Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałem tutaj zaprezentować swoje BMW a więc tak auto kupiłem w styczniu 2010 roku od pierwszego właściciela z Austrii, w dniu zakupu miało przebieg trochę ponad 160tys km. Oraz dane wg VIN które są poniżej.

 

BMW E60

Wartość

Numer podwozia WBANC71000B620319

Kod typu NC71

Typ 530D (EUR)

Typoszereg E E60 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57/TU

Pojemność skokowa 3.00

Moc 160

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor TITANGRAU METALLIC (892)

Tapicerka LEDER DAKOTA/GRAU 60 (LCAD)

Data prod. 2003-08-27

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S169A EU3 EXHAUST EMISSIONS NORM Redukcja spalin EU 3

S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatyczna skrzynia biegów

S217A ACTIVE STEERING Aktywny układ kierowniczy

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu

S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Roleta przeciwsłoneczna tylna

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego

S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System załadunku

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe

S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S540A CRUISE CONTROL Tempomat

S590A LT/ALY WHEELS/STAR SP. 123 W RUNFLAT Obr. BMW, st. le. spr. gw. 123

S606A NAVIGATION SYSTEM BUSINESS System nawigacji Business

S644A PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe

S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Sterowanie św. do jazdy w dzień

S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju

S8SCA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

 

 

Aktualnie został zrobiony swap na silnik z 3,5xD biturbo z X6 który był z wersji AC Schnitzer oryginalnie 313KM/680Nm jednak ze względu na bardzo dobrą kondycję silnika bo silnik ma zaledwie 27000 km i małych różnic konstrukcyjnych w porównaniu do wersji z 4,0xD został podmieniony program na ten z AC Schnitzera 4,0xD i aktualnie jest 360KM/700Nm. Oczywiście skrzynia biegów też została wymieniona ze względu na to że poprzednia 6HP26 nie wytrzymała by za długo z takim momentem obrotowym i teraz jest skrzynia 6HP28 razem ze skrzynią został także wymieniony wybierak biegów na ten całkowicie elektroniczny poliftowy.

Filtr DPF usunięty fizycznie oraz programowo.

Limiter prędkości także został usunięty.

 

Z drobniejszych rzeczy to:

-białe xenony 6000k

-białe ringi 6000k

-hamulce ATE Ceramic

-zmienione końcówki wydechu z zagiętych dieslowskich na proste.

 

Jeśli chodzi o plany co do auta to zmiana felg na większe 20', wymiana lamp na poliftowe oraz kompletna stylizacja zewnętrzna na M5 (zderzaki, lusterka, błotniki, tylna klapa oraz wydech x4) ale to wszystko w swoim czasie nie da się wszystkiego na raz ogarnąć:)

 

Tutaj zdjęcia silnika który został wsadzony pod maskę.

 

http://img16.imageshack.us/img16/7708/dsc08911b.jpg

http://img195.imageshack.us/img195/9717/dsc08912p.jpg

http://img522.imageshack.us/img522/6701/dsc08915u.jpg

 

Nowy wybierak, skrzynia 6HP28 oraz DDE AC Schnitzera

 

http://img823.imageshack.us/img823/6803/dsc08908z.jpg

http://img717.imageshack.us/img717/7052/dsc08906x.jpg

http://img683.imageshack.us/img683/8431/dsc08910j.jpg

 

 

 

Poniżej przedstawiam galerię z aktualnego wyglądu samochodu, bez zdjęć zamontowanego silnika gdyż jeszcze nie mam pokrywy na niego a stara nie pasuje:)

 

 

http://img202.imageshack.us/img202/6484/dsc02995ax.jpg

http://img710.imageshack.us/img710/8868/dsc02996a.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/6192/dsc03014n.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/3189/dsc02987dk.jpg

http://img80.imageshack.us/img80/9892/dsc02998lq.jpg

http://img14.imageshack.us/img14/5562/dsc03003ml.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/2006/dsc03017tu.jpg

http://img856.imageshack.us/img856/5127/dsc030011024x768.jpg

Opublikowano
Napęd został taki jak był czyli tylko tył w silniku trzeba było wymienić miskę olejową na zwykła bez otworu na oś napędową no i skrzynia też nie jest z X6 tylko z 635d
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napęd został taki jak był czyli tylko tył w silniku trzeba było wymienić miskę olejową na zwykła bez otworu na oś napędową no i skrzynia też nie jest z X6 tylko z 635d

teraz rozumiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

 

Jak wyglada temat ze skrzynia? Wymiana skrzyni, calego sterowania na lift.

 

Jak sobie z tym poradziles? Co bylo z programowaniem?

 

Chce sobie wsadzic taka galke do mojej 545i i temu pytam ile roboty zeby to przerobic.

przerobiłes 545i na m5 łacznie z hamulcami i wydechem to i z tym sobie poradzisz Damian :norty:

Opublikowano
Witam.

 

Jak wyglada temat ze skrzynia? Wymiana skrzyni, calego sterowania na lift.

 

Jak sobie z tym poradziles? Co bylo z programowaniem?

 

Chce sobie wsadzic taka galke do mojej 545i i temu pytam ile roboty zeby to przerobic.

 

Żeby taki drążek zamontować trzeba wymienić skrzynię na poliftową, po wymianie skrzyni na polift mamy problem w postaci wtyczki gdyż przed liftowa nie pasuje do nowej skrzyni, ale jest to do ogarnięcia wymiana wtyczki to nie aż taka filozofia, później tylko sterownik skrzyni przeprogramować oraz zgrać go z CAS'em aby DDE poprawnie mogło wysterować skrzynię.

Opublikowano

To ze skrzynie trza wymienic to wiem, jest inne sterowanie.

 

Nie trzeba wymieniac sterownika?

 

Narazie nie bede sie za to zabieral, zrobie to jak padnie mi skrzynia(za dlugo nie porzyje przy moim stylu jazdy).

 

 

Sterownika nie trzeba wymieniać dobry elektronik ogarnie to bez problemu.

 

Nie wiem co robisz z tą skrzynią ale jest ona dość odporna na dość intensywne jej męczenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ze skrzynie trza wymienic to wiem, jest inne sterowanie.

 

Nie trzeba wymieniac sterownika?

 

Narazie nie bede sie za to zabieral, zrobie to jak padnie mi skrzynia(za dlugo nie porzyje przy moim stylu jazdy).

 

 

Sterownika nie trzeba wymieniać dobry elektronik ogarnie to bez problemu.

 

Nie wiem co robisz z tą skrzynią ale jest ona dość odporna na dość intensywne jej męczenie.

to fakt ale on nigdy nie miał nic wspólnego z 545iA wiec zakłada ze automaty padają

Opublikowano

:shock: :shock: :shock:

szacunek za prace włożoną w auto.. :cool2:

 

Powiedz mi tylko.. jak to teraz jedzie? :norty: konfrontowales sie juz moze z jakimis grubymi autami?

Opublikowano
:shock: :shock: :shock:

szacunek za prace włożoną w auto.. :cool2:

 

Powiedz mi tylko.. jak to teraz jedzie? :norty: konfrontowales sie juz moze z jakimis grubymi autami?

 

Jeździ bardzo dobrze:) ale zawsze można coś jeszcze poprawić oczywiście:)

 

a poniżej dwa filmiki:D:D

 

0-100 km/h

 

oraz 100-250km/h

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Kolego wymieniłem skrzynię biegów w e60 535 d na poliftową czyli 6 hp28 i teraz lewarek skrzyni biegów nie chce mi nawet drgnąć.Na wyświetlaczu hid pisze mi że przełaczenie biegów nie możliwe.Możesz mi podpowiedzieć jak to ogarnąć i czy muszę wymieniać lewarek na poliftowy.Pozdrawiam

Opublikowano

A więc jeśli chodzi o skrzynię 6HP28 to wymiana drążka jest niezbędna z tego względu że w tej skrzyni wybieranie biegu następuje elektronicznie a nie tak jak w przypadku starej skrzyni 6HP26 poprzez przeciągniecie linki a dopiero na trybie manualny wybieranie elektroniczne. Więc żeby to działało będziesz musiał ten drążek wymienić i wtedy wszystko będzie działać tylko też poźniej musisz pokombinować z wykończeniem tego drążka do starej zabudowy tunelu środkowego gdyż ta srebrna nakładka nie pasuje do modelu przed liftem ale to akurat jest najmniejszy problem:)

 

I jeszcze jedna sprawa musisz mieć pewność że skrzynia pochodzi od E60,E61,E63,E64 bo jak będzie od innego auta to jest dość spory problem z jej przeprogramowaniem a często idzie właśnie takie skrzynie trafić ktoś mówi że na bank jest z E60 a potem co innego się okazuje

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolega mówi, że został podmieniony program z 3.5d na 4.0d, nie ma takiej możliwości.

4.0d, jest taką samą konstrukcją jak 3.0d w e90 lci, tylko 4.0d jest TwinTurbo, jest to zupełnie nowa konstrukcja silnika o oznaczeniu N57, i mało ma wspólnego z silnikem 3.5d M57, w jednym są na pewno podobne mają 6 garów i pięknie brzmią.

Kolega pokazał sterownik od silnika z 3.5d w którym numeracja zaczyna się od cyfry 7, w 4.0d, zaczynają się od 8 i jest to zupełnie nowy sterownik, który programowanie ogarnia kilka osób w kraju i co najlepsze nie ma możliwości przełożenia do drugiego auta, ponieważ pamięć można zapisać tylko raz i nie da się jej wyczyścić , pozostaje zakup nowego czystego sterownika w ASO, przerabiałem ten temat i wiem praktycznie wszystko na temat nowych rozwiązań w silnikach N57.

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolega mówi, że został podmieniony program z 3.5d na 4.0d, nie ma takiej możliwości.

4.0d, jest taką samą konstrukcją jak 3.0d w e90 lci, tylko 4.0d jest TwinTurbo, jest to zupełnie nowa konstrukcja silnika o oznaczeniu N57, i mało ma wspólnego z silnikem 3.5d M57, w jednym są na pewno podobne mają 6 garów i pięknie brzmią.

Kolega pokazał sterownik od silnika z 3.5d w którym numeracja zaczyna się od cyfry 7, w 4.0d, zaczynają się od 8 i jest to zupełnie nowy sterownik, który programowanie ogarnia kilka osób w kraju i co najlepsze nie ma możliwości przełożenia do drugiego auta, ponieważ pamięć można zapisać tylko raz i nie da się jej wyczyścić , pozostaje zakup nowego czystego sterownika w ASO, przerabiałem ten temat i wiem praktycznie wszystko na temat nowych rozwiązań w silnikach N57.

 

Skoro wiesz lepiej co jest robione to w porządku nie będę tutaj podważał Twoich wypowiedzi, ale dodam tyle że podobno moduł CAS też jest nie do przejścia w takiej przeróbce a jednak jakos się udało i wszystko działa CAS,EWS i DDE do spółki z porpzednio wymienionymi modułami. Więc kwestie wątpliwości pozostawiam każdemu indywidualnie do rozważenia.

 

Czyli jeżdzi on 530d z silnikem 3,5d sterownik z 4.0d i napęd ma tylko na przód tak :D

 

530d z silnikiem 3,5d mapy z 4,0d i napęd tylko na tył

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ładna. kolor jak mojej. rejestracje mam srb 68mt ;)
Opublikowano
Spalanie 8,4 ?? to prawdziwe czy cos nie tak z komputerem ?

Prawdziwe ale po dłuższej trasie, choć bez zbytniej ekonomii podczas jazdy:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.