Skocz do zawartości

E39 530d Wymiana terostatu/Temperatura silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam silnik 530d M57 dluzej sie nagrzewa podczas jazdy temp.5 c. podczas postoju lub malej predkosci nagrzeje sie do prawidlowej temp. gdy rusze predkosc 120 km temperatura spadnie o polowe. wiem ze sa 2 termostaty tylko ktory mam wymienic lub jak to sprawdzic .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Objawy takie, że obstawiam mały termostat - od niego zacząć, bo jest tańszy i częściej pada.
Opublikowano
Kolego skoro temperatura ci spada z pionu to masz do wymiany termostat główny a nie od EGR. Ten od EGR jest odnośnie chłodzenia spalin które są dopuszczane do dolotu celem powtórnego dopalenia.
Opublikowano
Kolego skoro temperatura ci spada z pionu to masz do wymiany termostat główny a nie od EGR. Ten od EGR jest odnośnie chłodzenia spalin które są dopuszczane do dolotu celem powtórnego dopalenia.

tylko, że objawy są dokładnie takie same jak jest padnięty mały...

Opublikowano
a jak sprawdzić czy mały termostat jest ok i jak do niego dojść? u mnie temperatura utrzymuje sie w granicach 75c wskazówka pionowo stoi ale pamietam że zimą spadała podczas jazdy do 1 kreski, wtedy jeszcze nie wiedziałem jak włączyć temperaturę cieczy na wyświetlaczu wydaje mi się że główny termostat do wymiany ale nie wiem jak wyeliminować mały. Maksymalnie udało mi się zagrzać auto do 85c przy bardzo dynamicznej jeździe w mieście, jak się uspokoiłem spadła do 78c dodam ,że jak jest poniżej 10c to webasto chodzi cały czas to normalne czy ono wyłącza się przy temperaturze jakiej moje auto nie osiąga?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maly termostat bardzo latwo jest sprawdzic,trzeba go tylko wymontowac i w niego dmuchnac.Jesli jest dobry powietrze nie powinno latwo przez niego przelatywac,a jak mozna swobobnie dmuchac to jest do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I znów błąd w temacie :duh:

Czyżby nastąpiła zmiana modelu u kolegi gk tds na lepszy model ?

Nie wiem o co ci chodzi kolego.Pisalem odnosnie e39 ,gdyz takowe jeszcze niedawno posiadalem.E60 i e39 ma taki sam termostat EGR.

Do zalozyciela tematu,radze ci wymienic dwa termostaty od razu i problem bedziesz mial z glowy,koszty w sumie tez nie wielkie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

No właśnie chodziło mi o to że żmieniłeś autko na nowsze.

A błąd w temacie to brak"m" w wyrazie termostat.

Co do wahań temperatury to też miałem jak kolega wymieniłem termostat ten od płynu(rada kolegów z forum) i jest ok a nagrzewa się błyskawicznie(lato w 2 km,a teraz ok 4 km jest pion) i trzyma temperaturę.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
wymiana obu na raz to dobra taktyka. Ja miałem podobnie - długo się nagrzewał a w trasie spadała temperatura. Wymieniłem główny - troszeczkę lepiej. Niedawno wymieniłem też mały (bo nadal uciekała temperatura przy włączonym ogrzewaniu) i problem zupełnie wyeliminowany. Można jeszcze w inny sposób sprawdzić mały - na chłodnym silniku odkręcasz odpowietrznik i jeżeli leje się płyn to znaczy, że termostat jest kaput.
Opublikowano
Ja kupiłem oryginał i jeden i drugi. Trochę zabawy z wymianą głównego jest i jeszcze do tego płyn w układzie wymieniłem. Nie chce mi się tego robić ponownie w najbliższym czasie. Oryginał nie jest jakiś mega drogi do mnie kosztował 160 pln a mam spokój na parę lat na pewno.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Mam pytanie kupujecie ori czy zamienniki??

Ja kupiłem do swojej oryginał Behr.Wiem że to co innego ale za dużo roboty przy tym żeby bawić się z jakimiś wynalazkami(szkoda czasu,płynu,trzeba odpowietrzyć itd)

A patrząc na alledrogo to ceny są bardzo zbliżone więc nie wiem czy warto.

Ori- http://moto.allegro.pl/termostat-bmw-e38-39-46-53-2-5d-3-0d-oryginal-i1857696311.html

http://moto.allegro.pl/termostat-bmw-e46-3-0d-330d-e39-3-0d-x5-oryginal-i1907667173.html

Gates- http://moto.allegro.pl/termostat-bmw-e46-e-46-e39-e-39-e38-x5-3-0d-nowy-i1897234613.html

Jakieś no name i używane oczywiście trzeba wykluczyć.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Z tego co widzę to ten od wersji 3,0 D wygląda identycznie jak ten do wersji 2,0 D po lifcie.
Opublikowano

No to ja też po wymianie obu ( nie lubię dwa razy robić tego samego)

koszty

termostaty 330 oba

wymiana 150

i teraz mam 92 stopnie ,czy jadę w mieście czy w trasie

a przed miałem 85 max ,nigdy nie doszedłem do 90

w trasie spadło do 80

Jutro rano sprawdzę dogrzewanie kabiny zobaczymy czy będzie lepiej ;)

pozdrawiam

:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.