Skocz do zawartości

320d M47 Drobne problemy - low priority


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po dlugiej liscie napraw i zmian 320d jakos jezdzi :)

Pozostaly tylko pewno drobne problemy do naprawienia a ze mam trochu czas wiec moze bym sie tym zajol.

 

1. Schowek opada. Mial jakis mechanizm zwalniajacy ale raz go otwarlem z impetem i teraz drzwiczki opadaja szybko? Co moglos sie stac i jak to naprawic?

 

2. Slabo grzeje w zimie. Moze diesle tak maja ale zeby przejechac 10km i dopiero jakies cieplo lecialo - trochu dlugo.

Oba termostaty wymienione, plyn tez. Jest probalem z podgrzewaczem ale juz czeka na wymiane (uzywany zakupiony). Jak dotykam elektrozaworu wody to jest cieply ale czy to to napewno? Jez zostawia tez blad w INPIE ale nawiew dziala jak trzeba.

 

3. Zapieczony tloczek w zacisku. Juz zestaw naprawczy czeka ale nie wiem czy jak sprawa dotyczy tylnego prawego kola to musze odpowietrzac caly uklad? Nie wiem tez czy ten tloczek latwo zlozyc. TIS pisze zeby sprezarka dmuchac bo gumka nie wejdzie wiec jak cos naprawa poczeka do swiat jak bede w PL. (do pracy rowerem jezdze wiec autko niepotrzebne narazie)

 

4. Stuki z tylu i ciezko wchodzi 1 bieg. Pisza ze to synchronizatro wiec swap skrzyni, nie usmiecha mi sie to trchu wiec jesli to jest jedyne rozwiazanie to musze z tym zyc az do wiekszej operacji.

 

5. Z moca wszystko ok ale jak jade autostrada i czasem dam gazu to jest 1sek takiego jak by spowolnienia i dopiero ciagnie. Tak jak by przychamowal i dopiero jechal. Juz myslem czy to nie cos z dyferencjalem moze bo gdzie czytalem ze moze cos tam peknac na krzyzaku i 1/2 obrotu jest luzu.

 

 

Prosze odpisywac z poradami na kazdy z punktow. Problemy low priority.

Opublikowano
Po dlugiej liscie napraw i zmian 320d jakos jezdzi :)

Pozostaly tylko pewno drobne problemy do naprawienia a ze mam trochu czas wiec moze bym sie tym zajol.

 

1. Schowek opada. Mial jakis mechanizm zwalniajacy ale raz go otwarlem z impetem i teraz drzwiczki opadaja szybko? Co moglos sie stac i jak to naprawic?

 

2. Slabo grzeje w zimie. Moze diesle tak maja ale zeby przejechac 10km i dopiero jakies cieplo lecialo - trochu dlugo.

Oba termostaty wymienione, plyn tez. Jest probalem z podgrzewaczem ale juz czeka na wymiane (uzywany zakupiony). Jak dotykam elektrozaworu wody to jest cieply ale czy to to napewno? Jez zostawia tez blad w INPIE ale nawiew dziala jak trzeba.

 

3. Zapieczony tloczek w zacisku. Juz zestaw naprawczy czeka ale nie wiem czy jak sprawa dotyczy tylnego prawego kola to musze odpowietrzac caly uklad? Nie wiem tez czy ten tloczek latwo zlozyc. TIS pisze zeby sprezarka dmuchac bo gumka nie wejdzie wiec jak cos naprawa poczeka do swiat jak bede w PL. (do pracy rowerem jezdze wiec autko niepotrzebne narazie)

 

4. Stuki z tylu i ciezko wchodzi 1 bieg. Pisza ze to synchronizatro wiec swap skrzyni, nie usmiecha mi sie to trchu wiec jesli to jest jedyne rozwiazanie to musze z tym zyc az do wiekszej operacji.

 

5. Z moca wszystko ok ale jak jade autostrada i czasem dam gazu to jest 1sek takiego jak by spowolnienia i dopiero ciagnie. Tak jak by przychamowal i dopiero jechal. Juz myslem czy to nie cos z dyferencjalem moze bo gdzie czytalem ze moze cos tam peknac na krzyzaku i 1/2 obrotu jest luzu.

 

 

Prosze odpisywac z poradami na kazdy z punktow. Problemy low priority.

 

4. kiedys czytałem ze powodem cieżkiego wbicia pierwszego biegu mogą być poduszki pod skrzynią nie powiem na ile to prawda :)

5. tutaj oczywiscie elektrozaworki :) a dokładnie ten od turbo wiec trzeba wymienić :)

Opublikowano

 

4. kiedys czytałem ze powodem cieżkiego wbicia pierwszego biegu mogą być poduszki pod skrzynią nie powiem na ile to prawda :)

5. tutaj oczywiscie elektrozaworki :) a dokładnie ten od turbo wiec trzeba wymienić :)

 

 

4. Poduszki silnika i skrzyni wymienione 1,5 roku temu. Nie pisac tez ze kolo pasowe bo wymienialem na Corteco 10 000 temu :)

 

5. Elektrozaworek turbo + wezyki wymienione . Elektrozaworek jakies 40 000 temu wiec moze zabrodzony. Ciegno smarowane tez kiedys i grusza psikana WD-40. Zbiorniczek z podcisnienien sprawny i szczelny.

Opublikowano

1. Zapewne mechanizm zwlaniajacy, mogl sie wylamac rygiel - wymiana.

2. Przez te pierwsze kilometry wylacz wszystko co mozliwe [radio, nadmuch, grzanie foteli itd]. Czas powinien sie skrocic do ok 5km - bynajmniej u mnie tak jest. O naprawie jezyka i aux heater nie wspominam.

3. Tak samo jak w przednim. Rozlozyc, przeczyscic, wymienic, zlozyc, odpowietrzyc uklad wedlug zasady "najdalszego punktu".

4. Niekoniecznie synchro... Do sprawdzenia poziom i stan oleju w skrzyni, mozesz sprobowac z wymiana gum mechanizmu wlaczania biegow.

5. To nie wina ukladu napedowego... chwilowa bezwladnosc ukladu sterowania VTG [a jak wiadomo z tym wspolpracuje WSZYSTKO co elektryczne pod maska - czujniki, mierniki, selenoidy itd itp]. Czy w czasie tej bezwladnosci pojawia sie czarne zadymienie?? Sprawdz czy owy efekt jest przy odpietym AGR. Jesli tak to polecam zejscie udzialu AGR w cyklach pracy, ale PROGRAMOWO!

Opublikowano
2. Przez te pierwsze kilometry wylacz wszystko co mozliwe [radio, nadmuch, grzanie foteli itd]. Czas powinien sie skrocic do ok 5km - bynajmniej u mnie tak jest. O naprawie jezyka i aux heater nie wspominam.

 

Nie mogę się z tym zgodzić!! Diesel ze względu na wysoką sprawność energetyczną- małe straty energii na ciepło.

Nie obciążony nagrzewa się znacznie dłużej. Podstawa to włączyć wszystkie odbiorniki energii.

Grzanie dupska ,tylnej szyby ,halogeny ,długie , radio, lampki . Zawsze tak robię gdy skrobię szyby.Z wyjątkiem nadmuchu.

 

Jeśli po 10 km nie leci Ci ciepłe powietrze to szukał bym awarii któregoś z termostatów i naturalnie podgrzewacz również robi kupę roboty.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
... Diesel ze względu na wysoką sprawność energetyczną ...

 

byłem pozytywnie zaskoczony po przesiadce z benzynowej (1.6) Octavii że moja 320d tak szybko sie nagrzewa (wyraźnie szybciej od Octavii)

Czy tutaj jest jakiś elektryczny dogrzewacz? jak to działa?

 

przy obecnych temperaturach po 5 km (trasa) jest już ciepło w kabinie

Opublikowano

1. Action Plan: Rozbiore schowek chyba cos spadlo. Tam jest jakas tasma w srodku.

 

2. Action Plan: Musze wymienic podgrzewacz bo error jest non stop w inpa. Jak go rozebralem to sciazki super wiec nic nie robilem (bezpiecznika kulkowego nie moglem odszukac) a kupilem uzywke do zalozenia ale nie bylo czasu na wymiane. Termostaty byly wymieniane. Temp w tescie 7 = ~ 93C wiec OK.

 

3. Actipon Plan: Wymienie tloczek + gumki.

 

4. Te gumki galki to od gory sie sprawdza u wymienia?

 

5. Solution: Widac 320d na podcisnieniu tak ma. Nic nie dymi. Przynajmniej ja nie widze w lusterku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.