Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A ja mam albo pecha, albo mało nowych 3er jeszcze jeździ, bo choć zwracam uwagę, to nie widziałem jeszcze w Wawie ani razu.
  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No i trybem domyślnym, który się uruchamia wraz z autem, nie jest bynajmniej "sport", lecz "comfort", choc to być może akurat da się w razie potrzeby ustawić.

 

Poza tym np. nie można na stałe odłączyć systemu auto start-stop. W sumie mam mieszane zdanie na temat tego systemu i obawiam się, że oszczędności paliwa nie zrekompensują skutków szybszego zużycia zespołów silnika i osprzętu. Bo samo działanie tego systemu póki co mi nie przeszkadza, przynajmniej w codziennym poruszaniu się po aglomeracji warszawskiej.

 

Chyba w ustawieniach dostępnych dla użytkownika zmienić tego nie mozna.

 

System auto start-stop jest wg mnie po to, żeby w krótkim czasie jechać do serwisu. Auto zatrzymuje prace silnika, a w tym momencie nadchodzi czas ruszania i ledwo silnik się zatrzymał, a już się na nowo uruchamia. Bez sensu wg mnie.

Opublikowano

Na dodatek w instrukcji obsługi znajduje się ostrzeżenie "działanie systemu może doprowadzić do przedwczesnego zużycia niektórych zespołów" lub podobne.

Rzeczywiście cokolwiek bez sensu to rozwiązanie.

Primator
  • Partnerzy klubu
Opublikowano (edytowane)
W kategorii cenowej 150-300 tys zł nie znajdziesz lepszej marki niż BMW i Audi.

 

Tak? Poproszę o argumenty które pozwalają stawiać Audi w równym szeregu z BMW a jednocześnie skreślają MB.

 

Audi to siła marketingu, a same samochody tylko nieco lepsze od przednionapędówek nazywanych 'premium' czyli np. Volvo.

 

BMW i MB można porównywać jako równorzędnych konkurentów w sposób obiektywny. Natomiast ich różny styl to już kwestia gustu. Audi natomiast obiektywnie jest samochodem znacznie gorszym. Czy BMW lub Mercedes oferuje 3/C albo 5/E z przednim napędem? Na szczęście nie. Natomiast Audi A6 z ponad 200 konnym silnikiem jak najbardziej możemy nabyć z przednim napędem. W pakiecie otrzymujemy od producenta bardzo mocno zachwiany rozkład masy między przednią a tylną osią, wyraźną podsterowność a w skrajnej sytuacji niespodziewaną nadsterowność. Silnik jak w każdym Audi z wyjątkiem Q7 i R8 wisi przed przednią osią... tył jest wyraźnie odciążony. Opcjonalny napęd na cztery koła nieco ratuje sytuację i tym samym umożliwia oferowanie mocniejszych wersji silnikowych (które są w stanie konkurować z topowymi wersjami BMW i MB) jednak podstawowego problemu nie rozwiązuje - silnik wisi w całości przed przednią osią (ponieważ Audi koniecznie musi oszczędzić na skrzyni rozdzielczej i stosuje typowo 'przednionapędowe' skrzynie biegów we wszystkich modelach poza Q7) a tym samym rozkład masy na poziomie 50:50 między przednią a tylną osią dla Audi jest marzeniem ściętej głowy. Tak więc z mojego punktu widzenia Audi z napędem 4x4 można jako tako porównywać jako konkurencyjne modele do tylnonapędowych BMW i MB. Choć oczywiście z racji kiepskiego rozkładu masy między przednią a tylną osią Audi będą wyraźnie podsterowne i mniej neutralne w prowadzeniu, a więc de facto tylko w warunkach kiepskiej przyczepności zapewnią lepszą trakcję dzięki napędowi na 4 koła.

 

 

Modele 320i i 328i całkiem fajnie chodzą, są podatne na małe chipowanko i mimo tego, że w porównaniu do A4 2,0 TFSI są dużo droższe (328i = 152 tys zł + obowiązkowy pakiet = 8 tys, więc cena 160 tys zł za kompletnego golasa tej klasy z R4 pod maską może szokować. Dla porównania A4 = 138 tys zł z 2,0 TFSI 211 HP)..

 

 

A4 2,0TFSI zaczyna się od 147 800 zł i ma przedni napęd. To jest dopiero chora cena.

Edytowane przez Maciek_czescidobmw.pl
Opublikowano
Ale za to jakie ekologiczne i oszczędnościowe. Pewnie ze 150 zł rocznie do przodu :) Czy w benzynowych silnikach też trzęsie budą przy uruchamianiu silnika przez start/stop?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dokładnie, bo w tym aucie aktywne zawieszenie jest naprawdę aktywnym zawieszeniem...

 

A w jakim samochodzie aktywne zawieszenie nie jest naprawdę aktywnym zawieszeniem? :mrgreen: Rozwiń myśl :D

 

 

System auto start-stop jest wg mnie po to, żeby w krótkim czasie jechać do serwisu. Auto zatrzymuje prace silnika, a w tym momencie nadchodzi czas ruszania i ledwo silnik się zatrzymał, a już się na nowo uruchamia. Bez sensu wg mnie.

 

Dzis robi się sprzęt dla laików, gość ktory normalnie kupuje auto w USA czy na zachodzie EU nie zagłębia się w szczegóły co i jak się zużywa, bo po 3 latach bierze nowe.

 

Sprzedawca natomiast ma kolejny mechanizm na przekonanie klienta: bo nasze auta mają start-stop i dzięki temu mniej spalają paliwa, to spora oszczędność... bez marketingowych sztuczek cięzko klienta przekonać żeby wziął BMW a nie szmelcwagena, chyba że jest fanem marki :)

Opublikowano
No dokładnie, bo w tym aucie aktywne zawieszenie jest naprawdę aktywnym zawieszeniem...

 

A w jakim samochodzie aktywne zawieszenie nie jest naprawdę aktywnym zawieszeniem? :mrgreen: Rozwiń myśl :D

 

Miałem aktywne zawieszenie w F10 a teraz w X5 i S-Maxie. Tak jak w F10 auto przechodzi totalną transformację przy zmianie z Comfort na Sport tak w X5 i S-Maxie nie jestem w stanie na 100% stwierdzić w którym trybie auto w danym momencie jedzie.

Opublikowano

W Audi dostaje się rabat na A4 2,0 tfsi na poziomie 10-12 % bez żadnego problemu= od strzała....

 

Co skresla Mercedesa ? Komfortowe, miękkie zawieszenie + tragicznie NIEprecyzjny układ kierwoniczy...dla mnie wystarczy. Aha no i według mojego kumpla pracującego w ASO Merca...duża awaryjność oraz o wiele większa utrata wartości C klasy niż A4 i F30....

 

 

Jednak dla mnie i tak BMW jest najlepszą marka jeżeli chodzi o klasy F30 i F10....ale to moja opinia :wink: ...

Opublikowano

Właśnie BMW ma taką przewagę ze gdy wchodzisz do salonu to sprzedawca już nie leci do Ciebie z rabatem na samochód w wysokości 10% bo dostać taki upust w BMW jest naprawdę cieźko

Idziesz po nowego opla inisgnię za 140 tys zł po 20 min rozmowy wyciągasz taką inisgnię za 110 tys zł ( jak nie mniej ) i dodają ci alarm , dywaniki gratis....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem aktywne zawieszenie w F10 a teraz w X5 i S-Maxie. Tak jak w F10 auto przechodzi totalną transformację przy zmianie z Comfort na Sport tak w X5 i S-Maxie nie jestem w stanie na 100% stwierdzić w którym trybie auto w danym momencie jedzie.

 

Sorry, źle się wyraziłem, miałem na myśli "w jakim BMW" - niestety innymi markami jeżdże nieczęsto, a aktywne zawieszenie w kilku modelach BMW serii 7 przerobiłem przez ostatnie 5 lat wstecz i wszedzie było to genialne rozwiazanie, zmieniające auto nie do poznania. Fajnie że teraz jest i w 3er :D

 

 

Właśnie BMW ma taką przewagę ze gdy wchodzisz do salonu to sprzedawca już nie leci do Ciebie z rabatem na samochód w wysokości 10% bo dostać taki upust w BMW jest naprawdę cieźko

Idziesz po nowego opla inisgnię za 140 tys zł po 20 min rozmowy wyciągasz taką inisgnię za 110 tys zł ( jak nie mniej ) i dodają ci alarm , dywaniki gratis....

 

A to jest plus czy minus? Dla mnie te 10% rabatu do 328i byłoby przekonujące, ale niestety mój zawód nie jest tak zacny, żeby dostać za niego te 10% :mrgreen:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich miłośników marki spod znaku wirującego śmigła, to mój pierwszy post.

A więc stało się zupełnie niespodziewanie dla siebie stanę się wkrótce posiadaczem swojego nowego F30 320 d, byłem bardzo szczęśliwy do czasu aż nie przewertowałem tych 55 stron wątku, wybierając model 320 d (musiałem diesla) liczyłem, że w końcu będę miał auto, które mnie poniesie trochę dla mnie 184 KM to dużo zwłaszcza,że teraz mam poniżej 100, jednak po lekturze forum i zachwytów nad 328 i mam odczucia jakbym zamówił rower. Czy jest ktoś, kto może mi odpowiedzieć jak jeździ to 320 d i jak o się ma np do E91 320 d 150 KM.

Pozdrawiam

Opublikowano
Myślę że jak na początek nie bedzie źle. Ten wózek też bardzo przyzwoicie jeździ i przesiadka będzie szokująca. Najwyżej następny sobie sprawisz mocniejszy, jeżeli uznasz że to jednak mało... Pamiętaj że 184 PS lub coś koło tego jeszcze niedawno wyciskano z 330d...
Primator
Opublikowano
Czy jest ktoś, kto może mi odpowiedzieć jak jeździ to 320 d

Kopiłeś samochód za 200k pln i nie zrobiłeś jazdy testowej :shock: :shock: :shock:

Opublikowano
No i co z tego, że nie zrobił jazdy :) Ja też kupiłem 328i jeżdząc tylko 528i. bender82, nic się nie martw, będziesz mega zadwolony. Jak sam piszesz, przesiadasz się z (tak wnioskuje) jakiegoś małego samochodziku, więc będziesz odczuwał różnicę za każdym razem kiedy wsiądziesz za kierownicę.
Opublikowano
Cóż, zarówno WojtekA4, jak i ja , nie mieliśmy fizycznej możliwości zrobienia testu. Auto debiutowało w 2-3 miesiące po naszych zamówieniach :D
Primator
Opublikowano
Zamówiłem to auto bo zawsze wiedziałem , że jeśli będzie mnie stać na nowe BMW to będzie to właśnie BMW a nie Audi ani MB więc skoro jak pisałem opcje miałem tylko na diesla to wybrałem 320 d i jazda testowa niczego by nie zmieniła, bo i tak bym kupił BMW. Jeździłem wcześniej trochę E46 320 d 150 PH i bardzo się tym przyjemnie jeździło więc teraz liczę ,że będzie jeszcze dużo lepiej.
Opublikowano
Zamówiłem to auto bo zawsze wiedziałem , że jeśli będzie mnie stać na nowe BMW to będzie to właśnie BMW a nie Audi ani MB więc skoro jak pisałem opcje miałem tylko na diesla to wybrałem 320 d i jazda testowa niczego by nie zmieniła, bo i tak bym kupił BMW. Jeździłem wcześniej trochę E46 320 d 150 PH i bardzo się tym przyjemnie jeździło więc teraz liczę ,że będzie jeszcze dużo lepiej.

 

w porównaniu do E46 320d to jest ogomna przepaść, oczywiście na plus.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie 328i mozna kupowac w ciemno to zloty srodek silnik i buda serii 3 :cool2:
Opublikowano
Cóż, zarówno WojtekA4, jak i ja , nie mieliśmy fizycznej możliwości zrobienia testu. Auto debiutowało w 2-3 miesiące po naszych zamówieniach :D

 

Jeździłem E60 i F10 też wybrałem w ciemno. Jeśli zdecyduję się na F30 328i to w sumie też nie wiem czy wybiorę się na jazdę testową. A propos czy Inchcape ma 328i testowe?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.