Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Zawsze miałem samochody ze skrzynią manualną. Teraz zaplanowałem zakup z automatem i proszę o poradę jak użytkować taką skrzynię automatyczną? Cały czas jeździć na D, czy np. w korkach, dłuższy postój na światłach przełączać na N?

Czy wygodnie się parkuje z taką skrzynia (manewrowanie przód tył)? Jak zapalać i gasić na jakich ustawieniach lewarka?

 

Piotr

Edytowane przez Ratovnik
Opublikowano

Najpierw to przeczytaj co napisałeś :duh:

Jeździć cały czas na D nigdy nie przełączać na N chyba że chcesz holować auto to tylko na N. Parkowanie nie robi problemów. Zapalać i gasić auto zawsze na P. Ja tez mam pierwsze autko w automacie i wiem że następne też będzie w automacie już na manual nie przejdę z własnej woli :P

Opublikowano

hyhy fajnie napisałeś temat :D ale podejrzewam że zawsze miałeś manuala :D a nie automat jak pisałeś :)

Automatycznej skrzyni jest proste użytkowanie zawsze jeździj na D (bądź S jak chcesz sportowo ) Zawsze gaś i odpalaj silnik gdy skrzynia jest w pozycji N lub P. W korkach jeździj na D i trzymaj hamulec ( w automatach gdy skrzynia jest w pozycji D auto zawsze będzie jechać nawet bez gazu). I jak będziesz zmieniał z R na D albo na odwrót pamiętaj aby auto nie jechało :) No i przy zmianie biegów najlepiej jest trzymać hamulec :)

 

Chyba to wszystko pozdrawiam :)

Opublikowano

Już poprawione:-)

 

Najpierw to przeczytaj co napisałeś :duh:

Jeździć cały czas na D nigdy nie przełączać na N chyba że chcesz holować auto to tylko na N. Parkowanie nie robi problemów. Zapalać i gasić auto zawsze na P. Ja tez mam pierwsze autko w automacie i wiem że następne też będzie w automacie już na manual nie przejdę z własnej woli :P

Opublikowano

Dzięki za porady. Mam nadzieję, że automat mi podejdzie :). Jedyne co to martwi mnie ewentualna naprawa, ale podobno rekompensuje to wygoda jazdy z taką skrzynią.

 

Piotr

Opublikowano

Mialem e38 z automatem piekna jazda naprawde terz ciezko mi sie przyzwyczac do manuala ps w automacie zmien olej i filtr nie sluchaj ze sie nie zmienia chyba ze skrzynia jest padaka to szkoda zmieniac ;)

 

 

A tak ogolnie to miedzy 5 a 7 jest wielkaaaaaa przepasc ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Gratuluję wyboru!

Pamiętaj także, że nie należy wyrzucać z D na N np. dojeżdżając do skrzyżowania lub zjeżdżając z góry.

Jeżeli przełączasz z D na R lub odwrotnie musisz to zrobić, jak auto już stoi-- nie może nawet się toczyć.

Jeżeli wkładasz bieg D,R lub inny, gaz przyciskasz dopiero wtedy, gdy poczujesz, że bieg już "zazębił", w przeciwnym wypadku poczujesz mocne szarpnięcie, które napewno szkodzi skrzyni.

Co do postoju np. pod światłami, ja osobiście, jeżeli wiem, że będę b.długo stał, wyrzucam na N, a to z prostej przyczyny, na N noga boli mniej od trzymania na hamulcu niż na D, bo skrzynia wtedy nie ciągnie, jednak później wrzucając na D , trzeba zrobić to wcześniej( zawczasu ) niż zmiana świateł na skrzyżowaniu, aby bieg mógł załapać.

Niektórzy używają dwóch nóg do obsługi skrzyni np. stojąc na czerwonym świetle, lewą nogę trzymają na pedale hamulca a prawą opierają na pedale gazu, tym sposobem szybciej się rusza ( brak straty czasu na przełożenie prawej nogi z pedału hamulca na pedał gazu), ale wtedy należy uważać, żeby jednocześnie nie hamować i dodawać gazu.lPzdr. Życzę wygody.

Edytowane przez adamsaba
Opublikowano

jeżeli cały czas jeździłeś na manualu a do automatu nie jesteś przekonany, to proponuję moje rozwiązanie - samemu zmieniać biegi. Z manualną skrzynią ma to mało wspólnego jednak daje poczucie umownej pełnej kontroli i możliwość samodzielnego podejmowania decyzji ;)

Ja wolę samemu machać lewarkiem z jeszcze innego powodu: nie podoba mi się coś, co ładnie nazwane jest kickdown'em i nigdy z niego nie korzystam.

Co do N - tak jak wyżej: przy dłuższych postojach jak najbardziej :]

No i oczywiście lewa noga na hamulcu.

Opublikowano
kickdown to się włącza , jezeli chcesz gwałtownie przyspieszyć, czyli zależy od stopnia wychylenia pedału gazu, więc jak nie chcesz, aby się załączał, to dajesz mniej gazu, podobnie wygląda sprawa z załączaniem ( także ekonomiką i redukcją) innych biegów, jeżeli trzymasz mocno wciśnięty gaz, to silnik ciągnie do wyższych obrotów i przez to później włącza następny bieg, jeżeli dajesz mniej gazu to biegi zmieniają się przy mniejszej prędkości obrotowej silnika i jazda jest przez to bardziej ekonomiczna. W gruncie rzeczy jak nauczysz się jeździć automatem, to zauważysz, że masz pełną kontrolę nad zmianą biegów, tylko w wypadku automatu biegi nie zmieniasz ręką, lecz nogą, przy pomocy odpowiediej pracy pedałem gazu, dla mnie np.tryb sekwencyjny mógłby wogóle nie istnieć, bo ja chcę jeździć automatem, a nie jak w manualu ręcznie bujać się z przerzucaniem biegów.
Opublikowano

mniej gazu = gorsze przyśpieszenie więc musisz dać więcej gazu, żeby szybciej przyśpieszyć więc w końcu dojdziesz do kickdowna. Redukując samemu jak dasz pedał w podłogę to nie ma do czego zkickdownować. Plus automaty w tych samochodach nie są aż tak sprytne - owszem potrafią się uczyć stylu jazdy ale... Na przykład tak czy inaczej samemu wcześniej wrzucisz 2 niż automat by to zrobił. Poza tym możesz też agresywniej redukować z wyższych biegów.

Poza tym jak już pisałem - nawet jak nie przyśpieszam gwałtowanie to czasem chcę sobie przeciągnąć bieg zamiast wrzucać na wyższy.

Kwestia gustu, też czasem jeżdżę w pełnym automacie. Po prostu lubię zmieniać biegi samemu a gazem ustawiać samochód w zakręcie a nie zmieniać biegi ;)

Dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest pół-automat czy tam zautomatyzowany manual, zwał jak zwał. Albo tak jak już w nowych 7 jest (może wcześniej też) - skrzynia sama nie wrzuci wyżej ani nie zredukuje. Można walić po odcince jak się chce ;)

Opublikowano
Witam,

 

Jestem zainteresowany kupnem E38, wersja po liftingu, silnik 3.5, automat lub manual, szyberdach, xenony, telefon (?), skóra, kolor auta czarny, srebrny, szaro-srebrny, granatowy.

Gotówka 15 tys.

 

Pozdrawiam,

Piotr

 

 

Kolego za 15tys ciezko jest kupic 95r w dobrym stanie lepiej poszukaj dobrego e32.cie trzeba dac

Za w miare dobry stan po lifcie minimun 25tys. Wtedy automat bedzie jakos moze chodzil ;)

Opublikowano

Dorzucę jeszcze od siebie, że: automatu nie powinno się holować.

 

A druga sprawa, jak parkujesz na pochyleniu, to zanim wrzucisz P, zaciągnij ręczny. W przeciwnym wypadku, skrzynia dostaje po dup... przy ponownym przejściu na R/D.

Opublikowano
wszystko zostalo juz powiedziane,ale pamietaj o wymianie oleju i filtra,nie wylac i wlac,do kazdego rodzaju skrzyni jest odpowiedni olej,np.skrzynia HP 24 i olej Ravenol,
Opublikowano
A jak parkować, N+ręczny, czy lepiej P+ręczny? W P podobno jest ciśnienie, które się utrzymuje do odpalenia auta>

 

Piotr

 

Ja wykonuje dosc zmakabryczna kombinacja z ktorej niektorzy sie smieja ale kosztuje mnie ona sekunde wiecej a spokoj jakby wiekszy :

 

1) po zatrzymaniu hamlucem noznmy, nie zwalniajac nacisku na pedal, przelaczam na "N"

2) zaciagam reczy

3) zwalaniam nacisk na pedal hamulca i pozwalam aby auto sie potoczylo na tyle a ile luzy w ukladzie mechanicznym szczek hamluca pomocniczego na to pozwalaja

4) gdy juz auto wybierze luz i na 100% wisi tylko na hamulcy recznym, wowczas naciskam hamulec raz jeszcze i przestawiam dzwignie na "P"

 

W ten sposb pozbywam sie naprezen w ukladzie blokowania skrzyni.

Zdarzalo sie, ( przy wiekszych pochylosciachzasadniczo tylko ) ze auto mimo zacisnietego recznego po wybraniu "P" mocno swym ciezarem napieralo na uklad blokowania skrzyni,i przesuwniecie wybieraka w inne polozenie pozniej odbywalo sie z duzym oporem.

Moze i jest to konstrukcyjnie przystosowane do przenoszenia takich obciazen ale jakos nie czuje zeby skrzynia byla happy z tego powodu.

Opublikowano
Na N tez się minimalnie toczy?

 

to sa raptem milimetry , moze centymetr ale wystarczy do tego by ciazar auta wisial na skrzyni a nie hamulcu pomocniczym.

Opublikowano
A jak parkować, N+ręczny, czy lepiej P+ręczny? W P podobno jest ciśnienie, które się utrzymuje do odpalenia auta>

 

Piotr

 

Ja wykonuje dosc zmakabryczna kombinacja z ktorej niektorzy sie smieja ale kosztuje mnie ona sekunde wiecej a spokoj jakby wiekszy :

 

1) po zatrzymaniu hamlucem noznmy, nie zwalniajac nacisku na pedal, przelaczam na "N"

2) zaciagam reczy

3) zwalaniam nacisk na pedal hamulca i pozwalam aby auto sie potoczylo na tyle a ile luzy w ukladzie mechanicznym szczek hamluca pomocniczego na to pozwalaja

4) gdy juz auto wybierze luz i na 100% wisi tylko na hamulcy recznym, wowczas naciskam hamulec raz jeszcze i przestawiam dzwignie na "P"

 

W ten sposb pozbywam sie naprezen w ukladzie blokowania skrzyni.

Zdarzalo sie, ( przy wiekszych pochylosciachzasadniczo tylko ) ze auto mimo zacisnietego recznego po wybraniu "P" mocno swym ciezarem napieralo na uklad blokowania skrzyni,i przesuwniecie wybieraka w inne polozenie pozniej odbywalo sie z duzym oporem.

Moze i jest to konstrukcyjnie przystosowane do przenoszenia takich obciazen ale jakos nie czuje zeby skrzynia byla happy z tego powodu.

 

 

A np. zatrzymać się hamulcem nożnym na R lub D, przełączyć na N, puścić hamulec nożny i od razu zgasić silnik. Później hamulec ręczny. Tak tez nie obciąża się układ?

Opublikowano

A np. zatrzymać się hamulcem nożnym na R lub D, przełączyć na N, puścić hamulec nożny i od razu zgasić silnik. Później hamulec ręczny. Tak tez nie obciąża się układ?

 

 

Nie ma po co gasnic na "N" bo i tak kluczyka nie wyciagniesz z stacyjki w tej pozycji wybieraka.

Opublikowano
A jak parkować, N+ręczny, czy lepiej P+ręczny? W P podobno jest ciśnienie, które się utrzymuje do odpalenia auta>

 

Piotr

 

Ja wykonuje dosc zmakabryczna kombinacja z ktorej niektorzy sie smieja ale kosztuje mnie ona sekunde wiecej a spokoj jakby wiekszy :

 

1) po zatrzymaniu hamlucem noznmy, nie zwalniajac nacisku na pedal, przelaczam na "N"

2) zaciagam reczy

3) zwalaniam nacisk na pedal hamulca i pozwalam aby auto sie potoczylo na tyle a ile luzy w ukladzie mechanicznym szczek hamluca pomocniczego na to pozwalaja

4) gdy juz auto wybierze luz i na 100% wisi tylko na hamulcy recznym, wowczas naciskam hamulec raz jeszcze i przestawiam dzwignie na "P"

 

W ten sposb pozbywam sie naprezen w ukladzie blokowania skrzyni.

Zdarzalo sie, ( przy wiekszych pochylosciachzasadniczo tylko ) ze auto mimo zacisnietego recznego po wybraniu "P" mocno swym ciezarem napieralo na uklad blokowania skrzyni,i przesuwniecie wybieraka w inne polozenie pozniej odbywalo sie z duzym oporem.

Moze i jest to konstrukcyjnie przystosowane do przenoszenia takich obciazen ale jakos nie czuje zeby skrzynia byla happy z tego powodu.

 

 

To jest jedyny prawidłowy sposób parkowania z zaciągniętym ręcznym przy skrzyni automatycznej. Nie obciąża on blokady skrzyni która działa w przypadku pozycji dźwigni na P.

Opublikowano

a nie można tego skrócić do:

 

1. zatrzymuję się, wciśnięty hamulec

2. przy wciśniętym heblu, przełączam na N

3. puszczam hamulec, samochód się ewentualnie dotacza troszeczkę

4. kiedy już stoi równo, hebel i P

 

?

Opublikowano
a nie można tego skrócić do:

 

1. zatrzymuję się, wciśnięty hamulec

2. przy wciśniętym heblu, przełączam na N

3. puszczam hamulec, samochód się ewentualnie dotacza troszeczkę

4. kiedy już stoi równo, hebel i P

 

?

 

jesli parkujesz na poziomej powierzchni to nie ma problemu, Gorzej jak parkujesz na pochylosci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.