Skocz do zawartości

F30 Nowe bmw serii 3


grzechusk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Generalnie brzmienie dużych silników AMG to rzeczywiście mistrzostwo.

 

Wracając do BMW - ja na brzmienie swojego silnika nie mogę narzekać. Na wysokich obrotach ma fajny tenorowy, agresywny dźwięk. Na wolnych nieźle brzmi wydech.

Bałem się, że będzie gorzej.

Wyglada na to, że pomijając jakieś sztuczki z wydechem, na gang silnika wpływ ma pojemnośc skokowa i liczba cylindrów....

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik w 328i F30 to naprawde fajna sprawa...osiągi, elastyczność - pierwsza klasa jezeli chodzi o tzw normalne (czyli nie stricte sportowe) samochody...Ale dźwięk ? Skoro w kompaktowych GTI za okolo 100 tys można zrobić fajne brzmienie to chyba w kultowej Trójce, tym bardziej 328i, która kosztuje z sensownym wypsazeniem co najmniej 185-190 tys też mogli zrobić żeby to jakoś brzmiało...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wydaje mi się że własciciele 3, szczególnie tych cywilnych wersji nie oczekują wrażeń rodem GTI...od tego są modelu M, albo przynajmniej pozostałem 6-cylindrówki.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie brzmienie dużych silników AMG to rzeczywiście mistrzostwo.

 

Wracając do BMW - ja na brzmienie swojego silnika nie mogę narzekać. Na wysokich obrotach ma fajny tenorowy, agresywny dźwięk. Na wolnych nieźle brzmi wydech.

Bałem się, że będzie gorzej.

Wyglada na to, że pomijając jakieś sztuczki z wydechem, na gang silnika wpływ ma pojemnośc skokowa i liczba cylindrów....

 

 

Zdecydowania..... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że własciciele 3, szczególnie tych cywilnych wersji nie oczekują wrażeń rodem GTI...od tego są modelu M, albo przynajmniej pozostałem 6-cylindrówki.

 

PZDR>

 

Nie chodzi o jakieś mega głośne odgłosy tylko o w miare przyjemne brzmienie..nawet sztucznie wygenerowane....

 

Po drugie 328i to nigdy nie była zwykła, cywilna wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że własciciele 3, szczególnie tych cywilnych wersji nie oczekują wrażeń rodem GTI...od tego są modelu M, albo przynajmniej pozostałem 6-cylindrówki.

 

PZDR>

 

W przypadku 328i płacą ponad 200 tysięcy za sedana wielkości Skody Octavii z silnikiem o mocy 240KM. Jakieś oczekiwania inne od nabywców Avensisów i Passatów jednak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też zauważyłem dużo "nowych" wirtualnych aut :mrgreen:, wpsomaganych w opisach modelami innych marek,

 

nie wiem co trzeba mieć w głowie :idea: aby na sformułowanie pytanie: Moje BMW:model/rok produkcji odpowiedzieć: VECTRA, AUDI ... :duh: :mad2:

 

Tez tak mam. Dziwne prawda ?

 

nie dziwne, poczekaj parę minut (nigdy nie patrzyłem na zegarek) ale zgaśnie w E8x, E9x też tak jest...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mam. Dziwne prawda ?

 

A jednak gaśnie, ale po bardzo długim czasie. Chyba to tylko taki bayer.

 

Z dzisiejszych moich obserwacji (przejechałem nim raptem ok. 50km) wynika, że:

 

- nie kopiuje utworów z pendrive'a, za to kopiuje z płyt DVD

- zestaw audio z dopłatą do HIFI (12 głośników?) jak na auto gra przepięknie. A wiem co piszę, bo od lat siedzę we wzmacniaczach lampowych i innych audiofilskich zabawkach. Dlatego też jednej strony cieszę się a z drugiej dziwię, że w tym audio HIFI nie ma equalizera o którym wspomina instrukcja.

-zestaw głośnomówiący w aucie - REWELACJA! W ogóle jest świetnie rozwiązana komunikacja - muzyka, navi i rozmowa przez telefon jednocześnie.

- schowek na rękawiczki zdecydowanie za mały. aż się prosi o głębszy.

- brak zapasówki = brak zmartwienia. Ten system z oponami jest rewelka.

- bardzo przeszkadza mi "dziura" powstająca przy nagłym przyspieszeniu - przykład: gdy jedziemy powoli na trybie Comfort i nagle wdepniemy gaz, to zanim auto przyspieszy mija 1-2sek. W salonie mówią, że to nowy silnik, jeszcze się dostosuje, choć jest to też wada wszystkich automatów i nigdy nie będzie tak, jak w manualu. Nie jeździłem jeszcze w trasie, ale coś mi mówi, że przed każdym wyprzedzeniem, będę musiał albo przełączać w tryb sportowy, albo korzystać z przełączania biegów przy kierownicy.

 

 

Poza tym jest spoko. Wspaniałe auto, idealne na Wwę - sprytne, ma fajny skręt. Nie przeszkadza mi funkcja start/stop - przynajmniej można w korku w ciszy posłuchać muzyki. Przesiadłem się z większego samochodu i Hb więc mam wrażenie ciasnoty, ale na szczęście wybrałem jasne skóry, które przynajmniej optycznie, powiększają wnętrze.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dzisiejszych moich obserwacji (przejechałem nim raptem ok. 50km) wynika, że:

 

- nie kopiuje utworów z pendrive'a, za to kopiuje z płyt DVD

- zestaw audio z dopłatą do HIFI (12 głośników?) jak na auto gra przepięknie. A wiem co piszę, bo od lat siedzę we wzmacniaczach lampowych i innych audiofilskich zabawkach. Dlatego też jednej strony cieszę się a z drugiej dziwię, że w tym audio HIFI nie ma equalizera o którym wspomina instrukcja.

- brak zapasówki = brak zmartwienia. Ten system z oponami jest rewelka.

Poza tym jest spoko. Wspaniałe auto, idealne na Wwę - sprytne, ma fajny skręt. Nie przeszkadza mi funkcja start/stop - przynajmniej można w korku w ciszy posłuchać muzyki. Przesiadłem się z większego samochodu i Hb więc mam wrażenie ciasnoty, ale na szczęście wybrałem jasne skóry, które przynajmniej optycznie, powiększają wnętrze.

 

jakoś Ci nie wierzę :wink:

 

jak masz nowe auto to nie siedzisz przed kompem pisząc "dziwne" posty tylko jeździsz i czytasz instrukcję w "garażu" za kierownicą (jak wcześniej nie używałeś BMW) ...

 

jak jest jednak jak mówisz to po 50km :wink: nie masz szans ocenić systemu głośnikow, chyba, że jako "fachowiec" masz płytę wzorcowa i technicznie stwierdzasz, że zestaw przenosi zadane częstotliwości,

- utwory są kopiowane, jak nie wiesz jak to: czytaj instrukcję,

- system opon ROF/RSC/SSR/1000 innych nazw można ocenić po min. ~10 tys.km (różne drogi, różne pory roku) a nie po 50km,

- temat jasnych skór też bedziesz mógł ocenić po kilku misiącach a nie po 50km...

 

Kolego odpisuję z nudów :D ale sugeruję poczytać regulamin forum (odnośnie pytań w postach), uzupełnić nick o miejscowść aby się "spotkać" z kolegami z forum i dać auto do galerii aby było odniesienie do pytań a nie wklejać w awatarze zdjęcie z "katalogu" BMW...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA na dziennikarską "testówkę"... przeglądając oferty na otomoto natrafiłem na ciekawy egzemplarz trójki.

Mega wyposażony, krajowy mocno przeceniony w stosunku do ceny nowego. http://bmwzdunek.otomoto.pl/bmw-328-nowy-model-dealer-bmw-zdunek-C25593037.html

Po chwili zacząłem zastanawiać się kto kupuje taki egzemplarz i z taką stratą za chwilę go sprzedaje ?!?

I BINGO ! http://www.autogaleria.pl/auto_test/bmw-328i-sport-line,646.html

http://tvnplayer.pl/programy-online/moto-on-odcinki,49/odcinek-4,S08E04,10892.html to ta której skrzynie gotował red. Kornacki

turum... jest to demo dziennikarskie BMW Polska, czyli 13000tyś km upalania przez każdego kto w nią wsiadł...

Wiem jest gwarancja itp... jednak mimo wszystko szczerze odradzam taki zakup. Kiedyś miałem auto demo - testówkę dealera zakupioną z przebiegiem 9000km a jako że była to usportowiona ciekawa wersja to każdy ją ujeżdżał, dojeżdżał i zajeżdżał - sypało się na szczęście na gwarancji prawie wszystko - cały personel serwisu miejscowego dealera tej marki znałem po jakimś czasie na TY ;).

Osobiście nie mam nic do demówek dealerskich choć ostatnio "Pan sprzedawca" w Inchcape sam pozwalał, wręcz namawiał mnie na naprawdę DUUŻE upalanie ich 328.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dzisiejszych moich obserwacji (przejechałem nim raptem ok. 50km) wynika, że:

 

- nie kopiuje utworów z pendrive'a, za to kopiuje z płyt DVD

- zestaw audio z dopłatą do HIFI (12 głośników?) jak na auto gra przepięknie. A wiem co piszę, bo od lat siedzę we wzmacniaczach lampowych i innych audiofilskich zabawkach. Dlatego też jednej strony cieszę się a z drugiej dziwię, że w tym audio HIFI nie ma equalizera o którym wspomina instrukcja.

- brak zapasówki = brak zmartwienia. Ten system z oponami jest rewelka.

Poza tym jest spoko. Wspaniałe auto, idealne na Wwę - sprytne, ma fajny skręt. Nie przeszkadza mi funkcja start/stop - przynajmniej można w korku w ciszy posłuchać muzyki. Przesiadłem się z większego samochodu i Hb więc mam wrażenie ciasnoty, ale na szczęście wybrałem jasne skóry, które przynajmniej optycznie, powiększają wnętrze.

 

jakoś Ci nie wierzę :wink:

 

jak masz nowe auto to nie siedzisz przed kompem pisząc "dziwne" posty tylko jeździsz i czytasz instrukcję w "garażu" za kierownicą (jak wcześniej nie używałeś BMW) ...

 

jak jest jednak jak mówisz to po 50km :wink: nie masz szans ocenić systemu głośnikow, chyba, że jako "fachowiec" masz płytę wzorcowa i technicznie stwierdzasz, że zestaw przenosi zadane częstotliwości,

- utwory są kopiowane, jak nie wiesz jak to: czytaj instrukcję,

- system opon ROF/RSC/SSR/1000 innych nazw można ocenić po min. ~10 tys.km (różne drogi, różne pory roku) a nie po 50km,

- temat jasnych skór też bedziesz mógł ocenić po kilku misiącach a nie po 50km...

 

Kolego odpisuję z nudów :D ale sugeruję poczytać regulamin forum (odnośnie pytań w postach), uzupełnić nick o miejscowść aby się "spotkać" z kolegami z forum i dać auto do galerii aby było odniesienie do pytań a nie wklejać w awatarze zdjęcie z "katalogu" BMW...

 

 

Faktycznie się troche nudzisz :twisted:

 

Podałem swoją subiektywną ocenę F30ki po pierwszych kilometrach.

 

 

jak jest jednak jak mówisz to po 50km :wink: nie masz szans ocenić systemu głośnikow, chyba, że jako "fachowiec" masz płytę wzorcowa i technicznie stwierdzasz, że zestaw przenosi zadane częstotliwości,

- utwory są kopiowane, jak nie wiesz jak to: czytaj instrukcję,

 

Mam szansę ocenić głośniki, ponieważ robię to od 15 lat (również zawodowo). Oczywiście, muszą się jeszcze wygrzać i ułożyć, ale już słyszę ich potencjał. Jak na samochód, dźwięk jest fantastyczny. Nie chodzi mi tylko o barwę i możliwości prezentowania trzech pasm, ale także o poprawną scenę stereofoniczną, co jest rzadkością w autach.

Zwykle do oceny, wystarczą mi 2-3 znane, trudne dla sprzętu utwory, abym wiedział z czym mam do czynienia. Nie używam płyt testowych - jeżeli do czegoś się przydają, to jedynie do testowania słuchu. Audio HIFI należy testować na tym, czego się najwięcej słucha a zatem wybrane gatunki muzyczne. Szumów różowych nikt normalny na co dzień nie słucha, więc to żadna ocena.

- system opon ROF/RSC/SSR/1000 innych nazw można ocenić po min. ~10 tys.km (różne drogi, różne pory roku) a nie po 50km,

.

 

Oceniłem sam pomysł jazdy na oponach bez powietrza, ponieważ spotkałem się z nim po raz pierwszy

 

 

 

- temat jasnych skór też bedziesz mógł ocenić po kilku misiącach a nie po 50km...

 

 

Z pewnością się wybrudzą

 

dać auto do galerii aby było odniesienie do pytań a nie wklejać w awatarze zdjęcie z "katalogu" BMW...

 

Jak auto ma 50km, to wygląda dokładnie jak w katalogu a zatem nie widzę potrzeby robienia mu zdjęć. Od kiedy mam motocykl, samochody kręcą mnie średnio.

F30 - przyznaję, zakręciło, bo jest naprawdę fajne. Wolne w porównaniu z motocyklem, ale jak na samochód całkiem żwawe ( widzę, jak inni zostają w tyle).

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA na dziennikarską "testówkę"... przeglądając oferty na otomoto natrafiłem na ciekawy egzemplarz trójki.

Mega wyposażony, krajowy mocno przeceniony w stosunku do ceny nowego. http://bmwzdunek.otomoto.pl/bmw-328-nowy-model-dealer-bmw-zdunek-C25593037.html

:cool2: :cool2:

 

ja u Twojego dilera (FUSa) prawie zamieniłem 330d na 1M, sprzedawca do końca nie mówił, że to auto też od P. Kornackiego :wink: ...nie miało nawet tablic (tylko logo sprzedawcy), była naklejka rej na szybie a tam charakterystyczne numery, sprzedawca jak zadzwoniłem z "pretnesjami" nawet nie powiedział "przepraszam" tylko powiedział, że to nic złego i że auto ma gwarancję :mrgreen:

 

teraz jednak trochę żałuję , tak jak Ty "wpadka" z nietrafionym autem a obecnie 1M z małym przebiegiem jest właściwie nie do kupienia...

 

edit 1: rozwijając myśl: więc jak chcesz kupić 328i może jednak warto pogadać z sprzedawcą o ekstra rabacie i liczyć, że jednak nie "padnie"

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki ale "tak bogaty nie jestem" :? , żeby kupić używane auto drożej niż jak było nowe

 

jak były w sprzedaży to wersja nowa (na seryjnych fotelach - ładne i super wygodne oraz z seryjną kierownicą dużo łandiejszą i na 100000% wygodniejszą), którą liczylem wychodziła mi w kofiguratorze za ~240tys.~, 1M demo (ta z polskich mediów) u Fusa była za ~180 z przebiegiem ~4 kkm ... taka kasa za takie auto jest dla mnie do zaakceptowania, wszelkie wersje "kolekcjonerskie" dla mnie to strata środków...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.