach brak.

W razie jakiegos zwarcia moze byc spory bigos! Z zacisku rozruchowego mozna pociagnac spory prad i te dodatkowe, cienke przewody moga zadzialac jak niezla zapalniczka!

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Nie napisales o bezpieczniku, chociaz jest na Twojej fotce, ale na schematach brak.

W razie jakiegos zwarcia moze byc spory bigos! Z zacisku rozruchowego mozna pociagnac spory prad i te dodatkowe, cienke przewody moga zadzialac jak niezla zapalniczka!

Zgadza się - na schemacie tego nie ma bo dotyczy on TYLKO samego przekaźnika ale na zdjęciu, które pokazuje już przekaźnik z kablami podłączonymi chyba go widać. Naturalnie nie pominąłem konieczności wrzucenia bezpieki. Na forum pisali, że wystarczy 10A. Z rozpiski bezpieczników w schowku wyczytałem, że fabrycznie na pompkę wysokiego ciśnienia montują bezpiecznik 30A. W ramach wypośrodkowania dałem ostatecznie bezpiecznik 20A. Bezpieka oczywiście jest na odcinku między klemą zacisku rozruchowego a przekaźnikiem.

Pzdr.

Opublikowano
Mógłby ktoś podesłać zdjęcie jak wygląda otwór pod spryskiwacz w zderzaku? Zna ktoś może orientacyjne wymiary i umiejscowienie tego otworu na zderzaku? Pozdro
Opublikowano

Jeśli pytasz o to czy ten kształt otworu jest jakoś wybity/zaznaczony na skorupie to niestety nie (przynajmniej ja na swoim m-pakowym zderzaku go nie znalazłem. Możesz jedynie zdjąc zderzak razem z belką wzmacniającą - ona ma 2 eliptyczne wycięcia właśnie w okolicy przednich lamp i to właśnie w tych miejscach powinny siedziec spryski. Ja to wymiarowałem najpierw na papierze milimetrowym. Mierzyłem i rysowałem kształt. Potem w tym papierze wyciąłem otwór i ten otwór przykładałem do skorupy by go odrysowac. Wycinałem to Dremelem - na wszelki wypadek lekko mniejszy i potem przykładałem sprysk i mikrofrezami dremelowskimi podpiłowywałem gdzie trzeba żeby sprysk wszedł ciasno.

Tak na prawdę to ten kształt otworu nie jest jakiś mocno skomplikowany bo to praktycznie 2 koła o siebie oparte plus jeden narożnik kwadratowy i po jednej wypustce - jak obejrzysz sprysk to dobrze skumasz o co chodzi. Dośc łatwo się to da odwzorowac na papierze (na milimetrowym jest bardziej precyzyjne. Co do umiejscowienia w samej elipsie Belki to z tego co pamiętam jest tak jak na poniższym schemacie, który na szybko narysowałem (czerwona przerywana linia to właśnie zaznaczona elipsa wycięta już fabrycznie w belce wzmacniającej - u mnie metalowej):

http://img560.imageshack.us/img560/2295/spryskischemat.jpg

Musisz ten otwór umiejscowic na środku elipsy w belce jeśli chodzi o jej długośc i przesunąc go w stronę krawędzi tej elipsy, znajdującej się bliżej listwy ozdobnej. Sama elipsa w belce jest wycięta tak, że znajduje się praktycznie idealnie na środku między lampą świateł mijania oraz drogowych.

Pzdr.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Trochę odkopię temat :) Ostatnio padła mi pompa spryskiwaczy po rozebraniu okazało się, że mam też drugą pompkę od xeonów ale z przeciętym kablem. W aucie mam Xeony i do tego wystają spryski, ale kiedyś jak malowałem zderzak spryskiwacze nie były do niczego podłączone jakie konkretnie węże są potrzebne aby działało to ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Węże muszą być grube, i w miarę wytrzymałe, do tego potrzebujesz zaworek taki, on puszcza płyn na lampy dopiero jak przekroczy jakąś wartość ciśnienia.

Oryginalne są na szybkozłączki.

Moje były mocno zmęczone, więc kupiłem zwykły wężyk o odpowiedniej średnicy i wszystko działa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To takie cudo,to gdzie się węże łączą ze sobą:

http://img02.tablica.pl/images_tablicapl/8571371_4_644x461_nowy-wezyk-do-spryskiwaczy-reflektorow-bmw-e39-motoryzacja.jpg

 

Kupisz zapewne w aso, ale i na allegro powinny być z całymi wężami.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Orientuje się ktoś jak podłączyć spryski by działało wszystko jak w fabryce? Ogólnie wszystko części już mam wraz z przekaźnikiem i z czego co wiem to trzeba jakieś kable dawać na moduł GM i teraz pytanie pod które piny? Może ktoś posiada jakiś schemat podłączenia?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam! Odkopię trochę temat. Zamontowałem u siebie w e39 spryski lamp. Zasilanie do pompki dałem z pompki spryskiwaczy szyby a masę podłączyłem do śruby. Na przekręconym kluczyku w pozycję 2 wszystko działa jak należy, ale gdy odpalę samochód to albo spryski zadziałają raz albo wcale. Dzieje się to dla sprysków lamp i szyby, nie słychać nawet pompek. Gdy zgaszę i odpalę samochód znowu jestem w stanie raz psiknąć potem nic. Ktoś ma pomysły dlaczego tak się dzieje?


Pozdrawiam

Opublikowano
Zbytnio obciążyłeś instalację i gm3 głupieje. Kilka postów wyżej masz mój opis. Zrób to zgodnie z opisem jak fabryka lub kup drugą gaśnice.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.