Skocz do zawartości

Analiza wykresu z hamowni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj w końcu udało mi się wybrać na hamownię. Czułem, że z autem jest coś nie tak, że brakuje mocy o momentu, obstawiałem 140KM i 150Nm :mrgreen:

Choć wyszło lepiej niż się spodziewałem, to jednak nadal nie jest tak jak powinno być (fabrycznie 192KM i 245Nm). Trzeba więc znaleźć przyczynę :wink:

Wykres na Pb:

http://img171.imageshack.us/img171/1870/hamownianapb.png

I nałożone Pb i LPG (linia przerywana):

http://img585.imageshack.us/img585/3905/hamownianapbilpg.png

Opublikowano
Kable wysokiego napięcia do wymiany :-)

W tym silniku nie ma kabli WN ;) a fajki cewek zapłonowych zmieniałem 100k km temu, więc chyba warto wymienić.

Opublikowano
Hej, nie ma tu filozofi, na wysokich obrotach wypada Ci zapłon, wygląda jakby to był tylko jeden. Na komputer i do naprawy.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Wszystkie filtry powymieniales? Komp nie pokazuje bledow? Moze zapodaj jakies inne swiece np. irydowe.

U mnie w M54B25 brakuje 10Nm ale jest wszystko rowno.

http://s4.ifotos.pl/img/bmw_hqxqhqn.jpg

Opublikowano
Wszystkie filtry powymieniales? Komp nie pokazuje bledow? Moze zapodaj jakies inne swiece np. irydowe.

U mnie w M54B25 brakuje 10Nm ale jest wszystko rowno.

Na hamownię pojechałem prosto z "trasy", filtry nie są świeże (10k km). Po wymianie przejadę się jeszcze raz, tylko zastanawia mnie czy aż takie mają znaczenie (10KM i 25Nm)?

Opublikowano

Ja sądze że problemem jest brak paliwa. Oczywiście cewki i swiece jak najbardziej, ale wtedy poszarpany byłby od samego dołu, a tu ewidentnie się to zaczyna gdy silnik zczyna osiągać max. moment obrotowy – potrzebuje wtedy najwięcej paliwa.

 

Pomijam oczywiście fakt uślizgu kół na rolkach.

Mogłeś zażyczyć sobie aby logowali afr podczas pomiaru to wtedy byłoby czarno na białym

Opublikowano
Ja sądze że problemem jest brak paliwa. Oczywiście cewki i swiece jak najbardziej, ale wtedy poszarpany byłby od samego dołu, a tu ewidentnie się to zaczyna gdy silnik zczyna osiągać max. moment obrotowy – potrzebuje wtedy najwięcej paliwa.

 

Pomijam oczywiście fakt uślizgu kół na rolkach.

Mogłeś zażyczyć sobie aby logowali afr podczas pomiaru to wtedy byłoby czarno na białym

Pierwszy raz byłem na hamowni i nie bardzo wiedziałem o co pytać ;)

Pompę paliwa mam nową, filtr z regulatorem ciśnienia też, ciśnienie na listwie 3,5bara :roll:

Opublikowano

Na hamownię pojechałem prosto z "trasy", filtry nie są świeże (10k km). Po wymianie przejadę się jeszcze raz, tylko zastanawia mnie czy aż takie mają znaczenie (10KM i 25Nm)?

 

Ja 2 razy w roku wymieniam filtr powietrza (tak co 5-6kkm). Koszt żaden, a autko lepiej oddycha. Na Twoim miejscu zapodał bym jeszcze nowe świeczki. Może jakieś irydowe Denso albo NGK?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Okazało się że vanosy były konkretnie przestawione :evil: Założył blokady, zestroił, złożył do kupy i teraz auto jeździ aż miło :mrgreen: Wymienię olej i filtry (świece i fajki zmieniłem) i lecę na hamownię.

Wydałem grube tysiące złotych na ten silnik i ostatnia rzecz jaką przy nim zrobiłem okazałą się trafna :twisted:

Opublikowano
Dziwna sprawa. Cos dokladniej mozesz napisac co zostalo zrobione. Jak wymienialem uszczelniacze na tloczkach to nie ma mozliwosci by costam sie samo poprzestawialo... ale cHGW ;)
Opublikowano
Dziwna sprawa. Cos dokladniej mozesz napisac co zostalo zrobione. Jak wymienialem uszczelniacze na tloczkach to nie ma mozliwosci by costam sie samo poprzestawialo... ale cHGW ;)

Po wymianie uszczelek Beisana auto miało moc, zapierniczało aż miło. Też nie zakładaliśmy blokad, bo nic się nie mogło przestawić.

Pewnego razu nie dokręciłem korka od wlewu oleju, przejeździłem tak 2 tygodnie zanim się zorientowałem i auto już mocy nie odzyskało. Wymieniłem większość rzeczy przy silniku i dopiero to zestrojenie vanosów pomogło. Nie wiem czy przez ten niedokręcony korek vanosy się przestawiły, ale nie pamiętam innego tak lamerskiego błędu z mojej strony, który mógłby to spowodować :twisted:

Jeden z wałków był "opóźniony" względem drugiego i to było powodem spadku mocy.

Kolega w identycznym E39 525i ma ciągły problem z falowanie obrotów, również wymienił już przy silniku wszystko i teraz kombinuje sobie blokady do zestrojenia vanosów.

Wg mechaników warto to zrobić, bo koszt niewielki a na pewno nie zaszkodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.