Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To fajne masz miasto. W Trójmieście poruszając się na niektórych odcinkach nie zrobisz średniej większej niż 30km/h a spalanie zimą w 3-litrowym dieslu potrafi wynieść 13-14L/100km (krótkie odcinki po 4km).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzisz? Jest jakaś zaleta :) A nie jak w niektórych miastach, że naciukają co 500m sygnalizację świetlną a o zielonej fali zapomnij. I jeszcze czytałem, że chcą, aby na połowie trójmiejskich dróg obowiązywało ograniczenie prędkości do 30km/h. To ciekawe jaka wtedy będzie średnia...piechotą chyba szybciej człowiek dotrze na miejsce.
Opublikowano
Wymieniłem dziś przepływomierz, zmierzę teraz dwa baki znowu i zobaczę ile wyjdzie. Narazie ciagle wychodzi 11 litra, średnia 35km/h...liczone po baku oczywiście. Jazda 100% Trójmiasto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2-litrówka diesla (z automatyczną skrzynią) zimą paliła mi właśnie w okolicach 10-11L/100km, więc wcale nie powiedziane, że masz coś uszkodzone.
Opublikowano
Miałem walniete oba termostaty, jeden wtrysk kulał zanim sie dogrzał (niezauwazalnie) oraz przepływomierz. to wszystko wyszło w trakcie zabaw w serwisowe wypalanie DPF-a, którego miałem szczerą chęć oszczędzić-niestety uparty był:) spalanie jak nie zmaleje, to juz nie wiem co jeszcze sprawdzać-wydaje mi sie że na ten motór, to jednak troszke za dużo...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Motor jak motor, ale buda ciężka to ile ma palić w zakorkowanym mieście zimą? 7L/100km? Tyle w trasie pali. A mniej to już chyba tylko 2x mniejsze Lupo. Ludzie bajki na forach piszą, że każdy diesel pali 5L/100km (nawet w prawie 2-tonowym aucie), inni potem to czytają i bezrefleksyjnie łykają a potem jest płacz jak odkryją realne spalanie - wtedy się doszukują usterek :D
Opublikowano

Jeździłem VV, buda 1450kg, motór:) 130 koni, w tych samych warunkach palił mi niecałe 8-max 9 litera-fakt że w manualu. Płakać nie płaczę-gdyby nie akcyza przytargałbym 3.5litrowego nawet i teraz troszke żałuje bo spalanie niewiele wieksze wychodzi, ale tak jak mówisz-nie mozna sie sugerowac wszystkim co piszą ludzie-ale czymś trzeba jednak...

A propos Lupo-wcale tak mało nie palą-to sa dopiero bajki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Wieśwagen pewnie był na pompowtryskach, więc oszczędniejszy ;) Do tego lżejszy i manual. Nie dziw się zatem, że cięższy samochód z automatem spali trochę więcej :) Edytowane przez s0nar
Opublikowano
Automat w E60 zjada w mieście spokojnie 1,5l/100km. Na trasie, co oczywiste, zbliża sie do manuala. W moich miejskich warunkach średnią prędkość mam 33km/h co skutkuje spalaniem 11,5 latem i 12,5 zimą (najczęściej jednorazowe jazdy ok. 10km i stop). W tych samych warunkach ałdi acztery w tedeiku 2.0 manual spalało mi 7,5l.
Opublikowano
W tych samych warunkach ałdi acztery w tedeiku 2.0 manual spalało mi 7,5l.
W tych samych warunkach A4 B5 TDI 1.9 AFN Quattro spalało mi w mieście 9-10, w trasie 6-7. Raptem litr mniej niż BMW 530xD... a mocy 2 x mniej.
Opublikowano
Panowie spójrzcie na parę ogłoszeń E60 z Płocka, Radomia czy innego Gostynina i dopiero się zdołujecie. 6 L to średnie. :mrgreen:
Opublikowano
Witam mi bmw e60 530d spala od 8 do 9,5 l na 100 km w cyklu 90% miasto a 10% dojazd do miasta , raz spali więcej a raz mniej mimo ze tankuje na markowych stacjach i tych samych .
Opublikowano
W tych samych warunkach ałdi acztery w tedeiku 2.0 manual spalało mi 7,5l.
W tych samych warunkach A4 B5 TDI 1.9 AFN Quattro spalało mi w mieście 9-10, w trasie 6-7. Raptem litr mniej niż BMW 530xD... a mocy 2 x mniej.

 

No w moich warunkach niestety jest 4 litry różnicy na mieście i jakieś 2 na trasie pomiędzy poprzednim a obecnym. Mocy było o jakaś 1/3 mniej, ale najbardziej to czuć powyżej 100km/h.

Opublikowano

Noi to jest piekna średnia-może włozymy w bajki te pierdoły o spalanku naszych BMw??? Jutro wstawie piksa równie pieknego jak kolega.

PS dzisiaj jeździłem z butem w glebie audi A6 quattro i spalanko 13-14 kobyła 3.0-ale zbiera sie pieknie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od dawna powtarzam, że spalanie takich aut w mieście jak niektórzy podają 7-8L/100km to bujdy na kółkach, bo tyle to te samochody palą w trasie jak się jedzie na emeryta :) Mogę zejść na dół i pstryknąć fotkę swojego obecnego spalania 14.7L/100km z ostatniego dystansu 460km (komputer mi trochę zawyża - faktyczne jest ok. 13L/100km). Już mi się rezerwa włączyła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Temat do kosza . 2d może spalić więcej niż 3 benzyniak , co za problem. Na spalanie największy wpływ ma głowa i prawa noga w manualu również lewa .

Płynność jazdy , w naszych warunkach nie każdy to potrafi ,powiem więcej niestety i to mnie najbardziej denerwuje ,mało kto potrafi ! Przykład : światła , prosta wyprzedzić 1 samochód gaż , hamulec = palant . Jak ma wyprzedzić 3 samochody bezpiecznie = emeryt ,nie potrafi ocenić : możliwości samochodu + droga .

Dokładnie z roku : ok 25 tys.km. N-47 2d- 5,6 l z kompa jak i z baku + CB :wink: . Przed wycinkom DPF-a o 0,1 więcej.

Jak by ktoś podejrzewał - Nie sprzedaję !

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się, że w naszych autach nie chodzi o wykręcanie jak najniższego spalania. To nie Seicento na gaz, żeby liczyć mu każdą dziesiątą część litra i podniecać się zaoszczędzeniem 17gr tygodniowo. Się normalnie jeździ to i samochód pali swoje.

 

P.S. Sugerujesz, że między światłami nie można wyprzedzić bezpiecznie? Otóż można.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego produkuje sie samochody o coraz większej mocy z tej samej pojemności , po co ? no właśnie konkurencja ,parcie jak najmniejsze spalanie ! = ciśnienie wtrysku max. ( awaryjność ) , normy eco . Klienta się przyciąga cyframi danych technicznych a nie kosztami związanymi eksploatacją wysilonego silnika. Jeszcze nie tak dawno z 2L 163 Km a teraz 216 jak się nie mylę praktycznie tyle co z 3 d .

 

Zastanówmy się kto jest temu winny - my . Klient kształtuje rynek .

problem w tym że ci kumaci też nie mamy alternatywy .

 

ps. chiny nie były by potęgą jak by ludzie nie kupowali tandety , i kropka .

Opublikowano

styl jazdy ma wpływ na spalanie sprawdzałem moją tempomat na 120km/h raczej płasko 6.5l ale to nie jazda autostradą

to jak komuś w mieście może palić tyle 520d

po wywaleniu klapek i wymianie filtra paliwa jakby mniej palił

Opublikowano
"płynnośc jazdy" jak ktoś napisał to pewnie jazda "na taksówkarza" albo emeryta własnie-w Trójmieście takie terorie można sobie w D wsadzic jak sie ma co chwile sygnalizację świetlną, to niemożliwe byłoby spalanie 5,6 po mieście/ w trasie i ciagle lukając na economizera to tak... Wieswagenem na trasie doszedłem do 4.9-i co z tego-na trasie i taksówkarskim stylem jazdy...
Opublikowano
Dlaczego produkuje sie samochody o coraz większej mocy z tej samej pojemności , po co ? no właśnie konkurencja ,parcie jak najmniejsze spalanie ! = ciśnienie wtrysku max. ( awaryjność ) , normy eco . Klienta się przyciąga cyframi danych technicznych [...] Zastanówmy się kto jest temu winny - my . Klient kształtuje rynek .
A normy spalania i emisji to my narzucamy? Muscle cary dostają mniejsze silniki, bo nie ma chętnych na duże? Honda już 20 lat temu z seryjnego, wolnossącego silnika 1,6 miała 160 KM. Teraz nie ma nie z powodu spalania a z powodu norm emisji. To nie klienci wymyślają filtry DPF które należy wymieniać lub kupować kosztowny fluid. To nie klienci wpadają na pomysł instalacji w każdym aucie rejestratora prędkości i automatycznego powiadamiania o zdarzeniu przypominającym wypadek. Niedługo będziemy jeździć z bateryjka w ....pie bo emisja mniejsza - nie martwiąc się emisją przy produkcji prądu, produkcji i utylizacji baterii. To nie konsumenci kształtują obecne oblicze motoryzacji ... My tańczymy tak, jak nam zagrają.

BTW - Ciekaw jestem żywotności jednostki napędowej Passata z silnikiem 1.4 turbo 1xx KM użytkowanego przez "zwykłego" użyszkodnika (np. wyłączającego silnik 2ms (milisekundy) po zatrzymaniu pojazdu).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.