Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów po długiej nieobecności!

Nie było mnie od pół roku, w którym to okresie żona użytkowała auto. Razu pewnego temperatura skoczyła Jej na czerwone pole, jak długo tak jechała nie jest w stanie określić :duh: Od tamtej pory autko stoi. Po powrocie zrobiłem autem z 1000 km, wszystko było ok. Kilka dni temu zauważyłem, że wskazówka temp. odjeżdża od pionu w prawo, migiem na parking i gdy wyłączałem motor pojawił się komunikat kulhwasserst temp. czy coś takiego. Test nr 7 pokazał wtedy 128 stopni Celsjusza. Okazało się, że złączka (jakiś czas temu wąż uległ przetarciu o kółko napędu klimy, zrobiłem złączkę) na wężu od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego nie wytrzymała i wyrzuciło chłodziwo. Następnego dnia pojechałem zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia, płyn zabarwił się lekko na zielono, więc uszczelka głowicy do wymiany. Teraz pytanie: jaką uszczelkę mam kupić, bo są jakieś Victor Reinz, podobno na pierwszy montaż i Vector. Są też różne grubości - 1,75 oraz 0,7. Różnice są znaczne i nie wiem, którą wybrać. Co oprócz uszczelki i nowych śrub muszę wymienić? Głowicę oczywiście dać do splanowania, tak? Przy okazji test na szczelność?

Napiszcie co i jak zrobić, bo nie chcę czegoś sknocić. Najlepiej niech poradzą coś Ci, którzy przez taki zabieg przeszli pomyślnie.

Z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Co do samej uszczelki to się nie wypowiem bo nie wiem. Ale napewno daj do planowania na szczelność i przy okazji jak masz zdjętą głowice to dobrze jest wymienić uszczelniacze zaworowe. Po przegrzaniu mogły trochę dostać i auto może lekko pobierać oliwę. Co jest często skutkiem przegrzania.
Opublikowano

Wszystko fajnie, tylko co z tą grubością uszczelki?

Będę wdzięczny za wszelkie dodatkowe wskazówki, sugestie...

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

kolego sprawdź sobie po numerze VIN na realOEM.com bo do mojego silnika M52 też podają dwa rodzaje 1.75 mm i 2.05mm więc ta co widziałeś 0.7 to jakieś straszne badziewie musi być

 

EDIT: teraz patrzę na uszczelki stosowane w Twoim silniku i faktycznie podane jest 0.7mm :shock: oraz 1mm więc chyba z tego zestawu musisz wybrać

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Faktycznie, bonzo, że też nie pomyślałem od razu o realoem...są dwie grubości: 0,7mm oraz 1,00mm (+0,3). Którą z nich mam wybrać? Na co wpłynie ta różnica i czy jest znaczna? Nie wiem o co chodzi z tą różnicą w grubościach?

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
nie wiem czy dobrze myśle, ale może jeśli zmieniał byś samą uszczelkę od tak po prostu to zakładasz wtedy "nominalną" 0.7mm ,natomiast w przypadku remontu i po planowaniu tą grubszą 1mm, bo jak wiadomo przy planowaniu głowicy deczko zbiera Się z jej grubości, ale niech wypowie Sie ktoś bardziej obeznany w tym temacie bo to tylko moje gdybanie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

No właśnie, proszę o wypowiedź "weteranów" wymian uszczelek głowicy. Są 2 opcje do kupienia: Victor Reinz oraz Glaser. Obie o grubości 0,7mm. Obie ok. 250 PLN. Do tego komplet śrub ok. 100 PLN. Czy to wszystko?

Czy jeśli dam głowicę do planowania (co na pewno uczynię) i użyję uszczelki o grubości 0,7mm wszystko będzie ok?

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
ja jestem swiezo po remoncie swojego 535v8,to powazna robota,nie rob tanim kosztem,u mnie sciagali caly zestaw uszczelek firmy reinz,jest tam kazda potrzebna uszczelka i kazdy oring,bo osobno nie dostaniesz wszystkiego,tak jak u mnie uszczelki pod plaszcz wodny lub jednej uszczelki pod kolektor wydechowy,kpl kosztowal prawie 400 euro,ale do Twojej rzedowki powinno byc taniej,wszystko dobrze sprawdz to unikniesz problemow w trakcie roboty,mowie z wlasnego doswidczenia,auta nie mialem miesiac,a koszt byl zliczajac wszystko 5000 zl.pozdrawiam.
Opublikowano
Dzięki, kolego. Właśnie dlatego założyłem ten temat, by uniknąć kłopotów podczas roboty. Będę robił sam, więc nie spieszy mi się jakoś szczególnie, toteż chciałbym wiedzieć, czego potrzebuję aby wykonać robotę od A do Z. Jakie cześci kupić, by potem nie błądzić? Czy nikt nie wymieniał uszczelki głowicy? Koledzy, c'mon!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
ja jestem swiezo po remoncie swojego 535v8,to powazna robota,nie rob tanim kosztem,u mnie sciagali caly zestaw uszczelek firmy reinz,jest tam kazda potrzebna uszczelka i kazdy oring,bo osobno nie dostaniesz wszystkiego,tak jak u mnie uszczelki pod plaszcz wodny lub jednej uszczelki pod kolektor wydechowy,kpl kosztowal prawie 400 euro,ale do Twojej rzedowki powinno byc taniej,wszystko dobrze sprawdz to unikniesz problemow w trakcie roboty,mowie z wlasnego doswidczenia,auta nie mialem miesiac,a koszt byl zliczajac wszystko 5000 zl.pozdrawiam.

 

Przy takim koszcie ja kupiłbym cały silnik używany.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
ja jestem swiezo po remoncie swojego 535v8,to powazna robota,nie rob tanim kosztem,u mnie sciagali caly zestaw uszczelek firmy reinz,jest tam kazda potrzebna uszczelka i kazdy oring,bo osobno nie dostaniesz wszystkiego,tak jak u mnie uszczelki pod plaszcz wodny lub jednej uszczelki pod kolektor wydechowy,kpl kosztowal prawie 400 euro,ale do Twojej rzedowki powinno byc taniej,wszystko dobrze sprawdz to unikniesz problemow w trakcie roboty,mowie z wlasnego doswidczenia,auta nie mialem miesiac,a koszt byl zliczajac wszystko 5000 zl.pozdrawiam.

 

Przy takim koszcie ja kupiłbym cały silnik używany.

 

za 5tyś masz całego anglika :) i jeszcze pewnie coś zostanie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.