Skocz do zawartości

320d problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

mam problem. jak zakupilem autko rok temu mialem problem z odpalaniem no i okazalo sie ze akumulator do wymiany i pozniej wszystkie swiece. wszystko zakupilem nowe no i w zimie ladnie palil (bez problemu). zaczelo sie robic od nowa zimno w nocy i jak chce (teraz) odpalic auto to wyglada to tak ze niby odpalil i od razu gasnie. druga proba to samo. za trzecim razem postanowilem dluzej mu zakrecic no i dlawil sie dlawil az w koncu zapalil i puscil szary smierdzacy dym.

zaznacze jeszcze ze jak sie pojezdzi (zagrzeje sie wszystko) zgasze auto i za powiedzmy 2 godz jeszcze raz odpale to wszystko jest w pozadku.

problem wystepuje jak dluzej sobie postoi bez jazdy.

co to moze byc????

Opublikowano
dokladnie jak napisal Markos007 jest to pompa wysokiego cisnienia... sam tego nie zrobisz. Musisz oddac do regeneracji [wymiana uszczelnien, polerowanie elementow pompy, kalibracja, blokowanie GMP].
Opublikowano
no tak i u Ciebie wlasnie sie to dzieje. Uszczelki pompy wtryskowej z biegiem czasu parcieja, ulegaja porowatosci, kurcza sie itd... naturalne procesy "rozkladu" gumy. Przez to na ZIMNYM gdzie wszystkie elementy sa o kilka setnych wieksze zuzyte uszczelki nie spelniaja swojej funkcji dlatego do pompy przedostaje sie z zewnatrz powietrze i masz problem z rozruchem zimnego silnika. Jak rozgrzeje wszystkie elementy metalowe ulegaja rozszerzeniu przez co dochodzi do samouszczelnienia i wtedy nie ma problemu z rozruchem CIEPLEGO motoru. Chodzi o rozszerzalnosc cieplna oraz zuzycie materialu uszczelniajacego.
Opublikowano
Witam.mam bmw e46 320d 2004rok.do tej pory wszystko było ok aż tu nagle auto nie chce odpalic kręci ale nie chce odpalic po wlączeniu zapłonu gaśnie kontrolka od oleju zapala się kontrolka od trakcji od ręcznego i temperatura idzie na maxa
Opublikowano

dalem dzis auto do mechanika. zobaczymy czy usterka zniknie. mam nadzieje ze to bedzie tej pompy bo koszt jej wyciagniecia a pozniej zamontowania jest dosc spory.

o rezultacie poinformuje napewno

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witajcie!

dzis dzwonilem do goscia co "robi mi" pompe i powiedzial ze to nie jest regeneracja tylko wymiana uszczelek i nie wiem czego tam jeszcze no i oczywiscie wgrywanie nowych map? ... powiedzial mi tylko ze glowica w tej pompie nie ma jakies tam zalecanej wartosci (tylko nie pamietam ile to bylo i w czym sie ta wartosc mierzy). no i powiedzial ze jakbym chcial wymienic glowice na nowa to do 1500zl (bo tyle na poczatku zawolal) musialbym doplacic 900zl :(

Powiedzial ze postara sie jakos podciagnac ta wartosc... o co kaman ???

Opublikowano
wymiana uszczelek + kalibracja pompy + reset ustawien sterownika. Cos Cie wkreca ze sterownikiem... zadnych wartosci sie nie mierzy!!! jego zadanie to wymienic uszczelki, sprawdzic stan tloczka, zlozyc pompe, skalibrowac i zablokowac w ustalonej wartosci. Dalej zamontowac na zblokowanym w GMP silniku, wykasowac bledy, zresetowac ustawienia za pomoca DISa i koniec.
Opublikowano
nie .. o sterowniku nic nie mowil ze do wymiany tylko jakas glowica pompy jak kalibrowal albo nie wiem co robil nie miala jakies wartosci zalecanej przez producenta. powiedzmy 15 czegos tam jest zalecana wartosc a przy mojej prakowalo np 0,8 czegos (pisze czegos bo nie wiem o co to chodzi). i powiedzial ze postara sie ta wartosc jakos podciagnac zeby sie zblizyla do zalecanej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.